כללי משפיעים עליך דברים בלי ידיעתך - הכח החזותי

עסעמסי

משתמש צעיר
דברו פעם פה בפורום על המק, שרק מלהשתמש עם המק רואים שיפור בעיצוב.

עכשיו מצאו החוקרים שאכן אמת הדבר, ולא מבעיא השתמשות במק ואפילו לא הסתכלות על מק, אלא ראיית הלוגו של אפל לזמן קצר כ"כ שלא קולטים מה שרואים, עושה יותר קריאייטיב.

http://news.duke.edu/2008/03/apple_ibm.html

בחקירה לקחו 341 תלמידים ואמרו להם שזה נסיון על קלטת העין ולפני עיניהם נברקו תמונות במהירות כ"כ שלא היה יכולים להגיד מה זה היה אפילו כשהציעו להם $100 אם יגידו מה זה. ובעצם הראו לחלק מהם את הלוגו של אפל ולחלק את הלוגו של IBM.
אח"כ נתנו להם עבודה לעשות רשימה מכל מה שיכולים לעשות עם לבנה חוץ מבניית כותל. אותם שראו את הלוגו של אפל המציאו הרבה יותר דברים חדשים מאותם שראו את הלוגו של IBM. וגם הדברים שהמציאו רואי האפל נדונו כיותר "קריאייטיב" על ידי שופטים שלא יודעו מי ראה מה.

דבר זה מעוניין לעוסקים בשווק, כמובן, וגם לכל מי שרוצה להשתפר במידה, להסתכל מפעם לפעם על משהו שמסמלו. ולדוגמה כשרוצים לעשות עבודה בסגנון חסידי להסתכל על הלוגו של וקסברגר כדי להישפע. וזה לא רק בעיצוב אלא גם במידות אחרות, שעשו אח"כ נסיונות נוספים, על מותגים הידועים ליושר ולהיפוך והשפיע על התנהגות הרואים.

וכידוע ליכה מידי דלא רמיזא באורייתא וכבר אמרו חכמינו ז"ל אודות כח ההסתכלות כמש"כ והיה עיניך רואות את מוריך - ואסור להסתכל בפני אדם רשע, ולפי זה מובן מפני שההסתכלות על דבר המסמל משהו משפיע על התנהגות האדם.

ממבט זה, מי שרוצה להשפיע על בני אדם למנוע תאונות דרכים, לדוגמה. אם יפוצו תמונות של תאונה, מה יראו הרואים? אוטו שהלך במהירות! הגם שרואים אותו במצב שלילי, עדיין רואים דבר המסמל נסיעה במהירות (גם המסתכל על הרשע יודע רשעתו). אלא יש לעשות תמונה של אדם זקן מופלג נוסע לו לאט לאט על צד הכביש, מאושר, באוטו ישן בלי שריטה אחת. וזה ישפיע על הרואה להתנהג גם כזה.
 

JewWork

משתמש רשום
כתבה מעניינת.

את זה שאפל ומק משפיעים על העיצוב כמקור השראה בלתי ישוער אני כיחיד יכול להעיד מנסיוני שאכן כך, פשוטו כמשמעו, אבל חושבני שהסקר היתה יותר מוצלחת אם היו משווים את לוגו אפל ללוגו של מיקרוסופט, עכ"פ לחברי הפורום...
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה