סליחה אולי לא הבנתי נכון ליל מנוחה,לא מצאתי את הקשר לדברי.
סליחה אולי לא הבנתי נכון ליל מנוחה,לא מצאתי את הקשר לדברי.
ולא תוסיפו לדאבה עוד, זה על פי הפסוק 'ולא יוסיפו לדאבה עוד' שנאמר בירמיהו על ימות המשיח, וזה בעצם המשך לבתוך שאר אבלי ציון וירושלים. ואז באמת לא ימותועל כן יש המבדילים בנוסח הניחום לעדות אשכנז
"ולא תוסיפו לדאבה עוד" אומרים רק למי שאין לו הורים
שהמקום ימלא את חסרונך אכי"רלצערי אני בעלת ניסיון
וישבתי שבעה טראגית מאד, גם לפי קריטריונים חיצוניים
לא מתחברת למצוד הזה למציאת אנשים ואמירות לא טאקטיות
מאד הערכנו אנשים שהגיעו
היו שם אמירות, משפטים וסיפורים שהולכים איתנו גם הרבה אחרי סיום השבעה
נכון, היו גם אמירות מביכות ואם אמפה אז גם שלוש או ארבעה פוגעניות ממש
אבל פוגעניות היו שלוש או ארבע ליד מאות אנשים טובים שבאו וישבו
חלקם דמעו איתנו
חלקם אמרו מילים שהשתמע מהן כמה הם מבינים את השבר שלנו
חלקם סיפר בשבח הנפטר
האם נכון בשל מספר כל כך מועט של אמירות שליליות לגרום לאנשים שטורחים לבוא לנחם לחושה מאיימת ורעה?
לדעתי לא ולא
רובנו אנשים טובים הרוצים לעשות טוב וזה ניכר בהחלט גם בבית האבל
ואם מישהו אמר מילה שיתכן והיה מיותרת- לא קרה אסון
בואו לנחם מתוך אהבה והשתתפות, אם יהיה נראה לכם מתאים- תגידו משהו, אם הנפטר היה יקר לליבכם- תגידו
ובעיקר- אל תפחדו
אנשים טובים לרוב עושים טוב
המקום ינחם אתכם בתור שאר אבלי ציון וירושלים (אף פעם לא מאוחר להתנחם).לצערי אני בעלת ניסיון
וישבתי שבעה טראגית מאד, גם לפי קריטריונים חיצוניים
לא מתחברת למצוד הזה למציאת אנשים ואמירות לא טאקטיות
מאד הערכנו אנשים שהגיעו
היו שם אמירות, משפטים וסיפורים שהולכים איתנו גם הרבה אחרי סיום השבעה
נכון, היו גם אמירות מביכות ואם אמפה אז גם שלוש או ארבעה פוגעניות ממש
אבל פוגעניות היו שלוש או ארבע ליד מאות אנשים טובים שבאו וישבו
חלקם דמעו איתנו
חלקם אמרו מילים שהשתמע מהן כמה הם מבינים את השבר שלנו
חלקם סיפר בשבח הנפטר
האם נכון בשל מספר כל כך מועט של אמירות שליליות לגרום לאנשים שטורחים לבוא לנחם לחושה מאיימת ורעה?
לדעתי לא ולא
רובנו אנשים טובים הרוצים לעשות טוב וזה ניכר בהחלט גם בבית האבל
ואם מישהו אמר מילה שיתכן והיה מיותרת- לא קרה אסון
בואו לנחם מתוך אהבה והשתתפות, אם יהיה נראה לכם מתאים- תגידו משהו, אם הנפטר היה יקר לליבכם- תגידו
ובעיקר- אל תפחדו
אנשים טובים לרוב עושים טוב
גם אני כבעלת נסיון מאד מתחברת לדברים.לצערי אני בעלת ניסיון
וישבתי שבעה טראגית מאד, גם לפי קריטריונים חיצוניים
לא מתחברת למצוד הזה למציאת אנשים ואמירות לא טאקטיות
מאד הערכנו אנשים שהגיעו
היו שם אמירות, משפטים וסיפורים שהולכים איתנו גם הרבה אחרי סיום השבעה
נכון, היו גם אמירות מביכות ואם אמפה אז גם שלוש או ארבעה פוגעניות ממש
אבל פוגעניות היו שלוש או ארבע ליד מאות אנשים טובים שבאו וישבו
חלקם דמעו איתנו
חלקם אמרו מילים שהשתמע מהן כמה הם מבינים את השבר שלנו
חלקם סיפר בשבח הנפטר
האם נכון בשל מספר כל כך מועט של אמירות שליליות לגרום לאנשים שטורחים לבוא לנחם לחושה מאיימת ורעה?
לדעתי לא ולא
רובנו אנשים טובים הרוצים לעשות טוב וזה ניכר בהחלט גם בבית האבל
ואם מישהו אמר מילה שיתכן והיה מיותרת- לא קרה אסון
בואו לנחם מתוך אהבה והשתתפות, אם יהיה נראה לכם מתאים- תגידו משהו, אם הנפטר היה יקר לליבכם- תגידו
ובעיקר- אל תפחדו
אנשים טובים לרוב עושים טוב
ואם האדם הזה פותח ומזכיר את אבלותו, מה אז הדין?1. "אמר רבי מאיר: המוצא את חברו אָבֵל לאחר שנים עשר חודש ומדבר עימו תנחומין, למה הוא דומה? לאדם שנשברה רגלו וחיתה. מצאו רופא ואמר לו: כלך אצלי - שאני שוברה וארפאנה, כדי שתדע שסממנין שלי יפין'' (מועד קטן, כא: )
עוד לא קיבלתי היתר הוראה...ואם האדם הזה פותח ומזכיר את אבלותו, מה אז הדין?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט א'
א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד: