לאחרונה עשיתי מספר פרויקטים, לא באמת חשבתי שזה יעניין מישהו, מנסה...
מה כוונתי ב"מיתוג מתואם"?
ובכן, עם הזמן למדתי בדרך הקשה, שמיתוג צריך להיות לא רק יפה (אפילו מאד), אלא בעיקר תואם: לאופי העסק, לאופי הקהל אליו הוא פונה - רק לא לאופי של הגרפיקאי... (ובסופו של דבר גם להחלטת הלקוח...)
גיליתי את אגד, נכון?!
בואו אחרי...
ידידי, "המפיק" @רבנים (מי אמר "רבנן ותלמידהון"), הפיק לאחרונה מגזין לנשים ברכסים.
אחת ה'בעיות' לעבוד עם ידידי זה, שהכל צריך להיות מושלם, מהצד זה נחמד ולכאורה כולם מרווחים, כשזה פוגש אותך פנים מול פנים – זה מאתגר ומחייב, לא נורא גם זה עובר עם הגיל (תכל'ס, בסוף הכל שווה)
בעיה נוספת בהפקת מגזין לנשים, היא שחוץ מנשותינו - אנחנו גברים... לכן בין היתר ניסיתי את כוחי לשאול את חכמת ההמונים (או ה"המונות") - כאן בפרוג.
שאלתי על תוכן שיעניין נשים, לא אכזבו, ראו כאן:
גם ביקשתי אם מישהו יוכל להציע שם גדול (לפני שפנינו למומחים), גם זה היה כאן:
היו שם רעיונות מעולים, אחד מהם ממש מצא חן בעינינו (רעיון של @שרית קובל ), לא התאפקתי והכנתי סקיצה אפשרית.
שוטטי ברחבי הרשת, והגעתי לקליגרפיות מדהימות מעשי ידי האמן גיא טמם, לקחתי דוגמא אחת, עשיתי על פיה אותיות (חלקם הופיעו שם, כמובן שבוקטור עברו שיפוץ רחב), וזה מה יצא:
אממ'ה, שאלתי קולגות ואנשים חכמים - שמעזים לומר גם דברים פחות נחמדים, לכולם כאחד זה היה נראה כמשהו תורני, הקליגרפיה בכלל הוסיפה פן חסידי, ספק עלון או גליון מעמיק לחג... (גברים, אין מה לעשות). כך שעם כל האהבה הגדולה ליצירה – נאלצתי לוותר.
המשכנו לחשוב חזק חזק (גם המשכנו לשאול), עד שעלה הרעיון "רגעים", (אמא שלי סיפרה פעם שלימדו אותה שצריך למצוא שם שאפשר להשתמש בו בהטיות שונות בפרסום, כך סיגריות "מור" [הרבה – באנגלית] השם שימש סלוגן בפרסומים בהרבה הטיות).
ניסיתי להימנע ככל הניתן מקליגרפיה או פונטים מסולסלים (הגם שרשימת הפונטים של @איתמר נתן הם ראשונים אצלי ברשימה - כידוע), הלכתי על "מטריצה" עם קצת נגיעות, עיגולי פינות והתאמות אישיות, ויצא העגל הזה:
העיגולים מנסים לבטאות "רגע ממעגל השעון"..
אחרי מספר ויראציות, זה מה שיצא בסוף:
ציור המים הופיע אחר שיטוטי ברשת, כשחפרתי קצת עמוק יותר, התברר שזו אמנית מ"יקנעם עלית", לא פחות (אני לא מרכסים, אבל מודע לעובדה שקו 996 עובר דרך יקנעם). אין ספק שתרומתה מפארת את המגזין ביופי אחר. תעברו על העמודים שלה, לא תשבעו...
התבקשתי בנוסף לעצב את עמודי הפתיחה על הכתבה עם המשגיח, ניצלתי את העובדה שיש ברשותי תמונה שאין לאף אחד... תמונה שצילמתי יחד עם חבר, כשידענו שרבי דב הולך לבדו למקווה ביום שישי ועובר דרך הצריף העתיק.
עשיתי לו באמצעות אקשן מתאים התאמה לצבעי מים, וזו התוצאה:
אממ'ה, גם פה צדקה העורכת, אם מספרים על אשתו וכו', אז צריך להביא אותו על רקע הבית או בתוכו, בלי קשר לישיבה...
מה שיצא בסוף – תוכלו לראות במגזין.
המגזין (מתוכנן להיות דו-שנתית) מחולק הפעם חינם בכל הדלתות ברכסים.
האמת, עזבו את הקנקן, התוכן מעניין ועל רמה.
על העיצוב והעימוד אחראי כמובן @רבנים - גם עם עזרה גדולה בפורום, כמו באשכולות הגרידים של @EPaP
הבטחתי לשתף. הנה אני כאן.
המדובר בקרובי משפחה, (יש שיאמרו טעות לעבוד עם קרובי משפחה, לדעתי לא תמיד לשלול, מה גם שהם אנשים מיוחדים וטובים מאד וכו' וכו').
לקרובים עסק לממכר פירות קפואים, התחיל בקטן, השיגו מחירים ברצפה, גדלו, מפעילים סוכנים שמוכרים במחירים שלהם בפריסה וכו'.
ערב אחד אני מקבל מהם מייל עם לוגו (אם אפשר לקרוא לזה כך), לצדו הסבר שהם החליטו למתג את החברה בע"מ, ופנו לגרפיקאית וזה מה יצא, הם שואלים: מה לשנות?
עניתי: את הגרפיקאית...
(אז לא ידעתי את זהות הגרפיקאית שנחשבת לגדולה במשפחה. מאז הייתי ילד, עמדתי נפעם מרחוק לראות עבודות שלה במחשב, היה זה הפעם האחרונה עד גיל 19 בערך שראיתי משהו מבית אדובי...).
ובכל אופן, יצא משהו לא מוצלח מדי (אולי כן, לשיפוטכם)
ניסיתי לתת הסבר על "לוגו" וכו'. (כמי שקרא את הספר המופלא של @חיים בניסטי – ומרגיש "מייבין").
במקביל הם ניסו להסביר מה חשוב להם שהלוגו יבטא. אולי "תות" מפה, "ביס" מפה, "ברוקולי" מפה (כבר התחלתי להבין את הגרפיקאית).
החלטתי שאני יוצא לסדרת חינוך. אני אשקיע בלוגו כמו שצריך, ויראו מי כאן בעל הבית... (לא לפני שהיה עליהם לשלם לגרפיקאית את מלוא הסכום שסוכם עמה, זה שהם לא אוהבים את הסגנון זה ענין שהיו צריכים לבדוק קודם לכן, כל תוצאה אחרת – עולה למזמין).
הסברתי להם מה זה לוגו, ושזה חלון הראווה לעסק שלהם וכו', וביקשתי מאד אם לא אכפת להם לשנות את השם, זה היה נשמע לי פחות מתאים לאופי ה"שייקי".
לא כ"כ רצו, הצעתי שאפתח אשכול בפרוג, הם יוכלו לעקוב אחר ה"הלוך ילך". כך קם לו האשכול הנהדר הזה:
בסוף, הם הסבירו שהכל נכון, אבל אנחנו לא עוד מכירה קטנה בסמטה, אנחנו משהו גדול, ואת זה צריך להסביר בלוגו, בדיוק כמו "תנובה" "אסם" שלא ימתגו את עצמם עם ה"קצפות" האלו.
ובכן, אמר-אמר, וברוך שאמר!
ניגשתי למלאכה. קודם כל התעקשתי על וקטור טהור, בלי תלות באפקטים וכו'. שנית ביקשתי מהם שיביאו ערמה של השראות של לוגיים שאהבו מרחבי הרשת (כיוונתי אותם עם רעיונות, כמו שייק גלידה וכו'), כוונתי גם הייתי שיקבלו מושגים, ויזנחו את הביסים בברוקולי.
במקביל שוטטתי גם כן, אספתי השראות מפה ומשם. רציתי שעם השם המאתגר – לפחות יהיה משהו מגרה במיוחד, חיפשתי לוגיים של חברות וחנויות "גלידה" ושייקים (באנגלית כמובן), ראיתי שהרבה מהם בנויים על קליגרפיה מגרה.
בין היתר נתקלתי בזה:
חשבתי לעשות משהו בסגנון, לקח קצת זמן (מה גם ששרטוט ידני הוא לא הצד החזק שלי, ודאי לא הכתב-חרטומים), ולכן כל התהליך היה ממוחשב.
בסוף הייתי די מרוצה מהתוצאה – לא לפני שקיבלתי מהם פידבק ש"יש פה פוטנציאל"...
או-אז קיבלתי מייל שאומר בערך ככה: "זה יפה מאד, אבל נראה שוב כמו "מכירונת של גלידה", ואנחנו קצת יותר גדולים מזה" (!).
הסתכלתי על הלוגו שוב, ולראשונה הסכמתי איתם לגמרי. זה אולי יפה, מושקע ומגרה – אבל לא נראה או משקף "משהו גדול".
התחלתי לחשוב על משהו ריבועי, קר כקרח, עדיף משהו מיושן משנות השמונים.
נזכרתי בפונט "פלשתינה" של עודד עזר:
(כדאי ליוצרים לעבור מפעם בפעם על פונטים מיצרנים בוטיק – ברמה כמובן), הפונט ממש 'מדבר' שנות החמישים (ואיזה שם בחרו לפונט, שיהיו בריאים).
התחלתי משהו, והיה נראה כיוון טוב.
שלחתי להם מראש לראות אם זה לפחות בכיוון (שלא אעבוד שוב לחינם), קיבלתי צהלות שמחה: הלא זה הלוגו קיווינו ראינו...
לפחות הבנתי שאני בכיוון (מבחינתם, כי אחרים העירו בצדק שזה נראה כמו לוגו לקפה טורקי, או בית קפה רטרו ב'מחנה יהודה'... הלקוח מצדו טען שאם אפל יכולים להשתמש בתפוח, הוא יכול להשתמש במחשב...).
הבעיה הייתה שזה היה מדי מרובע, הוא עבר עיגול דחוף, וגם עלים למעלה, שלפחות ייראה פירותי.
היה נראה נחמד, אבל עדיין פזלו למרובע. ניסיתי את כוחי להסביר על לוגו וכו'. ושיתנו מקום גם ל"מומחים בתחומם" לחוות דעה, ולא רק לקרובי משפחה וחברים...
הצעתי שאקבל כל שינוי – ולו שתבא מבעל מקצוע מומחה. הלקוח החליט לפנות לא פחות אל חיים בניסטי!
שלח לו מוקאפ עם שני הלוגיים:
תשובתו הייתה: אם הלוגו אמור לשמש בעיקר על קרטונים עדיף את המרובע + העלה של העגול.
כך קם לו הלוגו הזה:
אהבתם? – הצביעו בסקר למעלה.
(לא יודע מה הסיפור, הלקוחות חטפו סחרחורת, כנראה התרגשו מההשקה, והתחילו לחלק השבוע תותים חינם... לא סיפרתי כלום).
היה זה לפני כמה שנים, חשבנו יחד על שם, אז עלה השם שמיודענו @איתמר נתן בחר לעצמו "המעצב"...
הלא אם הוא "ה"מעצב, למה לא יהא רבינו "המפיק"?!
כי תכל'ס, @רבנים עושה הרבה דברים, נכון שהוא גם מעמד, אבל הוא גם מו"ל וגם וגם וגם – לזה גם קוראים 'הפקה', האמינו לי, אין כמוהו בהפקה (ולא רק).
ניסיתי לעשות משהו עם פונט רבוע (בית דפוס וכו'), לא כ"כ הלך, אז לקחתי את הפונט "פריהיסטוריק" של @אליהו פריד http://www.fontype.co.il/fonts-archive/?font-search=פריהיסטוריק&x=0&y=0
עשיתי לו גילוח מפה ומפה – ויצא הדבר הזה. ה' הוא היודע ועד לאן הוא עוד יכול היה להתגלח...
עכשיו הגיע הזמן לשים משהו מעל. הסתבכתי. וכשאני מסתבך – אוהו, זה יכול להגמר רע מאד, בפרט לאור העובדה שהוא אף פעם לא נגמר...
התחיל ב... (אויש', מי שכנע אותי לפתוח את הניירות המקומטים מהפח....) --- מגירה של מדפסת... המשיך ב"תיקייה" של מחשב... אל תשאלו.. (חבל שהאשכול לא מוגבל ב-9 תמונות. למה-זה-מה-זה מעליב...):
עד שהגיע הרעיון לשלב שמש בזריחה (יעני "יוצא לאור"...), נכון שרוב העולם רואה בזה שקיעה, יען זריחה מי כאן ראה בחייו...
נעשו עוד כמה נסיונות כושלים (בפרט הנסיון לשלב תלת מימד -גליון, עם דו מימד -שמש), נכון שלא כולם יבינו את הפואנטה מהאייקון, אבל נראה לי נסלח.
עכשיו זה אוחז כאן, נראה לאן זה יתפתח, מה אתם רואים כאן, ומה דעתכם, יש כיוון?!
ביקורות, הערות תגובות או קובלנות, כאן בהודעות למטה.
אם זה ממש מעליב, אז במייל: deybaer בג'ימייל...
מה כוונתי ב"מיתוג מתואם"?
ובכן, עם הזמן למדתי בדרך הקשה, שמיתוג צריך להיות לא רק יפה (אפילו מאד), אלא בעיקר תואם: לאופי העסק, לאופי הקהל אליו הוא פונה - רק לא לאופי של הגרפיקאי... (ובסופו של דבר גם להחלטת הלקוח...)
גיליתי את אגד, נכון?!
בואו אחרי...
פרויקט מספר 1 – מיתוג מגזין
ידידי, "המפיק" @רבנים (מי אמר "רבנן ותלמידהון"), הפיק לאחרונה מגזין לנשים ברכסים.
אחת ה'בעיות' לעבוד עם ידידי זה, שהכל צריך להיות מושלם, מהצד זה נחמד ולכאורה כולם מרווחים, כשזה פוגש אותך פנים מול פנים – זה מאתגר ומחייב, לא נורא גם זה עובר עם הגיל (תכל'ס, בסוף הכל שווה)
בעיה נוספת בהפקת מגזין לנשים, היא שחוץ מנשותינו - אנחנו גברים... לכן בין היתר ניסיתי את כוחי לשאול את חכמת ההמונים (או ה"המונות") - כאן בפרוג.
שאלתי על תוכן שיעניין נשים, לא אכזבו, ראו כאן:
התייעצות - מגזין חדש לבית, מה יעניין נשים לקרוא?
שלום רב, ישנו מגזין חדש לבית המיועד לקהל הנשים (אברכיות בעיקר אבל לא רק) שעומד לצאת לאור לקראת בין הזמנים. כעת השאלה היא לגבי התוכן, איזה תוכן יעניין נשים? נשמח לנושא ותת נושא. למשל: נושא: חינוך ילדים, תת נושא: איך מתמודדים עם הילדים בימי החופש הארוכים. בתודה מראש
www.prog.co.il
גם ביקשתי אם מישהו יוכל להציע שם גדול (לפני שפנינו למומחים), גם זה היה כאן:
בקשה - קריאת שם לחוברת קהילתית המיועדת לנשים
זה הוא מפה: https://www.prog.co.il/threads/%D7%9E%D7%92%D7%96%D7%99%D7%9F-%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%9C%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%9E%D7%94-%D7%99%D7%A2%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9F-%D7%A0%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%90.562470/#post-7840495 רגע לפני שנפנה לאנשי מקצוע בתחום בחירת השם, רצינו...
www.prog.co.il
היו שם רעיונות מעולים, אחד מהם ממש מצא חן בעינינו (רעיון של @שרית קובל ), לא התאפקתי והכנתי סקיצה אפשרית.
שוטטי ברחבי הרשת, והגעתי לקליגרפיות מדהימות מעשי ידי האמן גיא טמם, לקחתי דוגמא אחת, עשיתי על פיה אותיות (חלקם הופיעו שם, כמובן שבוקטור עברו שיפוץ רחב), וזה מה יצא:
אממ'ה, שאלתי קולגות ואנשים חכמים - שמעזים לומר גם דברים פחות נחמדים, לכולם כאחד זה היה נראה כמשהו תורני, הקליגרפיה בכלל הוסיפה פן חסידי, ספק עלון או גליון מעמיק לחג... (גברים, אין מה לעשות). כך שעם כל האהבה הגדולה ליצירה – נאלצתי לוותר.
המשכנו לחשוב חזק חזק (גם המשכנו לשאול), עד שעלה הרעיון "רגעים", (אמא שלי סיפרה פעם שלימדו אותה שצריך למצוא שם שאפשר להשתמש בו בהטיות שונות בפרסום, כך סיגריות "מור" [הרבה – באנגלית] השם שימש סלוגן בפרסומים בהרבה הטיות).
ניסיתי להימנע ככל הניתן מקליגרפיה או פונטים מסולסלים (הגם שרשימת הפונטים של @איתמר נתן הם ראשונים אצלי ברשימה - כידוע), הלכתי על "מטריצה" עם קצת נגיעות, עיגולי פינות והתאמות אישיות, ויצא העגל הזה:
העיגולים מנסים לבטאות "רגע ממעגל השעון"..
אחרי מספר ויראציות, זה מה שיצא בסוף:
ציור המים הופיע אחר שיטוטי ברשת, כשחפרתי קצת עמוק יותר, התברר שזו אמנית מ"יקנעם עלית", לא פחות (אני לא מרכסים, אבל מודע לעובדה שקו 996 עובר דרך יקנעם). אין ספק שתרומתה מפארת את המגזין ביופי אחר. תעברו על העמודים שלה, לא תשבעו...
CanotStopPrints - Etsy Israel
Shop Wall Decor Fine Art Prints Direct From the Artist! by CanotStopPrints located in Pennsylvania, United States. Smooth shipping! Has a history of shipping on time with tracking. Speedy replies! Has a history of replying to messages quickly. Rave reviews! Average review rating is 4.8 or higher
www.etsy.com
התבקשתי בנוסף לעצב את עמודי הפתיחה על הכתבה עם המשגיח, ניצלתי את העובדה שיש ברשותי תמונה שאין לאף אחד... תמונה שצילמתי יחד עם חבר, כשידענו שרבי דב הולך לבדו למקווה ביום שישי ועובר דרך הצריף העתיק.
עשיתי לו באמצעות אקשן מתאים התאמה לצבעי מים, וזו התוצאה:
אממ'ה, גם פה צדקה העורכת, אם מספרים על אשתו וכו', אז צריך להביא אותו על רקע הבית או בתוכו, בלי קשר לישיבה...
מה שיצא בסוף – תוכלו לראות במגזין.
המגזין (מתוכנן להיות דו-שנתית) מחולק הפעם חינם בכל הדלתות ברכסים.
האמת, עזבו את הקנקן, התוכן מעניין ועל רמה.
על העיצוב והעימוד אחראי כמובן @רבנים - גם עם עזרה גדולה בפורום, כמו באשכולות הגרידים של @EPaP
פרויקט מספר 2 – מיתוג לוגו לעסק לממכר פירות קפואים
הבטחתי לשתף. הנה אני כאן.
המדובר בקרובי משפחה, (יש שיאמרו טעות לעבוד עם קרובי משפחה, לדעתי לא תמיד לשלול, מה גם שהם אנשים מיוחדים וטובים מאד וכו' וכו').
לקרובים עסק לממכר פירות קפואים, התחיל בקטן, השיגו מחירים ברצפה, גדלו, מפעילים סוכנים שמוכרים במחירים שלהם בפריסה וכו'.
ערב אחד אני מקבל מהם מייל עם לוגו (אם אפשר לקרוא לזה כך), לצדו הסבר שהם החליטו למתג את החברה בע"מ, ופנו לגרפיקאית וזה מה יצא, הם שואלים: מה לשנות?
עניתי: את הגרפיקאית...
(אז לא ידעתי את זהות הגרפיקאית שנחשבת לגדולה במשפחה. מאז הייתי ילד, עמדתי נפעם מרחוק לראות עבודות שלה במחשב, היה זה הפעם האחרונה עד גיל 19 בערך שראיתי משהו מבית אדובי...).
ובכל אופן, יצא משהו לא מוצלח מדי (אולי כן, לשיפוטכם)
ניסיתי לתת הסבר על "לוגו" וכו'. (כמי שקרא את הספר המופלא של @חיים בניסטי – ומרגיש "מייבין").
במקביל הם ניסו להסביר מה חשוב להם שהלוגו יבטא. אולי "תות" מפה, "ביס" מפה, "ברוקולי" מפה (כבר התחלתי להבין את הגרפיקאית).
החלטתי שאני יוצא לסדרת חינוך. אני אשקיע בלוגו כמו שצריך, ויראו מי כאן בעל הבית... (לא לפני שהיה עליהם לשלם לגרפיקאית את מלוא הסכום שסוכם עמה, זה שהם לא אוהבים את הסגנון זה ענין שהיו צריכים לבדוק קודם לכן, כל תוצאה אחרת – עולה למזמין).
הסברתי להם מה זה לוגו, ושזה חלון הראווה לעסק שלהם וכו', וביקשתי מאד אם לא אכפת להם לשנות את השם, זה היה נשמע לי פחות מתאים לאופי ה"שייקי".
לא כ"כ רצו, הצעתי שאפתח אשכול בפרוג, הם יוכלו לעקוב אחר ה"הלוך ילך". כך קם לו האשכול הנהדר הזה:
בקשה - שם חלופי לעסק שיווק פירות קפואים לבתים
שלום לחברי הפורום. קרוב משפחתי מנסה את מזלו בשיווק פירות קפואים (לא ידעתי שיש לזה כזה ביקוש), הוא בחר שם "קפוא קפוא", מה דעתכם? למי שאמרתי - זה היה נשמע חיקוי של "קפה קפה", ובמצב הטוב שיווק בשר עופות ובצקים קפואים... בעוד השיווק הוא של פירות קפואים לשייקים גלידות וכו'. יש לכם אולי רעיון לשם...
www.prog.co.il
בסוף, הם הסבירו שהכל נכון, אבל אנחנו לא עוד מכירה קטנה בסמטה, אנחנו משהו גדול, ואת זה צריך להסביר בלוגו, בדיוק כמו "תנובה" "אסם" שלא ימתגו את עצמם עם ה"קצפות" האלו.
ובכן, אמר-אמר, וברוך שאמר!
ניגשתי למלאכה. קודם כל התעקשתי על וקטור טהור, בלי תלות באפקטים וכו'. שנית ביקשתי מהם שיביאו ערמה של השראות של לוגיים שאהבו מרחבי הרשת (כיוונתי אותם עם רעיונות, כמו שייק גלידה וכו'), כוונתי גם הייתי שיקבלו מושגים, ויזנחו את הביסים בברוקולי.
במקביל שוטטתי גם כן, אספתי השראות מפה ומשם. רציתי שעם השם המאתגר – לפחות יהיה משהו מגרה במיוחד, חיפשתי לוגיים של חברות וחנויות "גלידה" ושייקים (באנגלית כמובן), ראיתי שהרבה מהם בנויים על קליגרפיה מגרה.
בין היתר נתקלתי בזה:
AMR Inspiration Collection | Handwritten logo design, Typography, Teaching graphic design
Jul 31, 2012 - Festial Beshekel | Typography project By Moshik Nadav Typography Festival Be'shekel is an Israeli Music Festival that bring the best musicians and music concerts to the peripheral areas of Israel. I...
www.pinterest.de
חשבתי לעשות משהו בסגנון, לקח קצת זמן (מה גם ששרטוט ידני הוא לא הצד החזק שלי, ודאי לא הכתב-חרטומים), ולכן כל התהליך היה ממוחשב.
בסוף הייתי די מרוצה מהתוצאה – לא לפני שקיבלתי מהם פידבק ש"יש פה פוטנציאל"...
או-אז קיבלתי מייל שאומר בערך ככה: "זה יפה מאד, אבל נראה שוב כמו "מכירונת של גלידה", ואנחנו קצת יותר גדולים מזה" (!).
הסתכלתי על הלוגו שוב, ולראשונה הסכמתי איתם לגמרי. זה אולי יפה, מושקע ומגרה – אבל לא נראה או משקף "משהו גדול".
התחלתי לחשוב על משהו ריבועי, קר כקרח, עדיף משהו מיושן משנות השמונים.
נזכרתי בפונט "פלשתינה" של עודד עזר:
פלשתינה - עודד עזר : Hebrew Typography
פונט פלשתינה מאת עודד עזר palestina regular טיפוגרפיה עברית, hebrew typography, פונטים בעברית
www.hebrewtypography.com
(כדאי ליוצרים לעבור מפעם בפעם על פונטים מיצרנים בוטיק – ברמה כמובן), הפונט ממש 'מדבר' שנות החמישים (ואיזה שם בחרו לפונט, שיהיו בריאים).
התחלתי משהו, והיה נראה כיוון טוב.
שלחתי להם מראש לראות אם זה לפחות בכיוון (שלא אעבוד שוב לחינם), קיבלתי צהלות שמחה: הלא זה הלוגו קיווינו ראינו...
לפחות הבנתי שאני בכיוון (מבחינתם, כי אחרים העירו בצדק שזה נראה כמו לוגו לקפה טורקי, או בית קפה רטרו ב'מחנה יהודה'... הלקוח מצדו טען שאם אפל יכולים להשתמש בתפוח, הוא יכול להשתמש במחשב...).
הבעיה הייתה שזה היה מדי מרובע, הוא עבר עיגול דחוף, וגם עלים למעלה, שלפחות ייראה פירותי.
היה נראה נחמד, אבל עדיין פזלו למרובע. ניסיתי את כוחי להסביר על לוגו וכו'. ושיתנו מקום גם ל"מומחים בתחומם" לחוות דעה, ולא רק לקרובי משפחה וחברים...
הצעתי שאקבל כל שינוי – ולו שתבא מבעל מקצוע מומחה. הלקוח החליט לפנות לא פחות אל חיים בניסטי!
שלח לו מוקאפ עם שני הלוגיים:
תשובתו הייתה: אם הלוגו אמור לשמש בעיקר על קרטונים עדיף את המרובע + העלה של העגול.
כך קם לו הלוגו הזה:
אהבתם? – הצביעו בסקר למעלה.
(לא יודע מה הסיפור, הלקוחות חטפו סחרחורת, כנראה התרגשו מההשקה, והתחילו לחלק השבוע תותים חינם... לא סיפרתי כלום).
פרויקט מספר 3 – "המפיק"
היה זה לפני כמה שנים, חשבנו יחד על שם, אז עלה השם שמיודענו @איתמר נתן בחר לעצמו "המעצב"...
הלא אם הוא "ה"מעצב, למה לא יהא רבינו "המפיק"?!
כי תכל'ס, @רבנים עושה הרבה דברים, נכון שהוא גם מעמד, אבל הוא גם מו"ל וגם וגם וגם – לזה גם קוראים 'הפקה', האמינו לי, אין כמוהו בהפקה (ולא רק).
ניסיתי לעשות משהו עם פונט רבוע (בית דפוס וכו'), לא כ"כ הלך, אז לקחתי את הפונט "פריהיסטוריק" של @אליהו פריד http://www.fontype.co.il/fonts-archive/?font-search=פריהיסטוריק&x=0&y=0
עשיתי לו גילוח מפה ומפה – ויצא הדבר הזה. ה' הוא היודע ועד לאן הוא עוד יכול היה להתגלח...
עכשיו הגיע הזמן לשים משהו מעל. הסתבכתי. וכשאני מסתבך – אוהו, זה יכול להגמר רע מאד, בפרט לאור העובדה שהוא אף פעם לא נגמר...
התחיל ב... (אויש', מי שכנע אותי לפתוח את הניירות המקומטים מהפח....) --- מגירה של מדפסת... המשיך ב"תיקייה" של מחשב... אל תשאלו.. (חבל שהאשכול לא מוגבל ב-9 תמונות. למה-זה-מה-זה מעליב...):
עד שהגיע הרעיון לשלב שמש בזריחה (יעני "יוצא לאור"...), נכון שרוב העולם רואה בזה שקיעה, יען זריחה מי כאן ראה בחייו...
נעשו עוד כמה נסיונות כושלים (בפרט הנסיון לשלב תלת מימד -גליון, עם דו מימד -שמש), נכון שלא כולם יבינו את הפואנטה מהאייקון, אבל נראה לי נסלח.
עכשיו זה אוחז כאן, נראה לאן זה יתפתח, מה אתם רואים כאן, ומה דעתכם, יש כיוון?!
ביקורות, הערות תגובות או קובלנות, כאן בהודעות למטה.
אם זה ממש מעליב, אז במייל: deybaer בג'ימייל...