דיון ניצול אומנים במיטבו

אנאל- ציור עם לב

כי לגעת בנפש- זו אומנות!
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פשוט מקרה מזעזע ומחריד שמגיעים לרמות כאלה!
מכעיס ומכאיב!
 

יחיאל ב.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
יוצרי ai
הזיה ...
אם הבנתי את הסיפור נכון, פשוט מטורפים ...
אין מילים...
 

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
בתל אביב כבר נגמרו להם הגבולות שעוד לא נחצו, והמוסכמות שעוד לא נשברו
אז הם מחפשים בנרות מה עוד יכול לייצר פרובוקציה ו"שיח"

לפעמים אני שמחה להיות שייכת למגזר כ"כ חסר מעוף ורגש אומנותי :)
 

בתיה רחל

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מדהים לגלות עד כמה המוסר האנושי גמיש.
גם בתגובות הזועמות יש אמירות שמראות טשטוש של גבולות, מתי מותר ומתי אסור.
 

מיק!!!

משתמש רשום
איור וציור מקצועי
לדעתי, הסיבה לכך שניצול כזה הוא בכלל אפשרי ומתקבל על דעתם של אי אלו אנשים בעולמנו המתקדם, היא משום שהטענה לחופש האומנות והיצירה חצתה מזמן את הגבולות השפויים והנורמטיביים הטבועים אצל כל בן אנוש.
בעולם הליברליות הצבועה, 'חופש האומנות והיצירה' זהו ערך מקודש, בשמו ניתן להשתמש ליצירת תכנים מזעזעים, בוטים, חמורים ואף פליליים, ולזכות בכבוד מלכים, עיטורים ופרסים.
במקרה שלפנינו, המעשה שעשו 'היוצרים' היה כה צבוע, עד שאפילו אותם אנשים שקבעו את הכלל לפיו הכול מותר בשם חופש האומנות, אינם יכולים להתנער ממנו. אולם לדעתי, המקרה הזה אינו שונה ממקרים אחרים רבים אליהם התרגלנו שבהם נפרצו כל הגבולות ודברים ששום אדם שפוי אינו מעז אפילו להעלות בדעתו הועלו בראש כל חוצות וזכו לתשואות כבוד.
אני לא מזדעזע מול המקרה הזה, משום שאין לי כלל ציפיות מאותם 'יוצרים'. עולם הערכים שלהם רחוק כל-כך מעולם הערכים שלי, עד שמעשים כאלו אינם גורמים לי להתקומם עליהם, אלא רק לרחם.
 

אנאל- ציור עם לב

כי לגעת בנפש- זו אומנות!
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הודעה ארוכה ומסורבלת...
יש מצב שמישהו/י י/תתרגם את זה לסיפור קצרצר?

צמד אמנים ואוצרי אמנות פעילים ודי מוכרים בסצנה הישראלית, מיקה ואבי מילגרום, פרסמו קול קורא מטעם קולקטיב אמנות צרפתי, להגשת מועמדות ל"תוכנית שהות אמן", "רזידנסי", בניגריה, הכולל סטודיו ומימון חלקי לטיסה, למגורים ולהפקת יצירת אמנות. מיקה, ראשת המחלקה לאמנות בבית הספר לאמנות "מנשר" בתל אביב, ואבי, בעלה, הקימו לצורך כך אתר שהופץ ב"מדינות עולם שלישי" וב"עיירות נידחות".
הקולקטיב המדובר, ההצעה והאתר עצמו היו פיקטיביים לחלוטין, ונמחקו, לטענת האוצרים, מיד אחרי שנאספו החומרים הרלוונטיים עבורם. מבין כל העבודות שנשלחו אליהם, נבחרו כמה שמשמשים חומר לתערוכה שמוצגת כיום בתל אביב תחת השם "הרזידנסי הניגרי", על משקל "העוקץ הניגרי" המפורסם. לאמנים שעבודתיהם "נגנבו" לא ניתן קרדיט, ואלה עומדות מיותמות מול קהל שיודע שהגיע לחזות בעוקץ.
שירה גלזרמן, אמנית שנחשפה לסיפור וכתבה פוסט זועם בפייסבוק שבעקבותיו צצו דומים לו ברשת החברתית, הסבירה כי: "מלגות, והצעות דומות המתפרסמות בקולות קוראים הם מטרות נחשקות שאמנים עובדים קשה מאוד כדי להשיג. אנחנו זקוקים לאפשרויות האלה כדי להתפרנס, כדי להרחיב את רשת הקשרים ולבנות את הקריירה שלנו".

בקרב האמנים שהתרעמו ברחבי הרשתות החברתיות נשאלה גם השאלה – האם ייתכן שמדובר בתרמית על תרמית? האם למעשה ההונאה לא הייתה ולא נבראה, ולמעשה רק הסיפור עליה קיים והוא נועד לקדם את הזוג?

ההשערות הללו הופרכו. קים אנגלן מהולנד, אחת האמניות שנעשה שימוש בעבודה שלה, מאשרת כי אינה יודעת דבר על קיום התערוכה. לצד זה שאין לה מושג שעבודה שלה מוצגת בגלריה תל אביבית בישראל, היא טוענת שמעולם לא שלחה בקשה ל"רזידנסי" המדובר
"אני פשוט בשוק", היא אומרת אחרי שהצליחה להבין מה בעצם קרה. בתום חיפוש במסמכים שעל המחשב היא מוסיפה: "שלחתי הרבה מאוד בקשות בשנה האחרונה, אבל אני לא מוצאת שום אזכור לניגריה". עוד סיפרה: "זה דבר כל כך מכוער לעשות, במיוחד בשנה כזאת. אילו אומנים מזוייפים. הם לא יכולים ליצור את האמנות שלהם? אני כל כך עצבנית ולא יודעת מה לעשות".

אמנית נוספת, נטליה זאבאדקובה מסלובקיה, כתבה בתגובה לפוסט בפייסבוק שפרסמה הגלריה שבה מוצגת התערוכה "המקרר": "אני רואה יצירה שלי מוצגת ולא ידעתי על זה שום דבר. לא נתתי רשות לעשות זאת. לא הייתי ב'רזידנסי הניגרי' או שום דבר כזה, ואני הבעלים של היצירה הזאת".

בריאיון שנערך עם השניים השבוע במגזין לאומנות "פורטפוליו" הם סיפרו על התערוכה: "זה רעיון שהיה לנו כבר לפני זמן די רב – להשתמש במכניקה של תרמית אינטרנטית כדי לייצר אמנות". לטענתם, הקול הקורא נשלח בכל מיני פורומים וקבוצות וואטסאפ של אמני שוליים, ב"מדינות עולם שלישי ועיירות נידחות", עם תנאים לא אטרקטיביים, כך שמי שפנה "היה מן הסתם אדם שצמא לכל דבר". אף אחת מהעבודות ש"התקבלה" היא לא מישראל.

תכל'ס בקיצר:
רצו לעשות תערוכה שתעלה את המודעות לניצול אמנים
ונצלו אמנים לשם כך
 

משתמש אנונימי

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
אבסורדי כל כך.. אם זה לא היה מזעזע ועצוב, זה היה משעשע ביותר...
העולם מבולבל... צריך משיח, זה מה בטוח
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה