השאלה > מצלמות ועדשות מצלמה - - - מה לקנות?

י ע ל

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
@שלום בוגנים
אני קונה בהמלצתך את המצלמה של M50
עם עדשת 50MM (אולי 85)
השאלה איזה מתאם אני צריכה?
מאיזה סוג מצלמה?

זה המתאם הנכון?
 

סטודיו שלום

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
@שלום בוגנים
אני קונה בהמלצתך את המצלמה של M50
עם עדשת 50MM (אולי 85)
השאלה איזה מתאם אני צריכה?
מאיזה סוג מצלמה?

זה המתאם הנכון?
המתאם ששלחת זה המתאם אבל הוא מקורי של קנון ולכן המחיר יקר יש בהרבה יותר זול סביב 300 לא מקורי ובאליאקספרס יש סביב ה 180
 

msphoto

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
לא קראתי הכל, רק לחדד (..) משהו:

תמונה חדה, יפה, טובה, מושפעת הרבה יותר ממיומנות והבנה של הצלם - מיכולת טכנית של הציוד
אינך צלמת, וגם לא רוצה ללמוד צילום, כדברייך, אז שום ציוד לא יתן לך מענה.

דמייני שנתת לצלם מתחיל ציוד קצה של צלם מקצועי, ציוד בשווי עשרות אלפי שקלים, את חושבת ש'יצאו לו תמונות מהממות'..? אני מהמר שיצאו לו תמונות גרועות יותר מאוטומט של מצלמה זולה, בדיוק כפי שאם אני אנסה להטיס מטוס קרב אני אצליח פחות מלדרדר עגלת קניות.


אם את שואלת על מצלמה מומלצת לשימוש ביתי בתקציב 2000-3000 אני ממליץ לך על קנון G7 מארק 2 או מארק 3



אני קורא שוב את הודעתך ורואה שכתבת שאת טובה בצילום, זו אמירה מאוד כללית וסובייקטיבית
אם את אכן מיומנת - יש על מה לדון לגבי ציוד (לימוד קורס מסודר איננו מוכרח כלל, אם כי מקצר תהליכים)
אבל אי אפשר לדעת מה רמת אותה מיומנות, אם תרחיבי אולי ניתן יהיה להבין יותר ולדעת מה הכיוון המומלץ
כך או כך, התקציב שהגדרת לא באמת פותח לך הרבה אפשרויות
 

צלמת גרפית

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
אוקיי בואי אני יעשה לך קצת סדר...
מצלמה החל מחצי מקצועית את יכולה לשלוט בנתונים של כמות האור, צבעים וטשטוש אחורי זה עניין של עדשה איזה צמצם יש לה.
המצלמות G9\7 לפי מה שהבנתי הם משיגות תוצאה מהממת ביחס למחיר ולקומפקטיות אבל עובדות על אוטומטי זאת אומרת שלפעמים הוא יפקס לך על דברים שלא תרצי או יאיר או יחשיך ואת לא תביני למה...
כי על אוטומט אין לך שליטה, יש מצב בדגם הזה יש לך שליטה, אבל ודאי שלא מלאה כמו במצלמה מקצועית
שם יש לך שליטה מלאה על הנתונים
וטשטוש אחורי לא חושבת שיהיה לך רק אם יש לך הצפה של אור בחוץ אז היא פותחת צמצם (מה שגורם לטשטוש אחורי)
לדעתי, לצרכים שלך וזה עונה בדיוק על התקציב, מצלמת 250D \800D עם עדשת 50 מ"מ צמצם 1.8. הן ביחס לביתית חדה ומשיגה תוצאות מהממות.
בהצלחה!
(מקווה שלא פדחתי את עצמי שמושגים על מצלמות ביתיות...)

היי אפרת,
אני אמשיך את השאלה שלה רק בכיוון אחר... (:
לי יש מצלמה של 80D . ועדשת 50 מ"מ 1.8 . אני משתמשת לרוב בעדשת קיט של 18 135 מ"מ, כי העדשה הזו יותר נוחה לי מבחינת מציאת קומפוזיציה מהירה בתור צלמת מתחילה. אבל ככל שאני מתנסה בצילומים אני מתאכזבת מבינה כמה שהיא מוגבלת.! מספיק שהתאורה ירודה ויש משחקים של אור וצל התמונות יוצאות לא משהו בכלל וגם אין חדות טובה. (אני בד"כ בלי פלאשים בצילומי חוץ). אנשים משלמים לי כסף ואני מתפדחת מהאיכות. מה היית ממליצה לעשות , להשתמש רק בעדשה של 1.8 לצילומים מקצועיים? או שיש מה לעשות עם עדשת הקיט
 

~EFRAT~

מהמשתמשים המובילים!
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
היי אפרת,
אני אמשיך את השאלה שלה רק בכיוון אחר... (:
לי יש מצלמה של 80D . ועדשת 50 מ"מ 1.8 . אני משתמשת לרוב בעדשת קיט של 18 135 מ"מ, כי העדשה הזו יותר נוחה לי מבחינת מציאת קומפוזיציה מהירה בתור צלמת מתחילה. אבל ככל שאני מתנסה בצילומים אני מתאכזבת מבינה כמה שהיא מוגבלת.! מספיק שהתאורה ירודה ויש משחקים של אור וצל התמונות יוצאות לא משהו בכלל וגם אין חדות טובה. (אני בד"כ בלי פלאשים בצילומי חוץ). אנשים משלמים לי כסף ואני מתפדחת מהאיכות. מה היית ממליצה לעשות , להשתמש רק בעדשה של 1.8 לצילומים מקצועיים? או שיש מה לעשות עם עדשת הקיט
יש לי שאלה גם, את על אוטומט כשאת מצלמת או שאת מכוננת את הערכים לבד?
עדשת 18 135 היא עם צמצם די גבוה לצילומי חוץ ככה שזה משפיע על שתי דברים עיקרים: הטשטוש האחורי וכמות האור.
יכול להיות שהבעיה על חדות שאת מדברת זה רק בגלל הצמצם כי תארי לך מצב כה שאת נמצאת על אוטומט.
המצלמה פתחה את הצמצם הכי שהיא יכולה ועדיין חשוך אז היא מתחיל להוריד בערכים של התריס ואם מורידים בתריס יותר מידי זה יוצר מריחה כזאת ובלתי אפשרי לצלם ילד שרץ\ הולך\ כל תזוזה שהיא. שלא לדבר על העלאת הISO שמגרען את התמונה.
במצלמות קרופ זה נוראי להעלות באיזו.
חוץ מזה מצלמת 80D כמה שהיא מומלצת יש לה הרבה פספוסי פוקוס.
סופו של עניין, ממליצה לך מאוד לעבור לעדשת 50 ותתחילי לכוון ערכים (צמצם, איזו, תריס) בעצמך
אל תהיי על צמצם 1.8 בצילומי ילדים או משפחה! הוא מפקס על משהו מאוד ספציפי.
בהצלחה:)
אגב, אין לי הכרות ממושכת עם עדשת 18 135, כל המידע מחברות עם הזמן... מה שכן ההבדל שלה לצילומי חוץ מעדשת 50- עצום
 

צלמת גרפית

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
יש לי שאלה גם, את על אוטומט כשאת מצלמת או שאת מכוננת את הערכים לבד?
עדשת 18 135 היא עם צמצם די גבוה לצילומי חוץ ככה שזה משפיע על שתי דברים עיקרים: הטשטוש האחורי וכמות האור.
יכול להיות שהבעיה על חדות שאת מדברת זה רק בגלל הצמצם כי תארי לך מצב כה שאת נמצאת על אוטומט.
המצלמה פתחה את הצמצם הכי שהיא יכולה ועדיין חשוך אז היא מתחיל להוריד בערכים של התריס ואם מורידים בתריס יותר מידי זה יוצר מריחה כזאת ובלתי אפשרי לצלם ילד שרץ\ הולך\ כל תזוזה שהיא. שלא לדבר על העלאת הISO שמגרען את התמונה.
במצלמות קרופ זה נוראי להעלות באיזו.
חוץ מזה מצלמת 80D כמה שהיא מומלצת יש לה הרבה פספוסי פוקוס.
סופו של עניין, ממליצה לך מאוד לעבור לעדשת 50 ותתחילי לכוון ערכים (צמצם, איזו, תריס) בעצמך
אל תהיי על צמצם 1.8 בצילומי ילדים או משפחה! הוא מפקס על משהו מאוד ספציפי.
בהצלחה:)
אגב, אין לי הכרות ממושכת עם עדשת 18 135, כל המידע מחברות עם הזמן... מה שכן ההבדל שלה לצילומי חוץ מעדשת 50- עצום
חס וחלילה, אני לא מצלמת על אוטומט, מכוונת ערכים.
אז זהו שכדי לאפשר ללקוח לקבל תמונות לאלבום דיגיטלי , אני צריכה לצלם את התמונה ממרחק כדי שיישאר מקום לעיצוב נכון? ולצלם בעדשת ה50 יצריך ממני לעבוד קשה על הקומפוזיציה, לתפוס מרחק וכו'....
והדבר היחיד שיציל את התמונות אחרי שעה 7 זה פלאש חיצוני לדעתך?<
תודה על הפירוט ((:
 

~EFRAT~

מהמשתמשים המובילים!
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
חס וחלילה, אני לא מצלמת על אוטומט, מכוונת ערכים.
אז זהו שכדי לאפשר ללקוח לקבל תמונות לאלבום דיגיטלי , אני צריכה לצלם את התמונה ממרחק כדי שיישאר מקום לעיצוב נכון? ולצלם בעדשת ה50 יצריך ממני לעבוד קשה על הקומפוזיציה, לתפוס מרחק וכו'....
והדבר היחיד שיציל את התמונות אחרי שעה 7 זה פלאש חיצוני לדעתך?<
תודה על הפירוט ((:
צודקת שעם עדשה קבועה את צריכה להתאמץ אבל היא שווה את זה ללא ספק! התוצאות אחרת לגמרי
אני אישית לא הייתי מצלמת בשעות כאלו תמונות חוץ אלא אם כן זאת המטרה, הייתי יוצאת שעה קודם, מנסה להתמודד עם השמש ולא מצלמת בשעות מאוחרות
 

ראובן 10

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
תשקלי את ה50-100 1.8 (ART) של סיגמא. תואמת קרופ (בלבד! לא מתאימה לפ"פ)..
במקומות רחבים זה יתן את התמורה בלי הרבה צורך בריצות הלוך ושוב.

מקבילה כמעט ל70-200. על גוף פול פריים.
במידה ויש מחשבה לעבור לגוף פ"פ. הייתי כן הולך על 70-200 אפילו צמצם 4 (חצי מהמשקל של ה2.8)...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה