נבלה נעשתה בישראל! אי"ק - לתשומת לבך

מרדכי

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
בימים האחרונים נערכו כאן בפורום דיונים עמוקים על קמפיין יריד השטריימלך של מיללער. בסופו של דבר יצא הקמפיין לרחוב ולעיתונות אחרי התיקונים וההערות של גולשי הפורום, ומטבע הדברים איכשהו כל מי שהיה שותף להתגבשות הקמפיין מרגיש 'נגיעה' לקמפיין הזה.

מה שראיתי היום בבוקר איים להוציא אותי משלוות רוחי (שזו משימה לא קלה כ"כ!)

ברחובות, כפי שבוודאי ראיתם, מופיעות המודעות הרחבות של מיללער, כשחצי מודעה מרוחה עם תמונת האברך עם השטריימל החדש של מיללער ובחצי העמוד שלידו המודעה על היריד השנתי של מיללער.

היום אני רואה, לנגד עיני הקמות, שעל חצי המודעה של מיללער, ז"א במקום של המודעה, ליד הטיזר, מודבקת מודעה של חברת שטריימלך מתחרה!!!

יוצא שכל אחד רואה את חצי המודעה של "משהו בראש הולך להשתנות" עם התמונה של האברך, ולידו, כמה פשוט, את המודעה של החברה המתחרה שמכסה את המודעה של מיללער שטריימלך!

חשבתי אולי מקרה הוא, הלכתי לבדוק הלאה. ולא. זה לא מקרה. הם עשו זאת באופן שיטתי על כל המודעות שהספקתי לראות.

אינני מכיר את תולדות המאבק בין יצרני השטריימלך ואת כוחות השוק, ואין לי מידע ידו של מי במעל, של יצרן השטריימלך, של הפירסומאי שלו או יוזמה מקומית של מדביק המודעות, אבל בכל מקרה צעד כזה הוא צעד נורא מחוצף ושבירת כל הכלים. גזילה לאור היום!

(לא כתבתי את שם יצרן השטריימלך כי לא הלכתי לבקש את תגובתו לפני הפרסום)

צאו למחאה נמרצת, והבהירו לכל מי שרק שומע שצעד כזה לא מקובל בשום אופן!
אחרת תחום הפרסום ייכנס למצב בוקה ומבולקה שסופו מי ישורנו!

- תמונות מזירת הנבלה - בעמוד 5 -
 

אברוש

משתמש רשום
צריך לבדוק מה קורה מאחורי הקלעים.
1. אותו בעה"ב בשתי מותגים.
2. מיללער כתב נגדו באותיות קטנות.
3. מוזר איך מדביק אחר ידע "בדיוק" היכן מיללער הדביקו. (והתזמון המדוייק)

או אולי שבירת השוק במחירים שכולנו בעד מיללער בעניין הזה.
אבל אם נעשה כאן שחיתות במטרה להזיק, הרי שכולנו זועקים, "היום זה הוא מחר זה אני."
 

מרדכי

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י אברוש;235224:
צריך לבדוק מה קורה מאחורי הקלעים.
1. אותו בעה"ב בשתי מותגים.
2. מיללער כתב נגדו באותיות קטנות.
3. מוזר איך מדביק אחר ידע "בדיוק" היכן מיללער הדביקו. (והתזמון המדוייק)

אפשרות 1 אפשרית - אם כי לא ידוע לי.

אפשרות 2 - גם אם אכן היה כך והוא הדגיש את יתרונותיו ע"פ המתחרים קצת בגסות (מה שלא ראיתי בינתיים - כל זמן שהוא לא יצא נגדו בבירור ולא גרם לו נזק - תגובה כזו נכנסת בגדר 'גועל נפש'.

3. מה כ"כ מוזר? כל מדביק מכיר היטב את האזור שלו ולא צריך להעזר בלוויין של עמוס 7 כדי למצוא את המודעות של מיללער. והתזמון - הוא הדביק את המודעות החדשות ללא תזמן מיוחד. כשהיה לו מוכן הוא הדביק.

(ושלא יהיה אי-הבנה - אין לי שום אינטרס עם מיללער ושריימלכיו, ותגובותיי באשכול הקודם של מיללער מוכיחים)
 

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
אם זה אכן כך, אני מצטרף למחאה.
בנוסף, כאחד שכבר "שבע" ממודעות רחוב ומלחמת הדבקות, אני מוצא כעת את המקום והזמן המתאים לקריאה לסלק את המדיה הזו מתוכנו. מדיה רעה, תאבת ממון, חלשה בפרסום, מלאה אמוציות וכו' וכו'.
להלן כמה וכמה סיבות לשכנע לקוח מדוע לא כדאי לו לפרסם במודעות רחוב:
1. העלות, גם של ההדפה וכאב הראש וגם של ההדבקה (אם זה לא "על הדרך" היינו סיבוב של מישהו אחר, ומודעותיך הם הגלגל החמישי).
2. אם אתה מעסיק מדביק שומר שבת (מצאת הכוכבים של יום ו'..) אין לך סיכוי שמודעותיך יתלו בשבת (שזה, מה לעשות הזמן הכי אפקטיבי שלהן..) והדבקת ערב שבת כרוכה בתעריף מיוחד כידוע.
3. המדביק לא מדביק את כל הסחורה.
4. אותו מדביק מדביק את שלך, ואחרי חצי שעה מכסה אותה באחרת... ואם לא הוא אז יריבו.
5. בימים של ערב חג וכדו' אין לך סיכוי מול קופות הצדקה והדילים שלהם. (יש להם הסכמי "נוכחות קבועה" היינו מדביק זמין שעובד רק בשבילם, ולאורך כל שעות היממה יוצאים ל"חיזוקים")
6. הסיפור המקומם והמרושע הנוכחי (אם הוא נכון..)
 

איש קטן

משתמש צעיר
אני די מופתע, אולי תספרו לנו מי המתחרה?
 

מרדכי

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
אינני חושב שהוגן לפרסם ולהשמיץ את המתחרה כל זמן שלא ביקשו את תגובתו.

ניסיתי להתקשר אליו מקודם (כנראה שיש בי ניצוץ של לוחם צדק...) והקו היה תפוס.

נחכה ונראה.
 

איש קטן

משתמש צעיר
כפי שאני מנסה להבין עכשיו מהשטח, הוא גם "גנב" כמה סלוגנים ורעיונות של מילר.

שזה כבר ענין לד"ת.
 

איש קטן

משתמש צעיר
אברוש, אולי תספר לנו איפה מילר כתב נגד מי?
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איש קטן, המהפכה שלך התחילה לעבוד כנראה.
זה רק מראה כמה הקמפיין שלך חזק.
 

איש קטן

משתמש צעיר
עכ"פ מרדכי, אני מודה לך מאד, ובאמת!!!!
 

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
לקחת עדויות,לצלם, לצלם לצלם, כל מודעה כזו, ולהגיע עם התמונות לבי"ד.
 

איש קטן

משתמש צעיר
מרדכי, אולי באמת תצלם, שכולם יראו?
 

n_eli

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
אולי תעלו את התמונה של הלוח מודעות...
נראה במה מדובר.
ד"א כנראה לא בכל לוחות המודעות הם עשו זאת, מכיון שראיתי הרבה לוחות שאין (או אולי לא שמתי לב, זה היה בנסיעה..)

וכמו שכתבה אריאליס, איש קטן: זה מראה כמה באלגן זה עשה, סחטיין..
ד"א כמובן לכל חברה מתחרה מותר לצאת בקמפיין בעקבות קמפיין של חברה אחרת, אך צריך טקט...
ואם זה נכון אני לא קונה אצליהם אפילו זנב של דג, מצידי שיהיה הכי איכותי שיש.
 

מרדכי

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
אי"ק.

סערת רוחך - מובנת. אבל חייבים להיות רגועים וממוקדים, במיוחד במצבים כאלו. ברצינות.

גניבת סלוגנים ורעיונות - אינם עילה לד"ת, כי אם במקרים נדירים ומיוחדים ביותר.

אברוש לא טען שמיללער כתב נגד אי-מי (אם לא לוקחים בחשבון את תגובותיך הנזעמות על תגובותיי ;))

הוא העלה את האפשרות הזו כעילה אפשרית לתגובת הנגד הנוראה של 'המתחרה המכסה'.
 

איש קטן

משתמש צעיר
אני דווקא רגוע. כי בשורה התחתונה זה רק ישרת את מילער, מהסיבה שאנשים פשוט שונאים את הטריקים האלה.

אבל ענין הסלוגנים, זה כבר יצירה, שכשימשו לוקח לך את זה, אתה מרגיש שחתכו לך אצבע. ובפירוש יש עילה לתביעה, (לפחות בערכאות, ח"ו), אם הם השתמשו באותו סלוגן בלי שינוי תו. (מה שאני לא כ"כ מאמין שעשו).

ואגב, אברוש כתב כך:

צריך לבדוק מה קורה מאחורי הקלעים.
1. אותו בעה"ב בשתי מותגים.
2. מיללער כתב נגדו באותיות קטנות.

ולי לפחות לא ידוע על שום מילה רעה על יצרן כזה או אחר. אף לא ברמיזה.
 

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
גניבת סלוגנים ורעיונות אולי אינן עילה לד"ת, אבל כיסוי של חצי מודעה ושימוש בגרפיקה וקמפיין שמישהו אחר עשה, עמל, שילם, וכו' תוך דחיקתו והסתרתו הינן עילה ועוד איך עילה.
 

מרדכי

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י n_eli;235270:
כמובן לכל חברה מתחרה מותר לצאת בקמפיין בעקבות קמפיין של חברה אחרת, אך צריך טקט...

זה לא הענין של לצאת בקמפיין בעקבות קמפיין אחר. זה לגיטימי לחלוטין. ככה עובדים היום כוחות השוק ותחי התחרות לנצח.

הענין הוא פה הדבקת המודעות על חצי מהמודעות של מיללער, כאשר הוא השאיר לראווה את הטיזר של מיללער שמביא אנשים לקרוא את המודעה המתחרה שלו!

זו נבלות לשמה. אין לי הגדרה אחרת!
 

אברוש

משתמש רשום
נכתב ע"י איש קטן;235277:
ואגב, אברוש כתב כך:

צריך לבדוק מה קורה מאחורי הקלעים.
1. אותו בעה"ב בשתי מותגים.
2. מיללער כתב נגדו באותיות קטנות.

ולי לפחות לא ידוע על שום מילה רעה על יצרן כזה או אחר. אף לא ברמיזה.

איש חביב יקר.
ח"ו לחשוב שכתבת משהו נגדם, אני 'בטוח' שלא, רק העליתי השערות לעילה שלהם והיה ותגיש תביעה נגדם תצטרך להתכונן לכל כיוון אפשרי.

ומבקש סליחה אם הובנתי שלא כראוי.

ויש לי רעיון טוב.
להשתמש במעשה הניבזי הזה כנגדם. הם ירו לעצמם ברגליים.

יש פרסומת של נהג "קוקה קולה" ששותה פפסי. לא צריך יותר מזה.
 

n_eli

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
נכתב ע"י מרדכי;235282:
זה לא הענין של לצאת בקמפיין בעקבות קמפיין אחר. זה לגיטימי לחלוטין. ככה עובדים היום כוחות השוק ותחי התחרות לנצח.

הענין הוא פה הדבקת המודעות על חצי מהמודעות של מיללער, כאשר הוא השאיר לראווה את הטיזר של מיללער שמביא אנשים לקרוא את המודעה המתחרה שלו!

זו נבלות לשמה. אין לי הגדרה אחרת!

הם הולכים על אותו סגנון עיצוב וסלוגנים?
לפי התשובה שלך, אדע אם לשנות את תגובתי הקודמת.
 

מרדכי

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
אי"ק. לא התעמקתי במודעות המתחרה (הוא הרי לא ביקש את חוות דעתי...) אבל לא זכורה לי העתקת סלוגנים. וגם אם כן - אין שום עילה לד"ת או לתביעה בערכאות, אל אם כן היית רושם את המשפט שלך במשרד המשפטים, שזה כמעט בלתי אפשרי. בקיצור, לא זה הנושא כאן.

(ובקשר לדברי אברוש, הוא בפירוש לא התכוון לומר שמיללער השמיץ מישהו, הוא העלה זאת כאופציה אפשרית שאולי בגלל זה הגיעה תגובת הנגד. זה ההבדל הגדול.)

ולשאלה האם כיסוי של חצי מודעה הינה עילה לד"ת, קשה לי להאמין שהתשובה חיובית.

צריכים להבדיל בין רגשות (ובמקרה כזה אינני מאמין שיש מישהו שהוא בעד צעד נואל כזה של מתחרה) לבין דיני התורה (והמשפט הבינ"ל, להבדיל).

התדיינות כזו קשורה בהרבה הלכות ואינה פשוטה כלל וכלל. ואין כאן המקום להאריך.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה