עזרה מחלימי/ות הקורונה: צריכים אתכם באופן קריטי, להציל אנשים!!!

מצב
הנושא נעול.

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
מאשכול אחר

אני מכיר יהודי שיש לו נוגדנים ונכנס אתמול לאחד מבתי החולים שמסכימים להכניס מתנדבים והוא אמר לי שאם אנשים היו רואים איך שאנשים נראו לפני שהוא הגיע ואחרי, הם לא היו שואלים שאלות ופשוט היו מגיעים להתנדב
 

פילפילון

אתרוגיסטית חדשה
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
לא עברתי קורונה
או שאולי עברתי ללא ידיעתי????
אם אני עושה בדיקה סורולוגית יוצאת עם נוגדנים
אז יאפשרו לי להתנדב???
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
יש כבר 760 מאושפזים, שסגורים בבידוד קשה במחלקות הקורונה ומחכים שיצילו אותם...
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
ברוך השם נפרצה הדרך...


משרד הבריאות לבתי החולים: לאפשר כניסת מחלימים להתנדב במחלקות קורונה

  • ה׳ באלול תש״פ – 25/08/2020

"הסיכון שמתנדבים שהינם מחלימים ממחלת הקורונה ידבקו בשנית - קטן", כתבה בפנייה ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות.
המתנדבים יחוייבו ללבוש ציוד מגן מלא ולחתום על הסכמתם להתנדבות
משרד הבריאות שיגר היום (שלישי) פנייה למנהלי בתי החולים ברחבי הארץ, עם קריאה לאפשר למחלימים מהנגיף להתנדב במחלקות הקורונה. "מתוך ניסיונם של מספר בתי חולים, מאושפזים במחלקות קורונה יכולים להיתרם רבות ממתנדבים שיסייעו במחלקה, יסעדו את החולים ובוודאי את אלה שמרותקים למיטתם", כתבה ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות החתומה על המכתב.
לדבריה, אין בכך סיכון להדבקה חוזרת: "יש לציין כי על פי המלצת הצוות לטיפול במגיפות (צט"מ), הסיכוי שמתנדבים שהחלימו ממחלת הקורונה ידבקו בשנית נמוך ולכן, העמדה שאומצה על ידנו היא לאפשר התנדבות של אנשים שעברו החלמה מתועדת, בצירוף סרולוגיה חיובית במחלקות הקורונה. מתנדבים אלו יכולים לסייע מאוד".

ההנחיה באה לאחר מאבק נרחב שהוביל ח"כ ישראל אייכלר מול מנהלי בתי החולים בטענה כי חולי קורונה זרוקים במחלקות בבידוד ללא פיקוח וסיוע של בני משפחה או מתנדבים. "מדוע אי אפשר להכניס אליהם מתנדבים שכבר החלימו מקורונה ומעוניינים לסייע?", שאל ח"כ אייכלר בשאילתה שהגיש לשר הבריאות במליאת הכנסת. הוא סיפר כי "חולים המאושפזים במחלקות קורונה מתלוננים על כך שהם נתונים לחסדיהם של רופאי המחלקה ללא שום ביקורת של המשפחה. יש הרבה אנשים, חולים קשה או בינוני, שמתדרדרים בגלל שאין להם עם מי לדבר".
יצוין כי עוד לפני ההוראה של המשרד, נחלץ פרופ' זאב רוטשטיין מנהל בית החולים הדסה הראשון שהורה לצוות בית החולים לאפשר כניסת מחלימי קורונה להתנדב במחלקה. בתחילת הדרך נאבק המשרד בהחלטתו של פרופ' רוטשטיין. מנהלי בתי חולים עמם שוחח ח"כ אייכלר סירבו. אך כאמור לאחר מאבק ממושך הוציא המשרד הנחיה ברורה המאפשרת כניסת מחלימים לכלל בתי החולים בארץ. לפי ההנחיה החדשה, על מנת להיכנס למחלקת קורונה יש לעבור תהליך כולל סרולוגיה חיובית וכן יש להצטייד במיגון מלא.
WhatsApp-Image-2020-08-25-at-11.40.59.jpeg

ח"כ אייכלר בירך את שר הבריאות ואנשי המשרד על ההחלטה החשובה: "מדובר בהחלטה אמיצה שהצריכה מעט חשיבה מחוץ לקופסה. בימים אלו, יש להחלטות כאלו משמעות של חיים ומוות. חולים רבים דיווחו שננטשו לנפשם על מיטת בית החולים, ואפילו דרישתם לקבל כוס מים לא נענתה. ההנחיה החדשה תשנה את מצבם הנפשי והרפואי של חולי הקורונה בישראל".
מנכ״ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין בתגובה למכתבה של ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, ד״ר ורד עזרא: "הדסה הייתה לראשונה בעולם וכרגע גם היחידה, שאפשרה הכנסת מתנדבים אל מחלקות הקורונה. מתוך הנסיון ולאור מכתבה של ד״ר עזרא, אני בהחלט ממליץ לבתי החולים לאמץ את מודל המתנדבים של הדסה שמעורר עניין בבתי חוחים ברחבי העולם. מדובר במחלימים מן הוירוס, אשר ברשותם מסמכים רפואיים המעידים על החלמתם ושעברו בהדסה בדיקות מטוש ובדיקות סרולוגיה, המעידות על רמת נוגדנים גבוהה בדמם".
"למרות החלמתם,הם כמובן נכנסים ממוגנים מכף רגל ועד ראש, בדיוק כמו הצוותים הרפואיים כי הדסה שומרת על בטיחותם ובריאותם. בהדסה פועלים בהצלחה רבה כבר למעלה מ-30 מתנדבים, אשר הגיעו דרך ארגון ״יד אברהם״ וכעת גם מתנדבים ראשונים דרך ״עזר מציון״, והם מסייעים במחלקות במסירות ובחמלה רבה".
"צוותי הסיעוד והרפואה יחד עם עבודה סוציאלית עושים מעל ומעבר, לילות כימים, והמתנדבים שלנו פועלים לצידם בהקשבה לחולים, בישיבה לצידם, בהגשת אוכל ואפילו סיוע ברחצה והתלבשות. החולים ובני המשפחות אסירי תודה על היוזמה בהדסה, המאפשרת לעבור את התקופה הקשה והמבודדת מבני המשפחה באופן אנושי ורחום. בתי חולים בעולם פנו אלינו על מנת ללמוד את המתווה ונראה בהחלט כי מציון יוצאת תורה", דברי רוטשטיין.
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
הקפצת אשכול לכבוד הזוג הצדיק שכתבו הודעה שהם רוצים להתנדב. ברוך רופא חולים ותזכו למצוות.


סיכום ביניים (ואם יש למישהו עוד מידע, לכאן!)

התנדבות באזור י-ם
התנדבות בהדסה - דרך יד אברהם, 0527601708.
חלוקת אוכל לשוהים ומלווים בבתי חולים, רק נשים מחלימות קורונה, - עזר מציון דיצה: 050-6389846.


התנדבות באזור המרכז

שיבא תל השומר
-
התנדבות ברפואה וישועה ויזניץ לפנות לר' מאיר שכטר 0504199951

איכילוב - דרך עזר מציון,
לפרטים והצטרפות חוה 0529580045 מנחם 0522593300
או בוואטאטסאפ כאן

הסעת חולים לבדיקות קורונה ולטיפולים (כל הארץ, לבעלי רכב)
עזר לחיים צישינסקי - אתר 03-3-730-440 info@ ezla.org.il


פרטים מדוייקים יותר מיד אברהם - במח' קורונה בהדסה.
צריכים אנשים שעברו בדיקות Pcr (בדיקות קופ"ח רגילות), אחת חיובית + 2 שליליות (זאת אומרת אלו שהוגדרו במחלימים לפני הנוהל האחרון שמחלימים בלי בדיקות שליליות (או אלו שבכל אופן נדרשו לבדיקות שליליות- כמו מאושפזים ועוד).. יתכן שבהמשך הם יסתפקו בבדיקה חיובית שעבר ממנה חודש)
חוץ מזה צריכים בדיקה סרולוגית שיש נוגדים, אבל את הבדיקה הזו הם יכולים לארגן בבית החולים למי שרוצה להתנדב.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
במצב הנוכחי שלא חוזרים על בדיקות בהחלמה, יש מה לעשות כדי להצטרף למערך ההתנדבות.?
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
אבל אם אפשר להתמקד באיפה אפשר. על התופעה המצערת של בתי החולים שלא מכניסים מתנדבים, יש מספיק אשכולות (חשובים גם, הלוואי גם יועילו).
 

נחליאלי(ת)

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
לא!!!
חמותי ניסתה כי הבת שלה אושפזה כיולדת חיובית
ולא היה שום סיכוי, סגור ומסוגר....
אגב,
בלידה כן אפשרו לה להיות, כי זה מחוץ למחלקה, והם מציעים גם להזמין תומכת שכבר עברה קורונה(יש להם שם של מישהי כזו)
 

ST613

משתמש מקצוען
כל מי שיכול להתנדב זו זכות עצומה!!!!!
קראתי ראיון של אישה שבעלה חלה בקורונה (לא זוכרת את שמו)הוא יתכנן שמשהו יביא לו מים לשתות כי הוא כבר לא יכול יותר אבל לא היה מי שיעשה את זה!!!!!!!!(אגב האיש-צעיר אב לילדים ללא מחלות רקע הלך לעולמו ל"ע)לכן כל מי שיכול-לא צריך להבין ברפואה-צריך לב יהודי שיסכים ללכת לעזור לאנשים חסרי ישע שאין להם תנאים מנימאלים כי אין כח אדם.....
 

סטודיו-CROWN

מיתוג ופרסום עסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
D I G I T A L
כל מי שיכול להתנדב זו זכות עצומה!!!!!
קראתי ראיון של אישה שבעלה חלה בקורונה (לא זוכרת את שמו)הוא יתכנן שמשהו יביא לו מים לשתות כי הוא כבר לא יכול יותר אבל לא היה מי שיעשה את זה!!!!!!!!(אגב האיש-צעיר אב לילדים ללא מחלות רקע הלך לעולמו ל"ע)לכן כל מי שיכול-לא צריך להבין ברפואה-צריך לב יהודי שיסכים ללכת לעזור לאנשים חסרי ישע שאין להם תנאים מנימאלים כי אין כח אדם.....
יש לי שאלה כזאת למה לא מעבירים את כל החולי קורונה אחרי 14 ימים למחלקות הרגילות הרי הם כבר לא מדביקים וככה לשחרר את מחלקת קורונה ולהכניס חולים חדשים וככה הצוות לא יקרוס?
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
יש לי שאלה כזאת למה לא מעבירים את כל החולי קורונה אחרי 14 ימים למחלקות הרגילות הרי הם כבר לא מדביקים וככה לשחרר את מחלקת קורונה ולהכניס חולים חדשים וככה הצוות לא יקרוס?
כל עוד שיש להם תסמינים הם עדיין מדביקים.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה