מיקום טעמי זרקא, סגול

דוד מנחם

משתמש רשום
עימוד ספרים
היכן צריך למקם את טעמי הזרקא והסגול האם הם חייבים לגלוש שמאלה מחוץ לאות שמא ניתן למקמם במרכז האות (כמו הרביע) או עם נטיה קלה לצד שמאל אך עדיין בתחום האות.
 

טייפסעטער

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מספר משנת המועדים לפורים - עוז והדר משנת המועדים לפורים.png
 

טייפסעטער

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
בחומש בית הכנסת (עוז והדר) כן יוצא הסגול לחוץ, וכפי הנראה זה תלוי בהמעצב.
חומש בית הכנסת.png
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית

דוד מנחם

משתמש רשום
עימוד ספרים
בשני גופנים של מעצבים שונים ראיתי שיש זרקא שהוא בצד שמאל ויש "צינור" שהוא ממש מעל האות
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
בשני גופנים של מעצבים שונים ראיתי שיש זרקא שהוא בצד שמאל ויש "צינור" שהוא ממש מעל האות
זה כבר הבדל אחר, "צינור" חייב להיות מעל האות, כי הוא בד"כ באמצע מילה בטעמי אמ"ת. אבל זרקא (בשאר כ"א ספרים) יכול להיות כך או כך, וזה כבר עניין של העדפה.
 

חיטובים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
זה לא ענין של העדפה אלא יש כללים.
הטעמים זרקא וסגולתא מקומם בסוף התיבה וקצת בולטים החוצה. הטעם תלישא גדולה מקומו בראש התיבה ובולט החוצה.
במה דברים אמורים, בטעם העיקרי שמקומו בראש או בסוף. אבל כיום נהוג לתת עוד טעם במקום שבו המילה מוטעמת. הטעם הזה צריך להיות באמצע האות.
ובקיצור: כשהטעם בתחילת/בסוף מילה, הוא בולט החוצה. כשהטעם באמצע מילה מקומו באמצע האות.
 

צורת הדף

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
זה לא ענין של העדפה אלא יש כללים.
הטעמים זרקא וסגולתא מקומם בסוף התיבה וקצת בולטים החוצה. הטעם תלישא גדולה מקומו בראש התיבה ובולט החוצה.
במה דברים אמורים, בטעם העיקרי שמקומו בראש או בסוף. אבל כיום נהוג לתת עוד טעם במקום שבו המילה מוטעמת. הטעם הזה צריך להיות באמצע האות.
ובקיצור: כשהטעם בתחילת/בסוף מילה, הוא בולט החוצה. כשהטעם באמצע מילה מקומו באמצע האות.
מקור?
 

hamefoar

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
זה לא ענין של העדפה אלא יש כללים.
הטעמים זרקא וסגולתא מקומם בסוף התיבה וקצת בולטים החוצה. הטעם תלישא גדולה מקומו בראש התיבה ובולט החוצה.
במה דברים אמורים, בטעם העיקרי שמקומו בראש או בסוף. אבל כיום נהוג לתת עוד טעם במקום שבו המילה מוטעמת. הטעם הזה צריך להיות באמצע האות.
ובקיצור: כשהטעם בתחילת/בסוף מילה, הוא בולט החוצה. כשהטעם באמצע מילה מקומו באמצע האות.
האם שייך להגדיר קרנינג שכאשר הוא מגיע בסוף מילה הוא יהיה כך ובאמצע מילה יהיה אחרת?
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
זה לא ענין של העדפה אלא יש כללים.
הטעמים זרקא וסגולתא מקומם בסוף התיבה וקצת בולטים החוצה. הטעם תלישא גדולה מקומו בראש התיבה ובולט החוצה.
במה דברים אמורים, בטעם העיקרי שמקומו בראש או בסוף. אבל כיום נהוג לתת עוד טעם במקום שבו המילה מוטעמת. הטעם הזה צריך להיות באמצע האות.
ובקיצור: כשהטעם בתחילת/בסוף מילה, הוא בולט החוצה. כשהטעם באמצע מילה מקומו באמצע האות.
מצטרף לשאלת @צורת הדף , מניין הכלל הזה?
זה ברור שהטעם זרקא אמור להיות בסוף התיבה, כדי להבדיל אותו מצינור של טעמי אמ"ת (וידוע שהזרקא שלפעמים שמים באמצע הוא רק כדי לסייע לקורא, ונוסף בתיקוני קוראים וכדו' החדשים יותר), אבל גם לדחוף אותו החוצה לשמאל, למה? הלא ככה הוא תמיד יתנגש בחולם....
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
האם שייך להגדיר קרנינג שכאשר הוא מגיע בסוף מילה הוא יהיה כך ובאמצע מילה יהיה אחרת?
אני לא מבין בקרנינג בכלל, אבל האם אתה לא יכול להגדיר שלשה של אותיות, שכשיהיה X-זרקא-X שהוא אות = שיהיה הזרקא באמצע, וכשיהיה X-זרקא-רווח, שיהיה הזרקא נמשך לצד שמאל?
 

חיטובים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
המקור למיקום בתחילת/בסוף תיבה הוא בכתבי יד של תנ"ך ("כתרים").
הטעמים הללו באמצע תיבה הם המצאה של מדפיסים. המיקום באמצע האות הוא כדי שלא תהיה התנגשות עם ניקוד של האותיות הסמוכות.
 

חיטובים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
האם שייך להגדיר קרנינג שכאשר הוא מגיע בסוף מילה הוא יהיה כך ובאמצע מילה יהיה אחרת?
אפשרי. מגדירים תחילת/סוף מילה ע"י הקוד הזה, שפירושו "ללא אותיות" לפני/אחרי
קוד:
(0) ot
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  4  פעמים

לוח מודעות

למעלה