מ"אשפת" = תשפ"א?!

גליל555

משתמש פעיל
עריכה תורנית
שמעתי שיש ווארט [אולי מהחתם סופר?!] עה"פ 'מאשפת ירים אביון',
שרומז על תשפ"א?
בינתיים לא מצאתי.
 

עורך ומבקר

משתמש פעיל
עריכה תורנית
אכן בחת"ס פרשת בחוקותי.
לא נמצא בכל המהדורות.
באוצר החכמה לא מצאתי.
אפשר למוצאו באוצרות התורה.
 

גליל555

משתמש פעיל
עריכה תורנית
אכן בחת"ס פרשת בחוקותי.
לא נמצא בכל המהדורות.
באוצר החכמה לא מצאתי.
אפשר למוצאו באוצרות התורה.
אכן, כנראה זהו הווארט מה שהביאו גוט וברים [אגב: איך מביאים את שמות המשתמשים כקישור בכחול?] , רמז לשנת תשפ"א.
ומה יש באוצרות התורה?!
 

אהרון לייב

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
הוא לא מדבר על שנת תשפ"א!!!


אלא גימטריה של תש"ף עם א'.



ואיך יתכן שזה יהיה שנה כלכלית טובה כדברי החת"ס שם, [שלא מדבר כלל על השנה אלא על הגימטריה]
והרי אחז"ל אין בן דוד בא עד שתיכלה פרוטה מן הכיס, ואנו בימי חבלי משיח.
 

גליל555

משתמש פעיל
עריכה תורנית
אין לדברים על השנים שום משמעות, סה"כ זה ספירה,
זה כמו לעשות רמזים על כמה שיצא לך החוב במכולת.

אולי ראוי לפתוח עבור זה נושא בפני עצמו.

ולמה המחברים רמזו בגימטריא שנת הוצאת הספר?!

ומהו, בשנת ת"ר יתפתחון וכו'?
זוהר כרך א (בראשית) פרשת וירא דף קיז עמוד א:
ובשית מאה שנין לשתיתנאה יתפתחון תרעי דחכמתא לעילא ומבועי דחכמתא לתתא ויתתקן עלמא לאעלה בשביעאה כבר נש דמתתקן ביומא שתיתאה מכי ערב שמשא לאעלא בשבתא, אוף הכי נמי, וסימניך (בראשית ז') בשנת שש מאות שנה לחיי נח וגו' נבקעו כל מעיינות תהום רבה,
 

עורך ומבקר

משתמש פעיל
עריכה תורנית
אכן, כנראה זהו הווארט מה שהביאו גוט וברים [] , רמז לשנת תשפ"א.
ומה יש באוצרות התורה?!
אותו דבר, אני לא מצאתי אותו באוצר החכמה בחת"ס על פרשת בחוקותי.
אולי לא בדקתי כראוי, או שאולי הוא נמצא במקום אחר?
 

גוט

משתמש פעיל
עימוד ספרים
עריכה תורנית
הוא לא מדבר על שנת תשפ"א!!!


אלא גימטריה של תש"ף עם א'.



ואיך יתכן שזה יהיה שנה כלכלית טובה כדברי החת"ס שם, [שלא מדבר כלל על השנה אלא על הגימטריה]
והרי אחז"ל אין בן דוד בא עד שתיכלה פרוטה מן הכיס, ואנו בימי חבלי משיח.
אולי יש לומר שתכלה פרוטה מכיס הממשלה.;)
נוו באמת, יש עשרות מדרשים בנוגע לימות המשיח, שחלקם אף נראים כסותרים זה את זה.
ומה לבאשר מלחמת גוג ומגוג, שמקובל מגדולי עולם שהיא מלחמה רוחנית, אף שפשטות דברי הנביא מדובר במלחמה ממש.




רמב"ם הלכות מלכים פרק יב
אמרו חכמים אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שיעבוד מלכיות בלבד, יראה מפשוטן של דברי הנביאים, שבתחילת ימות המשיח תהיה מלחמת גוג ומגוג, ושקודם מלחמת גוג ומגוג יעמוד נביא לישר ישראל ולהכין לבם, שנאמר הנה אנכי שולח לכם את אליה וגו', ואינו בא לא לטמא הטהור, ולא לטהר הטמא, ולא לפסול אנשים שהם בחזקת כשרות, ולא להכשיר מי שהוחזקו פסולין, אלא לשום שלום בעולם, שנאמר והשיב לב אבות על בנים, ויש מן החכמים שאומרים שקודם ביאת המשיח יבא אליהו, וכל אלו הדברים וכיוצא בהן לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו, שדברים סתומין הן אצל הנביאים, גם החכמים אין להם קבלה בדברים אלו, אלא לפי הכרע הפסוקים, ולפיכך יש להם מחלוקת בדברים אלו, ועל כל פנים אין סדור הויית דברים אלו ולא דקדוקיהן עיקר בדת, ולעולם לא יתעסק אדם בדברי ההגדות, ולא יאריך במדרשות האמורים בענינים אלו וכיוצא בהן, ולא ישימם עיקר, שאין מביאין לא לידי יראה ולא לידי אהבה, וכן לא יחשב הקצין, אמרו חכמים תפח רוחם של מחשבי הקצים, אלא יחכה ויאמין בכלל הדבר כמו שבארנו.
 
נערך לאחרונה ב:

סופר ומונה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
שמעתי בשם האדמו"ר מצאנז שליט"א, שבר"ח אב, לאחר התפילה, אמר: הרהרתי היום בתפילת ההלל, בפסוק מקימי מעפר דל מאשפת ירים אביון, שבתשפ"א ירים הקב"ה אותנו מעפר ומאשפת
 

גליל555

משתמש פעיל
עריכה תורנית
שמעתי בשם האדמו"ר מצאנז שליט"א, שבר"ח אב, לאחר התפילה, אמר: הרהרתי היום בתפילת ההלל, בפסוק מקימי מעפר דל מאשפת ירים אביון, שבתשפ"א ירים הקב"ה אותנו מעפר ומאשפת
יתכן שבגלל זה התפרסם הרעיון הנ"ל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה