מרכאות 'סוף ציטוט' אחרי וגו' או וכו'

תלמוד

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
היכן תסגרו את הציטוט בכגון דא:
ומקרא מלא דיבר הכתוב "בעטרה שעטרה לו אמו ביום וגו'",
או:
וכבר הקדימו הרשב"א וז"ל "הא למה זה דומה לאופה ומבשל ליום טוב וכו'"
לפני תיבת - וגו', וכו', או לאחריהם.
 

סוגרים שידוך

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לפני!
כך מצאתי בכללי העריכה המצ"ב
פרק ג' סעיף 3 אות ה'
וכן הוא מקובל תמיד
 

קבצים מצורפים

  • כללי עריכה.doc
    KB 231 · צפיות: 19
נערך לאחרונה ב:

2u2

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לאו מרבר"א חתום עליה
ולא ראיתי מקובל כך
והדעת נותנת אחרי
וכן, כמדומני, פשט המנהג
פוק חזי מאי עמא דבר.
דומני שזה כלל ברזל אצל רוב המכונים והמולי"ם המובחרים. המרכאה לפני הוכו'.
(אכן, תמצא ספרים רבים שאינם מקפידים על כך. בדרך כלל של אברכים שמדפיסים את חידושיהם הנפלואים ביוייתר, עם לומדעס אמיתיים ומחודשים, ב500 עותקים, ומחלקים מחציתם למקורבים ולבתי כנסת שלומדים את המסכת).

גם ההיגיון אומר כך: הרי אתה מצטט משפט, ה'וכו'' אינו חלק מהמשפט המצוטט, ואם כן איך תצטטו?
ואל תשיבני שה'וכו'' הוא השלמת המשפט המצוטט, משום שציטוט הוא ציטוט, ואין לפגום טהרתו עם מילת השלמה כלשהי.
זאת לא זאת, שפעמים רבות 'וכו'' בא לסגור ציטוט, ובעברית 'סוף ציטוט', ולא להמשיך את הציטוט.

אמנם, אם ה'וכו'' הוא חלק מהציטוט - בוודאי שיש לכלול אותו בציטוט.

וכבר דננו ודשנו רבות בזה כאן בפורום דנן, חפש (פעולה קלה, כולה 90 נושאים בפורום זה) ותרוה נחת.
 

לפאר

משתמש חדש
עריכה תורנית
אם ה'וכו'' הוא חלק מהציטוט, יש מכונים הנוהגים שלא לכתוב שני גרשיים אחר המילה, אלא להסתפק באחד שישמש כר"ת וסגירת ציטוט יחד, לטעמי כך נאה יותר.
 

תלמוד

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
(אכן, תמצא ספרים רבים שאינם מקפידים על כך. בדרך כלל של אברכים שמדפיסים את חידושיהם הנפלואים ביוייתר, עם לומדעס אמיתיים ומחודשים, ב500 עותקים, ומחלקים מחציתם למקורבים ולבתי כנסת שלומדים את המסכת).

מחילה מכת"ר,
אבל אני לא הייתי מביע זלזול בעמלי תורה אלו!
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אבל אני לא הייתי מביע זלזול בעמלי תורה אלו!
עמלי התורה היקרים - כבודם הראוי במקומם מונח, ואבקש סליחתו של מי שרואה נפגע מהדברים.

התכוונתי בעיקר לבוז לאלו המזלזלים באינטליגנציה של הציבור ונותנים לו מוצר בוסרי, תחת כיסוי 'חידושים ולומדעס, ולא סתם ליקוטים'.
בפועל המוצר הוא בוסר, בשל חוסר עריכה, הגשה והנגשה.
ולפעמים גם בלי סינון של דברים שלא ראויים להידפס.
פעמים רבות מתגלה שההדפסה יקרה להחריד, ואין מי שיאמר לאברך היקר: הרף, הספר לא ימכור.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה