אסטרטגיה ניתוח קמפיינים לבחירות

מצב
הנושא נעול.

איש מעניין

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
עונת הבחירות היא הזדמנות מצוינת לפיתוח חשיבה אסטרטגית על ידי מעקב אחרי קמפיינים בעלי תקציבי עתק. אשקול זה נועד לניתוח מקצועי למהלכים האסטרטגים של המפלגות. אז יעלה תפעילו ראש ותתחילו לנתח. ורק בקשה אחת בבקשה אל תערבו רגשות ו/או דעות פוליטיות אלא רק ניתוח מקצועי
 

כוכב מבריק

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עונת הבחירות היא הזדמנות מצוינת לפיתוח חשיבה אסטרטגית על ידי מעקב אחרי קמפיינים בעלי תקציבי עתק. אשקול זה נועד לניתוח מקצועי למהלכים האסטרטגים של המפלגות. אז יעלה תפעילו ראש ותתחילו לנתח. ורק בקשה אחת בבקשה אל תערבו רגשות ו/או דעות פוליטיות אלא רק ניתוח מקצועי

אני לא יודע עד כמה אפשר לנתח לעת עתה את מה שהיה,
פתיחות בקבוקים, תחפושות ו'שאר מראין',
לא בטוח שזה יושב על אסטרטגיה מיוחדת אולי משהו שקשור לבריאות הנפש?
בוא נראה מה הלאה.
 

כוכב מבריק

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
שאלה לפתיחת הדיונים. הליכוד בשבועות האחרונים תוקף את ברק ומתעלם מכחול לבן מה דעתכם?

בני גנץ? אתה בכלל לא בפרשה,
ואהוד ברק הכי טוב למצב אותו כ'דמות אלטרנטיבית' בפרט שהיא לא אהודה במיוחד גם בצד שלו עצמו.
כנלע"ד.
 

איש מעניין

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
אני לא יודע עד כמה אפשר לנתח לעת עתה את מה שהיה,
פתיחות בקבוקים, תחפושות ו'שאר מראין',
לא בטוח שזה יושב על אסטרטגיה מיוחדת אולי משהו שקשור לבריאות הנפש?
בוא נראה מה הלאה.
בוא נעשה הסכם תעלה סרטון ותקבל הסבר משכנע לאסטרטגיה שיושבת מאחורי הסרטון
 

איש מעניין

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
בני גנץ? אתה בכלל לא בפרשה,
ואהוד ברק הכי טוב למצב אותו כ'דמות אלטרנטיבית' בפרט שהיא לא אהודה במיוחד גם בצד שלו עצמו.
כנלע"ד.
את מי מעניין מה קורה בצד השני? הקמפיין של הליכוד מדבר או לבייס או למתלבטים שמימין או לאלה שיותר במרכז. מה בשמאל חושבים על הקמפיין מעניין אולי עיתונאים
 

גבריאל פ.

שירותי קופירייטינג ופרסום - הפקת דפוס והפצה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי

איש מעניין

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
אני לא יודע עד כמה אפשר לנתח לעת עתה את מה שהיה,
פתיחות בקבוקים, תחפושות ו'שאר מראין',
לא בטוח שזה יושב על אסטרטגיה מיוחדת אולי משהו שקשור לבריאות הנפש?
בוא נראה מה הלאה.
כשאין לך סדר יום שנוח לך אז אתה מקדם סדר יום של התעסקות בשטויות כדי שלא ידברו על מה שלא נוח לך
 
נערך לאחרונה ב:

גבריאל פ.

שירותי קופירייטינג ופרסום - הפקת דפוס והפצה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
שאלה לפתיחת הדיונים. הליכוד בשבועות האחרונים תוקף את ברק ומתעלם מכחול לבן מה דעתכם?
ברגע שבני גנץ מתמודד "מול נתניהו" זה מחמאה לבני גנץ ורק מגדיל לו את הסיכויים
לנתניהו אסור להתייחס למישהו שמקבל בסקרים מספר דומה או קרוב לליכוד..
בכל זאת חייב להתייחס.. אז יש את ברק
 

גבריאל פ.

שירותי קופירייטינג ופרסום - הפקת דפוס והפצה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אני לא יודע עד כמה אפשר לנתח לעת עתה את מה שהיה,
פתיחות בקבוקים, תחפושות ו'שאר מראין',
לא בטוח שזה יושב על אסטרטגיה מיוחדת אולי משהו שקשור לבריאות הנפש?
בוא נראה מה הלאה.

זה הציבור של 2019
מתחברים רגשי לסלנג של הרחוב.. וזה מחבר את הבן אדם אליך.. קודם שיסתכל עליך.. ויחשוב עליך

כמו מיקי והדסה מסיני
 
נערך לאחרונה ב:

איש מעניין

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
ברגע שבני גנץ מתמודד "מול נתניהו" זה מחמאה לבני גנץ ורק מגדיל לו את הסיכויים
לנתניהו אסור להתייחס למישהו שמקבל בסקרים מספר דומה או קרוב לליכוד..
בכל זאת חייב להתייחס.. אז יש את ברק
אני אנסה לאתגר אותך לצורך הדיון ואני אזכיר שבמועד א' נתניהו דווקא תקף את גנץ והתעלם מגבאי
 

גבריאל פ.

שירותי קופירייטינג ופרסום - הפקת דפוס והפצה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
פוסט שהתפרסם לפני שבוע. מעניין
----
כמה מילים על קמפיין הליכוד לקראת הבחירות.

בימים האחרונים ערך בנימין נתניהו מספר פעמים שידור חי מחשבון הפייסבוק שלו. רה״מ ישב בבית קפה/חצר כלשהי וענה לשאלות הגולשים בלייב, תוך שליחת עקיצות לעבר יריביו הפוליטים. החלטנו לצלול אל קמפיין הבחירות של הקמפיינר הכי טוב בארץ שיש המכנים אותו "הקוסם״.

מערכת הבחירות האחרונה היתה אחת ממערכות הבחירות היותר סוערות שידעה מדינת ישראל. שחקן חדש, בני גנץ שמו, נכנס לזירה ואיים על עתיד שלטונו של נתניהו. הנ"ל תפס את גרונו והלם בו מכות נמרצות ללא מנוחה. יותר מ-50 מליון שקל עלה קמפיין הליכוד בבחירות האחרונות. לטובת העוקבים אנחנו מצרפים כתבה של מורן אזולאי מ-ynet בשינויי עריכה.

״זה היה קמפיין אגרסיבי, שנוי במחלוקת, מעורר זעם וביקורת כמעט על בסיס יומי. מתחילתו ועד סופו הוא היה תוצר של פיצוח ה־DNA הימני וכוון רובו ככולו לאוזניו של קהל שהוגדר מראש. לא היו סטיות בדרך, לא היו חריגות מהתוכנית הסדורה. גם כשהתרחשו תקלות - דוגמת התשדיר שבו נראים קבריהם של חללי צה"ל שעורר את זעם המשפחות, או תמונת הסלפי המפורסמת שעוררה שיח עדתי מסוכן לליכוד, בשל היעדרותה של השרה מירי רגב - ההיצמדות לדרך שהותוותה מבעוד מועד פיצו על המוקשים. זו הייתה מלאכת מחשבת שהוכיחה את עצמה והוציאה את נתניהו שוב כקמפיינר הטוב ביותר בישראל "הוא קוסם, הוא קוסם", שרים לו כבר שני עשורים, וגם פוליטיקאים בכירים, שכבר ראו דבר או שניים, מודים שנתניהו של הקמפיינים הוא פנומן: גם בגלל היכולת לזקק מסר וגם בגלל יכולת העמידה בלחצים העצומים ובמוקשים הפוליטיים בעומס בחירות. גם שעות העבודה הממושכות בזמן הקמפיין, ההתעקשות על פרטים קטנים וזניחים־כביכול והסירוב להשאיר דברים ליד המקרה, אומרים מי שעבדו לצידו, הן תכונות שאין להרבה פוליטיקאים אפילו כשהוא נמצא במצב בלתי אפשרי, בדרך כלשהי הדברים מסתדרים בסוף לטובתו. הוא עצמו מתגאה בכל הזדמנות בכך שאת המשברים הגדולים ביותר בתקופת בחירות, הוא מנהל לבדו. כמעט כל ראש מפלגה שנפגש איתו אחרי ההישג ב־2015 שמע ממנו את אותו משפט: "ניצחתי את הבחירות כי היה לי את הקמפיינר הטוב ביותר". הקמפיינר הזה שעליו האיש מדבר הוא, כמובן, הוא בעצמו. מערכת הבחירות הנוכחית הייתה אחת המורכבות והקשות מבחינתו. הוא הגיע אליה עם משקולת עצומה של כתב חשדות חמור, מצב ביטחוני בעייתי ומומנטום חזק של איחוד מפתיע בגוש היריב. למרות כל אלו, נתניהו חתר לניצחון.

בסביבתו, ולמרות המתח הרב ששרר בימים האחרונים, לא רבים הופתעו מהתוצאה שבה הסתיימה המערכה בניצוחו. בצוות המצומצם היו מי שהעזו להגיד בקול רם "40 מנדטים" גם כשהתמונה נראתה שחורה, בגלל הידיעה שברגע האמת הוא יידע לספק שואו. בניגוד למועמד שמולו, בני גנץ, שהוכתר על ידי הצוות שלו כראש הממשלה הבא הרבה לפני שהקרב נגמר, אצל נתניהו עבדו עם רצח בעיניים עד רגע סגירת הקלפיות, כאילו נתניהו באמת הולך להפסיד את הבחירות.

בצוות הליכוד לא היו שמות מוכרים מאוד, בטח לא קמפיינרים יקרים מהשורה הראשונה בישראל. למעשה, את נתניהו מקיף צוות יועצים צעירים שמביאים איתם בעיקר גישה פשוטה ולא מורכבת, מסרים חדים בשפה ברורה, אבל יותר מהכל - ועל זה נתניהו מקפיד - היכרות טובה עם הציבור שאליו הם פונים.

כשלעצמו, היה זה אחד הקמפיינים היקרים במערכת הבחירות, וההערכות מדברות על תקציב של למעלה מ־50 מיליון שקל שעמדו לרשות הליכוד על פי חוק. גורמים שקשורים בקמפיין במעגלים שונים הודו שמלבד אגרסיביות חסרת תקדים והיעדר גבולות כמעט ("בקמפיין הדבר האחרון שמעניין זו הביקורת הציבורית שאתה חוטף מהבייס של היריב", הסביר גורם שהיה מעורב בקמפיין), היה להם גם את הקלף של המנהיג, והם ידעו להשתמש בו.

בעוד בצד השני ניסו לבנות מותג תוך כדי תנועה, בליכוד המותג קיים ורק צריך היה לשמור עליו. איך? באמצעות הבלטה של כל היתרונות המשמעותיים ביחס לאחרים. לדוגמה, העובדה ששימש כשר ביטחון, דבר שכלל תמונות מכל סיור עם חיילים ששטפו את המערכות והרשתות. למשל, מתן דגש על הזירה הבינלאומית, שם יתרונו על גנץ גדול.

כמעט הכל היה כשר כדי להאדיר הישגים ולהקטין את היריב. בישיבות הצוות, מספרים גורמים שנכחו בהן, חזר משפט אחד שהשמיע שוב ושוב מנהל הקמפיין, עופר גולן, כתשובה לכל ביקורת שהתעוררה במטה ועל ידי חברי כנסת, על כך שאולי נחצה גבול: "קודם מנצחים ואז עושים בקרת נזקים". לקמפיין היה שותף גם הבן יאיר נתניהו שלא נהג להגיע למטה במצודת זאב, אך נכח בשיחות שהתקיימו בבלפור ונתן את הזווית
בשעה שבחלק מהמפלגות נתנו דגש ליצירתיות ולאיך ייראו הסרטונים, בליכוד לא השקיעו בהפקה גרנדיוזית (על הקריאייטיב הופקד שרוליק איינהורן שהקפיד לקחת הכל למקום קליט ופשוט). רוב הסרטונים נראו אותו דבר, עם מסר אחד שחוזר שוב ושוב, סוג של שטיפת מוח כדי למשוך קשב בכל שלב של הקמפיין. "לא חיפשנו קריאייטיב",
אומר גורם שהיה שותף בקמפיין, "חיפשנו לייצר תעמולה. יש הבדל גדול בין שני המונחים הללו. לא רצינו שום דבר מורכב, שום דבר מצחיק או מתוחכם. מסרים פשוטים מאוד שישטפו את המוח. מבוקר ועד לילה אנשים שמעו את המונח "גנץ, שמאל, חלש".

מלבד נתניהו, גיבשו את הקמפיין גם יועצים נוספים, ובראשם יונתן אוריך, דובר הליכוד ודובר הקמפיין, איש קרוב לנתניהו וגם לבנו יאיר, שהפך גם לדמות בולטת ברשתות החברתיות, וטופז לוק, שמרכז את עבודת הרשתות החברתיות בדרך כלל.

מאחורי הקלעים ניהל את הקמפיין עופר גולן, דמות פחות מוכרת, מי שהיה ראש צוות התגובות של נתניהו בקמפיין 2015 ומשמש מזה כשנתיים כדובר משפחת נתניהו. גולן מקפיד להישאר בצללים, מגיח ברשתות לעיתים נדירות (בקמפיין הנוכחי מעט יותר מהרגיל), אך נמנה עם המעגל הקרוב ביותר. גולן, שהוא גם בעל משרד פרטי, הריץ למשל בבחירות לנשיאות ב־2014 את מאיר שטרית, ובבחירות המקומיות האחרונות את עינת קליש־רותם לתפקיד ראש עיריית חיפה. הוא לא נוהג להתראיין, אבל מאחורי הקלעים הפך לדמות דומיננטית מאוד והופקד על חלקים מרכזיים בקמפיין.

מדי בוקר, מספרים גורמים מעורבים, נהגו בצוות הקמפיין לערוך ישיבות רבות משתתפים שבהם נכחו גם קשבים, נציגי הצוות שעבדו במגזרים השונים (הרוסי, הדתי וכדומה) והמטרה הייתה בעיקר לעבור על המסרים ולשמוע פידבקים מהשטח. הרעיון היה לשדר אווירה של חמ"ל שתכניס בכל אנשי הקמפיין רוח לחימה לאותו יום.

את המסרים גיבש בדרך כלל נתניהו בעצמו, כשהוא מתבסס על מחקרים שהועברו אליו על ידי הסוקרים, בהם הסוקר האמריקאי ג'ון מק'לוקלין, ששהה בישראל בתקופת הבחירות. המסר שהותווה על ידי ראש הממשלה חודד מול צוות מצומצם - גולן, אוריך, לוק וארז תדמור (אחד משני המייסדים של תנועת "אם תרצו", שימש כותב הנאומים של נתניהו בבחירות 2015). לאחר מכן עמל הצוות המורחב לתרגם אותו לסרטונים המתאימים לקהל היעד המדויק לפי המגזרים השונים.

נתניהו וצוותו המצומצם גיבשו יחד קמפיין בן שלושה שלבים: השלב המשפטי - עד כתב החשדות שפירסם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כולל דרכי הטיפול באירוע עצמו; השלב המדיני - שכלל תוכנית מפורטת סביב הביקור המתוכנן באיפא"ק, הפגישה עם נשיא ארצות־הברית טראמפ ומפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין; והשלב השלישי - שלב ההתכנסות ושילוב הכלים, שגולת הכותרת שלו היא קריאת העידוד "השלטון בסכנה".

כמעט בכל הקמפיין הלכו בליכוד על קרקע בטוחה. בכל השלבים עבד הצוות עם חברה חיצונית, שמטרתה הייתה לאסוף מידע ברשת באמצעות הפצת שאלונים ומשחקי רשת. באמצעות כך זוהה קהל היעד - ליכודניקים ואנשי ימין שחשוב להם שנתניהו יהיה ראש ממשלת ימין - ואליו נעשתה פנייה ממוקדת.

הרבה לפני שהציבור הישראלי מיקד את הקשב במערכת הבחירות, בצוות הקמפיין כבר עבדו במרץ על השלב הראשון, במטרה להשתלט על סדר היום ולצלוח בשלום את אירוע ההמלצות של היועץ המשפטי מנדלבליט. ההצלחה הוגדרה כך: שמירה על מצבו של נתניהו בסקרים ומניעת התרסקות אפשרית.

עוד לפני פרסום כתב החשדות, הצעד הראשון היה התקפי: פרסום שלט חוצות יחיד שבו תמונתם של פרשני הטלוויזיה הבכירים תחת הכותרת, "הם לא יחליטו". קבלת ההחלטה נקבעה בצוות המצומצם של נתניהו ורק לאחר מכן הוצגה לצוות הרחב. במכוון לא הוצפה המדינה בשלטים מהסוג הזה, ולא בגלל בעיות תקציב. הצוות ביקש מראש לייצר אירוע נקודתי מתוקשר ומדובר מספיק. או במילים אחרות: לייצר שיח סביב הפרשנים הנתפסים עוינים את נתניהו מבלי להפוך את זה לאירוע ענק.

המטרה הייתה אחת: לגרום לציבור להיחשף לכתב החשדות אחרי שכבר גיבש דעה שהמשחק מכור. השלט עשה את שלו, וייצר סדר יום לזמן מוגבל - לפי התוכנית. צוות הקמפיין הרגיש כבר באותו סופשבוע לאחר פרסום השלט, ששלב א' בקמפיין עובר בהצלחה, רגע לפני שהפרשנים שפרצופם התנוסס על השלט יסבירו לציבור את החשדות נגד נתניהו.

במקביל הוכנו מבעוד מועד עשרות סרטוני רשת. בסך הכל היו במאגר הליכוד כ־500 סרטונים שונים, כולם סרטונים חדשים שהוכנו במערכת הבחירות על ידי אותו צוות. חלקם נבנו וגובשו על ידי אוריך, כולל המסרים, אולם נתניהו אישר אישית כמעט כל חומר שיצא החוצה (גם פוסטים בפייסבוק). יחד עם זאת, אומרים גורמים בקמפיין, נתניהו לא הצליח להכיר ב־100 אחוז את כל חומרי ההפצה, בעיקר בימים שבהם היה עמוס בנושאים אחרים.

כמו בקמפיין כולו, גם בסרטונים שנגעו למצבו המשפטי, ניתן דגש למסרים פשוטים וקליטים שחוזרים על עצמם, כמו "משחק מכור" ו"השמאל לוחץ על היועץ". אותה חברת דיגיטל שאוספת את המידע ברשת, איתרה שוב את קהל היעד וסייעה בהכנת המסרים. כך, לדוגמה, על רקע פרסום החשדות הופץ משחק רשת (שעלה גם בעמוד האינסטגרם של נתניהו) שבו נשאלו הגולשים: "שוחד בלי כסף זה כמו..." והם נדרשו להשלים.

על פי תשובות הגולשים ניתן היה להבין את הלך הרוח, לאסוף מידע על אותו ציבור שמזדהה עם נתניהו וכך למקד אליו את המסרים. בהמשך הופצו גם שאלונים בנושאים ספציפיים בכל הרשתות וניתן היה לעקוב לא רק אחרי קהל היעד של הקמפיין, אלא גם לדעת מתי המסר מפסיק לעבוד (כאשר התגובות נחלשות).

נוהל נוסף שפיתחו במטה הוא סרטוני מוצאי שבת. באופן קבוע, דקות אחרי יציאת השבת (במהלך השבת הקמפיין עבר להדממה), שוחרר סרטון שעורר בדרך כלל עניין רב, בעיקר בשבועות הראשונים סביב המתקפה על היועץ. הנתונים שקיבלו בליכוד מסקרים שבדקו את הלך הרוח בציבור, הוכיחו שהקמפיין אפקטיבי. הציבור הימני התייצב לצד נתניהו בקרב המשפטי, ולכן גם לא הורידו את הרגל מהגז.

המטרה הושגה: בסקרים הפנימיים שראה נתניהו, עמד מספר המנדטים לליכוד על קרוב ל־30 בשיאו השלילי של האירוע. הוא הצליח לשרוד את המשוכה.

24 שעות אחרי פרסום כתב החשדות, כבר קבעו בליכוד את הדד־ליין לסיכום אירועי היועמ"ש ושוב שלטו באירועים. הודעה רשמית שיצאה הכריזה כי, "שלב הקמפיין מתחיל" וזאת בשעה שהקמפיין כבר בעיצומו. התקשורת עברה לסקר את ענייני הקמפיין הפנימיים, את האירוע שבו נאם נתניהו בכפר המכבייה (שבו נשארו עשרות פעילים מחוץ לאולם בגלל ריבוי משתתפים) ואת לחיצת היד עם היריב הפוליטי, גדעון סער, שתועדה מקרוב על ידי צלם הליכוד וייצרה סדר יום.

בדרך היו כמה "קלקולים", בהם הסרטון נגד הפרשן הבכיר של חברת החדשות, אמנון אברמוביץ', שבו לעג מגיש הליכוד טי־וי, אלירז שדה, למראהו החיצוני. בעקבות המהומה שעורר הסרטון, סבר רוב הצוות שהציבור מבין שהבעיה היא במסגור התקשורתי, ולא באמירה עצמה. בשל כך התייחס נתניהו לסיפור בראיון שהעניק לקרן מרציאנו, בעזרת תשובה שהציבור יזדהה איתה, כשהתלונן בפניה שאיש לא התרעם כשתוכניות הסאטירה הציגו את משפחתו ואת רעייתו כחזירים.

מאז האירוע עם אברמוביץ' וסרטון הקברים, הורידו בליכוד הילוך בכל הנוגע לשידורים החיים. גורמים בקמפיין מספרים כי בפועל אמור היה המיזם להיות פלטפורמה שתשרת את נתניהו בלבד בבחינת, "המידע אצלנו ומי שרוצה את ראש הממשלה חייב לעבור פה". למרות זאת, נתניהו עצמו לא כל כך שיתף פעולה עם המוצר ובצוות הקמפיין הודו בימים האחרונים שהליכוד טי־וי לא סיפק את הסחורה. "אנחנו יצרנו את הכל, אבל לא באמת ידענו לקראת מה אנחנו הולכים", אמר גורם שהיה קשור בהפקת השידורים. "זה היה ניסוי וטעייה".

השלב השני בקמפיין הוקדש לנושאים המדיניים. הצוות סימן מראש את היותו של נתניהו מדינאי מוערך כאחת החוזקות הגדולות שלו, בטח ביחס למתחריו. לוח האירועים, שהיו חלק בלתי נפרד ומתוכנן בקמפיין - הנאום מול קהל אוהד באיפא"ק, המפגש עם הנשיא טראמפ וההצהרה על רמת הגולן ופוטו־אופ מתוקשר ופגישה עם פוטין - עבד רוב הזמן לפי התוכנית. עד שטיל שנחת במושב משמרת בשרון והסיט את תשומת הלב מהביקור וגרם לשיבושים בקמפיין. חלקם גם התגלו בפומבי, בסרטון שבו נראה נתניהו בעלייה למטוס כשהוא חסר סבלנות ומאשים את הכתבים המדיניים שלא מסקרים את ביקורו בבולטות.

ואז הגיע השלב השלישי. הישורת האחרונה, קרב חד ואגרסיבי עם כותרת אחת בלבד: "שלטון הימין בסכנה". עוד לפני תחילת הקמפיין, במהלך ישיבות הצוות ותכנון האסטרטגיה ליום הבחירות, החליטו בליכוד "לטפל" בגוש היריב. הם סרקו ובדקו את החוליה החלשה והתבייתו על הסיעות הערביות. נתניהו חשש מגוש חוסם, וידע שהמפתח להתעוררות כללית של מערכת הבחירות ביום המכריע חייבת לעבור דרך הציבור שבו עשה שימוש ב־2015 ("הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפיות").


המגמה היוצאת מכל הקמפיין של הליכוד היא משמעותית לכל אחד כדי להבין איך מתנהל קמפיין בחירות בעידן 2019. בשונה מבעבר, אז ראינו בעיקר שלטי חוצות פירסומים בעיתונים ושיחות טלפון רבות למצביעים, היום הכל עובר דרך הרשתות החברתיות.

הצוות של נתניהו קנה את כל הפרסומת בזמנים שונים כדי לנצל את המצב הקיים. לדוגמא, בזמן הנאום הראשון של גנץ הליכוד קנה את כל זכיות הפירסום באתרי החדשות כך יצא שכל מי שצפה בסרטון הנאום של גנץ צפה במהלכו גם בפרסומת של הליכוד נגד הנאום של גנץ, בליכוד הכניסו כוח כ"כ חזק ברשתות החברתיות הם אספו מידע על אנשים ועל תחום הפעילות שלהם. זאת ועוד. אנשים שפירגנו לבני גנץ בתגובות בפייסבוק נחשפו הרבה יותר לפרסומות של הליכוד. הנקודה השנייה היא התחושה של ראש הממשלה שיורד ל״עמך״. הוא הפתיע את התושבים בביקורי פתע, סיור במחנה יהודה, בשווקים ובפיצוחיות וכו׳. כל יציאה כזו לוותה ברעש תקשורתי גדול והוא ידע למנף את זה ברשתות החברתיות ע"י הודעות פרטיות לאלפי אנשים (כמובן שמדובר ברובוט ולא בראש הממשלה). הרבה מאד שידורים חיים בהם הוא תקשר ישירות עם קהל הבוחרים. ביום הבחירות עצמו נתניהו היה כמעט 12 שעות בשידור חי (לסירוגין) בהם הוא כל הזמן התריע על איבוד שלטון הימין. נתניהו פעם אמר לאחד מאנשיו המטרה שלנו הוא לאכיל את הקהל מבוקר ועד לילה במסר אחד שעליו נחזור שוב ושוב. האיש שאל את נתניהו: אבל ייתכן שבסוף זה ימאס על העם והוא יקיא מכך. השיב לו נתניהו: אם הוא הקיא - סימן שיש לו שוב פעם מקום בבטן. תתחיל מחדש להכניס לו את זה לראש...

מסתבר שהשיטה של הרשתות החברתיות הוכיחה את עצמה ואנחנו צפוים לעשרות שעות, אם לא מאות, של שידורים חיים מעתה ועד יום הבחירות. כולל יום הבחירות.
 

גבריאל פ.

שירותי קופירייטינג ופרסום - הפקת דפוס והפצה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אני אנסה לאתגר אותך לצורך הדיון ואני אזכיר שבמועד א' נתניהו דווקא תקף את גנץ והתעלם מגבאי
וזה היה לדעתי האישית טעות

תאר לך שאני משווה אותך כבר פלוגתא של הנשיא טראמפ.. והנשיא תוקף אותך..
איך ההרגשה? יהיה לך תומכים?

זכור לי היה עיתונאי חרדי שנתקף בהתחלה ע"י טראמפ.. כל התקשורת עשו איתו ראיונות.. וזה למה?

טיטולים רבו עם האגיס מה היה תגובת החברה??
בייבי סיטר (חברה של האגיס) ענו בפרסומים לטיטולים..
הרעיון גאוני.. לא לתת לטיטולים להיות ברמה של האגיס..
 
נערך לאחרונה ב:

כוכב מבריק

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
את מי מעניין מה קורה בצד השני?

היא הנותנת.

הקמפיין של הליכוד מדבר או לבייס או למתלבטים שמימין או לאלה שיותר במרכז.

כשהאלטרנטיבה למתלבטים היא אהוד ברק, ובני גנץ בכלל לא בפרשה התשובה מאד ברורה,
או ביבי או אהוד.

ביבי אוהב את האו או הזה.
או ביבי או טיבי.
או ביבי או ציפי.
או ביבי או בוז'י.
הפעם רק אין לו חרוזים, :(.
(אולי או בנימין או בנימין)
 

איש מעניין

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
שאלה לפתיחת הדיונים. הליכוד בשבועות האחרונים תוקף את ברק ומתעלם מכחול לבן מה דעתכם?
ברגע שבני גנץ מתמודד "מול נתניהו" זה מחמאה לבני גנץ ורק מגדיל לו את הסיכויים
לנתניהו אסור להתייחס למישהו שמקבל בסקרים מספר דומה או קרוב לליכוד..
בכל זאת חייב להתייחס.. אז יש את ברק
אני אנסה לאתגר אותך לצורך הדיון ואני אזכיר שבמועד א' נתניהו דווקא תקף את גנץ והתעלם מגבאי
וזה היה לדעתי האישית טעות

תאר לך שאני משווה אותך כבר פלוגתא של הנשיא טראמפ.. והנשיא תוקף אותך..
איך ההרגשה? יהיה לך תומכים?

זכור לי היה עיתונאי חרדי שנתקף בהתחלה ע"י טראמפ.. כל התקשורת עשו איתו ראיונות.. וזה למה?

טיטולים רבו עם האגיס מה היה תגובת החברה??
בייבי סיטר (חברה של האגיס) ענו בפרסומים לטיטולים..
הרעיון גאוני.. לא לתת לטיטולים להיות ברמה של האגיס..

אני אתן את התזה שלי. בתחילת מערכת הבחירות מועד א' הופיעה בני גנץ כמועמד חדש עם תדמית נקייה והאסטרטגיה שלו הייתה למצב את עצמו במרכז עם מסר סמוי שאומר עזבו את כל הבלגן של ימין שמאל בעיות משפטיות וכו' לכו על מועמד שהוא רמטכ''ל (בטחון) ונקי מבעיות משפטיות ואיש מאחד. האסטרטגיה הזו הייתה אמורה לקחת מצביעים מהימין הרך. בתגובה האסטרטגיה של הליכוד הייתה ליצור חומה בין גנץ ובין הימין וזה הגיע על ידי שורה של מסרים והם פמפום הרוטציה עם לפיד הגוש חוסם עם הערבים ניסנקורן וכו' שלכולם הייתה משמעות אחת גנץ זה שמאל. במבחן התוצאה נתניהו הצליח בגדול בקביעת הנרטיב ויש לכך הוכחה פשוטה בבחירות 2015 נתניהו נאבק מול המחנ''ץ שהיה עמוק בשמאל בבחירות ההם כחלון נחשב ימין והתוצאה הייתה 67 מנדטים כולל כחלון ב2019 כחלון עבר לימין ולמרות זאת הימין הגיע 65 אחרי שהוא השאיר 7 מנדטים מתחת לחוז החסימה התוצאה מוכיחה שכחול לבן לא הביאו כלום מגוש הימין. אבל נתניהו שילם מחיר על הקמפיין הזה בגלל שלציבור גם הימני נמאס מהקמפיין המאוד אישי ומאד נגטיבי ובשביל זה הגיע הספין של ביטול הבחירות שזה משדר מסר של צו פיוס ולכן וכעת ההתעלמות מגנץ זה המשך של אותה אסטרטגיה כי לתקוף את גנץ זה כבר לא עובר ומצד שיני לתקוף את ברק זה תמיד סחורה מבוקשת בימין שזוכר לו את הפלת ממשלת ימין ב1999 ואחר כך סחר מחר עם אסד על כל רמת הגולן ומשא ומתן בתנאי כניעה עם ערפת וכמובן את האינתיפדה השניה ולכן בשבועה האחרון מתראיינים בחירי הליכוד בכלי התקשורת ותוקפים את ברק אבל שימו לב הם באופן עקבי מקפידים לקשר בין ברק לגנץ
מחכה לתגובות הערות והארות!
 

כוכב מבריק

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי

קבצים מצורפים

  • ברקוק.mp4
    KB 713.7 · צפיות: 886

hershy sh

עיצוב | מיתוג | פרסום
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
טיטולים רבו עם האגיס מה היה תגובת החברה??
בייבי סיטר (חברה של האגיס) ענו בפרסומים לטיטולים..
הפוך, טיטולים היא חברת בת של האגיס, ובייבי סיטר מתחרה שלהם.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  25  פעמים

לוח מודעות

למעלה