מענק השתתפות בהוצאות קבועות מול דיווח הוצאות

ה. רז

משתמש סופר מקצוען
שאלה:
סך ההוצאות שדיווחתי בדוח השני נמוך מסך המענקים להשתתפות בהוצאות קבועות. האם משום כך יבקשו ממני את המענקים האלו בחזרה או שזה קשור רק לרווח השנתי הכללי?
אודה לתשובות אמינות.
 

CPA

משתמש פעיל
מטרת מענק הוצאות קבועות היא להשתתף עם העסק בהוצאות הקבועות שלו. לכן על פניו לא הגיוני שהמענק יהיה גבוה יותר. יחד עם זאת לגובה ההוצאות הקבועות נקבעה נוסחה ברורה עם פרמטרים ברורים ולא ניתן לסטות מההוראות האלו ללא סיבה מובהקת כמו שרשות המיסים מנסה.
לסיכום: לעניות דעתי זה אמנם אחד המבחנים שרשות המיסים משתמשת בהם להקטין מענקים, אבל כל עוד מוכח שהחישוב היה ע"פ הכללים אין סיבה לסטות מכך.
שיטות נוספות שלהם זה חישוב ירידת מחזור לפי ממוצע שנתי, הוצאות שכר ממוצעות לפי דיווחי טופס 102 ועוד
 

ה. רז

משתמש סופר מקצוען
לסיכום: לעניות דעתי זה אמנם אחד המבחנים שרשות המיסים משתמשת בהם להקטין מענקים, אבל כל עוד מוכח שהחישוב היה ע"פ הכללים אין סיבה לסטות מכך.
מה זאת אומרת החישוב היה על פי הכללים? הם חישבו לי את זה בזמן שבקשתי את המענק- כתבו לי שאני זכאית, אז בקשתי.
מדובר בעוסק פטור שנפגע קשות מהקורונה אך ברגע שלא היו הכנסות כמעט- גם לא הוצאתי הוצאות. אין בעסק העסקת עובדים.
לפי דעתכם תהיה בעיה עם זה?
 

CPA

משתמש פעיל
עוסק פטור זה רק על סמך ירידה בסכומי הקבלות מול התקופה המקבילה ב-2019 בגלל הקורונה. זה לא מענק הוצאות קבועות כמו בעסק גדול ,אלא פיצוי בסכום קבוע על אבדן הכנסות בלבד. לא רואה בעיה אם דווח לפי הכללים של הירידה המתבקשת במחזור ההכנסות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  36  פעמים

לוח מודעות

למעלה