• פרוג למען העצמאים!

    כפורום העצמאים והעסקים הקטנים המוביל בציבור החרדי, אתר פרוג נרתם לעזרתכם. בעקבות התפשטות נגיף הקורונה והשפעתו על המשק, נגרמים נזקים כלכליים לעצמאים רבים אשר מתמודדים עם מחסור בלקוחות. לכן החלטנו להושיט לכם יד ואנו מעניקים לכם, חברי האתר היקרים, את מערכת הפרסום העצמאית שלנו ב30% הנחה!!!

    למימוש ההטבה, אין צורך בהקלדת קוד קופון, פשוט פרסמו!

    לתשומת לב! המבצע עד חג הפסח

    למעבר ליצירת קמפיין >>>
     
    להתייעצות ועזרה בין חברי הפורום >>>
     
    לחבילת פוש לעסקים לחץ כאן >>>
     

מי יודע מקור/השוואה - שאלה למומחים בחיפוש!

גאון עולם

משתמש מקצוען
פרסום וקופירייטינג
עריכה תורנית
החתם סופר מפרש בכמה מקומות את מאמר הגמרא בברכות: אמרו מלה"ש היאך אתה נושא פנים לישראל וכו', שהם מדקדקין על עצמן עד כזית ועד כביצה.
שאין הכוונה שהכניסו עצמם לספק ברכה לבטלה בכזית וכביצה [שהרי מדאורייתא צריך כדי שביעה],
אלא שהסתפקו במועט, ואכילת כזית וכביצה השביעה אותם.

על פי זה - ראיתי מי שמביא,
התיר החתם סופר לקדש בבוקר יום השבת על יי"ש פחות מרביעית.
כי שביעה משתנה בכל אדם וכדברי החינוך במצוות ברכת המזון, וכנ"ל בגמ' החמירו על עצמן כזית וכביצה,
וממילא ביי"ש פחות מרביעית הוי כדי שביעה.

שאלתי ובקשתי:
א. מחיפושי ראיתי בספרי ליקוטים כי החתם סופר דווקא לא התיר לקדש על פחות מרביעית? מה נכון?

ב. האם החתם סופר קישר בין רביעית שתיית יי"ש לדברי הגמרא 'והם דקדקו עצמן עד כזית ועד כביצה'?

ג. האם יש מישהו אחר שקישר בין הדברים?


אודה על כל בדל מידע בנושא זה.
תזכו למצוות
 

גאון עולם

משתמש מקצוען
פרסום וקופירייטינג
עריכה תורנית
יהודי תלמיד- חכם מופלג, ובקי גדול בתורת החתם סופר.
זאת הסיבה שאני לא חותך את זה באבחת חרב העריכה...

ושוב פעם אבקש ממך ומכולם: אנא עזרו לי, כל בדל מידע בנושא יעזור מאוד.
יש למישהו עוד רעיון היכן או אצל מי ניתן לברר דבר כזה?
תודה רבה
 

גאון עולם

משתמש מקצוען
פרסום וקופירייטינג
עריכה תורנית
אולי טעיתי בכותרת,
השאלה היא לכל מי שיודע פרטים בנושא.
לא דווקא למומחים בחיפוש...
 

מאיר למברגר

משתמש חדש
עריכה תורנית
כתיבה ספרותית
בהגהות חת"ס לשו"ע סימן ער"ב כתב להדיא שלא מהני פחות מרביעית יי"ש.
וגם בתשובותיו או"ח סימן מ"ט, בסיום דבריו לגבי 'והם דקדק עצמן' כתב להדיא דכל זה אך ורק לגבי ברכת המזון דתלי בשביעה ולא לשאר ענינים התלויים באכילה ושתייה ששיעורם קבוע.
 

לוח דרושים

למעלה