כללי מעצבן מאד, לקוח שמתעלם ולא משלם....

שמואל 1

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
לשלוח ללקוח מייל עם קישור לנושא הזה אולי יעזור..
 

קוביה

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
נכתב ע"י שמואל 1;1964483:
לשלוח ללקוח מייל עם קישור לנושא הזה אולי יעזור..
זה במקרה שהלקוח קורא את המיילים שלי.
כרגע לא קיבלתי אישור כזה.
 

bengo

משתמש רשום
עיצוב גרפי
מקרה מוכר וחוזר ע''ע בווריאציות כאלו ואחרות.

המסקנה היא לעבוד נכון.

א. לשלוח ללקוח המתעניין עוד קודם העבודה מין דף הכנה מקדים (ממותג :) ומסודר) שכולל, הסבר על תהליך המיתוג, הצעת מחיר מפורטת, תאריך קבלת הפרויקט ומספר סקיצות שיוגשו ללקוח, , אופן התשלום מקדמה+ יתר הסכום לפני קבלת הקבצים.

אם הלקוח אישר הוא רציני, ירגיש שקיבל עבודה ששוה את הכסף, וגם ישלם, במידה והלקוח לא מאשר זאת, אז כנראה הוא לא רציני ושילך למישהו אחר. בכ גם מיתגת את עצמך כעסק רציני, וגם ניצלת מנזק כספי, ניצול והשפלה.

ככלל עדיף לשלוח מסמך כתוב ולא לסכם בע''פ, אם בכל זאת הוא חוזר ואומר " מה אין לך אימון" אז את יכולה לומר ללקוח ברצינות מוחלטת שכך מתנהל אצלך תהליך העבודה. ושאת מכירה מישהי נחמדה שעושה ממש בזול ולא תמיד לוקחת כסף :) . תהיי בטוחה בעצמך ובמה שאת שווה וכך גם יהיה הערך שלך.
 

אפרת 10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
היה לי קטע עם לקוח שהיה קצת חשוד בעיני, שלחתי לו חוזה נחמד (במיוחד שזה היה אמור להיות פרויקט בסדר גודל)

כשהוא קיבל את החוזה הוא שלח מיד מייל חוזר שהוא מפסיק את העבודה!
אמרתי לו בשמחה רבה ובהצלחה.

הוא חשב שזה יאיים, אבל זה לא עבד - וכאן הוא נלחץ והתחיל סדרת טלפונים ומיילים מתנצלת שהוא לא התכוון ובלה בלה בלההה

אבל אני את שלי עשיתי ולא הסכמתי לחזור לעבוד איתו (מזכירה שוב -פרויקט בסדר גודל, לא חשוד?)
 

פנחס אברהמי

אברהמי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
D I G I T A L
גמאני נפלתי עם אנשים כאלו - צריך פשוט להיות תקיף בהתחלה אבל בדיפלומטיות - לפני תחילת העבודה צריך לאמר שיש לך שותף - ואתה בכיף הייתה מסכים בלי תשלום מראש רק מה לעשות זה התנאים שלי עם השותף.
 

עוד אחד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
נכתב ע"י פנחס אליהו;1964872:
גמאני נפלתי עם אנשים כאלו - צריך פשוט להיות תקיף בהתחלה אבל בדיפלומטיות - לפני תחילת העבודה צריך לאמר שיש לך שותף - ואתה בכיף הייתה מסכים בלי תשלום מראש רק מה לעשות זה התנאים שלי עם השותף.

זה נקרא להתחמק מהבעיה, הכי פשוט (ולא קל בכלל) להיות חזק בעצמך ולקבוע לעצמך כללים ברורים ומי שלא מעוניין להגיד לו באדיבות תחפש גרפיקאי אחר יש מספיק בשוק.

אני אישית לא עובד עם חוזים, בינתיים לא נפלתי, לדעתי כל עוד לא מדובר על פרויקטים של אלפי שקלים אין טעם לרדת לקטנות, בחיים צריך אימון באנשים. וגם אם פעם נופלים עם מישהו נוכל או שכחן זה עדיין לא סיבה לאבד את האימון בבני אדם.
 

eliezer

מהנדס בינה מלאכותית
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
נכתב ע"י עוד אחד;1964878:
זה נקרא להתחמק מהבעיה, הכי פשוט (ולא קל בכלל) להיות חזק בעצמך ולקבוע לעצמך כללים ברורים ומי שלא מעוניין להגיד לו באדיבות תחפש גרפיקאי אחר יש מספיק בשוק.

אני אישית לא עובד עם חוזים, בינתיים לא נפלתי, לדעתי כל עוד לא מדובר על פרויקטים של אלפי שקלים אין טעם לרדת לקטנות, בחיים צריך אימון באנשים. וגם אם פעם נופלים עם מישהו נוכל או שכחן זה עדיין לא סיבה לאבד את האימון בבני אדם.
חוזה נועד לעוד מטרות. לא רק לחייב את הלקוח לשלם. נניח היה לך תקלה באיזה תמונה. או שאפילו לא הייתה. טהלקוח התבלבל ושלח לך תמונה לא נכונה.
וכעת הדפיס ספר ב20000 שח.

מי אחראי? מי ישלם על ההדפסה אותה או הלקוח?

או נניח עיצבת פלייר ב300 שח. והוא הודפס במליון עותקים. וכעת נמצא טעות בטלפון של החנות.
הלקוח טוען שזה חלק מאחריותך ותשלם כעת עשרות אלפי שקלים. אתה אומר שלא הסכמת לקבל כזו אחריות תמורת 300 שח...


או שלקוח הזמין כרטיס ביקור. אמרת לו שזה 300 שח.
הוא הסכים. עיצבתם והכל טוב ויפה. אבל כעת הוא טוען שהיה ברור לו שזה כולל את ההדםסה ב2000 עותקים. ולא רק העיצוב...


מי צודק?!

תחפש בפורום ותראה שיש סיפורי זוועה ממשיים כאלו. ולעיתים הגריפקאי יוצא "בשן ועין" ....

זו הסיבה החשובה בעיני להכין חוזה.
לתחום גבולות האחריות ולפרט מה כוללת העבודה.
 

רעיה

משתמש רשום
הלואי שזה מקרה בודד
אני נסיתי הכל!! חוזים עיכוב עבודה וכו... מי שלא רוצה לשלם או שחושב שהוא לא צריך לחשלם לא יעזור כלום
מפרים חוזה, לא משלמים ועוד סיפורים שונים ומשונים שהיו לי.
אני יכולה לכתוב ספר עב קרס על מעללי לקוחות
ולא משנה מה גודל הזקן שלהם, תמיד יהיה להם תילי תילים של סברות למה הם לא צריכים לשלם וכו...
גם בחוזה המפורט ביותר שעשיתי גם בזה נפלתי ששילמו כמה אלפים פחות בטענות שונות ומדובר בלקוחות "חשובים"(וגם הרויחו מהעבודה שעשיתי הכנסה מאד נכבדה והודו בכך) אלא א"א לא לשלם למה לשם בטוענה תתביעי אותנו
לכו תבזבזו את זמנכם בדיני תורה שנסחבים ...
אז מה אני צריכה למחול?
והם עוד מבקשים שאני לא הקפיד עליהם ח"ו
תגידו גם על קנית מקרר תבקשו שימחל על התשלום
למה רק בעבודה שלנו יש כ"כ זלזול מ"העולם" כמו שכבר מישהו כתב אולי אנחנו צריכים לשלם על זה שמעסיקים אותנו
 

צילומנציה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
בעיני ה"עולם" - הלקוח תמיד צודק, כך לימדו אותנו לחשוב והלקוחות מפנימים זאת.
לדעת התורה אין שום העדפה ללקוח ויש מקרים שיש אפילו מה שנראה כמו "העדפה" לבעל מלאכה- למשל מאד מענין הגישה של ההלכה לגבי בעל מלאכה שטעה במלאכתו (כמו חיט שהרס את הבגד)
הלכנו פעם לרב- עם לקוח שהחומר שהעברנו בלמנציה נהרס והוא דרש פיצוי מפולפל, כשהלכנו לרב התברר- לאחר מספר שאלות ששאל אותנו (גם לפליאתנו) שלא רק שאיננו מחויבים בפיצוי- אלא מצד ההלכה על הלקוח לשלם על העבודה- מי בכלל מעלה על דעתו דבר כזה בדור שלנו?
 

קוביה

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
עכשיו היתה לי שיחה עם הלקוח
אני עדיין המומה מהדברים ששמעתי,... רועדת כולי.. דומעת...
אז כך אחרי הרבה נסיונות להשיג את הלקוחה בטלפון, היא עונה לי שאתקשר לבעלה.
התקשרתי אליו,
ברגע הראשון הוא לא ידע בכלל במי מדובר, אבל אח"כ הוא אומר לי כך (ואני מצטערת שהייתי צריכה לשמוע את המילים האלו)!!!
את רוצה כסף ממני, את חייבת לי כסף, את חייבת לי את המקדמה ששלמתי לך, לא קיבלתי כלום בתמורה.!!!!
זהו יותר לא רציתי לשמוע אותו זה היה לי מספיק
בעלי ניסה להגיד לו שהשקעתי עבדתי שלחתי לו הכל במייל, והוא טוען שהוא לא קיבל כלום, אפילו פידיאף אחד לדפוס אין לו.
זהו אין לי יותר כח לכתוב
מעלה לכם את הכרטיס ביקור שלה וכל השאר
(כל זה נשלח למייל של הזוג כמובן)
ואל תאמינו יותר לאנשים....
 

אפרת 10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
זה הזמן לדין תורה
 

קוביה

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
מה שאני רוצה עכשיו זה רק לשכוח אותם.... לא דין תורה ...
רק חסר לי לשמוע את ההבלים שלו שוב ושוב...
 

א"ב

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
D I G I T A L
לא הבנתי.
הוא טוען שלא קבל - אז למה שלא תציעי לו שתשלחי לו שוב?
 

קוביה

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
נכתב ע"י א"ב;1964995:
לא הבנתי.
הוא טוען שלא קבל - אז למה שלא תציעי לו שתשלחי לו שוב?
הוא מתכוון שלא קיבל פידיאף לדפוס, רק JPG
לא משנה שהוא כלל עדיין לא ביקש זאת, היינו בשלב שהוא ביקש כמה תיקונים ועשיתי אותם ושלחתי הכל מתוקן.
עבדתי על הניירת בזמן שעדיין לא קיבלתי תשלום על הלוגו!


מישהי העירה את תשומת ליבי, שהעליתי את הניירת עם הפרטים ויתכן שיש בזה לשון הרע, הורדתי אותם לבינתיים, אברר את הענין ואם מותר לפרסם העלה שוב.
 

Ayalam

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אחרי שניסית לתקשר עם כזה ייצור בטלפון / מייל.

אני חושבת שכדאי לך לכתוב מכתב מפורט ורשמי,
תפרטי את כל השתלשלות הענינים מהצד שלך,
שיבין מה זה אומר לגביך, זמן עבודה, מאמצים
אולי תנסי להקביל את זה לסוג העבודה של אשתו-
אנשים בסגנון הזה מאוד שקועים בעצמם, קשה להם להבין אחרים.

תוסיפי תאריך יעד שאם לא משלמים עד אז, את פונה לדין תורה או הוצאה לפועל (באישור רב)
תחתמי בכתב יד.

תשלחי בדואר רשום עם אישור מסירה.
(צריך לדרוש את זה מהפקיד בדואר)

אולי בדרך זו הוא יגיע להבנה שהוא חייב לשלם על העבודה
וכן הפחד מדין תורה.

בהצלחה!!!!!!
 

אמיליה

משתמש מקצוען
אני מאד מזדהה אותך.... זאת הרגשה נוראה!
היו לי את המקרים האלו בדברים אחרים, ממש לא בגרפיקה, אבל זה סוג התנהלות שחוזר על עצמו בכל מיני תחומים בחיים.
כדאי שתשני על זה כמה ימים ואח"כ בדעה צלולה תחליטי אם יש לך כח להתעסק איתו או לא ואם כן אז איך.
אל תתני לו להרוס לך את המצב רוח..
 

יוחנן ק

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
UX UI
מדברי אשתו של הברנש מוכח שהוא הכין אותה לא להיכנס לדיון אלא להפנות אליו,
זה אומר שהוא מוכן ומתכונן ללכת ראש בראש..

נתקלתי בחיי באדם כזה (לא בתחום העבודה)

סיוט לאדם נורמלי לנהל איתם דיון..
עם כל הקושי הנוראי שבדבר,
עדיף לשכוח ממנו..

יטפל בהם רק דיין האמת..
 

שבלונה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
וואי זה קרה גם לנו עם לקוח שאנחנו רודפים אחריו שבעה חודשים או יותר...
נורא.
(הסיפור עוד לא נגמר.......
ועכשיו הוא הודיע לנו שהוא החליט לחכות עם התשלום כי כרגע לחוץ לו.
סליחה?! החלטת?! על סמך מה?! ואיפה היית כל השבעה חודשים? למה בכלל הזמנת אם אתה לחוץ?!?!?!)



בכל מקרה, ביעוץ העסקי הציעו לנו לקחת מראש פרטי כרטיס אשראי ואז מחייבים אותו בלי שירצה...
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
מצד שני, לקוח תמיד יכול לתת מס' אשראי בעייתי (לא פעיל/לא בתוקף/מס' שגוי).
 

שריתיש

משתמש סופר מקצוען
אכן,
מנסיון גם אשראי הוא לא חסין מתקלות...
(טעות במספר. פג תוקף. ביטול האשראי בעקבות אובדן. הכחשת עסקה. ביטול אשראי כדי להימנע מתשלום...)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה