מה הסברא?שאלתי את בעלי עכשיו לגבי ברכת כהנים - ואמר שהרב שטרנבוך אוסר, ויש רב אחר [לא זוכרת את שמו] שמתיר
ברחוב שלנו חלק כהנים עושים וחלק לא
גם ר' נתן קופשיץ אמר לי שלא, רק לא נימק
מה הסברא?שאלתי את בעלי עכשיו לגבי ברכת כהנים - ואמר שהרב שטרנבוך אוסר, ויש רב אחר [לא זוכרת את שמו] שמתיר
ברחוב שלנו חלק כהנים עושים וחלק לא
לא מבינה בזהמה הסברא?
גם ר' נתן קופשיץ אמר לי שלא, רק לא נימק
אין אפשרות לשאול אותו?ובעלי לא ניגש למחשב כשיש אינטרנט פתוח
אבקש שיכתוב לי את המקורות לכך,אין אפשרות לשאול אותו?
אפשר לשמוע שידור חוזר?הגרש"צ רוזנבלט אמר על זה שיעור אמש
לשמיעת השיעור: 077-251-9000 שלוחה2>3
מי כתב הלכות אלו?מנייני חלונות ומרפסות
א. למנות בעל תפילה שיתפלל בקול גדול ועדיף שיתפלל בימי החול ברמקול.
ב. הבעל תפילה יעמוד במקום מסויים שמשם הוא יכול לראות תשעה אנשים מלבדו. דהיינו תשעה אנשים העומדים בחלון או במרפסות. או שתשעה אנשים רואים את הבעל תפילה. ולכמה שיטות הרי זה נחשב כתפילה במנין. ובמצב הקיים אפשר לסמוך על זה למעשה.
ג. בשב"ק שאין רמקול יימנו בעל תפילה שיש לו קול גבוה הנשמע למרחוק.
רצוי שהעומדים בחלונות יגביהו קולם בשעת תפילתם באופן שישמע גם לדיירי העורף שאין להם חלון ומרפסת הפתוחים לחזית היכן שהבעל תפילה עומד.
[ולחלק מהפוסקים אפשר לצרף הקשה באופן המותר על כלי מסויים שאינו מיועד להשמעת קול שלא בדרך שיר] .
ד. השומע את הדיירים במרפסות עונים אמן ואמן יהא שמיה רבה ושאר דברים שבקדושה יכול לענות עימהם אפי' שלא שמע את הבעל תפילה.
ה. גם אלו ששומעים ואינם רואים נחשבים למתפללים בציבור.
צירוף זה נחשב כתפילה בציבור לכמה שיטות כיון שהבעל תפילה עומד במקום שיכול לראות משם עוד תשעה אנשים שבחלונות ומרפסות. ואפי' אלו שאינו רואה אותם נחשבים למתפללים עם הציבור.
ו. שביל הרבים אינו מפסיק א. משום שהמשנה ברורה [דלא כהפמ"ג] השמיטו בהלכות תפילה וכתבו רק בהלכות זימון. ויש סברה גדולה לחלק בין זימון לתפילה. ב. יש מביאים בשם מהחיד"א במחזיק ברכה שאינו מפסיק. ג. דיש סברה וקצת ראיה מהש"ס שכאשר מלכתחילה המנין נוסד להיות גם על שטח רה"ר אין חשש הפסק רשות ושביל הרבים.
ז. קריאת התורה:
אם יש עשרה שיכולים לשמוע בלי רמקול מותר לקרוא ברמקול אפי' ששומעים רק את הרמקול.
ח. אפשר להעלות לתורה כל מי שעומד במרפסת אם הוא מצליח לשמוע את הבעל קורא בלי הרמקול אפי' שעכשיו קוראים ברמקול והוא שומע רק את קול הרמקול. כדעת הרמ"א שמתיר להעלות סומא וכן נפסק מעיקר הדין.
ט. עדיף לתת העליות עליות לעומדים במרפסת ולא לעומדים למטה למען ישמעו ויראו
וזהיתרום בעז"ה להפנמת חומרת החשש הרפואי והחשיבות במניעת התכנסות וממילא יציל נפשות מישראל.
חלק מהנימוקים לענין התר חזרת הש"ץ ברמקול. א. רבו הסוברים שהוא מוגדר כקול האדם. ב. רבו הסוברים שאי"צ קול האדם. ג. יש סוברים שאם יכולים לשמוע קול האדם לולא הרמקול אף שכעת אין שומעים קול האדם הרי זה כשומע קול האדם. ד. לענין חזרת הש"ץ שאין כאן ענין של לצאת אי"צ לשמוע קול האדם ומה שכ' הרא"ש שאם אין ט עונים אמן קרוב להיות ברכותיו לבטלה היינו רק משום ביזוי כבוד השם משא"כ כאשר שומעים ברמקול ועונים הרי אדרבה ברוב עם הדרת וכבוד מלך.
ויה"ר שיתקבלו תפילתנו ברחמים וברצון
בזמן שאתם מחפשים את החמץ, הלקוחות שלכם מחפשים אתכם בנרות!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ק'
קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם: