השקעות מכתב של הרב צבי ברוורמן בנושא קרקעות חקלאיות - יש למישהו לתת לי

יואל גרוס

משתמש צעיר
אני צריך בדחיפות אם יש למישהו להעלות את המכתב של הרב ברוורמן מביתר עילית בנושא הקרקעות החקלאיות.
בשיחה מקרית נודע לי הערב על קרוב ששוקל ברצינות לקנות שלושה יחידות ב"ימי המכירות המיוחדים" שיש מחר. יהודי שחסך את הכסף פרוטה לפרוטה כפשוטו.
אשמח לקבל את המכתב.
 

מאיר גולן

משתמש רשום
נראה לי שבעבר העלו את זה כאן כבר.

אני דשתי הרבה בנושא בעבר ב"סבב" הקודם של המכירות, ויש לי תיקיה מסודרת עם כל החומר שאספתי בנושא, ככה שאם אתה מעוניין אתה יכול לקבל ממני הכל, אולי תתן לי כתובת מייל ואני אשלח לך את זה.
במחשבה שניה, אולי אני יעלה את זה בכל אופן, עם החומר שיש לי למען הציבור.

למען ההגינות יש לומר שיש להם מכתב מבי"ד אחד, נראה לי שקוראים לו הרב לוין, לא יצא לי כל כך לשמוע עליו, אבל בכל אופן צריך לשמוע גם את הצד שלהם, וכל אחד יעשה כהבנת ליבו.

(לדעתי האישית, אחרי שיש מכתב של הרב סילמן והרב שפרן שגם הם סבורים כמו הרב ברוורמן, אני חושב ששלושת הדיינים האלה הם המילה האחרונה בנושאים שכאלה, של הבנה בעסקים ומסתבר שאליהם מגיעים כל אלה שנפלו בהשקעות, ואת שמעו של הרב לוין בנושאים האלה לא שמעתי כל כך כאמור, אבל שוב, זה כבר עניין לשיקול דעתו של כל אחד.)
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
בבקשה:

nf_1769_450358.jpg
 

מאיר גולן

משתמש רשום
אני יעלה בשמחה את החומר בנושא.

אבל לטובת הענין, אני אבקש קודם למעשה שלא להיגרר כאן להשמצות וכדומה, מה שנעשה בעבר בהזדמנויות שונות. אני חושב שהנכון והמכובד ביותר זה להציג את הנתונים כמות שהם, וכל אחד יעשה מה שהוא מבין.
 

מאיר גולן

משתמש רשום
המכתב של בית דין הרב לוין
זה צילום של מודעת רחוב, מקווה שאפשר לקרוא את הכתוב.
בגדול מה שהוא כותב שזה אנשים שאפשר לסמוך עליהם ושיש להם ניסיון וכו'.
 

קבצים מצורפים

  • בית דין של לוין.JPG
    5.8 MB · צפיות: 86

מאיר גולן

משתמש רשום
מכתב שהופץ אז בבתי כנסת בבני ברק (שם בכל אופן ראיתי את זה...) שמסביר את כל הבעיות שעלולות להיווצר בקרקעות חקלאיות. דווקא מוסבר די יפה. וקיבלתי את זה גם במייל.
 

קבצים מצורפים

  • קרקעות חקלאיות.pdf
    KB 265.1 · צפיות: 81
נערך לאחרונה ב:

מאיר גולן

משתמש רשום
זהו, זה החומר שאספתי בזמנו, (ויש לך נס שלא מחקתי את התיקיה הזאת מזמן...)
אני מקווה שזה יעזור לך.
בכל מקרה, אשמח אם הדיון כולו יהיה ענייני, של נתינת מידע מלא,
ולא יעבור לדברים אחרים.
 

יואל גרוס

משתמש צעיר
עזרת לי מאוד!!
וגם נתת לי חומר קריאה לשעות הקרובות ☺

לא נראה לי שזה עניין של להשמיץ, זה באמת נושא של הבנת המציאות לפני שעושים עסקה משמעותית.

תודה רבה.
 

מאיר גולן

משתמש רשום
יש לי גם מה שהתפרסם בתקשורת בנושא, אני לא יודע אם זה יכול להוסיף משהו.

logo.png
האתר החרדי הגדול בעולם
  1. עמוד הבית
  2. עסקים ונדל"ן
  3. נדל"ן
ראב"ד ביתר מזהיר: מניחים כסף על קרן הצבי
זה הפך לתחום פופולרי בתקופה האחרונה - פירסומים להשקעה בקרקעות. כמו בכל דבר מצליח, גם פה קמו נוכלים שלא מתנהלים ביושר, ובשל כך דיין מביתר פירסם עמדתו ודעתו



הגאון רבי צבי ברוורמן ראב"ד ביתר. צילום: ברוך אוביץ




ההשקעות בקרקעות שהפכו באחרונה לדבר פופולרי: יש גם מי שמזהיר את האברכים מלרכוש והוא הגאון רבי צבי ברוורמן ראב"ד ביתר, שכותב מכתב ארוך לאחר פניות רבות של אברכים שנעקצו לאחר שהשקיעו סכומים גדולים.

הרב ברוורמן כותב על שטחים בעיר ביתר, שם הציעו פרסומים סביב הנושא.

במכתבו כותב הרב ברוומן "באחרונה משווקים בציבור החרדי וגם בעירנו ביתר עילית, בפרסומות ראוותניות, הצעות לרכישת חלק במגרשים, והמוגדרות כזכות לדירה, וכדי להמנע מתביעות משפטיות, מוצגות קרקעות אלו כ"קרקע בהפשרה", "קרקע המיועדת לבניה", ועוד כהנה רבות, תוך הבטחה גלויה ומוסווית, כי מדובר בעיסקה משתלמת, שתביא לרוכשיה דירה מוזלת. משום חיוב השבת אבידה של ממון ישראל, ולאחר שראיתי אברכים יקרים ותמימים, המתפתים
להצעות אלו, ראיתי מן החובה להודיע בזה דעתי העניה, כי רובם של הקונים "דירות" ו"מגרשים" אלו, מניחים רוב מעותיהם על קרן הצבי".

"לאחר שנתבררו בפני בכמה די"ת, ולאחר שחזרתי וביררתי כל ענין מכירת שטחים אלו, הרי לענ"ד בחלק גדול מהצעות אלו מדובר בהטעיה גמורה, כי מדובר בשטחים שנרכשו ע"י המשווקים בסכומים זעומים, וכפי שניתן לבדוק באתרי מיסוי מקרקעין, אלא שהשטחים שנרכשו כדונמים שלמים, עברו תהליך מדומה של "חלוקה לדירות", ונמכרים פי חמשה ועשרה, מעבר לשווים האמיתי".

הרב ברוורמן מסביר כי "שטחים אלו המוצגים כמיועדים לבניה בשנים הקרובות, רובם ככולם אינם שכאלו. ובפרט בשטחים הנמכרים ביו"ש, שקיימת סבירות גבוהה כי לעולם לא תתאפשר שם כל בניה. ולענ"ד גם אם וכאשר יאושרו שטחים אלו לבניה, והדבר אינו מובטח כלל ועיקר, לא יהיו בהם דירות בנויות מוכנות למגורים, לפני עוד חמש עשרה שנה ומעלה, וזאת גם במקרה הטוב שהשטחים יאושרו לבניה, ושאכן יאושרו לפי כמות היחידות שהמשווקים מציגים, שעפ"י רוב הם בהגזמה יתירה, וללא כל ביסוס עובדתי".

"כמו"כ בחישובי העיסקה, לא נכללים חיובים רבים הנוצרים בעיסקאות שכאלו, כמו מיסים, מס שבח, היטלי השבחה, הוצאות פיתוח, דמי נהול, אגרות, היתרים, ועוד רבות, ובמקרים רבים עדיין לא מחושב במרכיב הקרקע, ההפרשות המתחייבות לצרכי ציבור, והיכולות להסתכם עד למחצית השטח הכולל".

"בנוסף" כותב הרב, גם אם שטחים אלו יאושרו בסופו של דבר לבניה, הרי הבניה תעשה באופן של קבוצות רכישה המונות מאות בנ"א, שאין כל קשר ביניהם, דבר שימנע כמעט כל סיכוי לבניה מעשית, ושגם ישפיע על המחיר הסופי. יש לציין כי חוות הדעת והשמאויות המוצגות ע"י המשווקים, ברובם הינם מוזמנות וממומנות ע"י המשווקים, ולערכם ואמינותם אין ערך רב. מובן, כי אין בדברים אלו משום הכללת כל העוסקים במלאכה זו, אלא החכם עיניו בראשו".




orig_94D70D9B1FB64B47895ED362E225909A.JPG



24/6: רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לעדכוני החדשות בווטסאפ של 'בחדרי'

הזדמנות למשקיעים: עיר חרדית תוקם במרחק כ20 דק' מבני ברק
 

מאיר גולן

משתמש רשום
logo.png







הרב ברוורמן: אל תתפתו לסוחרי הקרקעות
רבה של ביתר עילית התריע מפני התפתות אחר פרסומים הקוראים לציבור החרדי לרכוש 'קרקעות המיועדות לבניה' כשבפועל פני הדברים שונים

מיכל לוי , ט"ז בכסלו תשע"ח 04/12/17 13:33
שיתוף

750800.jpg

מזהירים את הציבור
צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90
בעקבות מקרים רבים בהם נפלו אברכים חרדים שרצו לצבור כסף קל באמצעות רכישת קרקעות חקלאיות שהוצגו כעומדות להפשרה, יצא הבוקר (שני) רבה של ביתר עילית הרב צבי ברוורמן במכתב חריף שבו הבהיר כי מדובר בהטעיית הציבור.

במכתבו התייחס הרב ברוורמן להצעות רכישה שפורסמו בריכוזים החרדיים אודות "רכישת קרקעות המיועדות לבנייה" וטען כי הם "מניחים ממונם על קרן הצבי", כלשונו.

"באחרונה משווקים בציבור החרדי, וגם בעירנו ביתר עלית, בפרסומות ראוותניות, הצעות לרכישת חלק במגרשים, המוגדרות כזכות לדירה. וכדי להימנע מתביעות משפטיות, מוצגות קרקעות אלו כ"קרקע בהפשרה", "קרקע המיועדות לבניה", "עיר חרדית חדשה", ועוד כהנה רבות, תוך הבטחה גלויה ומוסווית כי מדובר בעסקה משתלמת שתביא לרוכשיה דירה מוזלת. אך החובה להודיע בזה דעתי העניה כי רובם של הקונים "דירות" ו"מגרשים" אלו מניחים רוב מעותיהם על קרן הצבי", הבהיר.

לדבריו הוא כתב מכתבו זה לאחר שהתחקה אודות הצעות אלה. "לאחר שנתבררו בפני בכמה דיני תורה ולאחר שחזרתי וביררתי כל עניין מכירת שטחים אלו, הרי לענ"ד בחלק גדול מהצעות אלו מדובר בהטעיה גמורה, כי מדובר בשטחים שנרכשו ע"י המשווקים בסכומים זעומים, וכפי שניתן לבדוק באתרי מיסוי מקרקעין, אלא שהשטחים שנרכשו כדונמים שלמים, עברו תהליך מדומה של "חלוקה לדירות" ונמכרים פי חמישה ועשרה מעבר לשווים האמיתי".





  • מ
    4 דצמ, 2017
    כל מי שחס על ממונם של ישראל נקרא אצלי צדיק בסדום!!! יישר כח ענק להרב ברוורמן שליט"א שהציל את ממונן של ישראל! וגם מנע הרבה עוגמת נפש!!!
    השב
    שתף

    3 לייקים





  • ההודעה נמחקה.


    • מטומטמין
      4 דצמ, 2017
      בנימין! מתי אתה חוזר לכלא? עם התלונה החדשה יש סיכוי שזה יקרה מהר...
      השב
      שתף

      לייק 1




  • פחחחחחח
    4 דצמ, 2017
    .
    השב
    שתף


 

מאיר גולן

משתמש רשום
logo.png

עוקץ דיור בביתר עילית: הון תמורת כלום
תושבים בעיר החרדית שילמו את כל כספם תמורת שטחים "שמיועדים לבנייה" • רבנים ונפגעים חשפו את העוקץ: "קיימת סבירות גבוהה שלעולם לא תתאפשר שם בנייה"
פורסם ב: 16.12.2018 10:43


  • 15449498269233_b.jpg

    בנייה בביתר עילית // צילום: קונטקט
תושבים רבים בעיר ביתר עילית נפלו לעוקץ ורכשו קרקע שעליו נטען כי ייבנו דירות, למרות שתוכנית הטאבו של הקרקעיות החקלאיות כלל לא יכולה להשתנות. התשלום הועבר, והמשפחות שחסכו פרוטה לפרוטה נשארו בלי קרקע ובלי כסף.
במכתב חריף שפרסם הרב צבי ברוורמן, ראש אב בית דין של בד"צ ביתר עילית, הוא חשף את פרטי העוקץ על מנת להתריע מפני התופעה. "לאחרונה משווקים בציבור החרדי וגם בעירנו ביתר עילית, בפרסומות ראוותניות הצעות לרכישת חלק במגרשים, המוגדרות כזכות לדירה. כדי להימנע מתביעות משפטיות, מוצגות קרקעות אלו כ"קרקע בהפשרה", "קרקע המיועדת לבניה", ועוד תוך הבטחה גלויה ומוסווית, שמדובר בעסקה משתלמת, שתביא לרוכשים דירה מוזלת. אחרי שראיתי אברכים יקרים ותמימים, שמתפתים להצעות אלו, ראיתי חובה להודיע בזה את דעתי", כתב הרב.
את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום

לטענת הרב, השטחים נרכשו בסכומים קטנים, כדונמים שלמים, ועברו תהליך מדומה של חלוקה לדירות. לאחר מכן הם נמכרו בסכומים גבוהים בהרבה מעבר לשוויים האמיתי. "שטחים אלו, שמוצגים כמיועדים לבנייה בשנים הקרובות, רובם ככולם אינם כאלו, ובפרט בשטחים הנמכרים ביו"ש, שקיימת סבירות גבוהה כי לעולם לא תתאפשר שם כל בנייה. ולענ"ד גם אם וכאשר יאושרו שטחים אלו לבניה, והדבר אינו מובטח כלל ועיקר, לא יהיו בהם דירות בנויות מוכנות למגורים, לפני עוד חמש עשרה שנה ומעלה, וזאת גם במקרה הטוב שהשטחים יאושרו לבניה, ושאכן יאושרו לפי כמות היחידות שהמשווקים מציגים, שעפ"י רוב הם בהגזמה יתירה, וללא כל ביסוס עובדתי.
"גם אם השטחים האלו יאושרו בסופו של דבר לבניה, הרי שהבניה תעשה באופן של קבוצות רכישה המונות מאות בני אדם, שאין שום קשר ביניהם, דבר שימנע כמעט כל סיכוי לבניה מעשית, ושגם ישפיע על המחיר הסופי", הוסיף הרב.
תושבים שנפגעו הקימו בעקבות התופעה ועד מיוחד למלחמה בעניין, וחשפו את העוקץ במכתב שפרסמו. תחת הכותרת "להציל את ממונם של ישראל", הם הציגו שורה של שאלות רטוריות שמטרתם להזהיר את האברכים. במכתב הם מחשבים את עלות הדירות שמוצעות, ומוכיחים שייקח שנים עד שדיירים ייכנסו לדירות, אם הם בכלל יגיעו לכדי בנייה. בנוסף כתבו פרטים שמוכיחים שמדובר בעוקץ מתוחכם.
 

מאיר גולן

משתמש רשום
logo-1.svg

מאתר אקטואליק

עוקץ "הקרקעות החקלאיות": הרבנים מזהירים את הציבור

הגאון רבי צבי ברוורמן מביתר עלית, יוצא הבוקר במכתב חריף נגד משווקי ה"קרקעות החקלאיות": "הרוכשים מניחים את כספם על קרן הצבי"

נפתלי טרבלסי

04/12/2017, 11:03

ה לא סוד שהציבור החרדי מחפש את הפרויקטים הזולים או את "האקזיט החלומי", לעשות את הכסף הקל.

בשנים האחרונות משווקי הנדל"ן מצאו להם טרף קל, והחלו לשווק בכל הכוח פרויקטים של קרקע חקלאית, כל פעם במקום אחר, ובגדלים שונים של קרקעות, ובכל פעם תחת חברה אחרת.

בכל המודעות האלו יש סלוגנים חדשים ומגרים, שמנסים ומצליחים "להפיל" ברשותם ציבור גדול של אברכים. לידי 'אקטואליק' הגיעו לא מעט פניות בחודשים האחרונים, מאברכים שהפסידו הון רב בהשקעות הבלתי בטוחות הללו.

לאחרונה, שוב פורסמו מודעות המנסות למכור לציבור החרדי קרקעות חקלאיות, אלא שהבוקר (ב') יצא הדיין הגאון רבי צבי ברוורמן מביתר עלית, במכתב נגד פרסומים ל"רכישת קרקעות המיועדות לבנייה". במכתבו הוא כותב כי "משום חיוב השבת אבידה יובהר כי הרוכשים מניחים כספם על קרן הצבי".


אליהו, חרדי תושב בני ברק מספר ל'אקטואליק': "לפני כמה שנים היה פרסום בעיתונים החרדים על פרויקט של קרקע חקלאית באזור המרכז, לזכות בדירה במחיר מצחיק (עוד לפני שעבר החוק שחובה לרשום במודעה שהקרקע לא זמינה למגורים), ואז התקשרתי לטלפון שהיה רשום במודעה וקניתי כמה דירות על הנייר. השקעתי בזה מאות אלפי שקלים כי חשבתי שכדאי לקנות, שיהיה גם לילדים. אבל עד עכשיו לא התקדם כלום ולא הופשר שום שטח באזור. אפילו לשלב הוועדה עם התוכנית הראשונה זה עוד לא הוגש, ואין עם מי לדבר. תמיד כשאני מתקשר אומרים לי: כשיהיה חדש נעדכן בדואר…

"ואתה יודע את מי אני מאשים?", הוא מסיים בכאב, "את העיתונים החרדים שנותנים לזה יד".



אשרי הרב ברוורמן - ירבו כמוהו בישראל

חיים דוד | 13/02/2018, 3:08am
הגב

  • כל הכבוד לרב הזה ולאתר פה ירבו כמותכם !!!מי שחושב שהוא משלם בזול על העיתונים החרדים שיזהר לא ליפול להונאות שהם מפרסמים כי אז העיתון יצא ביוקר..

    דוד | 04/12/2017, 11:50am
    הגב
 

יואל גרוס

משתמש צעיר
logo.png

עוקץ דיור בביתר עילית: הון תמורת כלום
תושבים בעיר החרדית שילמו את כל כספם תמורת שטחים "שמיועדים לבנייה" • רבנים ונפגעים חשפו את העוקץ: "קיימת סבירות גבוהה שלעולם לא תתאפשר שם בנייה"
פורסם ב: 16.12.2018 10:43


  • 15449498269233_b.jpg

    בנייה בביתר עילית // צילום: קונטקט
תושבים רבים בעיר ביתר עילית נפלו לעוקץ ורכשו קרקע שעליו נטען כי ייבנו דירות, למרות שתוכנית הטאבו של הקרקעיות החקלאיות כלל לא יכולה להשתנות. התשלום הועבר, והמשפחות שחסכו פרוטה לפרוטה נשארו בלי קרקע ובלי כסף.
במכתב חריף שפרסם הרב צבי ברוורמן, ראש אב בית דין של בד"צ ביתר עילית, הוא חשף את פרטי העוקץ על מנת להתריע מפני התופעה. "לאחרונה משווקים בציבור החרדי וגם בעירנו ביתר עילית, בפרסומות ראוותניות הצעות לרכישת חלק במגרשים, המוגדרות כזכות לדירה. כדי להימנע מתביעות משפטיות, מוצגות קרקעות אלו כ"קרקע בהפשרה", "קרקע המיועדת לבניה", ועוד תוך הבטחה גלויה ומוסווית, שמדובר בעסקה משתלמת, שתביא לרוכשים דירה מוזלת. אחרי שראיתי אברכים יקרים ותמימים, שמתפתים להצעות אלו, ראיתי חובה להודיע בזה את דעתי", כתב הרב.
את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום

לטענת הרב, השטחים נרכשו בסכומים קטנים, כדונמים שלמים, ועברו תהליך מדומה של חלוקה לדירות. לאחר מכן הם נמכרו בסכומים גבוהים בהרבה מעבר לשוויים האמיתי. "שטחים אלו, שמוצגים כמיועדים לבנייה בשנים הקרובות, רובם ככולם אינם כאלו, ובפרט בשטחים הנמכרים ביו"ש, שקיימת סבירות גבוהה כי לעולם לא תתאפשר שם כל בנייה. ולענ"ד גם אם וכאשר יאושרו שטחים אלו לבניה, והדבר אינו מובטח כלל ועיקר, לא יהיו בהם דירות בנויות מוכנות למגורים, לפני עוד חמש עשרה שנה ומעלה, וזאת גם במקרה הטוב שהשטחים יאושרו לבניה, ושאכן יאושרו לפי כמות היחידות שהמשווקים מציגים, שעפ"י רוב הם בהגזמה יתירה, וללא כל ביסוס עובדתי.
"גם אם השטחים האלו יאושרו בסופו של דבר לבניה, הרי שהבניה תעשה באופן של קבוצות רכישה המונות מאות בני אדם, שאין שום קשר ביניהם, דבר שימנע כמעט כל סיכוי לבניה מעשית, ושגם ישפיע על המחיר הסופי", הוסיף הרב.
תושבים שנפגעו הקימו בעקבות התופעה ועד מיוחד למלחמה בעניין, וחשפו את העוקץ במכתב שפרסמו. תחת הכותרת "להציל את ממונם של ישראל", הם הציגו שורה של שאלות רטוריות שמטרתם להזהיר את האברכים. במכתב הם מחשבים את עלות הדירות שמוצעות, ומוכיחים שייקח שנים עד שדיירים ייכנסו לדירות, אם הם בכלל יגיעו לכדי בנייה. בנוסף כתבו פרטים שמוכיחים שמדובר בעוקץ מתוחכם.

תודה רבה
וודאי שזה עוזר, זה נותן משנה תוקף לדברים.
יישר כח על הטרחה.
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  4  פעמים

לוח מודעות

למעלה