דיון מנפלאות נופשי עמך בית ישראל

האגריד -בוצי פוליקמן

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
לא נעים. אבל בשתיים עשרה וחצי בלילה נשמעו דפיקות בדלת. רצתי לפתוח. בטח זה עוד משפחת נופשים עם תינוקת אדומה בוערת ששכחו למרוח לה מסנן קרינה לפני שיצאו לחצי יום של בילוי בחיק הגיהנום שבחוץ. כעת הם ככל הנראה באים לבקש אם יש בגמ"ח התרופות משחה כל שהיא שתקל על ייסוריה.

פתחתי את הדלת. בפתח עמדה אשה חסידית בערך בת 40+ אוחזת בחצאיתה מיושבת: "ההאם, הרבנית שלך נמצאת?".
שלחתי את "הרבנית שלי" לדלת.

באמת שלא נעים אבל גברת+ רכבה על אופניים מן ההשכרה המקומית, חצאיתה נתפסה בשרשרת ו... נאבעך, היא דפקה על הדלת הראשונה שנקרתה בדרכה וכעת היא מבקשת האם יש לרבנית שלי חוט ומחט לתפור את החצאית הסוררת.

תוך כדי שאני כולא את עצמי בחדר הפנימי ומחכה שהרבנית שלי תסיים לתפור את שמלתה של הרבנית הנבוכה, אני שומע את אשתי שואלת אותה: "תגידי, בירושלים את גם רוכבת לפעמים על האופניים? אם למשל את צריכה לקפוץ רגע למכולת, או סתם ביום של כיף עם הילדים בפארק?!"

- "חס וחלילה, מה פתאום!" - הזדעקה הרבנית. "זה לא צנוע שאשה תרכב בעיר על אופניים".

"וכאן?" - מנסה אשתי להבין את ההבדל.

- "הא, כאן אנחנו בנופש. שילמנו על הצימר וגם על ההשכרה של האופניים אז אנחנו מנצלים את זה, את מבינה?"

לא, אני לא מבינה.

אולי אתם מבינים את זה?
 

יעקב1245

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אותה אשה יקרה כיונה לדברי הגמ' ב''מ ט:
שם מבואר שאיש לא רוכב על סוס בעיר מפני הצניעות (דומה קצת לנהוג במחוזותינו שגם גברים לא נוהגים על אופניים כל כך וכ''ש על טוסטוס), ואילו מחוץ לעיר כן. למרות שגם שם כמובן יש אנשים.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
השאלה האם מחוץ לעיר הכוונה לא למקום מידי מיושב...
ז"א מקום שהוא מעבר ולא עיר אחרת.
 

מוישה

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
והלוא מפורש שנינו (מו"ק יז ע"א): "רבי אילעאי אומר: אם רואה אדם שיצרו מתגבר עליו - ילך למקום שאין מכירין אותו, וילבש שחורים ויתעטף שחורים, ויעשה מה שלבו חפץ, ואל יחלל שם שמים בפרהסיא." ואין לך חילול השם יותר מהחטא הנורא של נסיעה על אופניים, ועאכו"כ לאשה רח"ל.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
חושבת שבכל זאת יש הבדל בין צניעות של אישה לצניעות של גבר.
 

יעקב1245

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
חושבת שבכל זאת יש הבדל בין צניעות של אישה לצניעות של גבר.
הנושא (שלי) לא היה על שאלת הצניעות של גבר או אשה, אלא האם יש הבדל בין רמת הצניעות בעיר למחוצה לה.
וכיוון שנשים רבות נוהגות כך הבאתי מקור מחז''ל שאכן יש הבדל בין תוך העיר לחוץ לעיר.
אותה אשה אומללה ששמלתה נקרעה לא ידעה להסביר זאת, אך אין זה אומר שאין הבדל בין העיר למושב קטן עם שלושים בתים.
ואולי גלשתי לעניני השקפה וכדומה, אך היה לי קשה עם חריצת הדין על נשי דידן
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
הנושא (שלי) לא היה על שאלת הצניעות של גבר או אשה, אלא האם יש הבדל בין רמת הצניעות בעיר למחוצה לה.
וכיוון שנשים רבות נוהגות כך הבאתי מקור מחז''ל שאכן יש הבדל בין תוך העיר לחוץ לעיר.
אותה אשה אומללה ששמלתה נקרעה לא ידעה להסביר זאת, אך אין זה אומר שאין הבדל בין העיר למושב קטן עם שלושים בתים.
ואולי גלשתי לעניני השקפה וכדומה, אך היה לי קשה עם חריצת הדין על נשי דידן
כן, זה היה באגב.
בעיקר שואלת את זה:
השאלה האם מחוץ לעיר הכוונה לא למקום מידי מיושב...
ז"א מקום שהוא מעבר ולא עיר אחרת.
 

יעקב1245

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
רמב''ם הלכות מכירה פרק ב הלכה י'. (זה בעברית)
לא פתחתי לראות את המפרשים על דבריו
וז''ל
הַמּוֹכֵר בְּהֵמָה לַחֲבֵרוֹ אוֹ נְתָנָהּ לוֹ בְּמַתָּנָה וְאָמַר קְנֵה אוֹתָהּ כְּדֶרֶךְ שֶׁבְּנֵי אָדָם קוֹנִין. אִם מָשַׁךְ אוֹ הִגְבִּיהָהּ קָנָה. אֲבָל אִם רָכַב עָלֶיהָ. אִם בַּשָּׂדֶה קָנָה. וְאִם בָּעִיר לֹא קָנָה. לְפִי שֶׁאֵין דֶּרֶךְ בְּנֵי אָדָם לִרְכֹּב בָּעִיר. לְפִיכָךְ אִם הָיָה אָדָם חָשׁוּב שֶׁדַּרְכּוֹ לִרְכֹּב בָּעִיר. אוֹ אָדָם מְזֻלְזָל בְּיוֹתֵר שֶׁאֵינוֹ מַקְפִּיד עַל הִלּוּכוֹ בָּעִיר רוֹכֵב. כְּגוֹן הַמְטַפְּלִין בְּגִדּוּל הַבְּהֵמוֹת אוֹ הָעֲבָדִים. אוֹ שֶׁהָיְתָה אִשָּׁה. אוֹ שֶׁהָיָה בִּרְשׁוּת הָרַבִּים שֶׁהָרַבִּים דּוֹרְסִין שָׁם. הֲרֵי זֶה קוֹנֶה בִּרְכִיבָה. וְהוּא שֶׁתְּהַלֵּךְ בּוֹ ע''כ
 

שיילה

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
אין לך חילול השם יותר מהחטא הנורא של נסיעה על אופניים, ועאכו"כ לאשה רח"ל.
אם רכיבת נשים על אופניים הייתה כרכיבתן על חמור או על סוס, היינו ששתי רגליהן בצד אחד, ניחא. ואכמ"ל.
באשר לגברים- נו באמת...
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הרבנית שלך
הרבנית שלכם, או 'הרבנית' סתם.
?
האם יש לרבנית שלי
י ומחכה שהרבנית שלי
הכלל אומר 'לא חוזרים על בדיחה פעמיים'.
לכתוב 'הרבנית שלי' פעם אחת זה חמוד, לחזור על זה כמה פעמים - כבר פחות.
 

האגריד -בוצי פוליקמן

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
למי שתמה על המעשה,
הוא היה גם היה.
אמנם לא השנה אלא לפני שנה בבין הזמנים אב במושבינו החפץ בעילום שמו - שהוא מושב חרדי לגמרי.

בעניין "הרבנית שלך" - קורה שהבדלי השפות גורם לטעויות כעין זה. (הכרתי יהודי חשוב דובר אידיש שכאשר היה מעוניין לומר לחברו בעברית "אשתך" היה אומר בטעות "אשתי שלך" - משום שהוא שמע את חברו מדבר על אשתו ואומר "אשתי", נגזר מכך ש"אשתך" אומרים "אשתי שלך").

ונכון שאין חוזרים על בדיחה פעמיים,
אך אני כל כך תמהתי שצורת הדיבור שלה היה "הרבנית שלך" כאשר "הרבנית" נסעה לפני דקה באופניים.

+ (עניין הגיל שהוא היה באזור ה40+ ולא באזור ה20+ כך שאי אפשר לתרץ את זה בנערה שעדיין לא גדלה כל צורכה).
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
בעניין "הרבנית שלך" - קורה שהבדלי השפות גורם לטעויות כעין זה. (הכרתי יהודי חשוב דובר אידיש שכאשר היה מעוניין לומר לחברו בעברית "אשתך" היה אומר בטעות "אשתי שלך" - משום שהוא שמע את חברו מדבר על אשתו ואומר "אשתי", נגזר מכך ש"אשתך" אומרים "אשתי שלך").
אין טעות במילים 'הרבנית שלך', אבל לא נהוג לפנות כך לגבר.
אך אני כל כך תמהתי שצורת הדיבור שלה היה "הרבנית שלך" כאשר "הרבנית" נסעה לפני דקה באופניים.
היא עצמה לא רבנית, שהרי היא נוסעת באופניים, אבל רעייתך היא רבנית, שהרי בוודאי אינה רוכבת עליהם...
תוך כדי שאני כולא את עצמי בחדר הפנימי ומחכה שהרבנית שלי תסיים לתפור את שמלתה של הרבנית הנבוכה,
סתם כך לא הבנתי, מלכתחילה היא ביקשה רק חוט ומחט, ופתאום היא צריכה לתפור לה את כל השמלה?
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ת'

קסט תִּקְרַב רִנָּתִי לְפָנֶיךָ יְהוָה כִּדְבָרְךָ הֲבִינֵנִי:קע תָּבוֹא תְּחִנָּתִי לְפָנֶיךָ כְּאִמְרָתְךָ הַצִּילֵנִי:קעא תַּבַּעְנָה שְׂפָתַי תְּהִלָּה כִּי תְלַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:קעב תַּעַן לְשׁוֹנִי אִמְרָתֶךָ כִּי כָל מִצְוֹתֶיךָ צֶּדֶק:קעג תְּהִי יָדְךָ לְעָזְרֵנִי כִּי פִקּוּדֶיךָ בָחָרְתִּי:קעד תָּאַבְתִּי לִישׁוּעָתְךָ יְהוָה וְתוֹרָתְךָ שַׁעֲשֻׁעָי:קעה תְּחִי נַפְשִׁי וּתְהַלְלֶךָּ וּמִשְׁפָּטֶךָ יַעֲזְרֻנִי:קעו תָּעִיתִי כְּשֶׂה אֹבֵד בַּקֵּשׁ עַבְדֶּךָ כִּי מִצְוֹתֶיךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה