בכתבי אחד מגדולי הדור הקודם מופיע קטע הבא.
לא הצלחתי לפענח מה כוונתו, ובעיקר למצוא המראי מקום בזוהר הקדוש. אשמח מאד אם מישהו יוכל לעזור לי בענין.
"על דרך שפירשו המפרשים אחת דבר אלקים שתים זו שמעתי כי עוז לאלקים, ר"ל, בכל מצות לא תעשה, כגון באיסור אכילת חזיר וכדומה, מרומז שנותן לך כח,ָ כמבואר בזוהר הק'. ובכל זאת ולך ה' חסד כי אתה תשלם לאיש כמעשהו, כאילו בעצמו היה הגומר, ובאמת [נגמר] רק על ידי סייעתא דשמיא, כי לולא ה' עוזרו לא הי' יכול לו (סוכה נב: ) ומכל מקום השי"ת חושבו לו לזכות [כאילו עשאו בעצמו]. וכן הקללה הוא סייעתא דשמיא לטובה, כדי שישוב בתשובה."
לא הצלחתי לפענח מה כוונתו, ובעיקר למצוא המראי מקום בזוהר הקדוש. אשמח מאד אם מישהו יוכל לעזור לי בענין.
"על דרך שפירשו המפרשים אחת דבר אלקים שתים זו שמעתי כי עוז לאלקים, ר"ל, בכל מצות לא תעשה, כגון באיסור אכילת חזיר וכדומה, מרומז שנותן לך כח,ָ כמבואר בזוהר הק'. ובכל זאת ולך ה' חסד כי אתה תשלם לאיש כמעשהו, כאילו בעצמו היה הגומר, ובאמת [נגמר] רק על ידי סייעתא דשמיא, כי לולא ה' עוזרו לא הי' יכול לו (סוכה נב: ) ומכל מקום השי"ת חושבו לו לזכות [כאילו עשאו בעצמו]. וכן הקללה הוא סייעתא דשמיא לטובה, כדי שישוב בתשובה."