מי אמור לשלם? לקוח שבטל הזמנת דפוס

הנושא בפורום 'הפקות דפוס' פורסם ע"י תובנה, ‏2/7/19.

  1. תובנה

    תובנה משתמש סופר מקצוען עיצוב גרפי פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏16/4/10
    הודעות:
    3,915
    תודות :
    4,176
    נקודות:
    293
    הכנתי גרפיקה ללקוח הוא בקש שאברר לו כמה הצעות מחיר.
    מצאתי לו הצעות טובות רחוק מאזור מגוריו.
    הוא אמר לי ששווה לו ליסוע, ושאשלח לשם.
    שלחתי את הקובץ להדפסה תוך שאני מוסיפה את המספר של הלקוח.
    כי הבנתי שגם לחוץ לו הזמן של ההדפסה.


    תכלס הדפוס הדפיס, והתקשר ללקוח לעדכן אותו שזה מוכן.
    הלקוח שככל הנראה הדפיס באזור מגוריו, מתעלם מהם ואומר להם שלא צריך את ההדפסה.
    הם פנו אלי, בבקשה שאקח את האחריות.

    מה מקובל?
    האם לפני הדפסה הם צריכים ליצור קשר עם הלקוח לאשר איתו?
    מה עושים במקרה כזה.

    אני מעתיקה לכם פה את הנוסח שרשמתי להם עם טישטוש פרטים:

    הדפסה של מודעות
    כמו שרשמתם
    A3
    כרומו 130 גר
    X יחידות ב X ש''ח
    אני הגרפיקאית: 052-77777777
    הלקוח פלוני אלמוני: 054-7777777
    יש לכם אולי משלוחים לאזור X או משהו כזה?
    הוא לא מצא מחיר טוב באזור שלו ומתכנן להגיע במיוחד..
    תתאמו איתו גם זמן-למתי זה יהיה מוכן.
    בהצלחה
     
  2. דפוס נטו

    דפוס נטו משתמש צעיר עיצוב גרפי הפקות דפוס

    הצטרף:
    ‏6/4/16
    הודעות:
    380
    תודות :
    96
    נקודות:
    39
    השאלה הזאת לא קשורה דווקא לענף הדפוס אלא לכל תחום

    בין הלקוח לדפוס אין שום קשר, ואם הדפוס יכול לתבוע מישהו זה אתכם, ואם אתם יכולים לתבוע זה את הלקוח.
    אם הלקוח אמר לכם לדאוג להדפסה ברור חד שממעית שהלקוח חייב לשלם את זה (לכם, ואתם לדפוס), רק השאלה אם יש לכם הוכחה שהלקוח אמר לכם.
    לא הוכחה כלפי היושבים בפורום הנכבד פה, אלא הוכחה פשוטה-עובדתית שהלקוח אמר לכם 'לכו תתדפיסו'. כתב לכם במייל, הקלטת שיחה וכדו'
    אם אין לכם הוכחה, יכול להיות שאתם עדיין צודקים, רק הלקוח יכול לומר 'לא אמרתי לכם שתדפיסו אלא רק שתבררו' או כל תירוץ אחר, ולכו תוכיחו שהוא משקר....

    מה שברור, שחובה (!) לכל בעל עסק שמקבל הזמנות שתהיה לו חתימה על כל הזמנת עבודה, או הקלטת שיחות, או אישור במייל, או כל הוכחה אחרת למקרה שלקוח ירצה להתנער....
     
  3. תובנה

    תובנה משתמש סופר מקצוען עיצוב גרפי פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏16/4/10
    הודעות:
    3,915
    תודות :
    4,176
    נקודות:
    293
  4. kola

    kola משתמש מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏3/4/11
    הודעות:
    993
    תודות :
    846
    נקודות:
    109
    מיקום:
    מודיעין עילית
    סוג מצלמה:
    SONY DSC-HX60
    מהנוסח שכתבת עולה ברור בהחלט שאת רק הגרפיקאית, ולא הלקוח
    עובדה שפנו אלייך רק אחרי שהלקוח מתנער...
    את צירפת את המספר של הלקוח, ואם הם היו רוצים היו יכולים לברר מול הלקוח
    אם הם חוזרים ומבקשים ממך את הכסף, את יכולה להציע לברר את השאלה אצל רב [שמקובל על 2 הצדדים] וכיו"ב, וכך לא יהיו וויכוחים או שאלות

    אגב, האם פנית ללקוח? מה הוא אמר?
    וגם, האם לך הוא שילם?
     
    תובנה מודה על התגובה.
  5. תובנה

    תובנה משתמש סופר מקצוען עיצוב גרפי פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏16/4/10
    הודעות:
    3,915
    תודות :
    4,176
    נקודות:
    293
    טוב תודה
    בינתיים הלקוח ענה לי (בתחילה לא ענה בכלל)
    ואמר שהוא בטח רוצה להדפיס רק התקשרו אליו כשהיה לחוץ ובקושי שמע מי זה בטלפון.
    הוי דן את כל האדם...

    תודה בכל אופן על הבמה,
    וגם באופן כללי היה חשוב לי לדעת על מי האחריות.
     
    kola מודה על התגובה.
  6. משפחת לוי...

    משפחת לוי... משתמש מקצוען

    הצטרף:
    ‏14/8/16
    הודעות:
    90
    תודות :
    1,216
    נקודות:
    139
    ללמוד להבא, לשלוח ללקוח והוא יעביר ויסכם עם מי שהוא רוצה.
     
    תובנה מודה על התגובה.
  7. דפוס נטו

    דפוס נטו משתמש צעיר עיצוב גרפי הפקות דפוס

    הצטרף:
    ‏6/4/16
    הודעות:
    380
    תודות :
    96
    נקודות:
    39
    נהיה פה כמו בתקשורת :D
    חברות לא עוזרות לאנשים עד שפונים אליהם מעיתון/רדיו וכדו' ופתאום הלקוח מקבל מענה מידי ושירות מעולה
     
    כוכב עולה ו-תובנה מודים על התגובה.
  8. מאיר מימון

    מאיר מימון עימוד ספרים עימוד ספרים

    הצטרף:
    ‏25/11/14
    הודעות:
    296
    תודות :
    92
    נקודות:
    126
    בדידי הוה עובדא די דומה....אמנם לא היה מדובר בהדפסה, כי אם בתיווך שעשיתי בין לקוח לבין נקדנית.

    למעשה הנקדנית עשתה עבודה גרועה בכל קנה מידה שניתן לתאר, כך שהלקוח פשוט החליט שאיננו מעוניין בעבודה, לא מינה ולא מקצתה.

    כמובן שהנקדנית רטנה וכעסה - איך שלא יהיה, לי היו נקיפות מצפון האם אני זה שצריך לשלם לה היות וסוף כל סוף העבודה הגיעה דרכי.

    על כן, התקשרתי לדיין בענייני ממונות, גברא רבא רבא רבא בתחומו, ותשובתו היתה כדלהלן:
    אם הנקדנית שאלה: "האם הוא משלם?" ואני עניתי שהוא בודאי משלם, אז אני בבעיה, כי אני כבר לקחתי אחריות על העבודה שהצעתי לה.
    אמנם אם היא לא שאלה זאת, נותר דיני כמתווך בעלמא, וששני הצדדים ישברו את הראש ביניהם!

    כמובן שאין להקיש מכאן הלכה למעשה בדינן דידן, אבל לפחות קצה חוט וכיוון מסויים אכן יש לנו.

    וזה לאפוקי מדברי הרב "דפוס נטו" שעם כל הכבוד ועם כל ההבנה שהדפוס אכן ספג הפסד בגלל הגרפיקאית, מכל מקום ב"ה שזכינו שהתורה הקדושה היא אור לרגלינו ונר לנתיבותינו, ולפיה אנו פוסקים. לא פוסקים מתוך כאב לב, ולא מתוך הרגש מסויים - אלא רק ע"פ אמות המידה שרבותינו הקדושים התוו והנחילו לנו....

    ואידך - זיל גמור....
     
  9. kola

    kola משתמש מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏3/4/11
    הודעות:
    993
    תודות :
    846
    נקודות:
    109
    מיקום:
    מודיעין עילית
    סוג מצלמה:
    SONY DSC-HX60
    לא הבנתי
    אם היא עשתה עבודה גרועה כל כך, למה חשבת שצריכים לשלם לה
     
  10. דפוס נטו

    דפוס נטו משתמש צעיר עיצוב גרפי הפקות דפוס

    הצטרף:
    ‏6/4/16
    הודעות:
    380
    תודות :
    96
    נקודות:
    39
    א. אני לא רב. אם אעיין בכל הספרים שאני מדפיס אולי אגיע לשם, אבל בינתיים לא....:D
    ב. כמובן שאם הדפוס שאל מי משלם והמתווך אמר שהלקוח, במצב כזה הדפוס מבין שהוא צריך ליצור קשר עם הלקוח ואם הלקוח לא משלם, על הדפוס להתמודד אתו.
    דבריי נכתבו למצב שהמתווך שלח לדפוס את העבודה, ועדכן אותם מי הלקוח, אבל לא לענין 'הוא נושא באחריות' אלא בקטע של 'הוא יבוא לאסוף' או 'חשבונית על שמו' וכדו'....
    אנחנו מקבלים המון עבודות ממפיקים ומתווכים שאנחנו יודעים מי הלקוח הסופי, אבל זה לא ענייננו, למעט במקרים שהגרפיקאי/מתווך/מפיק אומר 'דברו אתו מכאן והלאה, אני רק שולח את הקבצים'. וכנ"ל.
    ובכל מקרה, אני לוקח את דבריך לתשומת לבי, ובאמת גם הדפוס צריך להיזהר בענין הזה, ולוודא היטב מי נושא באחריות להדפסה (אם כי בד"כ זה מצוין בפירוש בעת השליחה).
     
  11. דפוס נטו

    דפוס נטו משתמש צעיר עיצוב גרפי הפקות דפוס

    הצטרף:
    ‏6/4/16
    הודעות:
    380
    תודות :
    96
    נקודות:
    39
    באמת לא ברור....
     
    kola מודה על התגובה.
  12. מאיר מימון

    מאיר מימון עימוד ספרים עימוד ספרים

    הצטרף:
    ‏25/11/14
    הודעות:
    296
    תודות :
    92
    נקודות:
    126
    כי היא התעקשה שסוף כל סוף זה לא כל כך בעייתי, ושלטענתה 90% מהעבודה היא סבירה מאוד, ושהיא אף מוכנה לתקן את כל הטעויות וכו' וכו' והלקוח פשוט איבד אמון ברמת העבודה שלה....

    על כן, כאשר יש חוסר הבנה בין הצדדים הפתרון הוא דין תורה....
     
  13. kola

    kola משתמש מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏3/4/11
    הודעות:
    993
    תודות :
    846
    נקודות:
    109
    מיקום:
    מודיעין עילית
    סוג מצלמה:
    SONY DSC-HX60
    אתה עצמך מעיד שעבודתה היתה גרועה, ומה איכפת לך מה שהיא טוענת???
     
  14. מאיר מימון

    מאיר מימון עימוד ספרים עימוד ספרים

    הצטרף:
    ‏25/11/14
    הודעות:
    296
    תודות :
    92
    נקודות:
    126
    זה נכון, אבל סוף כל סוף זה שאני חושב שהיא גרוע ולא שווה שקל זה לא בהכרח מה שהדיין יאמר....מי אמר שלא הגיע לא אולי משהו מינימאלי, או שאולי הדיין יפסוק שאכן יש לה את הזכות להכניס את כל החומר לסבב תיקונים ובדיקה יסודית של החומר....מפאת חוסר ידיעתי לא היה לי עניין להיכנס בספק גזל, או בצער של יהודי בלא היה מוצדק.....
     
    kola מודה על התגובה.
  15. דפוס נטו

    דפוס נטו משתמש צעיר עיצוב גרפי הפקות דפוס

    הצטרף:
    ‏6/4/16
    הודעות:
    380
    תודות :
    96
    נקודות:
    39
    עבודה גרועה זה כבר ענין אחר שלא קשור לאשכול דנן (לא שהדיון לא מענין, סתם אומר), ויש עליו כמויות של דיני תורה, שו"תים ולהבדיל פסקי דין....
     
    kola מודה על התגובה.
  16. miami

    miami משתמש מקצוען הפקות ואירועים מוזיקה ונגינה

    הצטרף:
    ‏19/2/19
    הודעות:
    148
    תודות :
    740
    נקודות:
    109
    עיסוק:
    מזכירה
    מיקום:
    =
    אתמול חוויתי את אותה חוויה בנושא אחר.
    משתפת כי אכפת לי....
    אני לומדת בבית המורה
    וסיימנו קורס שנתי
    החלטנו פה אחד עם המרצה לעשות מסיבת סיום חגיגית.
    אני לקתחי את התפקיד של הזמנת האוכל כשסוכם שכל משתתפת תביא סכום כסף ונתחלק שווה בשוה.
    הכל היה בסדר עד!!!!
    הזמנתי כמה קופסאות סלט בהרכבה אישית וסיכמתי איתה שבשעה 20:00 יבואו לקחת את זה ממנה
    בשעה 19:00 עבר ביננו קשר שהארוע בוטל עקב מצב הכבישים- המרצה שגרה מחוץ לעיר לא רצה לצאת לדרך....
    ניסתי לתפוס את בעלת החנות ולא היה מענה
    לאחר כשעתיים היא מתקשרת אלי מה קורה ולמה לא באים לקחת את הסלטים.....
    סיפרתי לה מה היה והיא ממש לקחה אותי קשה
    והפתחה ת'פה......
    וכו'
    אני הרמתי טלפון לרב והפסיקה היתה שכל חברות הקבוצה צריכות לשאת בנזק
    זה מה שעשיתי שילמתי לה את כל הסכום!!!200 ש"ח!
    וביקשתי ממנה את הסלטים-
    ואז היא עונה לי שהיא כבר סגרה ואין מה לעשות!!!!!!
    הבנתם התנהגות?????????
    שילמתי 200 שח על כלום....
    והיא עוד מדברת איתי על גזל וכו'
    דיני ממנות כמה שזה חמור...
    מה שהיא כן הסכימה זה לבוא לקראתי בהזמנה הבאה במקום 200 היא תתן לי מחיר טוב 150.
    עד כאן הסיפפור שלי
    עכשיו תגידו לי מה הייתם עושים הלאה?
     
  17. kola

    kola משתמש מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏3/4/11
    הודעות:
    993
    תודות :
    846
    נקודות:
    109
    מיקום:
    מודיעין עילית
    סוג מצלמה:
    SONY DSC-HX60
    אין ספק!
    לבטל את החיוב דרך חברת האשראי בנימוק שלא סיפקו את הסחורה ששולם עליה
    וסתם אני מתפלא למה שילמת לפני שקיבלת או סודר הענין איך תקבלו
    ויש לציין שיש כאן אשמה גם שלה שלא היה מענה [וכנראה מדובר באותו מספר טלפון שדרכו הזמנת]
     
  18. דפוס נטו

    דפוס נטו משתמש צעיר עיצוב גרפי הפקות דפוס

    הצטרף:
    ‏6/4/16
    הודעות:
    380
    תודות :
    96
    נקודות:
    39
    זה לא ממש מדויק
    אם לקוח מזמין סחורה והוא חייב לשלם עליה (כי כך פסק הרב או מכל סיבה אחרת) אז העסק צריך כעת לספק לו את הסחורה בכל שעה?
    יש שעות פתיחה, ואם לא בא לקחת בזמן, זה לא אומר שהוא לא צריך לשלם, ומצד שני העסק לא צריך לפתוח לו במיוחד (או לשלוח לו) מעבר לשעות העבודה
     
  19. kola

    kola משתמש מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏3/4/11
    הודעות:
    993
    תודות :
    846
    נקודות:
    109
    מיקום:
    מודיעין עילית
    סוג מצלמה:
    SONY DSC-HX60
    אם היא היתה עונה היה אפשר לתאם מה לעשות
    חוץ מזה, לדעתי אם היא רוצה תשלום, היא חייבת להתגמש בענין הזה
    אבל כמובן צריך לשמוע לפרטים באיזה שעות זה היה ובאיזה איזור וכו'
     
  20. MM הפקות דפוס

    MM הפקות דפוס משתמש חדש הפקות דפוס

    הצטרף:
    ‏18/6/19
    הודעות:
    25
    תודות :
    21
    נקודות:
    4
    שוב לגבי הנקדנית,
    אני עובד המון עם נקדנים/ות.
    חושב שיש כאן שאלה מה היא ההגדרה שהעבודה לא נעשתה כמו שצריך.

    לדעתי זה תלוי בהרבה פרמטרים, כמו סוג החומר, השפה שלו [ארמית / לשון הקודש] ועוד....
    כיום זה מקובל שלאחר כל נקדן שולחים להגהת ניקוד.

    אגב, אני אכלתי הרבה קש מהנקדנים...
    עד שהבנתי שהפתרון היעיל ביותר הוא פשוט בהגהות נוספות.
    צריך לזכור שהנקדנים מקבלים לפי תווים, ואם הם יחשבו על כל אות כיצד בדיוק לנקד, ייצא שיקבלו 15 ש"ח לשעה, דבר שאינו הוגן מאידך גיסא...

    כיום אני דורש לאחר ניקוד שתי הגהות ניקוד משני מבקרים שונים!
     
    מאיר מימון מודה על התגובה.