דרוש מידע מי אוכף את החוק?

תמי היין

משתמש מקצוען
אני מדברת על החוק שאוסר על חברות לתת ללקוח לחכות מעל 6 דקות לשירות לקוחות.

כמה פעמים שהתקשרתי היום ואתמול לאחת החברות וחיכיתי למעלה מ-10 דקות ולא ענו.
(חוץ מזה, פעמיים השארתי מס' לחזרה- ולא חזרו)
בשירות לקוחות של הצטרפות- עונים מיד, כמובן, ואומרים- הנה אני מעבירה אותך ותוך 2 דקות יענו, ואז אני שוב מחכה 12 דקות ומנתקת.
אם זה חוק, מי אוכף אותו? אצל מי מתלוננים?
 

דוד1234

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כנ"ל...
היום חייגתי לרמי לוי לבדוק למה חייבו אותי כפול...
חיכתי 12 דקות והשארתי מספר לחזרה...
חזרו אלי???
הלוואי...
פשוט שבויים.
זה מה שאנחנו.
 

super tiger

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
המדינה אוכפת את החוק הזה.
כל חברה שצריכה לעמוד בחוק מגישה כל חצי שנה דו"ח על כל חודש, ואם היו לקוחות שביקשו מענה בתחום החוק וחיכו מעל 6 דקות- החברה נקנסת בסכומי עתק!

כמה דגשים:
לכל חברה יש נושאים מסויימים שבהם היא צריכה לעמוד בחוק. לא בכל נושא הם צריכים לענות תוך 6 דקות.

החוק חל על זמן המתנה למענה בלבד. אם הלקוח בוחר באופציה של שיחה חוזרת הוא כבר לא כלול בחוק!

החוק נמדד ברמה חודשית, כך שגם אם המתנת 40 דקות והיו לקוחות אחרים שהתקשרו בשעות רגועות ונענו תוך פחות מדקה- החברה עומדת בחוק :(
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
מתוך תשובה לתלונה שהשתי במ. התקשורת. (התלונה טופלה לשביעות רצוני)

במענה לפנייתך בנושא זמני מענה, ברצוני לעדכן כי בתאריך 21.05.18 משרדנו קבע מדדים לזמני המתנה למענה אנושי מקצועי במוקדי שירות הלקוחות של חברות התקשרות הנ"ל: בזק, הוט טלקום, חברות הסלולר, בעלי רישיון אחוד וספקי גישה לאינטרנט עם מעל 20,000 מנויים פרטיים.

המדדים שנקבעו מתייחסים למתן מענה אנושי מקצועי לפניות טלפוניות לפי הפירוט הבא:
בירור חשבון, סיום התקשרות ותיקון תקלה.
במענה הקולי שיושמע לפונה, יוצגו לבחירה קודם כל שלושת הנושאים לעיל בסדר שייקבע ע"י החברה.
הנושאים שיושמעו לפונה לאחר שלושת הנושאים הנ"ל, יהיו על פי שיקול דעתה של החברה.

בהחלטה נקבע, כי הפונה יענה אחרי זמן המתנה למענה אנושי של עד שש (6) דקות בכל אחד משלושת סוגי האירועים המפורטים לעיל, עד 85% לכל הפחות, בכל שבועיים רצופים, לכל אחד משלושת סוגי הפניות המצוינים לעיל (בירור חשבון, סיום התקשרות, תיקון תקלה.



כמו כן ,זמן המתנה ממוצע בכל אותם שבועיים רצופים של כל אחד משלושת סוגי הפניות המצוינים לעיל, שניתן להם מענה אנושי, לא יעלה על שלוש (3) דקות.



בנוסף, נקבעו בנוסף הכללים הבאים:

1. החברה תתנה מתן מענה בכל שיחה, מכל סוג, בהזדהות באמצעות הקשת מספר טלפון או מספר זהות בלבד.

2. תפריט הניתוב של המענה הקולי יורכב לגבי כל סוג שיחה אך ורק מאפשרויות הניתוב בו, מבלי שיושמעו במסגרתו פרסומים כלשהם או הצעות להצטרף לתכניות או למבצעים למיניהם או כל מידע אחר שאינו קשור באופן ישיר לתפריט הניתוב כאמור.

3. בחר הפונה באפשרות סיום התקשרות, אין נציג החברה שענה לשיחה רשאי להעבירה לנציג אחר או לגורם אחר כלשהו לצורך טיפול בבקשת הפונה לסיום ההתקשרות.

4. בחר הפונה באפשרות בירור חשבון, אין נציג החברה שענה לשיחה רשאי להעבירה לנציג אחר או לגורם אחר כלשהו, אלא לבקשתו המפורשת של הפונה.

עם זאת, חשוב לציין כי גם חוק להגנת הצרכן מגדיר הוראות לנושא זה לרבות זמני המתנה, מצ"ב התקנות וככל שישנה חריגה מהוראות אלו, ניתן לפנות לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

אני פניתי אליהם דרך https://forms.gov.il/globaldata/get...?formType=<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>#
וניתן אף במייל <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
 

זעירא

משתמש פעיל
שולחים תלונה למשרד הממשלתי הרלוונטי... ואז אותה החברה מקבלת את הפניה ומגיבה ומתנצלת... וחוזר חלילה... אבל עדיף מלהתלונן שמה מאשר פה... (אא"כ שחרור הקיטור כאן יותר כיף)
 

A052

משתמש סופר מקצוען
כל גוף שחייב בזה צריך לפנות לרגולטור שלו,
חברות תקשורת; משרד התקשורת.
חברות ביטוח ופנסיה; רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון.
בנקים; הפיקוח על הבנקים.

ולא כמו שכתבו פה, החוק מחייב מענה [מקצועי, ולא מוקד לקבלת הודעות, ואפי' לא מרכזנית] לכל שיחה תוך 6 דק'.
http://www.consumers.org.il/category/6_min_law
 

מהודר!

סופר מקצוען באינדיזיין!!!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה