מיהו בעל המעשה ומהו מקורו?

אדם מהשורה

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
פעם היה אדם זקן שהופרע תמיד על ידי ילדים קטנים בשכונה. כל פעם שהוא עבר על ידם, זרקו עליו צרורות קטנות. כאשר הוא בקש מהשובבים להפסיק את ההתנהגות המכעיסה הזאת, הם רק צחקו עליו והמשיכו לזרוק צרורות בכיוון שלו. שום תוכחות ואיומים עזרו.

עד שהוא המציא תכנית.

יום אחד, הזקן יצא עם שקית סוכריות, והכריז, "כל הזורק עלי צרור קטן, יקבל סוכריה". הילדים שמחו מאוד לשתף פעולה, ולא עבר הרבה זמן עד שהתאספו המון ילדים זורקים עליו צרורות קטנות, מחכים בציפייה דרוכה לסוכריה.

אבל אחרי כמה זמן, האיש הראה לילדים שכבר כיסיו התרוקנו. "אני מצטער, ילדים", הוא הסביר, "אבל גמרתם כל מה שיש לי. לא נשאר לי אפילו סוכריה אחת".

הילדים השיבו בעצבנות, "אז אם אין לך סוכריות בשבילנו, למה שנמשיך לזרוק עליך צרורות?" ועם זה, הם הלכו קדימה בלי להביט אחורה, בחיפוש עסק יותר משתלם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  12  פעמים

לוח מודעות

למעלה