מעשה בדייר

  • פותח הנושא SC
  • פורסם בתאריך

SC

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
סִפּוּרֵנוּ הִתְחִיל בְּיוֹם קַיִץ חָמִים
כְּשֶׁדַּיָּר לֹא מֻכָּר הִתְמַקֵּם בַּשְּׁכוּנָה
חָשַׁבְתִּי: נִרְאֶה קְצָת טָרִי וְתָמִים
אַךְ מֵאָז כְּבָר הַכֹּל, אַלְלַי, הִשְׁתַּנָּה

בַּתְּחִלָּה הוּא הָיָה עוֹד נֶחְמָד וְחָבִיב
שָׁקֵט וְעָדִין, לֹא הִפְרִיעַ כִּמְעַט
אֲבָל כָּל אוֹתָהּ תַּפְאוּרָה מִסָּבִיב
קָרְסָה עוֹד לִפְנֵי שֶׁשָּׁקַע עֶרֶב קָט

כְּשֶׁחִיַּכְתִּי שָׁתַק, לְגַמְרֵי הִתְעַלֵּם
לֹא שָׁלוֹם, בֹּקֶר טוֹב אוֹ אֲפִלּוּ תּוֹדָה
בַּהֶמְשֵׁךְ הִתְבָּרֵר: הוּא אֵינֶנּוּ אִלֵּם
לְדַבֵּר בְּעִבְרִית לֹא נִסָּה אוֹ יָדַע

לְעִתִּים הוּא דִּבֵּר בְּשָׂפָה עֲלוּמָה
לֹא הִצְלַחְתִּי אֶל עֹמֶק פִּשְׁרָהּ לְהַגִּיעַ
כְּשֶׁפַּעַם נִזְקָק לְעֶזְרָה בִּדְבַר מָה
שֶׁאוֹשִׁיט אֶת יָדִי הוּא תָּבַע בְּמַפְגִּיעַ

בְּאֹרַח שֶׁל קֶבַע זְמַנּוֹ הוּא כִּלָּה
רַק יָשַׁן וְשִׂחֵק בְּחֶדְוַת נְעוּרִים
בְּחֹסֶר נִימוּס, בְּשִׂמְחָה, הִלּוּלָא
הָיָה אוֹכֵל וּמוֹתִיר בַּסְּבִיבָה שְׁיָרִים

הַמַּיִם הִגִּיעוּ עַד נֶפֶשׁ, עַד גַּג
חָדְרוּ אֶל מִבַּעַד כָּרִית וּשְׂמִיכוֹת
כְּשֶׁהוּא בְּבוֹא לַיִל רָקַד וְחָגַג
בִּמְסִבּוֹת וְשִׁירִים, וַאֲפִלּוּ צְרָחוֹת

בַּבֹּקֶר בִּקַּשְׁתִּי לִשְׁמֹר עַל הַשֶּׁקֶט
הוּא חִיֵּךְ כְּמֵבִין חֲשִׁיבוּת הָעִנְיָן
וּבַלַּיִל הָיְתָה שׁוּב שְׁנָתִי נֶעֱשֶׁקֶת
כְּתָמִיד, הוּא הִרְעִיד אֶת כָּל הַבִּנְיָן

הַסִּפּוּר טֶרֶם תָּם, שְׁכֵנִי עוֹד נֵעוֹר
אַךְ מָלֵא הוּא לִבִּי בְּתִקְוָה נוֹשָׁנָה
שֶׁסּוֹף לַיְלָה קָרוֹב, וְתֵכֶף הָאוֹר -
וְיִגְדַּל תִּינוֹקִי בִּמְלֹאת לוֹ שָׁנָה



(כמובן, נכתב בהשראת התקופה הרעה של עבדקן. הקרדיט לרעיון שייך למר)
 
נערך לאחרונה ב:

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
תתכונני להפצה המונית
רק אנחם ואומר שזה מעיד על טיב הקטע...

ואולי אולי והלוואי, אתבדה...
 

אריאל 1

משתמש פעיל
שיר יפהפה.
חריזה מהוקצעת.
תוכן משעשע.

הקצב קצת פחות..
ניסיתי לשיר\לדקלם את זה ונתקעתי פה ושם
אולי כדאי לפסק את המשפטים
וגם לחשוב על מקצב אחיד שלהם
 
  • תודה
Reactions: SC

SC

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
שיר יפהפה.
חריזה מהוקצעת.
תוכן משעשע.

הקצב קצת פחות..
ניסיתי לשיר\לדקלם את זה ונתקעתי פה ושם
אולי כדאי לפסק את המשפטים
וגם לחשוב על מקצב אחיד שלהם
תודה!
לי ולאחרים זה כן זרם, אז כנראה שהקצב תלוי בהטעמה וצריך למצוא את המנגינה שמתאימה למבנה שלו. המשפטים מפוסקים כבר, לא? איפה למשל כדי לפסק?
באמת היו כמה בעיות במשקל, ולכן עשיתי כמה שינויים והוספתי בית שחסר לי.

upload_2019-6-18_17-29-51.png
 

ישיר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
D I G I T A L
יפה. הקצב טוב מאוד לטעמי, אולי פה ושם חריגות שאולי היה ניתן לשייף.
כמו כן ניכר מאמץ בחריזה שלמה של "שור ומשור", וגם פה היה שווה לדעתי לתת פוש נוסף ולהצליח להוליך את כל השוורים במישור חלק לגמרי...
אבל ההערה האמיתית שלי היא שהבית הנוסף לדעתי גרע. הפואנטה של השיר (כמו של הקטעים המוצלחים ביותר שהעלה עבדקן [ושושביניו אחריו]) היא שהשורה האחרונה הופכת את כל העניין בהפתעה גמורה (למי שהתאפק מלהציץ). בגירסה הראשונה פה זה היה בצורה מוצלחת. התוספת של הבית לפני האחרון "מורידה את הלחץ" מהעוצמה של הבית האחרון, וקצת מוציאה לו את האוויר מהמפרשים... לדעתי.
בכל אופן בהחלט יפה מאוד, מושקע ומוצלח.
 

יעקב1245

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ראשית ניכרים השינויים ואכן הקצב הרבה יותר טוב
בַּתְּחִלָּה הוּא הָיָה עוֹד נֶחְמָד וְחָבִיב
שָׁקֵט וְעָדִין, לֹא הִפְרִיעַ כִּמְעַט
אֲבָל כָּל אוֹתָהּ תַּפְאוּרָה מִסָּבִיב
קָרְסָה עוֹד לִפְנֵי שֶׁשָּׁקַע עֶרֶב קָט
אולי כדאי לשנות את המשפט השלישי
'אך מהרה כל אותה תפאורה מסביב'
כמדומני שזה יועיל לקצב.

(ההערות באות כמובן לנוכח השלמות של הקצב בכל השירים, והרצון שיהיה יותר מושלם. השיר מקסים גם בלי זה)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  12  פעמים

לוח מודעות

למעלה