מידע שימושי מחירי שכירות דירות לחגים תשפ"ה בירושלים

הללו

משתמש מקצוען
גרתי בעבר באיזור מגורים חסידי אסטרטגי לתקופת החגים.
שנה אחת השכרתי את דירתי, ובשנה אחר כך החסידות באיזור הציבה תקנות למחירון.
מה שגרם שלא השתלם לי לצאת מהדירה בשביל הסכום שנותנים...
אז אני לא בטוחה שהגבלת מחיר במקרה כזה תעזור, יתכן והיא פשוט תוריד את מלאי היחידות המוצעות להשכרה.
 

Green

משתמש מקצוען
אין לי בכלל דירה להשכיר ואני לא בצד מסוים
רק ממקומי היה נראה לי קצת מוזר כל הדיונים האלו
ונתחיל מהשורה האחרונה שלך
לא!!!! אני לא חושבת שזה שפוי והגיוני לשלם את המחירים האילו

ולכן אפילו שאני מאוד רוצה לנפוש מידי פעם בבית חילקיה לדוגמא ויוצא לי 2000+ לשבת רגילה אני לא אעשה את זה
ובחופש אני מקמבנת כדי שיהיה קצת אורור
אמנם היו שנים ששילמתי פי כמה ממה שרשמו פה בתקנות על חופש והתלוננתי נכון
אבל מצד שני הבנתי את ענין הביקוש

גם לא הגיוני בעיני עוד הרבה דברים לא שפויים שעולים הון ואין לי ברירה אלא לצרוך אותם

לא הגיוני בעיני עלות שעת הרצאה של רב(בכונה מביאה את זה הרי זה משהו רוחני למה הוא לוקח ל 40 דקות סכום הזוי)

אבל מה שחיבים חיבים
וכמו שלא באתי לפסיכולוג של הילד שלי שלוקח מאות שקלים לשעה ואני צריכה להוציא את זה כל שבוע במשך...ולא לילד אחד
כי אין ברירה , כך לא אבוא בתלונות לבעלי הדירה
כן מותר לשחרר קיטור

מה שאני מסבירה שאין מחיר שפוי

אני למשל יכולה לקבל על הדירה שלי בחופש נניח לפחות 1500
וכבר יצאתי לנפוש במקום אחר!!! ועדין לא משכירה בשביל 4500 כי לא שווה לי, לא מסוגלת להכין את הבית להשכרה, לדעת שאוכלים ועושים ככל העולה על רוחם וכן נותנת בחינם לבת משפחה
ונותנת לשבתות שמחה ולשכנות בכיף זה משהו אחר
אז ר"ה? לצאת? במיוחד? בשביל הסכומים של התקנות לא כל אחד ירצה לא שווה לו!!!

זה כמו שיבוא בתלונות לזמר חתונות למה הוא לוקח יקר יותר ממה שהתקנות בשיבה מרשות

בעלי הדירות כרגע הם בעלי עסק
לא מעניין אותם הרוחניות של החסיד והמצוקה שלו
(כן גם אם הם חסידים בעצמם שנוסעים למקום אחר)

ומותר לשוכרים להתאגד ,לא רק מותר אולי אפילו חובה
הם לא חייבים כלום לבעלי הדירות, אדרבא אם יצליחו להוריד מחירים זה מבורך רק שכל אחד יחליט אז אם שווה לו

(בכל אופן מבחינה עסקית לחשוב שנורמלי לרצות לשלם רק את מחיר השכירות זה קצת מוזר, אם לזוג עולה לשכור יחידה ב 7000 שח לא הגיוני שישכיר אותה לימים כמו עלות שבוע שלו, יש גם את ההוצאות מסביב)
נראה לי שאת בעצמך עונה תשובה על השאלה בסוף דברייך.
אני רק אחזור על זה שברור שיש מחיר שנחשב לשפוי, והמחיר שמבקשים על דירה הוא לא ביחס של שבוע אחד שכירות אלא ביחס של שלושה ימים לחודש כמעט.
וההקבלה שלא חסידים לא גומרים להקביל פה שהגעה לרבי לחג זה כמו חופש היא פשוט כבר מגוחכת עד נמאסה ביותר, כי אם עדיין לא הבנתם את ההבדל הזה שכ''כ ברור לכל חסיד, גם הוא הוא חסיד לא שרוף, ואפילו חסיד קר, ותשאלו כל חסיד בכל סגנון שהוא שמיד יבין את ההבדל והענין, אז תפסיקו כבר להקביל את זה לכל מיני דברים שאין להם שום השוואה שהיא. מובן?
 

Green

משתמש מקצוען
ז

זה קשר ישיר,
אנשים ששוכרים דירה בירושלים באזורי הבקוש, לוקחים בחשבון שחלק מהמימון זה מההשכרה במחירים המקובלים בחגים, אז אי אפשר לטעון לעושק... מקסימום אל תבואו ואל תשכרו
אוקיי, ועל זה באים התקנות להקל, לשנות מעט את הנורמה המטורפת כדי שיגיעו למחיר שפוי, עדיין יקבלו המשכירים סכום יפה מאד, כך שעוושק ודאי שאין כאן, והחישוב שעושים שזה חלק מימון הדירה יהיה שונה.
 

זבנג

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
עזבו את ירושלים (השכירות שלהם עוד יקרה )
למה בנתניה בקרית צאנז מחיר ליחידה לזוג זה 3000 ש"ח??????????????
1000 ש"ח ללילה לזוג?
נופש במקום יוקרתי כבר יותר זול
מישהו אמר לי שאי אפשר להוריד שם את המחיר כי שם זה לא אנשים שממילא יוצאים מהדירה אלא זוגות שהולכים לישון אצל ההורים כדי להרוויח, ואם המחיר ירד זה לא יהיה להם שווה, אבל 2000 ש"ח זה לא שווה בשביל לצאת ל3 לילות???
והשנה הם גם החליטו להשכיר את ההכנסת אורחים (גם לינה וגם אוכל) רק לגברים
כלומר האשה תשאר בבית עם הילדים הקטנים ל4 ימים, ממש נחמד וכיף...
 

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
חבל שאנשים לא מבינים מושגי בסיס בכלכלה.
פיקוח על מחירים הוא דבר הרסני שמפר את מנגנון ההיצע והביקוש ויוצר בעיקר דבר אחד - מחסור.

ברגע שלא מאפשרים להשכיר מעל מחיר מסוים הביקוש עולה, כי יש יותר אנשים שיכולים לשלם את המחיר המפוקח, ומאידך ההיצע יורד, כי יש פחות אנשים שירצו להשכיר במחיר המפוקח.
התוצאה היא שאולי עזרת לכמות מוגבלת של אנשים שהתמזל מזלם לשכור במחיר הנמוך, אבל מבחינה מערכתית גרמת רק נזק.

במצב של שוק חופשי המשאבים מתחלקים בצורה הכי יעילה, ומגיעים למי שהם הכי חשובים עבורו, קרי: מי שמוכן לשלם עליהם הכי הרבה.

אם עד היום אנשים שהיה חשוב להם במיוחד לשכור דירה מכל סיבה שהיא (לדוגמה, נכה שקשה לו ללכת מרחקים אחרים, או משפחה ברוכת ילדים) הייתה להם אפשרות לבטא את זה שהדבר יותר חשוב להם על ידי תשלום גבוה יותר, ובכך הם היו יכולים לשכור דירה כרצונם,
במצב החדש של שוק מפוקח אין להם מה לעשות.
וכך הדירות לא ילכו למי שבאמת יותר צריך אותם, אלא יתחלקו רנדומלית למי שיתפוס ראשון.
זו נקראת חלוקת משאבים לא יעילה.
 

. net

משתמש צעיר
גם אצל הליטאים ,אתה יכול לקנות מקום הרבה יותר יקר בישיבה שעולה יחסית יקר ברג שאתה יכול לקבל מקום בבית כנסת אחר בחינם .

אבל אתה רגיל לתפילות שם וכו'

וגם אצל הליטאים הרבה נוסעים בעיקר שנה ראשונה להתפלל בישיבה שח הבעל .
אבל זה בהמוניות כמו אצל החסידים
 

shishi

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
למה כמה עד היום השכירו דירה בת 3 חדרים ?
 

Green

משתמש מקצוען
חבל שאנשים לא מבינים מושגי בסיס בכלכלה.
פיקוח על מחירים הוא דבר הרסני שמפר את מנגנון ההיצע והביקוש ויוצר בעיקר דבר אחד - מחסור.

ברגע שלא מאפשרים להשכיר מעל מחיר מסוים הביקוש עולה, כי יש יותר אנשים שיכולים לשלם את המחיר המפוקח, ומאידך ההיצע יורד, כי יש פחות אנשים שירצו להשכיר במחיר המפוקח.
התוצאה היא שאולי עזרת לכמות מוגבלת של אנשים שהתמזל מזלם לשכור במחיר הנמוך, אבל מבחינה מערכתית גרמת רק נזק.

במצב של שוק חופשי המשאבים מתחלקים בצורה הכי יעילה, ומגיעים למי שהם הכי חשובים עבורו, קרי: מי שמוכן לשלם עליהם הכי הרבה.

אם עד היום אנשים שהיה חשוב להם במיוחד לשכור דירה מכל סיבה שהיא (לדוגמה, נכה שקשה לו ללכת מרחקים אחרים, או משפחה ברוכת ילדים) הייתה להם אפשרות לבטא את זה שהדבר יותר חשוב להם על ידי תשלום גבוה יותר, ובכך הם היו יכולים לשכור דירה כרצונם,
במצב החדש של שוק מפוקח אין להם מה לעשות.
וכך הדירות לא ילכו למי שבאמת יותר צריך אותם, אלא יתחלקו רנדומלית למי שיתפוס ראשון.
זו נקראת חלוקת משאבים לא יעילה.
אז תחליף את המילה "כלכלה" במילים "צורך נפשי" או "צורך רפואי" גם היית טוען כך? כי לחסיד זה צורך נפשי, ולא רק ענין של צריכה כלכלית.
 

שתים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
החסידויות נמצאות בניגוד עניינים מובהק
הם הרי מרוויחות הון עתק ממכירת המקומות בימים נוראים
ולא נראה שיש להם ענין שאנשים לא יבואו
אגב, בשולי הדיון שנים רבות התפללתי במניין קטן באיזור ה- 15 איש ועד היום אני תגעגע לתפילות שם...
אם החסידות כ"כ רוצה לעזור לאנשים, אולי שיורידו מחירים למקומות התפילה?
במקום לנסות להפוך את העולם ולבטל דירות שכבר הזמינו מראש?
למה לא?
 

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
אז תחליף את המילה "כלכלה" במילים "צורך נפשי" או "צורך רפואי" גם היית טוען כך? כי לחסיד זה צורך נפשי, ולא רק ענין של צריכה כלכלית.
חלוקת משאבים מוגבלים מכל סוג שהוא, היא כלכלה.
שוק חופשי מאפשר לחלק את המשאבים למי שהכי צריך אותם, אין הבדל אם סיבת הצורך שלו היא צורך נפשי, צורך רפואי, צורך רוחני או כל צורך אחר.

המשאב המוגבל במקרה שלנו הם דירות להשכרה באזור מסוים ובזמן מסוים.
הדבר הנכון הצודק וההגיוני ביותר הוא לאפשר למי שהכי מעוניין במשאב הזה לשלם עליו יותר.
 

commit

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
גם אצל הליטאים ,אתה יכול לקנות מקום הרבה יותר יקר בישיבה שעולה יחסית יקר ברג שאתה יכול לקבל מקום בבית כנסת אחר בחינם .
רואים שאתה לא ליטאי...
בבית הכנסת לא מקבלים מקום בחינם. קונים מקום. אולי קצת יותר בזול ממקום בישיבה, אבל ממש לא פער משמעותי.
יכול גם להיות שיהיה בית כנסת יותר יקר מישיבה.
 

שולי איטח

משתמש מקצוען
נראה לי שאת בעצמך עונה תשובה על השאלה בסוף דברייך.
אני רק אחזור על זה שברור שיש מחיר שנחשב לשפוי, והמחיר שמבקשים על דירה הוא לא ביחס של שבוע אחד שכירות אלא ביחס של שלושה ימים לחודש כמעט.
וההקבלה שלא חסידים לא גומרים להקביל פה שהגעה לרבי לחג זה כמו חופש היא פשוט כבר מגוחכת עד נמאסה ביותר, כי אם עדיין לא הבנתם את ההבדל הזה שכ''כ ברור לכל חסיד, גם הוא הוא חסיד לא שרוף, ואפילו חסיד קר, ותשאלו כל חסיד בכל סגנון שהוא שמיד יבין את ההבדל והענין, אז תפסיקו כבר להקביל את זה לכל מיני דברים שאין להם שום השוואה שהיא. מובן?
אני מאוד מבינה חסידים
לא אפרט למה כי זה קצת יסגיר אותי למי שקצת מכיר

ולא עושים הקבלה לחופש מבחינה ערכית אלא מבחינת ההגיון הכלכלי
(למרות שגם כחסידית אם את כזו לא תוכלי להבין הגיון של ליטאי שמשלם גנרטור 1000 לחודש- תארי לעצמך שכנה חסידית שתאמר לליטאית אולי אל תשלמי את זה ותתני לעניים זה יותר חשוב)
אני אישית הקבלתי את זה לפסיכולוג לילדים
זה כן חובה למי שצריך ??? ואני משלמת בחירוק שיניים

והתקנות מבקשות לתת במחיר שבוע שכירות ולי זה לא נשמע כלכלי
מדובר על 3 וחצי ימים +הוצאות של מי שיוצא מהבית שצריך לפעמים לשכור לעצמו+ ניקיון ועוד דברים שצריכים לדאוג בהשכרה יומית

ומתנצלת ממש לא מתכונת אליך אישית בתגובות שלי
 

Green

משתמש מקצוען
חלוקת משאבים מוגבלים מכל סוג שהוא, היא כלכלה.
שוק חופשי מאפשר לחלק את המשאבים למי שהכי צריך אותם, אין הבדל אם סיבת הצורך שלו היא צורך נפשי, צורך רפואי, צורך רוחני או כל צורך אחר.

המשאב המוגבל במקרה שלנו הם דירות להשכרה באזור מסוים ובזמן מסוים.
הדבר הנכון הצודק וההגיוני ביותר הוא לאפשר למי שהכי מעוניין במשאב הזה לשלם עליו יותר.
רק שאם היה כאן מי שמזדעק על תרופה מסוימת/טיפול מסוים שהוא צורך נפשי או רפואי שלו ומחירה עולה משנה לשנה לשנה, מכפילה ומשלשת, ומרים קול זעקה, אז היית אתה ואחרים יותר מבינים את הכאב, ואת הרצון להתאגד על מחיר, נכון?
כי יש אנשים לא חסידים שהם פשוט לא מבינים על מה הזעקה, למה הם לא יכולים להישאר בביתם ועושים כאן הקבלות מגוחכות.
זה למה ביקשתי להחליף את המילים, נראה לי שאז כולם כולל הלא חסידים יצליחו להבין את הצורך.
 
נערך לאחרונה ב:

. net

משתמש צעיר
רואים שאתה לא ליטאי...
בבית הכנסת לא מקבלים מקום בחינם. קונים מקום. אולי קצת יותר בזול ממקום בישיבה, אבל ממש לא פער משמעותי.
יכול גם להיות שיהיה בית כנסת יותר יקר מישיבה.
ממש אני ליטאית

ושנים קניתי בישיבה שהייתה יחסית יקרה .

בזמן שהייתה לי זכאות במקום אחר בחינם (לא לכולם היה שם בחינם ,אנחנו יכולנו )אחיות שלי היו מתפללות שם ואני הייתי קונה מקום בישיבה
 

commit

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
בזמן שהייתה לי זכאות במקום אחר בחינם (לא לכולם היה שם בחינם ,אנחנו יכולנו )אחיות שלי היו מתפללות שם ואני הייתי קונה מקום בישיבה
כנראה הייתם משלמים שם דמי חבר חודשיים, ועדיין זה לא מקובל.
אלא אם כן אבא שלך היה מרבני / גבאי בית הכנסת.
 

ש.ב.א

משתמש סופר מקצוען
לא כזה הבנתי מה הבעיה של האדמו"רים שליט"א להתכבד ולנסוע לדימונה/צפת, וכדו',
ושם יעשו את כל התקנות מראש, כשכל חסידות תתפוס לעצמה עיר אחת, אם רוצים לדאוג לחסידים אז שיעשו את זה..
(חסידויות שפחות חשוב להם "כל הכתוב לחיים בירושלים"), זה יחסוך לחסידים המון כסף
כי אין תנאים מתאימים לתפילות ואירוח.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יי:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  21  פעמים

לוח מודעות

למעלה