מיתוג - מה זה?

הנושא בפורום 'פינת המדריך היומי' פורסם ע"י חיוכון, ‏26/6/18.

  1. חיוכון

    חיוכון משתמש מקצוען פרסום וקופירייטינג עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    1,441
    תודות :
    32
    נקודות:
    64
    אולי צריך לפתוח את האשכול בפורום גרפיקה או פורום אחר, אבל ראשית, אין לי גישה לשם, ושנית - וזו הנקודה, אנחנו לא יודעים מה זה 'מיתוג' ????
    אז נשמח אם מישהו יתן שם קישור לאשכול הזה, שיוכלו גם שם להבחין שנפתח אשכול בענין, כי זה חשוב לנו מאד.

    הענין הוא כזה.
    בעקבות מאמצים שנעשים לשדרג ולקדם עסק, מאמצים שנעשים בכמה כיוונים, נתנו לנו רעיון למתג אותו.

    פשששש. מיתוג. איזו מילה מפוצצת.

    מה זה ?
    נניח שאני ניגש ל'ממתג/ת' כדי למתג את העסק, מה הוא נותן לי עבור תשלום נאות?
    לוגו ? קריאייטיב ? שיווק ? פרסום ? גם וגם.

    בקיצור, נשמח לקבל כל פרט שיעזור לנו אם ללכת על הכייון הזה, ובאיזו צורה.

    כמו כן, נשמח לקבל סדר גודל של מחיר מיתוג. כמה דבר כזה עולה.

    תודה
     
  2. עיצובים2

    עיצובים2 משתמש סופר מקצוען צילום מקצועי עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏4/6/17
    הודעות:
    1,510
    תודות :
    3,961
    נקודות:
    159
    דף הבית:
    סוג מצלמה:
    nikon d7000

    העתקתי לך מאחד האתרים-
    מהו מיתוג?
    במטרה לחזק את הקשר עם הצרכן ולהפוך את המוצר שלך לייחודי ומצליח. בעלי עסקים רבים סבורים שהמשמעות של מיתוג היא עיצוב לוגו, ברושור, נייר מכתבים ותו לא. הרשו לנו לתקן את העמדה הרווחת: מותג זה לא רק לוגו. מותג כולל את עיצוב מלוא תדמית העסק, לפרטי פרטים. בעולם העסקים, בו התחרות הולכת וגדלה כל הזמן, מיתוג של בית עסק הוא תנאי הכרחי להצלחתו.מותג עסקי כולל כל דבר ופרט שיוצא מתוך בית העסק החוצה – מעיצוב הלוגו ונייר המכתבים ועד עיצוב המשרדים ורכבי החברה. מיתוג נכון הוא זה שמסייע לכל בית עסק לשמור על הייחודיות שלו בשוק, הוא זה שמסייע לו לפרוץ גבולות ולהגיע להצלחה המיוחלת.

    מדוע כל כך חשוב למתג את העסק?
    התהליך מתחיל בניסוח שם לבית העסק – לשירותים שלו או למוצרים אותם הוא מוכר. לצורך הדוגמא, תאר לך שלרכבים לא היו שמות. אדם המעוניין לקנות רכב היה מגיע למגרש הרכבים והמוכר מציע לו רכב כלשהו. רכב רגיל, בלי שם, בלי היסטוריה. איך אותו אדם יידע באיזה רכב לבחור? איך הוא יידע שאכן אותו רכב הוא הרכב הנכון בעבורו? אבל אם יציינו בפניו שהרכב הוא מסוג B.M.W, הוא מיד יידע שמדובר ברכב המפורסם בכך שהוא טוב ואיכותי, והשאלה היחידה שתהיה לו לפני הקנייה היא מה מחירו.

    זהו ערכו של מותג.
    מותג יוצר את המוניטין של המוצרים או השירותים, ומקשר אותם לעסק טוב ואיכותי, בדיוק כמו במקרה של B.M.W – שכולם יודעים שהוא רכב טוב ובטיחותי. לכן, כל עסק חייב למתג את עצמו. כל עסק חייב שיכירו אותו, שיידעו מי הוא, מה הוא מייצר ומהי האיכות של מוצריו. ככל שהתהליך יהיה אינטנסיבי יותר, בית העסק רק ירוויח.
     
    דיני פיטרקובסקי ו-חיוכון אוהבים את זה.
  3. חיוכון

    חיוכון משתמש מקצוען פרסום וקופירייטינג עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    1,441
    תודות :
    32
    נקודות:
    64
    או קיי.
    אבל אנחנו לא עסק ברמה של משרדים, רכבים וכו'.
    אם כך, מה שנשאר ברמה הפרקטית זה לוגו, בלנק מכתבים וכד'.

    בוא ננסה לשאול את זה בצורה אחרת.
    מה זה עסק ממותג אני מבין.
    המותגים, בדרך כלל הם עסקים גדולים. כמו דוגמת הBMW שהבאת.
    השאלה היא כשיש לי עסק קטן ואני רוצה למתג אותו. לא להפוך לענק, להשאר עסק צנוע אך ממותג.
    מה הממתג יציע לי מלבד הדברים הבסיסיים של לוגו, סלוגן, בלנק וכו'.
     
  4. עיצובים2

    עיצובים2 משתמש סופר מקצוען צילום מקצועי עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏4/6/17
    הודעות:
    1,510
    תודות :
    3,961
    נקודות:
    159
    דף הבית:
    סוג מצלמה:
    nikon d7000
    אני מניחה שיש כל מיני חבילות;
    מיתוג
    מיתוג+ פרסום
    מיתוג+קופי+פרסום

    תלוי מה הצרכים שלכם...

    אני מיתגתי לקוחות לפי צרכים מסוימים שהיו להם..
    הייתה אחת שהיתה צריכה לוגו+בלנק+מעטפה+מודעת פרסום
    האחרת- לוגו+פרוספקט+ קטלוג+כרטיס ביקור
    לקוח נוסף- רק לוגו
    .הכל תלוי בצרכים שלכם ושל העסק שלכם...

    תוכלו לפנות אליי בפרטי לקבלת הצעת מחיר לפי הצרכים של העסק שלכם...

    בהצלחה!
     
    חיוכון אוהב/ת את זה.
  5. הדס'וש

    הדס'וש משתמש סופר מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏27/2/17
    הודעות:
    268
    תודות :
    1,074
    נקודות:
    119
    אני אענה לך בקצרה.
    מקווה שלזה הכוונה.

    מיתוג - מבדיל ומייחד אותך, על פני המתחרים שלך.
    למה להשתמש בשירות שלך, ולא במתחרה?
    מה אתה עדיף ממנו?

    זה מיתוג!
    בהצלחה
     
    חיוכון אוהב/ת את זה.
  6. חיוכון

    חיוכון משתמש מקצוען פרסום וקופירייטינג עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    1,441
    תודות :
    32
    נקודות:
    64
    קודם כל, תודה.

    בעצם, אם אני מבין אותך נכון, רבים מהגרפיקאים/ות שבשוק הם גם ממתגים/ות.
    באים אליהם עם רעיון בוסרי, הם משדרגים אותו ומבצעים אותו.
    האמנם ?
    האם יש משהו בממתג שהוא מעבר לגרפיקאי ?
    (עם גרפיקאיות התעסקנו לא מעט, והיינו מרוצים. עכשיו חשבנו שאנחנו צריכים משהו קצת אחר)
     
  7. חיוכון

    חיוכון משתמש מקצוען פרסום וקופירייטינג עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    1,441
    תודות :
    32
    נקודות:
    64
    זה נכון - ברעיון.
    השאלה היא - מבחינה פרקטית, בשטח.

    לדבר על בידול, ייחוד וכו', זה יפה מאד.
    בשטח, זה יכול להישאר כמו עוד פרסומת בעיתון.
    מה יש ל'ממתג' להציע שאין לי אצל כל איש שמתעסק בגרפיקה או פרסום ושיווק.
    ואולי אני טועה. - אין כזה מקצוע 'ממתג' !
     
  8. עיצובים2

    עיצובים2 משתמש סופר מקצוען צילום מקצועי עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏4/6/17
    הודעות:
    1,510
    תודות :
    3,961
    נקודות:
    159
    דף הבית:
    סוג מצלמה:
    nikon d7000
    לדעתי אתם צריכים לשבת עם קופרייטר שתשבו יחד ותכתבו בריף לפי העסק, אח"כ תחשבו יחד על שם מתאים ואח"כ תלכו לגרפיקאית ביצועיסטית שתעצב לכם מותג לפי הבריף והרעיון שאתם רוצים להעביר.
    כמו"כ, אם אתם רוצים פרסום- הקופרייטר יתן לכם מלל למודעה והגרפיקאית תעצב לפי ערכי המותג שלכם...
     
    חיוכון אוהב/ת את זה.
  9. חיוכון

    חיוכון משתמש מקצוען פרסום וקופירייטינג עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    1,441
    תודות :
    32
    נקודות:
    64
    מה הכיוון של מחירים?
    אני לא חושב שאפשר לתת מחיר באויר, אבל סדר גודל אפשר.
    מאות ? אלפים ? אולי יותר....:(
     
  10. עיצובים2

    עיצובים2 משתמש סופר מקצוען צילום מקצועי עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏4/6/17
    הודעות:
    1,510
    תודות :
    3,961
    נקודות:
    159
    דף הבית:
    סוג מצלמה:
    nikon d7000
    אני לא קופירייטית אבל אני מניחה שמתחיל מאלף עד אינסוף...
     
    חיוכון אוהב/ת את זה.
  11. artline

    artline משתמש מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏24/3/08
    הודעות:
    815
    תודות :
    152
    נקודות:
    59
    זה בדיוק תפקידו של "הממתג" המקצועי.
    לגרום לכך שזה לא יהיה כמו עוד פרסומת בעיתון
    בין השאר דרך הכלים שכתבו מעלי...
    בהצלחה!!

    ולשאלת המחיר תגידו מה אתם צריכים דבר ראשון כי יש חבילות שונות
    מיתוג זה ברמה הבסיסית ביותר לוגו - בהתאם לבריף
    אבל יתכן ויש לכם צרכים נוספים כמו מודעות, פריטי מיתוג שונים לעסק וכו'
     
    חיוכון אוהב/ת את זה.
  12. חיוכון

    חיוכון משתמש מקצוען פרסום וקופירייטינג עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    1,441
    תודות :
    32
    נקודות:
    64
    גם היום עשיתי 'חושבים' על זה, ועדיין הדבר לא ברור לי.
    תסלחו לי אם זה קטנוני, אבל תנסו להשלים לי את החסר....
    אולי בצורה כזו אני יבין.

    מי שחסר לו מיקרוגל, הולך לרכוש בחנות למכשירי חשמל
    מי שחסר לו חלב, הולך לסופר
    מי שחסר לו ארון, הולך לחנות רהיטים
    מי שרוצה מחשב, הולך לרכוש בחנות אלקטרוניקה
    מי שרוצה דולרים, הולך לצ'יינג' (או לגמ"ח....)

    נתקדם...
    מי שחסר לו לוגו לעסק, הולך לגרפיקאי.
    מי שלא יודע איך מוכרים מוצר, הולך ליועץ עסקי, אסטרטגי, שיווקי
    מי שרוצה לפרסם את עצמו, הולך למשרד פרסום

    ו....
    מי שחסר לו ....., הולך ל'ממתג'

    מה חסר לו ?
     
  13. הדס'וש

    הדס'וש משתמש סופר מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏27/2/17
    הודעות:
    268
    תודות :
    1,074
    נקודות:
    119
    כתבתי כבר
    למי שיש מתחרים הולך לממתג. ;)

    (סתם בשביל המושגים, יש גרפיקאי, יש קופירייטר, ויש ממתג.)
     
    חיוכון אוהב/ת את זה.
  14. Splash Design

    Splash Design משתמש מקצוען פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים עיצוב גרפי עריכה והפקת סרטים

    הצטרף:
    ‏26/7/12
    הודעות:
    950
    תודות :
    182
    נקודות:
    84
    עיסוק:
    מיתוג | אתרים | מרצה לעיצוב גרפי
    מיקום:
    ירושלים
    מיתוג זה חזות ויזואלית לעסק (מה שישדר את הערכים ומטרות העסק לקהל)
    לדוג שרה כהן - פאנית התחילה לייצר פאות
    כדי לפרסם את עצמה ולשווק את עצמה ולמכור לא מספיק לה לעשות מודעה יפה בעיתון
    היא רוצה שאנשים יכירו אותה כ"שם" או מותג שווה וע"י כך לפנות לקהל היעד הנכון עבורה ולמכור
    ולהשאר כמותג זכיר
    ולכן או שתפנה לאסרטגיה ואז למעצב/ת גרפית שמתמחה בתחום מיתוג ואז גם לקופי עבור המודעות
    או שיש חלק שמציעים את כל השרות יחד
    מחיר לוגו בד"כ יקר יותר ממחיר של מודעה / פרסום וכו' בגלל שהעבודה עליו כוללת מחקר/ ניתוח / בידול ויצירת סמליל זכיר ונכון ושפה גרפית שתמיד נשאר לחברה ומבדל אותה מאחרים
    בשונה מפרסום שהוא חד פעמי או זמני
     
    חיוכון אוהב/ת את זה.
  15. שרינה

    שרינה משתמש סופר מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏9/9/15
    הודעות:
    2,722
    תודות :
    3,920
    נקודות:
    134
    עיסוק:
    גרפיקאית,מנהלת מעון
    מיקום:
    בני ברק
    @חיוכון השאלה מתחילה קודם כל האם העסק קיים?יש לך מעגל לקוחות.קיים?
    אם כן,למה החלטת למתג?כי אתה רוצה שכל חשבונית ומכתב יצאו עם לוגו?
    אם אתם עסק חדש,אז כדאי לפרסם כדי שקודם בכלל יכירו אתכם
    אם אתם עסק קיים אז כדאי לפרסם כדי למתג,שזה אומר כמו שכתבו מעלי,להדגיש את הייחודיות ואת השוני שלך מאחרים
    לדוגמא אתם מוכרים מוצרי חשמל,אז הבידול שלכם הוא שאתם שולחים הצעות מחיר במייל ,ושולחים אחר כך את המוצר עד הבית
    או הבידול שלכם שאתם מספקים מוצר תוך יומיים,
    לכן צריך לשבת ולחשוב במה אתם מיוחדים ואז להתקדם
     
    חיוכון אוהב/ת את זה.
  16. artline

    artline משתמש מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏24/3/08
    הודעות:
    815
    תודות :
    152
    נקודות:
    59
    מי שחסר לו לוגו לעסק והוא רוצה מענה מושלם הולך לגרפיקאי שהוא ממתג או איך שתקרא לזה..
    זה הכל:)
    וזה בעצם אומר שהמעצב הגרפי הזה יודע גם על שיווק ואסטרטגיה כדי ליצור לוגו שהוא מותג ...
     
    חיוכון אוהב/ת את זה.
  17. כוכב103

    כוכב103 משתמש סופר מקצוען פרסום וקופירייטינג עיצוב גרפי עיצוב ואדריכלות פנים

    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    3,523
    תודות :
    869
    נקודות:
    144
    אין כזו חיה ממתג
    יש אסטרטג שיתן לך בידול, אסטרטגיה פרסומית, וכיוון לאן לפנות,
    ואז תלך עם המלצותיו לגרפיקאי מקצועי.
    ויש גרפיקאים מקצועיים מאוד שיתנו לך הכל בחבילה אחת. (מסתובבים כאן הרבה כאלו)

    ואם יש לך לוגו שאיזה ידיד מתחיל או בת דודה נחמדת עשו לך אין לך כרגע מותג.
    ההיפך- מיתוג לא מקצועי עושה לך עבודה הפוכה מקידום העסק.

    בהצלחה רבה!
     
    חיוכון אוהב/ת את זה.
  18. חיוכון

    חיוכון משתמש מקצוען פרסום וקופירייטינג עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    1,441
    תודות :
    32
    נקודות:
    64
    תודה ענקית לכל המגיבים.
    אתם עוזרים לי מאד.

    אם הבנתי נכונה, ותקנו אותי אם אני טועה.
    הגרפיקאי - עושה עבודת גרפיקה.
    הפרסומאי - עושה את עבודת הפרסום.
    הממתג - בוחן ומשקלל את כל מערכת העסק שלי וצרכיו הייחודיים, ונותן את הרעיון שלפיו הגרפיקאי יעשה את עבודתו והפרסומאי יעשה את עבודתו.
    כמובן, שלפעמים הממתג הוא גם גרפיקאי ו/או פרסומאי.

    באופן תיאורטי, יתכן ממתג שאין לו שום מושג היכן נמצא כפתור ההפעלה במחשב....

    ובמילים אחרות, הממתג הוא הראש החושב, והאחרים הם הזרוע המבצעת.

    הבנתי נכון?
     
  19. שרינה

    שרינה משתמש סופר מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏9/9/15
    הודעות:
    2,722
    תודות :
    3,920
    נקודות:
    134
    עיסוק:
    גרפיקאית,מנהלת מעון
    מיקום:
    בני ברק
    זה בערך הדרך...
    אין ממתג-יש אסטרטג,שהוא מחליט על כיוון עם מה ללכת,מה הסל שלך יכיל,מה הערך מוסף שלך,מה אתה נותן ללקוח,בשפה המקצועית נקרא בריף,
    אתה יכול אחרי זה לפנות לקופירייטר שיבנה לך שפה וסגנון ושם לעסק ועם איזה משפט מחץ ללכת-חשוב ביותר,מעלה את הפרסומת בכמה רמות
    אחר כך השלב הבא זה גרפיקאי שיעשה לך את העבודה עצמה
    או פדוט ללכת למשרד פרסום אמין ומוכר שנותן את כל השירות הזה בחבילה אחת.
    את הדרך הזו בדרך כלל עושים עסקים שרוצים באמת להצליח
    כל השאר יכולים להצליח, גם אם ילכו רק לגרפיקאי טוב,שיודע לתת חבילה שכוללת הכל,כמובן לא באותה רמה
     
    חיוכון אוהב/ת את זה.
  20. חיוכון

    חיוכון משתמש מקצוען פרסום וקופירייטינג עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    1,441
    תודות :
    32
    נקודות:
    64
    או קיי.
    תודה לכולם.
    אשתף למה אני קצת חופר בקטע.

    המוצר שאנו מוכרים הוא ידע. העסק פעיל כבר כמה שנים, רמת הכנסה בינונית, מצליחים לפרנס ב"ה. זה העיקר.
    מעולם לא רצינו להיות 'גדולים' וגם עכשיו אין לנו כל כוונה כזאת. טוב לנו במה שה' שולח דרך העסק, וזהו.
    בשנה האחרונה העסק קצת דשדש וההכנסות ירדו משמעותית.
    פנינו לייעוץ כדי להעלות את העסק על דרך המלך, ובעז"ה אנחנו בדרך הנכונה.
    אחד העצות שניתנו לנו זה 'למתג' את העסק.
    זו הסיבה שפתחתי את האשכול.


    אין לנו כוונה להיות 'מותג'.
    לא רוצים להיות גדולים ומפורסמים.
    אין לנו שאיפות להרויח עשרות אלפי שקלים בחודש.
    אנחנו גם לא רוצים לעבוד מצאת החמה עד צאת הנשמה.
    יש לנו עקרונות שאנחנו שומרים עליהם בקנאות, ובין השאר סדר העדיפויות בחיים. העסק הוא לא בראש סדר העדיפויות. יש משפחה, ילדים ועוד כמה דברים. העסק הוא האפשרות לקיים את סדר העדיפויות בצורה הנכונה.

    אלא שכדי שזה יקרה, צריך שהעסק יתפקד, גם אם לא בגדול, אבל יתפקד נכון וטוב, ויביא את התוצאות הרצויות לנו. גם אם השאיפות הם לא בשמיים.

    השאלה היא, האם באמת אנחנו צריכים 'מיתוג' ?
    האם מיתוג מתאים רק לעסקים שרוצים להיות 'גדולים' ? לגרוף כמה עשיריות כל חודש ?
    או שאולי הוא מתאים גם לעסקים קטנים.
    בזה אנחנו מתלבטים.