התייעצות מכירת רשימת תפוצה - יש בכך בעיה הלכתית/ חוקית/ מוסרית/ אתית?

ר.א.

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
יש לציין שאין המדובר ברשימת דיוור שאנשים ביקשו לקבל ממני דיוור, ובזה אולי ניתן להבין שהם לא הצטרפו על דעת שאעבירם הלאה.
פה מדובר על רשימות שאספתי במשך השנים, ממיילים שנשלחו, משרשורים, וכדו'..

וכן - אם זה בסדר - כמה ניתן לקבל על זה?
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
זה אסור על פי דין המלכות, וגם על פי "ואהבת לרעך כמוך" - מה ששנוא עליך לא תעשה לחברך. אם היו מעבירים את המייל שלך ואת הטלפון שלך לכל מיני מוסדות וחברות, איך היית עם זה?
 

12 Shira

משתמש מקצוען
אסור מבחינה חוקית.
יודעת מנסיון כואב על בית עסק שתבעו אותו על שליחת מיסרון ללקוח ללא הסכמתו. (על משהו שהלקוח התעניין בו, אבל בכל זאת לא אישר ממש את השליחה).
אפשר לתבוע בקלות באלפי שקלים ואז - העסק יפנה למי שקישר אותו לרשימות.

מבחינה הלכתית לא יודעת בצורה מוסמכת .
אבל ברמה הפרקטית אנשים בכל אופן מוכרים ומרוויחים על זה אלפי שקלים.

לא נראה לי שכדאי , אבל זו דעה אישית בלבד.
 

ר.א.

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
וגם על פי "ואהבת לרעך כמוך" - מה ששנוא עליך לא תעשה לחברך. אם היו מעבירים את המייל שלך ואת הטלפון שלך לכל מיני מוסדות וחברות, איך היית עם זה?
אגיב פה ואתן את הצדדים להיתר מבחינה מוסרית.
(חוקית והלכתית - לא אכנס לזה בתגובה זו)

יש הרבה אנשים שכן היו מעונינים שיהיה להם את האופציה לדעת על עוד דברים, חדשות, צרכנות, ידיעות שונות וכדו'

למשל, אני מנוי על עיתון "שחרית". כמעט אף פעם איני מעיין בו, ובכל אופן הוא שוכן בתיבת "קידומי מכירות" או משהו אחר והוא לא מפריע, כי אני יודע שכשארצה לקרוא אותו, יהיה לי אותו.

עוד דוגמא - מכירת פליימוביל - אני בד"כ לא קונה בכל המכירות הללו, אך אני יודע שאם לקראת פסח חנוכה הבא ארצה לקנות מהם, אדע שיש לי ואתם במייל.
הרי הם לא מפריעים בבסיס היומי כל זמן שגוררים אותם ללשנית אחרת, שלא מפריעה.

ואם בכל אופן אינך מעוניין לקבל מהם - אפשר להסיר את עצמך. זו חובה חוקית.

מעבר לכך - לא כל מי ששולח מיילים מטרתו היא כסף ,וודאי לא המטרה הראשונית.
מי ששולח למשל עלונים. מי ששולח מאמרים.
וגם מי ששולח בשביל לבנות בסוף מכירה כלשהיא, נניח קורס דגיטלי,
עדיין הקורא יכול הרבה פעמים להנות מהמסר גם בלי להצטרף בסוף לרכישה.

דוגמא - אני מקבל מיילים של מוטי ויטמן - מנטור לגיוס כספים. לי אין עמותה לכן זה לא מענין אותי באופן ישיר, אבל אני כן עוקב אחריו מעט, ויודע על קיומו. יום אחד הפנתי חבר, ראש כולל שנקלע לקשיים במלגות אל המייל שלו, ואכן הוא הלך ושמע הרצאה ממנו.

את מי שאני ממש לא מעוניין לקבל - אני מסיר. בד"כ זה עובד.

חוץ מזה יש הרבה מיילים של חדשות (בחזית,מענינים, הקו החרדי, חדש במייל, המבשר, הכותרות ועוד הרבה) שגם אם יש בהם מכירות דברים, בכ"א רוב האנשים פותחים לראות את החדשות.

לסיכום: מי שמפריע לו שליחה כלשהיא - יכול להסיר עצמו.
מי שמענין אותו רק לפעמים - יגרור ללשונית אחרת, ובמקרה יותר גרוע - לספאם. בשביל זה הוא נוצר...

כ"ז מנקודת ההשקפה והמבט שלי.
 

תלמוד

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בואו נעשה סדר.
יש אנשים שקצת מעצבן אותם לקבל מיילים פרסומיים, יש כאלו שזה מעצבן אותם יותר מ'קצת'.
אני אישית, אם זה מגיע לקידומי מכירות, אהלן וסאהלן. לא אכפת לי בכלל.

השוק הזה של מכירות רשימות תפוצה הוא שוק קיים, ומרוויח הון עתק.
הרבה חברות גדולות רוכשות רשימות כאלו, מידיעה.

באמצעות תביעה אפשר להגיע מקסימום לאלף שקלים,
ובשביל זה צריך להגיע פיזית לבית משפט לתביעות קטנות + לשלם אגרה, ולכן כמעט ואין אנשים שתובעים.
וגם אם כן, הסיכון הוא כמעט אפסי.

האם יש איסור חוקי למכור רשימות תפוצה?
לא יודע, אבל קשה מאוד להאמין שיש חוק כזה. זה משהו מאוד לא מוגדר. הרי מייל אחד של חבר מותר לי להעביר, וגם שנים, וגם שלשה, אז כמה אסור?
 

ר.א.

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אסור מבחינה חוקית.
יודעת מנסיון כואב על בית עסק שתבעו אותו על שליחת מיסרון ללקוח ללא הסכמתו. (על משהו שהלקוח התעניין בו, אבל בכל זאת לא אישר ממש את השליחה).
אפשר לתבוע בקלות באלפי שקלים ואז - העסק יפנה למי שקישר אותו לרשימות.

אסור מחינה חוקית לשלוח דיוור ללא הסכמת הלקוח, אך הנושא פה למכור את הרשימה לבית העסק, שבכל מקרה שולח... תעיינו במייל שלכם ותראו לכמה מהמפרסמים ששלוחים לכם, נתתם אישור...

והעסק לא יפנה למוכר הרשימות, כי הוא יודע שהוא שולח בלי אישור לקוח. (גם אם הלקוח אישר לי באופן אישי לשלוח אליו, זה לא עוזר איש מכירות אחר). ובכל אופן הוא לוקח את הסיכון ורוצה את הרשימה.

ותכלס', כמה באמת אנשים תבעו? מיילים נשלחים על בסיס יומי באלפים!!
כולנו מקבלים אותם...
 

חיה וקיימת

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
שמעתי פעם שאפשר לתבוע רק משליחה שניה ללא הסכמת הלקוח. לא יודעת אם זה נכון.
אבל אם כן
אז אפשר במייל הראשון להכניס איזו פסקה שאם אתה לא מסיר אנחנו רואים בזה הסכמה וכו'
השאלה אם זה תופס חוקית.
הלכתית - יש הבדל בין דואר מודפס למייל? שניהם אפשר להשליך וחסל, לא?
 

12 Shira

משתמש מקצוען
אסור מחינה חוקית לשלוח דיוור ללא הסכמת הלקוח, אך הנושא פה למכור את הרשימה לבית העסק, שבכל מקרה שולח... תעיינו במייל שלכם ותראו לכמה מהמפרסמים ששלוחים לכם, נתתם אישור...

והעסק לא יפנה למוכר הרשימות, כי הוא יודע שהוא שולח בלי אישור לקוח. (גם אם הלקוח אישר לי באופן אישי לשלוח אליו, זה לא עוזר איש מכירות אחר). ובכל אופן הוא לוקח את הסיכון ורוצה את הרשימה.

ותכלס', כמה באמת אנשים תבעו? מיילים נשלחים על בסיס יומי באלפים!!
כולנו מקבלים אותם...
עד כמה שידוע לי, העסק של מכירת רשימות לדיוור , הוא עצמו לא חוקי.
אלא אם כן הלקוחות אישרו להכניס אותם למאגרים הנ"ל.
 

ר.א.

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מי יודע מי מכר למי, ומה?
 

12 Shira

משתמש מקצוען
שמעתי פעם שאפשר לתבוע רק משליחה שניה ללא הסכמת הלקוח. לא יודעת אם זה נכון.
אבל אם כן
אז אפשר במייל הראשון להכניס איזו פסקה שאם אתה לא מסיר אנחנו רואים בזה הסכמה וכו'
השאלה אם זה תופס חוקית.
הלכתית - יש הבדל בין דואר מודפס למייל? שניהם אפשר להשליך וחסל, לא?
(ב) לא ישגר מפרסם דבר פרסומת באמצעות פקסימיליה, מערכת חיוג אוטומטי, הודעה אלקטרונית או הודעת מסר קצר, בלא קבלת הסכמה מפורשת מראש של הנמען, בכתב, לרבות בהודעה אלקטרונית או בשיחה מוקלטת; פנייה חד-פעמית מטעם מפרסם לנמען שהוא בית עסק או לנמען לשם קבלת תרומה או תעמולה, באחת הדרכים האמורות בסעיף קטן זה, המהווה הצעה להסכים לקבל דברי פרסומת מטעמו, לא תיחשב הפרה של הוראות סעיף זה.

(ב1) על אף האמור בסעיף קטן (ב), משלוח דבר פרסומת באמצעות דואר אלקטרוני לשם קבלת תרומה או תעמולה על ידי מפרסם שהוא עמותה או חברה לתועלת הציבור, לא יהווה הפרה של הוראות סעיף קטן (ב), ובלבד שהנמען לא הודיע על סירובו לקבל את דבר הפרסומת לפי הוראות סעיף קטן (ג)(2) או (ד).

(ג) על אף הוראות סעיף קטן (ב), רשאי מפרסם לשגר דבר פרסומת כאמור באותו סעיף קטן אף אם לא התקבלה הסכמת הנמען, בהתקיים כל אלה:

(1) הנמען מסר את פרטיו למפרסם במהלך רכישה של מוצר או שירות, או במהלך משא ומתן לרכישה כאמור, והמפרסם הודיע לו כי הפרטים שמסר ישמשו לצורך משלוח דבר פרסומת מטעמו, באחת הדרכים האמורות בסעיף קטן (ב);

(2) המפרסם נתן לנמען הזדמנות להודיע לו כי הוא מסרב לקבל דברי פרסומת כאמור, דרך כלל או מסוג מסוים, והנמען לא עשה כן;

(3) דבר הפרסומת מתייחס למוצר או לשירות מסוג דומה למוצר או לשירות האמורים בפסקה (1).

(ד) הסכים הנמען לקבל דברי פרסומת לפי הוראות סעיף קטן (ב) או לא הודיע על סירובו לקבלם לפי הוראות סעיף קטן (ג), רשאי הוא, בכל עת, להודיע למפרסם על סירובו לקבל דברי פרסומת, דרך כלל או מסוג מסוים, ולחזור בו מהסכמתו, ככל שניתנה (בסעיף זה – הודעת סירוב); הודעת הסירוב לא תהיה כרוכה בתשלום, למעט עלות משלוח ההודעה; הודעת הסירוב תינתן בכתב או בדרך שבה שוגר דבר הפרסומת, לפי בחירת הנמען.

(ה) (1) מפרסם המשגר דבר פרסומת בהתאם להוראות סעיף זה יציין בו את הפרטים האלה באופן בולט וברור, שאין בו כדי להטעות:

(א) היותו דבר פרסומת; המילים "פרסומת", "בקשת תרומה" או "תעמולה", לפי העניין, יופיעו בתחילת דבר הפרסומת, ואם דבר הפרסומת משוגר באמצעות הודעה אלקטרונית – בכותרת ההודעה;

(ב) שמו של המפרסם, כתובתו ודרכי יצירת הקשר עמו;

(ג) (1) זכותו של הנמען לשלוח, בכל עת, הודעת סירוב כאמור בסעיף קטן (ד), ודרך אפשרית למשלוח הודעה כאמור שהיא פשוטה וסבירה בנסיבות העניין, ואם דבר הפרסומת משוגר באמצעות הודעה אלקטרונית – כתובת תקפה של המפרסם ברשת האינטרנט לצורך מתן הודעת סירוב;

(2) בלי לגרוע מהוראות פסקת משנה (1), שוגר דבר פרסומת באמצעות מערכת חיוג אוטומטי, יציין המפרסם בתחילת הודעת המסר הקולי כי הנמען רשאי לבקש להסיר את שמו מרשימת התפוצה של המפרסם ויאפשר לו, מיד לאחר מכן, להסיר את שמו כאמור גם בדרך של לחיצה על החייגן.

(2) על אף הוראות פסקה (1), מפרסם המשגר דבר פרסומת באמצעות הודעת מסר קצר יציין בדבר הפרסומת רק את שמו ואת דרכי יצירת הקשר עמו לצורך מתן הודעת סירוב.

(ו) (1) מפרסם המשגר דבר פרסומת בניגוד להוראות סעיפים קטנים (ב) או (ג), דינו – קנס כאמור בסעיף 61(א)(4) לחוק העונשין;

(2) מפרסם המשגר דבר פרסומת שלא צוינו בו הפרטים האמורים בסעיף קט
 

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
אגיב פה ואתן את הצדדים להיתר מבחינה מוסרית.
(חוקית והלכתית - לא אכנס לזה בתגובה זו)

יש הרבה אנשים שכן היו מעונינים שיהיה להם את האופציה לדעת על עוד דברים, חדשות, צרכנות, ידיעות שונות וכדו'

למשל, אני מנוי על עיתון "שחרית". כמעט אף פעם איני מעיין בו, ובכל אופן הוא שוכן בתיבת "קידומי מכירות" או משהו אחר והוא לא מפריע, כי אני יודע שכשארצה לקרוא אותו, יהיה לי אותו.

עוד דוגמא - מכירת פליימוביל - אני בד"כ לא קונה בכל המכירות הללו, אך אני יודע שאם לקראת פסח חנוכה הבא ארצה לקנות מהם, אדע שיש לי ואתם במייל.
הרי הם לא מפריעים בבסיס היומי כל זמן שגוררים אותם ללשנית אחרת, שלא מפריעה.

ואם בכל אופן אינך מעוניין לקבל מהם - אפשר להסיר את עצמך. זו חובה חוקית.

מעבר לכך - לא כל מי ששולח מיילים מטרתו היא כסף ,וודאי לא המטרה הראשונית.
מי ששולח למשל עלונים. מי ששולח מאמרים.
וגם מי ששולח בשביל לבנות בסוף מכירה כלשהיא, נניח קורס דגיטלי,
עדיין הקורא יכול הרבה פעמים להנות מהמסר גם בלי להצטרף בסוף לרכישה.

דוגמא - אני מקבל מיילים של מוטי ויטמן - מנטור לגיוס כספים. לי אין עמותה לכן זה לא מענין אותי באופן ישיר, אבל אני כן עוקב אחריו מעט, ויודע על קיומו. יום אחד הפנתי חבר, ראש כולל שנקלע לקשיים במלגות אל המייל שלו, ואכן הוא הלך ושמע הרצאה ממנו.

את מי שאני ממש לא מעוניין לקבל - אני מסיר. בד"כ זה עובד.

חוץ מזה יש הרבה מיילים של חדשות (בחזית,מענינים, הקו החרדי, חדש במייל, המבשר, הכותרות ועוד הרבה) שגם אם יש בהם מכירות דברים, בכ"א רוב האנשים פותחים לראות את החדשות.

לסיכום: מי שמפריע לו שליחה כלשהיא - יכול להסיר עצמו.
מי שמענין אותו רק לפעמים - יגרור ללשונית אחרת, ובמקרה יותר גרוע - לספאם. בשביל זה הוא נוצר...

כ"ז מנקודת ההשקפה והמבט שלי.
כ"ז נכתב מתוך רצון להרוויח כסף ולטהר את השרץ בק"נ טעמים.
לא היית חושב על אף אחד מהשורות האלו אם לא היית במצב כזה.

אישית אני חושב שזו רשעות לשמה, לא פחות ולא יותר.
ואסביר רק בחצי מילה כי אני לא במקום של להתווכח כי אתה הרי תמצא גם לזה היתרים.

כשבעל עסק שאני מכיר לא שם לב והמייל שלו נחסם לקבלת מיילים כי חרג ממכסת ה15GB.
ובחיפוש לפי מיילים כבדים כדי למחוק ולשחרר נמצא כי רוב המוחלט של ההודעות הם פירסומיים שרק התעלם מהם..
הנזק כבר נעשה. בניגוד לרצונו.

אני רק שאלה, אני צריך להיות עסוק כל יום מספר דקות בודדות בלבד כדי להסיר את עצמי מהרשימה היומית?
גזל זמן מובהק.
 
נערך לאחרונה ב:

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
באמצעות תביעה אפשר להגיע מקסימום לאלף שקלים,
ובשביל זה צריך להגיע פיזית לבית משפט לתביעות קטנות + לשלם אגרה, ולכן כמעט ואין אנשים שתובעים.
רק פספסת שזה על כל אימייל ואימייל שהגיע...
מכיר מישהו שתבעו ממנו עשרות אלפים והביאו לבית המשפט צילומים של עשרות מיילים..
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה