אתגר נספח לאתגר איזהו השיר #10 - אנסיכה מלכי

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
שיר מיוחד וביאור מעשיר עוד יותר.
תענוג לקרוא חומרים כאלו!
ברשות, אפנה זרקור לאחד הפנים הטכניים של השיר הזה -
השימוש במילה 'עין'.
עין - מעיין, הוא רקע טוב לשיר.
יש בו משהו מסתורי, שירי מאד, תנכ"י, רומנטי, בקיצור - זה שימוש נכון באפקט.
תודה רבה!
אחרי שאני רואה את זה כתוב... כן, זה עמד לי בראש כשבחרתי בדימוי הזה. אבל לא חשבתי על זה בצורה מודעת. פשוט "הסתדר לי". תודה!
 

לבי

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בס'ד
הכל מסבירים ומסמנים מראי מקומות אז הנה גם אני:

הכל סובב סביב השאלה למה מבקש הקב'ה מאיתנו - את המלכתו, קושיות שונות ותירוץ נחרץ
"אהבת עולם אהבתנו"

מלכויות אמרו ועטרוני עטרה- אקט ההמלכה, שאול מעטרה שעטרה לו אמו וכו'
ופשר הרעיון משבריר הגיון נשגב ונעלה - אנחנו בני אנוש נמליך לקב'ה? נשגב מכל מחשבת הגיון.
שאתה יוצרי ויודע יצרי-מתוך נתנה תוקף
מעפר יסודי ולעפר אותי תוליך- אדם יסודו מעפר וסופו לעפר, מנתנה תוקף.
ואיך עבד כי ימליך- על משקל "עבד כי ימלוך"?
ישברו לאזני דק הרז ונסתר - הרבה עניני סוד נקשרים לענין הצורך של הקב'ה שאנו נמליך לו
ויש בענינים אלו הרבה דמויים לשבר לאזנינו.
יאירו שאין מלך בלא עם - זהו ביטוי המובא בחסידות ע'ל מנת להסביר את ענין המלוכה
והמקור הראשוני הוא ברבינו בחיי ובפרקי דרבי אליעזר פ'ג
וממזמור אדון עולם מתברר שהקב'ה היה מלך בטרם כל וגם לעת נשלם בריאת עולמו כחפצו -מלך שמו נקרא
ואחרי ככלות הכול - לבדו ימלוך
אם כך לכאורה ענין ההמלכה מיותר שהרי ה' מלך ה' מלך ה' ימלוך לעולם
והנפלא מכל שבאהבתך לי -ענין מופלא מאד, ובעצם אהבה מקלקלת את השורה, כך קורה מעשה נשגב מכל הגיון
והרי נא' "אהבתי אתכם אמר ה'"
תבקש שאני יהודי של סתם -לאו דווקא יהודי עובד ה' ומכוון כוונות נסתרות,
של סתם - אפסותי
גשם בשר ודם - פחיתות ערכי כגשמיות
במקהלות - חיוב אמירת קדושת כתר במנין
אומר תרועה - "עלה אלוקים בתרועה " נתיניו של המלך חוגגים בכל מיני שמחה ליום הכתרתו
כתר ייתנו לך - ...עם עמך ישראל קבוצי מטה
ואתה קל מלך חי וכו'- מתוך קדושה של ר'ה ויום הכפורים
 
נערך לאחרונה ב:

כותב השורות

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
השתכנעתי!


השיר די פשוט ועוסק בתהליך שעובר האדם עד הקבלה המלאה של עול מלכות שמיים, *הקשיים האישיים שלו, *ההתקרבות מצד ה' אל האדם בימים אלו, *הקריאה שלו אלינו לפתוח לו דלת, וכן, כמה שזה נכון נצרך ונדרש מאתנו, עדיין, קשה להמליך את הקב"ה על כל חלק מחלקי החיים שלנו, זה קשה!



דּוֹדִי יָרַד לְגַנּוֹ
- אלול! המלך בשדה!

לֹא עֵת פְּרִיחָה רַק עֵט רוֹשֶׁמֶת חֲתִימָה - בכל זאת השדה המצטיירת לנו במשל היא פחות אביבית וצבעונית משנדמה, משחק מילים בן שתי אותיות עת – עט, מביא אותנו לכיוון הנכון, של תקופה גורלית, וירידה של ה' אל עולמנו אל השדה כדי לנהל ולתכנן את השנה הקרובה, קצת יותר רציני ממפגש טיולי...

וַאֲנִי מֻפְתָּע מַבִּיט אֶל אַרְמוֹנוֹ – לפעמים האלול מפתיע אותנו מתוך שגרה ומרוץ חיים, וביום אחד אנחנו נופלים לאווירה של ימים נוראים, של קירבה אל ארמון המלך ואוטוטו בראש השנה אנחנו גם ניכנס פנימה לטקס ההמלכה.

תְּמוֹל רָחוֹק הָיִיתִי הַיּוֹם קָרוֹב – משפט שלקוח מלשון הרמב"ם בהל' תשובה, תיאור של הנפש ששבה בתשובה, "אמש היה זה שנאוי לפני המקום משוקץ ומרוחק ותועבה והיום הוא אהוב ונחמד קרוב וידיד" [פ"ז ה"ו], שימש את אהרן רזאל ואביתר בנאי בשיר "אני אחר" שמבוסס על לשון הרמב"ם גם הוא.

מָה לִי וּלְדוֹדִי מָה לְדוֹדִי וְלִי – השאלה שמנסה להבין איך אנחנו מייצרים קשר כזה, במי תלוי הקשר, על ידי מי הוא נוצר.

אִם לֹא אֲנִי מִי לִי – התשובה עם הנוסח המוכר שמתבטא גם בר"ת של אלו"ל – אני לדודי ורק אחר כך דודי לי, הצעד, לפחות הראשון, צריך להיות "אני", אני אל דודי, אל השי"ת, בשלב הזה של הימים הנוראים הקשר צריך להיבנות על ידי האדם, בעשי"ת אז הקשר מתחזק עם השתנות המצב ל"בהיותו קרוב", אז מתהפך המשפט מ"אני לדודי ודודי לי" ל – "דודי לי ואני לו".

דּוֹדִי דּוֹפֵק - המלך ירד והוא לא עוזב כשהוא רואה שאנחנו לא חיכינו לו... השי"ת לא מתייאש ומחפש אחרינו כביכול, ובא לדפוק אצלנו בדלת.

דְּפִיקוֹת הַלֵּב – הפחד הזה כשמישהו דופק בשעת לילה מאוחרת, הדפיקות בדלת יוצרות דפיקות לב, ההקשר לאימת הדין והימים הנוראים די ברור.

אֲנִי בְּמִטָּתִי עוֹדֶנִּי יָשֵׁן – כן, יש והאדם ישן שינה עמוקה, נס שמישהו בא להעיר אותו, ואוי לוי אם הוא לא יקום...

פִּתְחִי לִי - "פתחו לי פתח כחודו של מחט ואני אפתח לכם פתח כפתחו של אולם",

הוּא מְבַקֵּשׁ - זו הבקשה של השי"ת אלינו, בקשה צנועה...

וְגַם אֲנִי כִּי... קָשֶׁה, זֶה קָשֶׁה! – האדם מבקש גם הוא שהשי"ת יעזור לו להיפתח, לסדוק את המעטה הקשה והמלוכלך שעוטף את הנשמה, שעוצר אותה, שמרדים אותה, לא קל לנצל עד תום את התקופה הקדושה הזאת, וכשיש למי לפנות לעזרה אז זה רק יכול לעזור.

שיהיה לתועלת!
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית

AtArA R

תוכן. אש.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
בחירת המאתגר הבא.
המטרה???

וואו. מרגישה שפספסתי כאן משהו כל הזמן הזה. או שזה לא אני.
אז בעצם, מה המטרה של כל האתגר הזה?
שרשרת מאתגרים ולא יותר?
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
המטרה???

וואו. מרגישה שפספסתי כאן משהו כל הזמן הזה. או שזה לא אני.
אז בעצם, מה המטרה של כל האתגר הזה?
שרשרת מאתגרים ולא יותר?
יש לחלק בין בקורת וניתוח לבין ניקוד פרטני על פי פרמטרים (שזה די סיוט).
 

AtArA R

תוכן. אש.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
יש לחלק בין בקורת וניתוח לבין ניקוד פרטני על פי פרמטרים (שזה די סיוט).
מסכימה. על שני החלקים של המשפט.
ועדיין- אם שיפוט ע"פ ניקוד היא הדרך שבה מתבצעת ביקורת של אתגר,
אז... מה ההיגיון בהעלאת אתגר בלעדיה?
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
ועדיין- אם שיפוט ע"פ ניקוד היא הדרך שבה מתבצעת ביקורת של אתגר,
הטעם לשיטה זו כבר מפורש בכתובים:
מי?
אלא ש... שימו לב. אין מנצח אחד בכל אתגר. השיפוט מחלק נקודות למשתתפים: כל אחד ואחד מהשירים העולים לאתגר מקבל ניקוד, מ-1 ועד 10.

איך?
בסופו של שליש-שנה, מי שצבר את מירב הנקודות מקבל את ניהול האתגר לתקופה זהה - שליש.
למשל: ייתכן שמשורר פלוני העלה פעם אחת שיר מדהים וקיבל עליו 10 נקודות, אך משנהו העלה 4 שירים (1 לכל חודש) שקיבל על כל אחד מהם 3 נקודות, ובכך עקף אותו מימין.

למה?
צורה זו תעודד להשתתף בקביעות באתגרים, ותאפשר לכל מנהל אתגרים בתורו להעלות סדרה של נושאים החשובים לדעתו לכתיבת שירה.
לולא זה השיפוט היה נעשה כמו באתגרים הדו שבועיים.
 

AtArA R

תוכן. אש.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
אז... מה ההיגיון בהעלאת אתגר בלעדיה?
מי שמעלה שיר לאתגר עושה זאת כדי לקבל ניתוח ושיפוט על היצירה שלו.
די ברור לי שרוב המשתתפים לא חושבים שיזכו במירב הנקודות...
אז נכון שלמפרע, כל צבירת הנקודות של השליש הזה לא הובילה לבחירת מנצח ומאתגר נוסף, אבל מה עם כל השאר?
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
מי שמעלה שיר לאתגר עושה זאת כדי לקבל ניתוח ושיפוט על היצירה שלו.
די ברור לי שרוב המשתתפים לא חושבים שיזכו במירב הנקודות...
אז נכון שלמפרע, כל צבירת הנקודות של השליש הזה לא הובילה לבחירת מנצח ומאתגר נוסף, אבל מה עם כל השאר?
בס"ד בל"נ.
גח"ט.
 

AtArA R

תוכן. אש.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
רוצה להבהיר:
אני לא העליתי. הסיבה שזה חשוב לי זה כי:
א. חשבתי לכתוב משהו ולא הספקתי, אבל רציתי לראות שאכן יש מטרה בזה.
ב. גם מהצד, אני קוראת את היצירות שפורסמו ומצפה לראות את הניתוח שלהן ע"י המבינים. זה מחכים ומעשיר.
תודה!!
 

הזדמנות

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
רוצה להבהיר:
אני לא העליתי. הסיבה שזה חשוב לי זה כי:
א. חשבתי לכתוב משהו ולא הספקתי, אבל רציתי לראות שאכן יש מטרה בזה.
ב. גם מהצד, אני קוראת את היצירות שפורסמו ומצפה לראות את הניתוח שלהן ע"י המבינים. זה מחכים ומעשיר.
תודה!!
אני בתור אחת שכן העלתה מבינה את הקושי שבניקוד. זה הרי לא מדע מדויק. מדברת בשם עצמי בלבד ומוותרת על השיפוט
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה