מחמאות

פפסי

משתמש צעיר
מוזיקה ונגינה
אני צריכה בדחיפות רעיון לתוכנית יפה בנושא של מחמאות.
אשמח מאד לקבל רעיונות...
תודה
 

פפסי

משתמש צעיר
מוזיקה ונגינה
לאיזה גיל?
ומה הכוונה בנושא מחמאות?
תוכנית שצריך בה לתת מחמאות, או תכנית שמחדדת את מעלת נתינת המחמאות?
לכתות בית הספר הגבוהות,
זה אמור להיות תוכנית בנושם של כל אחד מיוחד ואני צריכה תוכנית של מחמאות לכל אחת....
 

חני גרינשטיין

משתמש סופר מקצוען
משחק קליל -
אני יושבת תחת עץ רענן - מכירה?
כל בת מקבלת מספר. לא לפי הסדר.
יושבים במעגל עם כסא אחד מיותר.
מתחילים לזמר ''אני יושבת תחת עץ קענן ומחגה למספר'' בכל מילה של הזמר, הבת שליד הכיסא הריק עוברת לשבת עליו. כשמגיעים למילה האחרונה, הבת שליד הגיסא הריק אומרת מספר (היא לא יודעת למי זה שייך, כן?) הבת שזהו מספרה עובקת לגיסא הריק וממשיכים לסבב הבא. עש כאן המשחק הבנאלי.
עכשיו נהפוך אותו למשחק מחמאות - איך ?
הבת שקראה למספק, צריכה לומר בקול מחמאה לזו שהיא התיישבה לידה.
 

הפקות ברמה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
עיצוב ואדריכלות פנים
פעם שיחקנו 'תופסת מדבקות' בצורה קצת שונה
רשמנו מלא מחמאות על מדבקות
וכל משתתפת הייתה צריכה להדביק מחמאה לבת שהכי מתאים לה
בשונה מהמשחק המקורי - המנצחת הייתה זו שהדביקו עליה הכי הרבה מדבקות (מחמאות)
 

תילי5565

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כל בת מקבלת דף עם רשימה ארוכה של מחמאות (גוזרת כל מחמאה בנפרד, חותמת מאחורי כל מחמאה את שמה)
במקביל מוצמד לכל בת מעטפה בגב.
ואז מסתובבים בכיתה ומחלקים את המחמאות בין הבנות.
לסיום כל בת מקריאה את שתי המחמאות הדומיננטיות במעטפה שלה.

כמובן שזה כיף גדול לדעת מה כתבה לי כל חברה, וזה גם הופך את המשחק לאמין יותר.
 

דבורה הנביאה

משתמש צעיר
אחד הדברים היפים שאפשר להוסיף, זה שאחרי משחק המחמאות (ויש מליון כאלו)
תגרמי באיזו שהיא דרך לכל אחת לדעת איזה מחמאות היא כתבה לחברות שלה.
למשל- כשלימדו אותנו איך לענות בשידוכים, כתבנו על דף סקיצה איך נענה, ולאחר מכן-
וזה הפאנצ' ליין המרכזי: המורה אמרה לנו את הפסוק במשלי "איש כפי מהללו" (נראה לי כך כתוב...)
והסבירה שהמחמאות שכלל אחת כתבה הם באמת האני האמיתי שלה.
זה היה יפה!
 

avinewborn

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
תכנית שאני מאד אוהבת:
להדפיס דף של קריאת שמות מהיומן כפול כל בנות הכיתה
כל בת כותבת את שמה בגדול בראש הדף ומעבירים לפי סדר הישיבה עד שהדף חוזר חזרה.
כל אחת שמקבלת דף כותבת בשורת שמה את המחמאה היחודית לבת ששמה מתנוסס בראש הדף.
יש עם זה סיפור על איש עסקים מצליח, כששאלו אותו לסוד הצלחתו, סיפר שבהיותו ילד חסר מחמאות וחסר תקווה, עשו את התכנית הזו בין חבריו. הוא שמר את הדף בארנק וכל רגע של קושי הסתכל בדף זה. 'והדף עדיין בארנקי ברגע זה...'
והאמת, גם אני נהנית להסתכל עדיין בדף שלי (מלפני שנים...)
 

שלווה בחווה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פעילות חמודה, שתתאים גם לל"ג בעומר:
כל בת מקבלת דף, עליו היא צריכה לצייר מדורה.
אח"כ מערבבים את כל הציורים, וכל בת מקבלת תמונה של מישהי אחרת, אותה היא אמורה ל"גרפלג" ולומר עליה מחמאות לפי הציור.
בסוף אוספים את הדפים, ומגלים שכל אחת גירפלגה את ... עצמה!!!
וזה מדהים עד כמה שזה נכון!
 

נקודה אחת

משתמש סופר מקצוען
וואו איזה רעיונות יפים! תודה לכולן.
זה מדהים- איך רק המשחקים המעוררי טוב האלו- עושים את זה לנפש שלנו.
נזכרתי בסיפור שלמדתי בכיתה ז' פעם על ילדונת אחת, שתמיד קיבלה "שקטה" "מילה בסלע שתיקה בתרי" ו- "מים שקטים חודרים עמוק" ובכשפעם אחת ב"מקרה" במעטפה שלה נמצאו "מעניינת" "בעלת עומק מחשבתי" התחולל שינוי עז בחייה.. במקראה של "עט נובע" לז'.
 

Splendid

משתמש רשום
תכנית שאני מאד אוהבת:
להדפיס דף של קריאת שמות מהיומן כפול כל בנות הכיתה
כל בת כותבת את שמה בגדול בראש הדף ומעבירים לפי סדר הישיבה עד שהדף חוזר חזרה.
כל אחת שמקבלת דף כותבת בשורת שמה את המחמאה היחודית לבת ששמה מתנוסס בראש הדף.

אפשר לשדרג, לתת לכל בת 2 כוסות קלקר לשתיה חמה אחת בתוך השניה, בכוס העליונה לרשום את שם הבת וליצור חור (ניתן לחתוך בקלות ע"י סכין יפנית), וההמשך אותו הדבר להעביר את הכוס מאחת לשניה, כאשר כל בת רושמת מחמאה ומסובבת את הכוס העליונה (עם החור) קדימה- כדי שהבת הבאה תרשום מחמאה נוספת.
מנסיון, היה מאוד מוצלח והבנות נהנו - מה שכן הכנתי את הכוסות מראש...
 

תילי5565

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
וואו איזה רעיונות יפים! תודה לכולן.
זה מדהים- איך רק המשחקים המעוררי טוב האלו- עושים את זה לנפש שלנו.
נזכרתי בסיפור שלמדתי בכיתה ז' פעם על ילדונת אחת, שתמיד קיבלה "שקטה" "מילה בסלע שתיקה בתרי" ו- "מים שקטים חודרים עמוק" ובכשפעם אחת ב"מקרה" במעטפה שלה נמצאו "מעניינת" "בעלת עומק מחשבתי" התחולל שינוי עז בחייה.. במקראה של "עט נובע" לז'.
בדיוק בגלל כאלה מצבים תמיד הבאתי מחמאות שנשמעות טוב יותר משקטה, עדינה, ענווה..
 

תילי5565

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איי.. מתי שקטה עדינה וענווה תהיה בחשיבות, הא?? עולם הפוך ראיתי! אולי התנא דיבר גם על משחקי המחמאות האלו.
ברור לך שגם לדעתי אלו מעלות ולא חסרונות, כן?!
רק שאצל בנות הנעורים או הקטנות יותר זה נחשב פחות..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה