נבלה נעשתה בישראל! אי"ק - לתשומת לבך

איש קטן

משתמש צעיר
א ירושלמית

בוודאי שהשתנה. והדגשנו את זה בכתבה של היריד הנוכחי, שבעקבות הצלחת היריד הראשון, החליטו שם על קו ייצור מיוחד לאר"י. ביריד הנוכחי כבר היו הרבה שטריימלך מהיצור המיוחד הזה, ובירידים הבעל"ט יהיו כל השטריימלך מהיצור המיוחד לאר"י.









(הנה הכתבה של היריד הנוכחי:

כל האמת על יריד השטריימל השנתי

משהו בראש הולך להשתנות

מה קרה במפגש האקראי בין נער חסידי צעיר לישיש פולני 'מה נשתנה' בין כובע לשטריימל, שזה רכישתו במחצית השעה, וזה במחצית השנה ומה שכנע את ר' זונדל להתפאר מחדש כל הסודות מאחורי הקלעים בכתבה שלפניכם


חשוון תשמ"ו, וינה.
אנוכי, כותב השורות, נער צעיר לימים, הסופר את השבועות והימים שנותרו לו עד הכנסו לעול תורה ומצוות. מצרי הגלות גרמו לכך ששמחת ה"בר- מצווה" ייחגג דווקא בעיר ווינה שבאוסטריה. הדרשה כבר הייתה מוכנה, האולם גם כן. אולם כובע עדיין איננו.

אולם כאחד ששורשיו בארץ ישראל ובמבואותיה העתיקות, אינני מייחס לעובדה זו חשיבות מיוחדת. ביום מן הימים הרי אכנס לחנות כובעים, ואבחר לי משופרא דשופרא, ובתהליך של מה-בכך אצא עם כובע על פי מידותי בתוך מחצית השעה מאת עברי את משקופי חנות הכובעים.

הסתבר שבווינה הרחוקה העולם - במקרה הזה - עמד מלכת.

"כאן תופרים לך כובע לפי מידותיך, בהזמנה מיוחדת, גובה מותאם אישית, ורוחב שיהדר את פניך" אמרו לי אנשי הקהילה בפסקנות. וכך מצאתי את עצמי על הרכבת הקלה הישנונית, המפלסת דרכה על המסילות החלודות והמושלגות - בואכה חורבת מייצר הכובעים הווינאי.

בכוך מתחת לקרקע קיבל את פני ישיש ממוצא פולני בחיוך אדיב שגילה שיניים זהובות וכסופות, מסובב במכונות עתיקות מצדדיו ומעל לראשו. אט אט התקרב בידים מושחרות שצבעו זה עתה כובע שהוזמן לפני חודש, והמדידות האינסופיות החלו, בד בבד הוא בודק את כל האופציות כאשר הוא מעלה ומוריד כיפות שונות ומגוונות.

"תחזור עוד שבועיים למדידה נוספת של הבסיס שאכין לך עד אז", פלט הישיש כמובן מאליו. התמיהה והפליאה התהומית ניכרו היטב על פני, ומכיון שלשפת המקום (גרמנית) יש דמיון עצום לשפת האידיש, נכנס איתי הישיש לשיחה די משכנעת בנבכי ייצור הכובע. "שמע, כובע אינו דבר של מה בכך, השערות שורשם בחיה נדירה, עיבודן והשחרתן אורך זמן רב, מה גם שהמידות חייבות להיות תפורות לפי מידותיך במדויק".

לא ניסיתי לשכנעו, דבר אחד היה ברור לי, שאם אספר לו שכמה אלפי קילומטרים דרומה נמכרים רבבות כובעים בשיטת הבחירה, המדידה, האוורור, ו...הקניה, הוא יתחיל לזלזל באינטליגנציה של בני ארצינו, הייתכן להתפשר בלהתפאר עם כובע מוכן מראש?
ס'פאסט נישט...

הפטרתי לעומתו: "משהו בראש הולך להשתנות".

טבת תשס"ט, ירושלים.
הירושלמים צמאים לגשם שמתמהמה. אולם במקום גשם הם מוצפים בבשורות הסטוריות על יריד שטריימל ראשון מסוגו, שם מוצע שיטת קניה שונה מהמקובל עד עתה. חדל המדידות האינסופיות, אתה בא מודד, ו...תתחדש.

הקדמנו ואמרנו: ר' זונדל, ס'פאסט נישט... למה להכריח את עצמינו ללבוש כל שבת שטריימל לא מפואר. מה גם שהשטריימל העתיק מכביד מאד על הראש.

למען האמת, בימים שלפני פתיחת היריד, חששנו, כססנו ציפורניים. אמנם ידענו את טיב הסחורה שבידינו, גם ידענו שאם רק יקשיבו לנו, הרי יבינו שזה עתה הזדמן לפתחיהם של מאות ואלפים הזדמנות מצויינת, הזדמנות עבור אותם אלה שחפצו בכל מאודם להחליף את השטריימל למכובד יותר, כיאה לפאר את השבת והמועד, ועתה שטריימל המיוצר ע"י המותג המוביל בארה"ב, בפאר והדר שאין דומה לו, בחצי ממחירו בשוק השטריימל.

אבל בכל זאת, אנשים מקובעים במחשבתם שתהליך הרכישה מאלץ מדידות של כיפות מוגבהות ומיותמות, הרי בלתי אפשרי למצוא שטריימל הבנוי היטב על הראש, אם מלכתחילה הוא לא נבנה על הראש הספציפי הזה. נו, לך תשנה קיבעון מחשבתי.

אבל הופתענו, אלפים רבים פקדו את היריד, אדמו"רים ורבנים, חתנים, אברכים, בעלי בתים ואישי ציבור באו בצל קורת היריד, והופתעו לגלות את היופי המדהים והגימור המושלם של מגוון השטריימלך שהיו ביריד. מאות רבות רכשו שטריימל והתחדשו לכבוד השבת. ובעצם ראו באופן מוחשי,
שיריד המוני אינו מחייב ירידה באיכות המוצר, ההיפך, כל שטריימל ביריד היה יצירת אומנות בפני עצמו.

אמנם עד היום חשבת, ואפילו היית בטוח ששטריימל מטבעו אמור לייצר דאגה של חודשים, מדידות מייגעות, כשהיינו מציעים אך לפני שנים רכישת שטריימל מן המבחר, למדוד, להעיף מבט קצר במראה, ולצאת עם מוצר מושלם ומפואר, היינו נדמים כחולמים באספמיה, אז חשבנו...

אבל, "משהו בראש הולך להשתנות..."

כשנעמיק לחשוב, הרי היתרון שברכישה בצורת קנייה זו עצומה, זאת כי יש מבחר ענק ורואים בעיני בשר את המוצר המוגמר והמושלם. לא תואם לראש? אין בעיה, נתקדם למחלקה הבאה, למחלקת השטריימלך הגבוהים יותר, או נרד מדף לשטריימל רחב יותר, ונתקדם כלפי מעלה לשטריימל מהודר יותר.

מיללער, תעודת זהות.
"מיללער שטריימל" בארה"ב, הינו בית יוצר וותיק, שמקום מושבו בוויליאמסבורג שבניו-יורק, וסניפיו פרוסים בארה"ב ובארץ ישראל. מהמובילים בשוק השטריימל בארה"ב. ומעשה ידיו ידוע בפי-כל כהאיכותי והמפואר ביותר. כל שטריימל יוצר והוכן בקפידה, ובהתאם לכך גם התוצאה המדהימה.

יריד שנתי קבוע
בעקבות ההצלחה המדהימה של היריד, הכריז חברת 'מיללער שטריימל' מארה"ב מיד עם תום היריד, על "יריד שטריימל שנתי" קבוע בכל שנה, בערב פסח, זמן מצויין להתחדשות! בעקבות כך האיצו והכפילו את קו הייצור, זאת בכדי להספיק לייצר כמות נכבדה של שטריימלך לרגל היריד השנתי.

בדוכני המכירה באולמי ברסלב יקדמו את פניך "שטריימל-מאכערס", מהסניף של "מיללער שטריימלך" בארץ ישראל. הם ידאגו שתצא כמו מלך המעוטר בעטרה הראויה לו. והם גם אלה שילוו אותך אחרי קניית השטריימל, בסניף החדש ברח' כהנמן 76 בני ברק, בשירות איכותי כמקובל בבית "מיללער שטריימל".

מה ביריד?
ביריד ייפרסו מאות שטריימלך שעברו זה עתה את קו ייצורם, כל שטריימל מהודר ומלכות'דיג, במגוון אדיר של גדלים וסוגי שיער: כל סוגי ה'מערדער'. 'רוסישע סויבל', 'לענישע סויבל'. ו'קנדישע סויבל'.

כל השטריימלך, בלי יוצא מהכלל, הם שטריימלך איכותיים ביותר, מפוארים ו"קלים" לנשיאה. מחירם נע בין 450$ עד 1.200$ כתוצאה משינויי גובה והיקף, מקור השערות, סויבלים ומערדערים למיניהם.

השטריימלך ביריד ממויינים בצורה מופתית, לפי גודל הראש, רוחב וגובה, עם פירוט מלא על כל שטריימל ושטריימל, כך שמרחב הבחירה, המגוון, ונוחות הקנייה כובשים שיא חדש בתחום.

מחלקת חתנים
ביריד השטריימל השנתי הוקצתה מחלקה יוקרתית מיוחדת לחתנים. במחלקת החתנים נפתיע אתכם בשטריימלך מדהימים ומרהיבים ביופיים, בעלי עטרה, כיאה לחתן ביום חופתו, בחצי מחיר ופחות, ובפריסת תשלומים נוחה.

משהו בראש הולך להשתנות!
והפעם זה כנראה יהיה השטריימל.
 

שוקולדה

משתמש רשום
דברי איש קטן:
הפנייה הייתה 1. לאנשים שבין כה ידעו היטב שהשטריימל לא ממש מפאר אותם, וקפצו על ההזדמנות של מחירי יריד וכו'. 2. לחתנים, שכל אחד מהם הרוויח לפחות 800 דולר.

מהמאמרון משתמע שהיה כאן מסע שכנוע לקנות משהו מיותר שפרט מלהשמין בכך את כיסו של מיללער אין בכך כל בשורה.
אכן:
כולנו מריעים עד כלות קולינו לנגיחת השוק של מילר. היריד שהביא עמו את ההוזלה המקוממת... הזאת עשה פורמט למחירים הלא ריאלים שנחשפו, ותרם רבות לכולנו.
אבל כל זה לא רלווני לעיניינו.

אני מתייחס לאופי הקמפיין נטו.
"ניהלת פה מסע פרסום נגטיבי למוצר שאנשים חובשים ואשר נהפך לחלק מזהותם, כך שזילזול במוצר הפך אותם ל...(תשלים לבד)
נכון שמסע פרסום נגטיבי הוא לגיטימי, אך הקמפיין שלך שונה מקמפיין נגטיבי של פפסי מול קוקה קולה, כמשל, אשר בו המתחרה תוקפת מוצר דומם.
כאן זה מזכיר יותר את קמפיין הנגטיב של קדימה: ביבי אני לא מאמין לא. (אם כי המרחק רב, רב מאד.) בו הקמפיין דורס בנאדם".
 

איש קטן

משתמש צעיר
לענ"ד אתה פשוט טועה.

וצר לי להביא את עצמי כדוגמה מאד רלוונטית לנושא:

אנוכי הקטן חבשתי שטריימל שהתביישתי לצאת איתו ממפתן ביתי. הדבר העיק עלי שנים, עוד לפני שחלמנו על יריד. אבל מעולם לא השלמתי עם זה, ומעולם לא הרשתי להשלות את עצמי שהשטריימל יכפה עלי זהות כזאת שלא ארצה להיפרד ממנה.

כך שמאד קשה לי להבין על איזה זהות אתה מדבר.

האם לאדם החובש נעליים קרועות אסור להיחשף לפרסום של נייק, למשל, כי יש חשש שהזהות שהנעליים הקרועות תפרו לו תיפגם או תיעלם?

ואינני רואה שום דמיון, אפילו קליל, בין 'ביבי -אני לא מאמין לו', לקמפיין הנוכחי. אם השטריימל מאכערס מרגישים פגועים, זה רק בגלל המחיר שהם הפקיעו משך יובלות.
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
נכתב ע"י איש קטן:
יריד שנתי קבוע
בעקבות ההצלחה המדהימה של היריד, הכריז חברת 'מיללער שטריימל' מארה"ב מיד עם תום היריד, על "יריד שטריימל שנתי" קבוע בכל שנה, בערב פסח, זמן מצויין להתחדשות! בעקבות כך האיצו והכפילו את קו הייצור, זאת בכדי להספיק לייצר כמות נכבדה של שטריימלך לרגל היריד השנתי.




מה היה הקטע של ההבהרה?

טוב שהבאת את כל המאמר, אבל עצבן אותי לקרא את הכל. רפרפתי עד שהגעתי לקטע הנ"ל.


וטוב מאד ששברו את מחירי שוק השטריימלאך. הגיע הזמן. ישר כוחכם.
 

זו אניאני

משתמש פעיל
איש קטן,
תמשיך לזכות את הרבים...
(הופיע במקומון אצלינו)
 

קבצים מצורפים

  • 83769.jpg
    KB 723.3 · צפיות: 5

אילנית

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
זה רק מראה כמה הקמפיין היה אפקטיבי!!
אי"ק,
אולי תמשיך לזכות את הרבים בשבירת השוק של הבורסלינו?
 

מרדכי

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
יש כאן מידת-מה של קיצוניות-יתר של 2 דעות.

אינני בטוח שהצדק עם אי"ק ש"הפניה היתה רק לאלו שכבר רוצים להיפטר מהשריימל וכו'". מאידך קשה לומר שהקמפיין עצמו היה כ"כ נגטיבי וחריף נגד השטריימלך הישנים.

יהיה יותר מדויק לומר שכל יצרני השריימלך, ללא יוצא מהכלל, בעצם זה שהם יוצרים אופנה חדשה של שטריימלים ומכניסים אותה בכוח לשוק - הם כבר מקעקעים בכך את הלגיטימיות של השטריימלך הישנים (הנמוכים, בלי הקרוין, הכבדים וכו' וכו'). בהחלט ניתן לומר שקמפיין מסוג זה הוא זרז די-משמעותי בתהליך הזה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה