מחפשת שיעור טוב לקראת שבועות---אולי יש לך?

נקודה אחת

משתמש סופר מקצוען
מורות יקרות,
יש כאן מערכון כללי ששרבטתי לעת ליל, זה יכול להיות בכיתה או בהפעלה בחוץ.
אני בעז"ה רוצה לקחת לגן שעשועים באזור. בתקווה לכמה שפחות שמש.
מחלקים יום קודם הזמנה. משהו כזה:
התאמתי לכיתת הגיל שלי, אפשר להקפיץ את הרמה לשנות את המשחקים. אבל כבסיס, יש כאן רעיונות חמודים.
upload_2019-6-3_0-46-0.png


הפעלה בגן שעשועים אזורי.
- יוצאים בבוקר. הן לא יודעות לאן. אלמנט ההפתעה תמיד משדרג.
מגיעים לגן השעשועים
כל תחנה מזכה אותנו בכרטיסי אהבת ישראל או התחזקות. להשלמת סרייה. 7 אהבת ישראל ו-7 התחזקות בימי הספירה. (מה קורה עם זה בסוף? נראה אחר כך)

1. תחנה א'- הגעה: דבר ראשון אוכלים ארטיק חלבי שנקנה בדרך. למה דבר ראשון? כי זה ימס. ולא נורא, נשמח לנו על ההתחלה. למה אכלנו? מנהגי שבועות- התורה נמשלה לדבש וחלב, מאכלי חלב.. מתן תורה. הפעלה תוך כדי: תפילה שכמו שהארטיק כה טעים, כך התורה תהיה כה ערבה. נבקש- שתהיה מתיקות בכל מצווה שלנו. בכל מעשה. ושנזכה לעשות מעשים טובים.

2. תחנה שניה: הולכים לפינה מוצלת ועושים מעגל.. זהו מעגל התורה. עכשיו אנחנו באחדות גמורה, נכון? כולנו ביחד במעגל אחד. כשקיבלנו את התורה היינו כאיש אחד בלב אחד. ניסוי אחדות: מחלקים את הכיתה לשתי קבוצות. עליכן לעלות על מתקן פלוני כאיש אחד בלב אחד. ובדממה להצליח לרדת ממנו. בלי לעוף בלי ליפול. נראה איזה קבוצה מצליחה. דיון: כיצד שומרים על האחדות?

3. תחנה שלישית: משחק תופסת שרשרת. הבנות רצות ומי שתופסת אותך, את מתחברת איתה. מסר: מי שהתורה "תופסת" אותה היא נהית חלק משרשרת עצומה ועוצמתית. איזה זכות זה להתחבר לשרשרת הזאת! (אם יהיה צל נספר סיפורי צדיקים על הזכות, אם לא.. הלאה!)

4. תחנה רביעית: כדור חידה על מגילת רות. מעבירים כדור שעליו מודבקות חידות לרוב. מתמסרות 7 ואחר כך בת פותחת חידה, יודעת- כרטיס, לא יודעת- הלאה. מסר: מגילת רות, דוד המלך, חסד ועוד מסרים שבמגילה. זה תמיד כיף לענות תשובות.

5. משחק ההוראות המבולבלות: מעמידה אותן ליד הנדנדות. נותנת הוראה לא ברורה. תתנדנדו!! יהיה בלגן כולן ביחד, אחת אחת, מי קודם. עכשיו תתני הוראה ברורה: תעמדו בשורה וכל פעם הבת הראשונה תתנדנד למשך 10 שניות. מנסים עוד כמה הוראות לעוד כמה מתקנים.
המסר: המצוות שלנו מבוארות ומוסברות. אם היו נותנים לנו מצווה כללית כמו- בשר וחלב ולא מגלים לנו איך בדיוק עושים אותה.. איך זה היה נראה? משפחת כהן הייתה אומרת שכך.. (לתת להן) ומשפחת לוי הייתה אומרת שכך.. אך התורה מתוקה כל כך, מבוארת ומוסברת. הלוואי ונזכה ללמוד היטב את התורה, ולדעת את כל חוקיה ודקדוקיה. אם אנחנו לא יודעות- זה לא מפאת התורה חלילה, זה מפאת שלא השקענו בלימוד!

6. גילוי המילה המסתתרת- יושבות שוב במעגל ככה עגול, מוצאים בת. נותנים מילה שקשורה לשבועות ומחלקים אותה להברות. למשל: פשטידה. פש טי דה.. מחלקים את המעגל לשלוש חלקים. כשהבת חוזרת כל חלק צועק את ההברה שלו. תוצאה: קשה מאוד להבין את המילה. שואלים: נו, מה אמרנו? והילדה צריכה להבין מה היא המילה.
המסר: יש דיבור ברור ויש דיבור לא ברור. היום הדיבור של התורה לא תמיד ברור לנו, לכן אנו לא מבינות. אם היינו מבינות בעומק את המשמעות של המעשים שלנו, אם הדיבור היה ברור- אז היינו יכולות לעשות רצון ה' בשלמות.
אנחנו מבקשות בקבלת תורה- לזכות לקיים את כל התורה כהלכתה. לשמוע את הדיבור של השם ממש, בלב. עם כל הפרטים הקטנים. לפרט על מצוות לא ברורות. אסור לדבר לשון הרע. אז למה זה לא ברור? אסור לכעוס.. וכו'.. שנזכה שכל המצוות יהיו ברורות. שנשמע את הקול של הנעשה ונשמע!

7. סיכום: שיחקנו היום הרבה משחקים במסע שלנו, קיבלנו כרטיסי אהבת ישראל, הלב שלנו מלא במצוות. לכל אחת מאיתנו יש חלק בתורה, חלק שמיוחד רק עבורה.
עכשיו אנחנו רוצות לקשט את הר סיני בפרחים יפים,
פרחים של קבלות מיוחדות שנקבל על עצמינו לכבוד מתן תורה.
נבחר בקבלות קטנות אבל שאפשר לעמוד בהן.
וכל פעם נזכיר לעצמינו את הקבלה שלנו.
נוציא את דף מתן תורה. או הר או לוחות הברית ונכתוב את הקבלות היקרות של הילדות.
חוזרות לכיתה- תולות אותן.
תודה ה'!
אנחנו בסיעתא דישמיא מוכנות!
 

שלווה בחווה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מורות יקרות,
יש כאן מערכון כללי ששרבטתי לעת ליל, זה יכול להיות בכיתה או בהפעלה בחוץ.
אני בעז"ה רוצה לקחת לגן שעשועים באזור. בתקווה לכמה שפחות שמש.
מחלקים יום קודם הזמנה. משהו כזה:
התאמתי לכיתת הגיל שלי, אפשר להקפיץ את הרמה לשנות את המשחקים. אבל כבסיס, יש כאן רעיונות חמודים.
צפה בקובץ המצורף 487435


הפעלה בגן שעשועים אזורי.
- יוצאים בבוקר. הן לא יודעות לאן. אלמנט ההפתעה תמיד משדרג.
מגיעים לגן השעשועים
כל תחנה מזכה אותנו בכרטיסי אהבת ישראל או התחזקות. להשלמת סרייה. 7 אהבת ישראל ו-7 התחזקות בימי הספירה. (מה קורה עם זה בסוף? נראה אחר כך)

1. תחנה א'- הגעה: דבר ראשון אוכלים ארטיק חלבי שנקנה בדרך. למה דבר ראשון? כי זה ימס. ולא נורא, נשמח לנו על ההתחלה. למה אכלנו? מנהגי שבועות- התורה נמשלה לדבש וחלב, מאכלי חלב.. מתן תורה. הפעלה תוך כדי: תפילה שכמו שהארטיק כה טעים, כך התורה תהיה כה ערבה. נבקש- שתהיה מתיקות בכל מצווה שלנו. בכל מעשה. ושנזכה לעשות מעשים טובים.

2. תחנה שניה: הולכים לפינה מוצלת ועושים מעגל.. זהו מעגל התורה. עכשיו אנחנו באחדות גמורה, נכון? כולנו ביחד במעגל אחד. כשקיבלנו את התורה היינו כאיש אחד בלב אחד. ניסוי אחדות: מחלקים את הכיתה לשתי קבוצות. עליכן לעלות על מתקן פלוני כאיש אחד בלב אחד. ובדממה להצליח לרדת ממנו. בלי לעוף בלי ליפול. נראה איזה קבוצה מצליחה. דיון: כיצד שומרים על האחדות?

3. תחנה שלישית: משחק תופסת שרשרת. הבנות רצות ומי שתופסת אותך, את מתחברת איתה. מסר: מי שהתורה "תופסת" אותה היא נהית חלק משרשרת עצומה ועוצמתית. איזה זכות זה להתחבר לשרשרת הזאת! (אם יהיה צל נספר סיפורי צדיקים על הזכות, אם לא.. הלאה!)

4. תחנה רביעית: כדור חידה על מגילת רות. מעבירים כדור שעליו מודבקות חידות לרוב. מתמסרות 7 ואחר כך בת פותחת חידה, יודעת- כרטיס, לא יודעת- הלאה. מסר: מגילת רות, דוד המלך, חסד ועוד מסרים שבמגילה. זה תמיד כיף לענות תשובות.

5. משחק ההוראות המבולבלות: מעמידה אותן ליד הנדנדות. נותנת הוראה לא ברורה. תתנדנדו!! יהיה בלגן כולן ביחד, אחת אחת, מי קודם. עכשיו תתני הוראה ברורה: תעמדו בשורה וכל פעם הבת הראשונה תתנדנד למשך 10 שניות. מנסים עוד כמה הוראות לעוד כמה מתקנים.
המסר: המצוות שלנו מבוארות ומוסברות. אם היו נותנים לנו מצווה כללית כמו- בשר וחלב ולא מגלים לנו איך בדיוק עושים אותה.. איך זה היה נראה? משפחת כהן הייתה אומרת שכך.. (לתת להן) ומשפחת לוי הייתה אומרת שכך.. אך התורה מתוקה כל כך, מבוארת ומוסברת. הלוואי ונזכה ללמוד היטב את התורה, ולדעת את כל חוקיה ודקדוקיה. אם אנחנו לא יודעות- זה לא מפאת התורה חלילה, זה מפאת שלא השקענו בלימוד!

6. גילוי המילה המסתתרת- יושבות שוב במעגל ככה עגול, מוצאים בת. נותנים מילה שקשורה לשבועות ומחלקים אותה להברות. למשל: פשטידה. פש טי דה.. מחלקים את המעגל לשלוש חלקים. כשהבת חוזרת כל חלק צועק את ההברה שלו. תוצאה: קשה מאוד להבין את המילה. שואלים: נו, מה אמרנו? והילדה צריכה להבין מה היא המילה.
המסר: יש דיבור ברור ויש דיבור לא ברור. היום הדיבור של התורה לא תמיד ברור לנו, לכן אנו לא מבינות. אם היינו מבינות בעומק את המשמעות של המעשים שלנו, אם הדיבור היה ברור- אז היינו יכולות לעשות רצון ה' בשלמות.
אנחנו מבקשות בקבלת תורה- לזכות לקיים את כל התורה כהלכתה. לשמוע את הדיבור של השם ממש, בלב. עם כל הפרטים הקטנים. לפרט על מצוות לא ברורות. אסור לדבר לשון הרע. אז למה זה לא ברור? אסור לכעוס.. וכו'.. שנזכה שכל המצוות יהיו ברורות. שנשמע את הקול של הנעשה ונשמע!

7. סיכום: שיחקנו היום הרבה משחקים במסע שלנו, קיבלנו כרטיסי אהבת ישראל, הלב שלנו מלא במצוות. לכל אחת מאיתנו יש חלק בתורה, חלק שמיוחד רק עבורה.
עכשיו אנחנו רוצות לקשט את הר סיני בפרחים יפים,
פרחים של קבלות מיוחדות שנקבל על עצמינו לכבוד מתן תורה.
נבחר בקבלות קטנות אבל שאפשר לעמוד בהן.
וכל פעם נזכיר לעצמינו את הקבלה שלנו.
נוציא את דף מתן תורה. או הר או לוחות הברית ונכתוב את הקבלות היקרות של הילדות.
חוזרות לכיתה- תולות אותן.
תודה ה'!
אנחנו בסיעתא דישמיא מוכנות!
מורה מהממת שאת!!!
איזה כיף וטוב לתלמידות ולאימהות שזכו בך!!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה