מטפס ויורד (עירובין כא)

דוד מנחם

משתמש רשום
עימוד ספרים
מעודי תמהתי כיצד ניתן לטפס בירידה זה נראה מנוגד לחוקי הגרויטציה עד שמצאתי בערוך ערך טפס שפירש מקפץ ומנתר. כלומר הליכה משובשת. ואולי מכאן דבק הכינוי טיפוס באדם שאינו שגרתי.
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עוד יש לומר שעיקר הטיפוס הוא אחיזת המשטח שעליו מטפסים, וטיפוס לשון תפיסה. ופעם אחת הוא נזכר במקרא: שְׂמָמִית בְּיָדַיִם תְּתַפֵּשׂ וְהִיא בְּהֵיכְלֵי מֶלֶךְ.
לענ"ד טיפוס כסוג אדם הינו מהיוונית, וגם לאנגלית הגיעה המילה type.
 

מוישה

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
יפה. הנה דברי הלשונאי רוביק רוזנטל:
המילה טיפוס, כמו המילה האנגלית type הן גלגול של המילה הלטינית typus, שמקורה במילה היוונית topus. המשמעות המקורית של המקור היווני-לטיני היא נקישה או מכה, ועד המאה ה-19 המונח שימש בתחום הדפוס, כך באנגלית וכך במילה העברית דפוס. החל מן המאה ה-19 התרחבה משמעות המילה באנגלית ליסוד קבוע באופיו של אדם או אובייקט כלשהו, בדומה לאותיות הדפוס. הרחבת השימוש בעברית, הן במילה טיפוס והן במילה דפוס באה בעקבות הרחבתה באנגלית ובשפות נוספות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  32  פעמים

לוח מודעות

למעלה