תווים מקאמים

'אלקנה

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
האם מקאם ביאת, בדו לדוגמא, הרבע טון יהיה על רה אבל לגבי הצלילים הגבוהים של המקאם זה כמו נהוונד או גם עם רבע טון? ואם גם בלמעלה יש רבע טון אז מה ההבדל בינו לבין חוסיייני?
 

סוגרים שידוך

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
גם אם אתה מוריד לדו, לעולם אתה צריך לשמור על אותם רווחים בכל הסולם.
דרך אגב לא מקובל כלל להוריד את הביאת לדו, זה לא נשמע טוב
 

'אלקנה

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
גם אם אתה מוריד לדו, לעולם אתה צריך לשמור על אותם רווחים בכל הסולם.
דרך אגב לא מקובל כלל להוריד את הביאת לדו, זה לא נשמע טוב
או שאני לא הבנתי אותך או שלא הבנת אותי, התכונתי שבסולם דו אני עושה את הביאת אז מורידים את רה השאלה שלי היתהאם מורידים עוד משהו במרומי הסולם ברבע טון או לא . מה ז'תומרת לא מקובל אם בסולם הזה נוח לזמר לשיר
 

Violinist

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
או שאני לא הבנתי אותך או שלא הבנת אותי, התכונתי שבסולם דו אני עושה את הביאת אז מורידים את רה השאלה שלי היתהאם מורידים עוד משהו במרומי הסולם ברבע טון או לא . מה ז'תומרת לא מקובל אם בסולם הזה נוח לזמר לשיר
לכל מקאם יש את הטון שבו הוא נמצא
אפשר לשיר כל מקאם בכל גובה אבל זה לא יהיה נכון
ולמקאם ביאת ספציפית מתחילים מרה (אם אני לא טועה) ואז מורידים את מי
 

דוד בקשייב

משתמש צעיר
מוזיקה ונגינה
במקאם ביאת ,תמיד טון מעל התו הראשון יצומצם ברבע טון,לפי מיטב ידיעתי גם בגבוהים,ובמקאמים תמיד יש כמובן את המשחק והמעברים,למשל נגיעות בביאת שורי,צבא ועוד,לגבי החוסייני בעיקרון החוסייני הוא סוג של מודולציה על הביאת ובעיקרון התו ה6 שלו אמור ליהיות גם כן מונמך ברבע טון(אם אני לא טועה)
החוסייני בנוי על התו החמישי של הביאת, יש תווים מצורפים
 

קבצים מצורפים

  • 16098636767025314142031008085884.jpg
    16098636767025314142031008085884.jpg
    KB 565.3 · צפיות: 46

'אלקנה

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
לכל מקאם יש את הטון שבו הוא נמצא
אפשר לשיר כל מקאם בכל גובה אבל זה לא יהיה נכון
ולמקאם ביאת ספציפית מתחילים מרה (אם אני לא טועה) ואז מורידים את מי
במקאם ביאת ,תמיד טון מעל התו הראשון יצומצם ברבע טון,לפי מיטב ידיעתי גם בגבוהים,ובמקאמים תמיד יש כמובן את המשחק והמעברים,למשל נגיעות בביאת שורי,צבא ועוד,לגבי החוסייני בעיקרון החוסייני הוא סוג של מודולציה על הביאת ובעיקרון התו ה6 שלו אמור ליהיות גם כן מונמך ברבע טון(אם אני לא טועה)
החוסייני בנוי על התו החמישי של הביאת, יש תווים מצורפים
וואלה! אני חשבתי שעניין המקאם זה רק סוג הסולם כמו שיש מינורי ומז'ורי. אז לא הבנתי, זה נשמע חרטה כי אם לזמר לא נוח לשיר על רה אז הוא לא על הביאת המקורי? ואם נוח לו על סולם אחר זה כבר חוסייני?? או לא יודע איזה מקאם? הם לא רציניים החברה שהמציאו את המקאמים
 

דוד בקשייב

משתמש צעיר
מוזיקה ונגינה
וואלה! אני חשבתי שעניין המקאם זה רק סוג הסולם כמו שיש מינורי ומז'ורי. אז לא הבנתי, זה נשמע חרטה כי אם לזמר לא נוח לשיר על רה אז הוא לא על הביאת המקורי? ואם נוח לו על סולם אחר זה כבר חוסייני?? או לא יודע איזה מקאם? הם לא רציניים החברה שהמציאו את המקאמים
חח אדרבה,תורת המקאמים יותר מסובכת ואולי אפילו בהרבה מאוד,מתורת הסולמות הרגילים, כי המקאמים ,הם לא רק סוגי סולמות,אלא גם מודלציות שונות,ולכל מקאם יש אופי הניגון שלו,שלומדים את זה משמיעה מדור לדור או מורה וכו,אפשר לנגן מקאם ביאת ,גם על רה וגם על מי וכו,אלא שיש את המסורתי והתדיר,ויש מעט שונה, לפעמים גם יש מיוחדות מסוימת כשמקאמים מסוימים מועלים או מורדים לטון מסוים.

לגבי החוסיני ,הוא מודולציה על הביאת,צורת ניגון מסוימת,אופי ניגון מסוים על מקאם ביאת,מציע לך לראות ולשמוע חזנים ותקאסימים ולהבין יותר.
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
יש עניין בסוף, שכל תו הוא בפני עצמו, אמנם אפשר לנגן מקאם ביאת על סולם אחר, אבל בסוף זה לא אותם תווים אז זה לא המנעד המקורי של המקאם ויש לזה קצת השפעה

גם בכל הסגנונות של המוזיקה, אם אתה עובר סולם זה משפיע על השיר ועל האווירה, (ואם היה לכולם ממש נוח לנגן על סולם פה דיאז אז הגיוני שהוא היה אחד הסולמות הנפוצים מבחינת המנעד)

אגב במקאם ביאת הבנתי שיש הבדל אם אתה בתנועה של עליה אז מנגנים סי במול רגיל ואם אתה בירידה אז הסי הוא פחות רבע טון, תקנו אותי אם זה לא מדוייק..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  18  פעמים

לוח מודעות

למעלה