שיתוף - לביקורת משיח לא מטלפן

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
נוקב!
אני לא באמת מתמצאת באחרית הימים, אבל לא נבדוק את המשיח אם הוא אמת או לא, למשל? ז"א בהכרח מוזכר שמיד שיבוא - נקבל אותו בהתלהבות?
רמב"ם הלכות מלכים פי"א ה"ד:

ואם יעמוד מלך מבית דוד הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, וילחם מלחמות ה', הרי זה בחזקת שהוא משיח. אם עשה והצליח ונצח כל האומות שסביביו ובנה מקדש במקומו וקבץ נדחי ישראל, הרי זה משיח בודאי. ואם לא הצליח עד כה או נהרג, בידוע שאינו זה שהבטיחה עליו תורה, והרי הוא ככל מלכי בית דוד השלמים הכשרים שמתו.
 

Talya kadosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בדיוק מה שרציתי לכתוב.
הרמב״ם פוסק סימנים שעל פיהם ידעו מי המשיח.
כמו שביציאת ישראל ממצרים הלכו לסרח בת אשר והיא אישרה להם את הסימן של הגאולה.
כך גם כאן, יש לנו את סימני הרמב"ם ולפיהם נדע מי הוא המשיח.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
רמב"ם הלכות מלכים פי"א ה"ד:

ואם יעמוד מלך מבית דוד הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, וילחם מלחמות ה', הרי זה בחזקת שהוא משיח. אם עשה והצליח ונצח כל האומות שסביביו ובנה מקדש במקומו וקבץ נדחי ישראל, הרי זה משיח בודאי. ואם לא הצליח עד כה או נהרג, בידוע שאינו זה שהבטיחה עליו תורה, והרי הוא ככל מלכי בית דוד השלמים הכשרים שמתו.
זו הוראה שאנחנו צריכים לקבל את מי שיבוא כל עוד יהיה כשר מבית דוד ויקרב את עמ"י לדבוק בתורה. ואם יצליח במלחמות ויקים את ביהמ"ק, אז בכלל זו הוכחה טובה שהוא משיח.
השאלה מה יהיה עם עמ"י באותו רגע? מי אמר שבפועל מיד כולם יקבלו אותו והוא לא יצטרך להתאמץ להוציא מאיתנו את הגלות?
 

שילתי

משתמש רשום
וזו התגובה שעלולה להישמע בחוצות ירושליים עת תגיע גאולתם.
וזו התגובה המרחפת באוויר עוד משכבר הימים לכל תפניות הטבע בעלי ניחוחות "גאולתיים" למדי.
והטעות חצובה ביסוד הציפייה.

כשאנשים מצפים לגאולת צרותיהם האישיות, עלולים הם, אי-אז, בבוא העת, לא להיענות לקריאה.
כי זו אינה הציפייה אותה נתבקשנו לצפות, ומהגשמתה לא נגיע אל המנוחה והנחלה.

מושא הציפייה אינו אמור להיות גאולת הצרות החוליים והאסונות, כי אם ציפייה להתגלות כבוד הקב"ה בעולם.
וכשיגיע היום שכל באי א"י יצפו באמת את הציפייה הזו, אזי תשתנה כל הבריאה מאליה ויתהפכו כל מעשי בני האנוש לטובת אביהם שבשמיים, ומתוך המציאות הזו נזכה בעז"ה לגילוי כבוד השכינה והגאולה השלמה ברחמים. אמן!


זו תכל'ס הנקודה, שאם כולנו נבין, וניישם אותה, באמת יגיע המשיח, ונזכה לקבלו בזרועות פתוחות ובדמעות של שמחה.
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
וזו התגובה שעלולה להישמע בחוצות ירושליים עת תגיע גאולתם.
וזו התגובה המרחפת באוויר עוד משכבר הימים לכל תפניות הטבע בעלי ניחוחות "גאולתיים" למדי.
והטעות חצובה ביסוד הציפייה.

כשאנשים מצפים לגאולת צרותיהם האישיות, עלולים הם, אי-אז, בבוא העת, לא להיענות לקריאה.
כי זו אינה הציפייה אותה נתבקשנו לצפות, ומהגשמתה לא נגיע אל המנוחה והנחלה.

מושא הציפייה אינו אמור להיות גאולת הצרות החוליים והאסונות, כי אם ציפייה להתגלות כבוד הקב"ה בעולם.
וכשיגיע היום שכל באי א"י יצפו באמת את הציפייה הזו, אזי תשתנה כל הבריאה מאליה ויתהפכו כל מעשי בני האנוש לטובת אביהם שבשמיים, ומתוך המציאות הזו נזכה בעז"ה לגילוי כבוד השכינה והגאולה השלמה ברחמים. אמן!


זו תכל'ס הנקודה, שאם כולנו נבין, וניישם אותה, באמת יגיע המשיח, ונזכה לקבלו בזרועות פתוחות ובדמעות של שמחה.
דעתי האישית:
כיהודים מאמינים, אנחנו לא יכולים לומר "כשנצליח... משיח יבוא", כיוון שעלינו לצפות לו בכל רגע שיגיע כעת. אל לנו לומר כי יבוא רק כאשר יהא העולם מושלם.
אכן, "המשיח אליו מחכים העם לא יבוא לעולם, ולמשיח שיבוא איש אינו מחכה", אך כשהוא יבוא - הוא יגאל אותנו. גם המגלות, גם מעצמנו. במילים פיוטיות מעט יותר:
ולכשיבוא
בעבים ובחמור
בברקים או בקולות

יתגלה
בקול דממה
המשיח בנפשנו, פנימה

או אז נחיה
באורות ובכלים
כמות שאנו - את אלוקים

לכשיבוא
נדע כי בתוכנו
רצינו אותו - למענו
 

שילתי

משתמש רשום
דעתי האישית:
כיהודים מאמינים, אנחנו לא יכולים לומר "כשנצליח... משיח יבוא", כיוון שעלינו לצפות לו בכל רגע שיגיע כעת. אל לנו לומר כי יבוא רק כאשר יהא העולם מושלם.
אכן, "המשיח אליו מחכים העם לא יבוא לעולם, ולמשיח שיבוא איש אינו מחכה", אך כשהוא יבוא - הוא יגאל אותנו. גם המגלות, גם מעצמנו. במילים פיוטיות מעט יותר:
צודקת.
אכן לכך היתה כוונתי, בתגובה הנ"ל רק הדגשתי נקודה קטנה מתוך המבט הנכון.
תודה על הערת תשומת הלב.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה