ניקוד במילה "את" בתנ"ך

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
המילה "את" מנוקדת לפעמים בסגול (אֶת) ולפעמים בצירה (אֵת).
חבר שמשמש כ"בעל קורא" ביקש ממני לברר האם יש איזה כלל שעל פיו נקבע הדבר.
למישהו יש הסבר?
 

סוגרים שידוך

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
מילים רבות (בעיקר מילים בנות הברה אחת) המנוקדות בצירי, ניקודן במקרא תלוי בהקפה: שכאשר המילה מנוגנת בטעם לעצמה היא מנוקדת בצירי, ואילו כאשר היא מחוברת במקף למילה שאחריה, היא מנוקדת בסגול.

למשל: "וְכִי בֶן־רִבְקָה" (בפרשת השבוע - ויצא) לעומת "וַתַּהַר עוֹד וַתֵּלֶד בֵּן" (גם בפרשה).

וכן "קָפְאוּ תְהֹמֹת בְּלֶב יָם" (בשלח טו, ח) לעומת לֵב פַּרְעֹה (שמות ז, יד).

וכן כַּאֲבֶל־אֵם (תהלים לה, יד) לעומת אָבֵל שְׁאֹלָה" (וישב לז, לה).

נ.ב. המקף משפיע על המילה מימין ולא על המילה משמאל
ולכן תמצא בפרשת השבוע (ויצא) וַיִּגְנֹב יַעֲקֹב אֶת־לֵב לָבָן הָאֲרַמִּי
 

שיש

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כבעל קורא
אני יודע כלל אחד שמאוד קל לזכור
אם יש טעם נפרד למילה זה - אֵת
ואם לא זה - אֶת
וגם זה תלוי במקף
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה