מס שבח ברכישת דירה שנחתמה לתוכנית פינוי בינוי

שמיר

משתמש צעיר
שלום וברכה!
אני עומד לפני רכישת דירה באזור שעובדים עליו חזק לקידום תוכנית פינוי בינוי, ולמעשה רוב הדיירים כבר חתמו על התוכנית, העניין בדירה המדוברת שבעליה כבר חתם על התוכנית, ובכך קיבל פטור מתשלום מס שבח כאשר יקבל את דירתו החדשה.
השאלה היא, האם בכך שהבעלים חתם על התוכנית הוא ניצל את הפטור ממס שבח, ועכשיו כאשר אני רוכש ממנו את הדירה הישנה, אז בבוא העת כאשר אקבל את הדירה החדשה אני עלול להתחייב בתשלום מס שבח של 25%, או שאני נכנס בעצם לפטור שלו?
מי שיש לו ניסיון או ידע ודאי, אשמח שיענה לי.
 

ronitm

משתמש צעיר
לא מנסיון ולא מידע מקצועי רשמי, אבל מהבנת החוק:
הפטור לא ניתן במתנה על החתימה או משהו כזה.
הפטור ניתן לארוע המס שמתקיים במכירת הזכויות ליזם תמורת זכויות מובטחות בדירה/ות חליפית. (שזה בעצם שני אירועי מס).
ולכן לכאורה המוכר שלך לא מקבל שום פטור, שהרי הוא לא ביצע עסקה מול היזם אלא מולך. כשאתה תבצע עסקה מול היזם תזכה בפטור, בכפוף לכך שהעסקה תעמוד בתנאים שהחוק מגדיר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה