מידע שימושי מחירי שכירות דירות לחגים תשפ"ה בירושלים

מרגלית100

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני קוראת את האשכול ולא כ"כ מבינה,
המחירים שכתובים בתקנון הם בכלל לא מחירים נמוכים, בסה"כ לא כ"כ הורידו מחירים משנים קודמות, אם אתם מתמצאים (כאחת ששוכרת כל שנה באיזור עם משפחה גדולה), הם פשוט מנסים להישאר באותו רף וכן לא להעלות כי זה 3 ימים השנה, לא נשמע לי כ"כ אכזרי לגבי המשכירים, המחירים עדיין גבוהים ויפים ולא מתקרבים למחירים ששוכרים בויזניץ בב"ב, אז על מה המהומה והרחמנות על המשכירים??
 

מאמימוש

מקסימום כוחות לאמא
מנוי פרימיום
בכל מקרה,
אם זה מגיע לסכום שבן אדם לא יכול לעמוד בו
ברוב החסידויות יש פתרונות זולים יותר
(אכסניות לאברכים ובחורים, חדר אוכל מרכזי וכד')
מי שבוחר להביא את המשפחה שלו, זה כבר בחירה, ומשלמים עליה
אבל יש מספיק אנשים שאין להם, ומסתדרים יחסית בזול.

אז אולי הגיע הזמן לסדר מחדש את סולם הערכים שלנו?

יש מצב רציני, שאת אותו סכום שתכנן החסיד לשלם כדי להתפלל עם הרבי בר"ה היה נכון יותר, הלכתית ומוסרית להשקיע במצוות אחרות, צדקה, החזקת תורה, סיוע לחולים נזקקים, יולדות, גרושות, עגונות, גרים אלמנות ויתומים?
זה כבר הזוי!
כנראה את לא חסידית ולא מבינה בזה.
אולי גם באתרוג, שאנשים מוזילים כספים...
אולי גם על גנרטור...
אולי על כל מיני הוצאות אחרות שאצלך זה מאסט ואצל אחרים מיותר לחלוטין
(או הידור יפה, ויפה ממי שמוציא, אבל מישהו אחר חושב שלדעתו ההשקעה הכספית האדירה- היה עדיף שיתרמו את זה למצוות אחרות)
לכל אחד יש סדרי עדיפויות ומנסה לסדר אותם עבורו
לא קשור אליך, ואת לא אמורה להתערב...
 

שולי איטח

משתמש מקצוען
נשמע מדברייך כאילו הריווח של השוכר גדול משל המשכיר.
אז הריווח של המשכירה זה כסף, לא שווה לך התמורה כי קשה לך וכד' אז אל תשכירי, אף אחד לא מכריח.
מה שמסבירים כאן זה שצורך של חסיד להגיע לרבי הוא גדול יותר ממה שיכול לדמיין כל אחד שדם חסידי אינו זורם בעורקיו, מבחינתו זה הכרח, וחג ללא הרבי הוא לא חג, וברור שזה הריווח של החסיד בהגיעו לרבי, והטענה כאן היא על הריווח של המשכירים שדורשים עבורה מחיר הזוי ומפולפל,
לא נראה לי שאנשים שישכירו את דירותיהם במחיר של התקנות יצאו מופסדים, עובדה היא שהרבה מאד בבני ברק באזור ויזניץ עדיין שווה להם לצאת ולהשכיר לחסידי וויזניץ,
אז למה ירושלמי לא יכול לצאת מביתו במחיר שהבניברקי יוצא? אממה... כי אם הרף עלה, וזה הפך לנורמה גובה השכירות, אז מי שיקח פחות כבר יהיה ממש "פרייאר" וכביכול כבר לא שווה לו הסכום שיקבל.
לא ביקשו כאן מחיר זול, ביקשו מחיר שפוי,
האם בעיניך שפוי והגיוני לשלם את המחירים ההזויים שכתבו כאן למעלה?
אין לי בכלל דירה להשכיר ואני לא בצד מסוים
רק ממקומי היה נראה לי קצת מוזר כל הדיונים האלו
ונתחיל מהשורה האחרונה שלך
לא!!!! אני לא חושבת שזה שפוי והגיוני לשלם את המחירים האילו

ולכן אפילו שאני מאוד רוצה לנפוש מידי פעם בבית חילקיה לדוגמא ויוצא לי 2000+ לשבת רגילה אני לא אעשה את זה
ובחופש אני מקמבנת כדי שיהיה קצת אורור
אמנם היו שנים ששילמתי פי כמה ממה שרשמו פה בתקנות על חופש והתלוננתי נכון
אבל מצד שני הבנתי את ענין הביקוש

גם לא הגיוני בעיני עוד הרבה דברים לא שפויים שעולים הון ואין לי ברירה אלא לצרוך אותם

לא הגיוני בעיני עלות שעת הרצאה של רב(בכונה מביאה את זה הרי זה משהו רוחני למה הוא לוקח ל 40 דקות סכום הזוי)

אבל מה שחיבים חיבים
וכמו שלא באתי לפסיכולוג של הילד שלי שלוקח מאות שקלים לשעה ואני צריכה להוציא את זה כל שבוע במשך...ולא לילד אחד
כי אין ברירה , כך לא אבוא בתלונות לבעלי הדירה
כן מותר לשחרר קיטור

מה שאני מסבירה שאין מחיר שפוי

אני למשל יכולה לקבל על הדירה שלי בחופש נניח לפחות 1500
וכבר יצאתי לנפוש במקום אחר!!! ועדין לא משכירה בשביל 4500 כי לא שווה לי, לא מסוגלת להכין את הבית להשכרה, לדעת שאוכלים ועושים ככל העולה על רוחם וכן נותנת בחינם לבת משפחה
ונותנת לשבתות שמחה ולשכנות בכיף זה משהו אחר
אז ר"ה? לצאת? במיוחד? בשביל הסכומים של התקנות לא כל אחד ירצה לא שווה לו!!!

זה כמו שיבוא בתלונות לזמר חתונות למה הוא לוקח יקר יותר ממה שהתקנות בשיבה מרשות

בעלי הדירות כרגע הם בעלי עסק
לא מעניין אותם הרוחניות של החסיד והמצוקה שלו
(כן גם אם הם חסידים בעצמם שנוסעים למקום אחר)

ומותר לשוכרים להתאגד ,לא רק מותר אולי אפילו חובה
הם לא חייבים כלום לבעלי הדירות, אדרבא אם יצליחו להוריד מחירים זה מבורך רק שכל אחד יחליט אז אם שווה לו

(בכל אופן מבחינה עסקית לחשוב שנורמלי לרצות לשלם רק את מחיר השכירות זה קצת מוזר, אם לזוג עולה לשכור יחידה ב 7000 שח לא הגיוני שישכיר אותה לימים כמו עלות שבוע שלו, יש גם את ההוצאות מסביב)
 

ישא ברכה

משתמש פעיל
לא הגיוני בעיני עלות שעת הרצאה של רב (בכונה מביאה את זה הרי זה משהו רוחני למה הוא לוקח ל 40 דקות סכום הזוי)
מאוד לא מתאים אפילו בתור דוגמה
אבל אם כבר אז זה הזכיר לי שסיפר הרב ליאור גלזר
פעם גבאי אמר לו ''זה לא יפה שרב לוקח 1000 שקל לדרשה''
ענה לו הרב גלזר ''גם אני מסכים איתך ש1000 שקל זה מידי קצת...''
 

הדס99

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
ז
מדוע למען ה' קושרים את הבניברקי לגובה מחירי השכירות החודשי שמשלם הירושלמי בירושלים?
אם מישהו אחד ירביץ לי אני אז אני גם ארביץ עכשיו לאדם שני?
ואכן גם אצלכם בירושלים תעשו לעצמכם תקנות על המחירים המופרזים שאתם הירושלמים נדרשים לשלם.

כרגע מדברים כאן באשכול על "עושק" מחירי התקנות, ועל זאת תמיהתי כי אלו מחירים יפים מאד.
זה קשר ישיר,
אנשים ששוכרים דירה בירושלים באזורי הבקוש, לוקחים בחשבון שחלק מהמימון זה מההשכרה במחירים המקובלים בחגים, אז אי אפשר לטעון לעושק... מקסימום אל תבואו ואל תשכרו
 

mina

משתמש מקצוען
התסכול מובן היטב, אבל צריך להבין שההגעה אל הרבי כמו לישיבה אחרי החתונה, בעיקרה היתה לבד.
חסידים היו זורקים עצמם תחת לשולחנות כדי להתבטל אל ה'עבודה'.
עם הזמן, זה נהיה 'קלאב' או 'סמל סטטוס' כמו בהרבה דברים בציבור.
כך נוצר שאדם שאינו יכול לזרוק עצמו על מזרן, ולחטוף תנומה של שלש שעות עם ספר תהילים בידו,
מביא את משפחתו גם היא.
ואז יש צרכים נורמליים כמו שולחן לשבת וכיריים ותנור. ומצעים נקיים וכו'.
ואין אדם סביר שיוצא מביתו ביום כזה אם לא המחירים הללו.
זה נהיה הנופש החסידי, וכמו שבבין הזמנים בצפת המחירים בהתאם ככה בקרבת הרב'ס
קצת הגזמת עם ה "קלאב" וה "סמל סטטוס"
אני לא יודעת את מי את מארחת..
אני מכירה הרבה מאוד אנשים שנוסעים לצורך הקרבה אל הרבה.. ממש לא לשם חגיגה וליצנות..
והם לא נוסעים לבד. כי לאישה אין איפה להתארח או שהיא עם חמשה ילדים קטנים וכד'
ומובן העניין שהיא לא רוצה בכל החגים להשאר לבד...
אז כן, הם נאלצים לשלם מחירים יקרים על כך.
זה ממש לא נופש!!!!!!!!!!
אם תבואי לראות באילו תנאים אנשים מתארחים , תאמיני לי תשני את דעתך
וכותבת את זה אחת ששנים הייתה נשארת לבד עם ילדים ובכל מיני מצבים...

אגב, לא יודע אם מותר לשאול, מי מעודד את כווולם שחיייבים לבא לרב'ה אם לא החסידות עצמה?
האם משקיפים הגבאים כלפי עצמם כמה הם מתרימים מהציבור? אלו שהם כ"כ חסים עליו עכשיו?
כמה משלמים הם החסידים על מקום בבית המדרש? בכמה נמכרת עליה?
אז לא. תתפלאי לשמוע יש הרבה חסידויות שאין שום לחץ מצד הרבה או הגבאים על הצורך לשהות במחיצת הרבה.
ואם החסיד יישאר בביתו שבעיר אחרת - זה בסדר
הרבה מאוד פעמים הרצון הוא מצידו של החסיד בהחלט.

אולי הקושי הוא, בכך שאנשים שאינם מאנ"ש מתפרנסים מאנ"ש?
אני לא חושבת שלחסיד בעלז שחי על השקל מה שנקרא
יהיה יותר קל לשלם 6,000 ש"ח לחסיד בעלזא מאשר לליטאי...
 

דרך אמונה בחרתי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוקיי
מותר להעלות מחירים לפי ביקוש והצע.
משרד התחבורה יעלה את המחיר של נסיעה בודדת לכותל ל350 ש"ח, ולא, אין אפשרות להגיע רגלית, שטח צבאי סגור..
הכסף הזה הוא בסדר גמור שלוקחים, כי זה הולך לדלק של הטנקים והמטוסי קרב וזה צורך המלחמה ובגלל שלכותל יש ביקוש גבוה ההכנסה תהיה בהתאם.

אף אחד לא חייב להגיע לכותל!
מי שלא יכול לשלם שישאר בבית!!!

תתלוננו?
אבל למה?
זכותם!
ועוד תבינו לאיזה מטרות וכמה הוצאות מלחמה יש עכשיו!

וכל אלה שלא חסידים, קצת ביזיון לכתוב דעות כשלא מבינים, זה קצת מגחיך אתכם...

כן, אני נשארת השנה בבית לבד עם הילדים למרות הקושי הגדול מאוד! אני לא מחייבת אף אחד להביא לי את הדירה.
זכותכם המלאה לקחת כמה שאתם רוצים, הבעיה הגדולה באלה מתוך החסידות שלמרות הכל וכל התקנות לוקחים דירות במחיר גבוה, אם אףףף אחד אבל אףף אחד לא היה לוקח, לכם- למשכירים לא היה מה לנסות לקחת מחירים גבוהים כי פשוט אין ביקוש, והייתם נשארים בבית בחג והייתם נהנים כמו שתמיד חלמתם.
 

קומבינה

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
יפה, אז הבנת את הצורך,
ומה יעשה חסיד שהסכום שנדרש ממנו לשלם הוא כמו 2 משכורות חודשיות שלו?
ינסה להתאגד כדי להוריד לסכום שפוי (שוב, לא זול, אבל שפוי=הגיוני)
את אותו הדבר יכול לומר אברך ליטאי שהוא ובניו עשו שטייגען שנה שלימה, ובשביל לחזור עליו עוד שנה הם חייבים להיטען בבינהזמנים
ואני לא כותבת את זה בציניות או בצחוק
כאחת שמכירה את ענף הנופש מקרוב, זה מה שהמון אנשים אומרים לבעל הנופש: אין לכם מושג, עשיתם לנו את הלימוד של השנה הקרובה, הבחורים שלנו חוזרים עכשיו עם המון כוחות.

האם כשהם אומרים את זה הם מבקשים/מתחננים להנחה? לא. אני על כל פנים מעולם לא נתקלתי במישהו כזה


ועדיין, זכות הצרכנים להתאגד
אבל לא מתוך זלזול במשכירים, שרובם עמלים לפרנסתם. הרי מליונר לא יטרח לפנות את דירתו למען הכסף
הוא יעשה את זה מטוב לב, או שלא יעשה בכלל

לא מדובר פה בתאגידי ענק שעושים בוכטות על חשבון הציבור בהינד עפעף של העלאת המחיר בעוד שקל ועוד אחד, מדובר פה באנשים פרטיים שמתפרנסים מזה, וכל אלף שקלים נוספים שהם מרוויחים זה עוד מרווח נשימה
 

מאמימוש

מקסימום כוחות לאמא
מנוי פרימיום
משרד התחבורה יעלה את המחיר של נסיעה בודדת לכותל ל350 ש"ח, ולא, אין אפשרות להגיע רגלית, שטח צבאי סגור..
זה כבר מונופול...
זה משהו אחר.
אין לעוד מישהו יכולת להביא אוטובוסים לשם...

אף אחד לא מונע מאף אחד לקנות דירה ענקית באזור ירושלים
ולא יצטרך לשכור
יותר מזה
הוא מוזמן לקנות כמה דירות (יש מבחר גדול, תכנסי ליישא ברכה, וכד' מתווכים)
ולהשכיר בר"ה במחיר סמלי (לדוג' 50-100 ש"ח למיטה)

זה שוק חופשי
ושוק חופשי עובד לפי כללי ביקוש והיצע
אין בזה שום בעיה.

שוב, אין לי בכלל אינטרס בעניין
אין לי נכס בירושלים, וגם לא עולה לירושלים בחגים...
רק לא מבינה את זעקות השבר...
רוב מי שמשכיר את דירתו, זה זוגות צעירים שמשלמים שכירות אדירה, ולוקחים בחשבון את ההכנסה שהחגים (ומידי פעם גם שבתות) מכניסים להם כחלק מהשכירות...
 

קומבינה

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
יש מצב רציני, שאת אותו סכום שתכננת לשלם כדי לרכוש רכב, פאה יוקרתית, סטים לילדים, נופש לכל המשפחה, בית מפואר, נסיעה לחו"ל, שבת חתן לכל המשפחה, תכשיטי זהב ויהלומים, חתונות מפוארות, היה נכון יותר, הלכתית ומוסרית להשקיע במצוות אחרות, צדקה, החזקת תורה, סיוע לחולים נזקקים, יולדות, גרושות, עגונות, גרים אלמנות ויתומים?
האמת?
שום דבר ממה שיש פה ברשימה מעולם ולא רכשתי
לבד מרכב פשוט וזול שהוא צורך בסיסי ביותר במקום מגוריי
 

זו מי שאני

משתמש פעיל
דעתי כחסידית שנשארת בבית השנה
בגלל חשבון הבנק....
קודם כל ובראש ובראשונה
תעשו טובה ליטאים יקרים
אבל מי שלא מבין מה זה נסיעה לרעבע בראש השנה
אל תכתבו את הדעה שלכם!!!
פשוט כי אין לעם דעה בעניין!!
זה כמו שאני אנסה לענות למישהו שדובר צרפתית
סורי אבל אתם לא מכירים את השפה!!!

עכשיו ברור לי שאם הייתי בעלת דירה באיזור מבוקש הייתי לוקחת כל סכום גבוה שהיו מסכימים לשלם לי?
למה לא להתפרנס ככיש לי נכס מבוקש...
בעייני מי שיכול וצריך לעצור את הטירוף הזה
אילו החסידים
ואני בתוכם ...
שאף חסיד עשיר ככל שיהיה או ”שרוף ” ככל שיהיה לא ישלם מחירים מופרזים
המחיר פשוט יהיה חייב להתאזן
 

דרך אמונה בחרתי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
זה כבר מונופול...
זה משהו אחר.
אין לעוד מישהו יכולת להביא אוטובוסים לשם...

אף אחד לא מונע מאף אחד לקנות דירה ענקית באזור ירושלים
ולא יצטרך לשכור
יותר מזה
הוא מוזמן לקנות כמה דירות (יש מבחר גדול, תכנסי ליישא ברכה, וכד' מתווכים)
ולהשכיר בר"ה במחיר סמלי (לדוג' 50-100 ש"ח למיטה)

זה שוק חופשי
ושוק חופשי עובד לפי כללי ביקוש והיצע
אין בזה שום בעיה.

שוב, אין לי בכלל אינטרס בעניין
אין לי נכס בירושלים, וגם לא עולה לירושלים בחגים...
רק לא מבינה את זעקות השבר...
רוב מי שמשכיר את דירתו, זה זוגות צעירים שמשלמים שכירות אדירה, ולוקחים בחשבון את ההכנסה שהחגים (ומידי פעם גם שבתות) מכניסים להם כחלק מהשכירות...
כתבתי את הרעיון, לא הדוגמה היא שמייצגת, כך שהתשובה שלך בכלל לא קשורה ...
למרות האשכול המתסיס, לא רוצה להמשיך להגיב.
כל אחד ממילא ישאר בעמדה שלו, ואני מקווה שיקרה בסוף שינוי...
 

שולי איטח

משתמש מקצוען
מאוד לא מתאים אפילו בתור דוגמה
אבל אם כבר אז זה הזכיר לי שסיפר הרב ליאור גלזר
פעם גבאי אמר לו ''זה לא יפה שרב לוקח 1000 שקל לדרשה''
ענה לו הרב גלזר ''גם אני מסכים איתך ש1000 שקל זה מידי קצת...''
למה לא מתאים
בעיני מתאים מאוד

קחי את בעלת הדירה שגרה באיזור המבוקש
היא רכזת באחד המוסדות אתמול שילמה בלית ברירה (נכון שזה לא מכספה אבל בסופו של דבר כל סכום שמוסד מוציא הוא מכספי ההורים )למרצה מבוקש 2800 שח עבור הרצאה ו 3000 שח לתוכנית שירה
(כל המשכורת שלה לחודש בערך כך)
היום יש לה מוצר ביד שאפשר לקבל עליו סכומים דומים למה שלא תנצל??
לא מצדיקה מסבירה את ההגיון הכלכלי מאחורי הדברים

ואני מאשימה לא רק את המרצה ואת בעלת התוכנית
אלא את המוסדות, מה אתם לוקחים , אם אף אחד לא היה לוקח זה לא היה המחירים
ואז היו כאילו שלא היה משתלם להם וכאילו שכן

לכל אחד יש את הצרכים הרוחניים הקריטים שלו
לא נכון וראוי לזלזל בכלל ומותר להבין
אבל אף אחד לא יכול לחייב את השני לותר על סכומים שיכול לקבל (כן היכול לקבל נהיה תלוי דוקא באילו שצרכו את זה) בשביל הצורך הזה
 
נערך לאחרונה ב:

זו מי שאני

משתמש פעיל
כתבתי באכול הסמוך...
כבר לא זוכרת איזה אשכול התסיס אז כותב גם כאן

דעתי כחסידית שנשארת בבית השנה
בגלל חשבון הבנק....
קודם כל ובראש ובראשונה
תעשו טובה ליטאים יקרים
אבל מי שלא מבין מה זה נסיעה לרעבע בראש השנה
אל תכתבו את הדעה שלכם!!!
פשוט כי אין לעם דעה בעניין!!
זה כמו שאני אנסה לענות למישהו שדובר צרפתית
סורי אבל אתם לא מכירים את השפה!!!

עכשיו ברור לי שאם הייתי בעלת דירה באיזור מבוקש הייתי לוקחת כל סכום גבוה שהיו מסכימים לשלם לי?
למה לא להתפרנס ככיש לי נכס מבוקש...
בעייני מי שיכול וצריך לעצור את הטירוף הזה
אילו החסידים
ואני בתוכם ...
שאף חסיד עשיר ככל שיהיה או ”שרוף ” ככל שיהיה לא ישלם מחירים מופרזים
המחיר פשוט יהיה חייב להתאזן
 

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
על חלב ולחם לא מבקשים 395 שח כי הוא בפיקוח!! והסיבה שהוא בפיקוח זה שזה חירום אם לא יהיה!!
יש דברים שחייבים לעשות אותם או לרכוש אותם ויש דברים שלו...
ובדיוק כמו שכתבו פה חלב חייבים לקנות ולא יתכן שהוא יעלה 350 ש"ח בדיוק כמו שלא יתכן שמכונת כבסיה תעלה 15000 ש"ח.. ולכן גם לא יעלו את המחירים כי ישנה סבירות כמה כסף גובים על כל דבר...
פיקוח על מחירים לא נועד למצב חירום, מהסיבה הפשוטה שהוא לגמרי לא יעיל למצב חירום.
הפיקוח על המחירים מגיע מתוך תפיסה שהוא עוזר למנוע העלאת מחיר בשגרה. נשים בצד את השאלה האם זה עובד. למקרה של מחסור זה לגמרי לא עוזר. אפילו כשיש קצת מחסור, היצרנים מעדיפים לא לייצר את המוצרים בפיקוח ולייצר במקומם מוצרים לא בפיקוח שעליהם הם מרוויחים יותר. אפשר לאסור על מכירת לחם מעל מחיר מסוים אבל אי אפשר לחייב לייצר ולמכור במחיר הזה. במצב חירום אף אחד לא ימכור לחם אחיד ב9.96 ש"ח. בעלי מאפיות ישמרו את הלחם למשפחה שלהם, או ימכרו בשוק השחור באיזה מחיר שבא להם. כשיש שני אנשים שרוצים לקנות את אותה כיכר לחם אז או שאחד מהם ישלם יותר ממה שהשני מוכן לשלם, או שהם ילכו מכות.
הדרך היחידה לדאוג שיהיה לחם בשעת חירום הוא שהמדינה תפתח את מאגרי החירום שלה ותחלק לחם (גם מכירה מוקצבת במחיר "הגיוני" היא בעצם חלוקה, כשהיא מתחת למחיר השוק החופשי). אולי המדינה תגייס למילואים את עובדי המאפיות ואפילו תפקיע מאגרי קמח פרטיים. בשום דרך אחרת שהיא לא ניהול ישיר וריכוזי אין אפשרות שמחירי לחם ישארו נמוכים בזמן מחסור אמיתי.
אותו דבר מכונות כביסה. אפשר להגיד עד מחר ש"לא יתכן" שמכונת כביסה תעלה מעל מחיר מסוים, אבל אם יהיה מחסור במכונות כביסה אז דווקא בגלל שזה מוצר שקשה להסתדר בלעדיו, המחיר יטפס בלי שום קשר ל"הגיון", בדיוק עד לנקודה שבה מספיק אנשים יעדיפו לוותר על מכונת כביסה. גם אם הנקודה הזו תהיה בגובה שלוש משכורות חודשיות ואפילו ארבע.

כדאי להבין איך זה עובד לפני שמתחילים לעשות פה השוואות לשוק הדירות לחגים. בסופו של דבר יש בדיוק שתי דרכים לגרום להורדת המחירים. אחת היא בכלים של השוק החופשי, הקונים יחליטו שהם מעדיפים להסתדר בלי מאשר לשלם ביוקר והמוכרים יאלצו להוריד מחיר. זה יכול להיות על ידי חרם מאורגן או על ידי הצטברות של אנשים פרטיים בלי תיאום. השניה היא לעשות כמו שהמדינה עושה כשהיא רוצה להוריד מחירים באופן מלאכותי - לספוג את העלויות על ידי גוף מרכזי ולחלק לאנשים פרטיים במחיר מסובסד.
 

שולי איטח

משתמש מקצוען
לא הבנת אותי - אני מסכים עם כל מילה
הפריע לי רק הדוגמה
לא מדברים כאן בפורום על רבנים. נקודה
צודקת
אבל לא דברתי על רבנים (סליחה אם רשמתי רב), דברתי על מרצים
ולא נקטתי שם מסוים ח"ו
מבחינתי בעלי הדירות המשכירים לא פחותים ממרצים , ולכן לפי דעתך גם עליהם לכאורה אסור לדבר....
והאמת שעל כל יהודי באשר הוא
אבל זה סתם סטיה מהאשכול אז סיימתי
 

Green

משתמש מקצוען
זה די כתוב במפורש ב"קול קורא" שהם פרסמו
צפה בקובץ המצורף 1769546
צפה בקובץ המצורף 1769547
שום דבר, לא קשה בכלל להבין, הכוונה שאלו שאינם חסידים/או אנשי חסידות מעיר אחרת עושים קופה שמנה על גב אנשי החסידות שכל כוונתם הוא לשהות במחיצת רבם בחג,
ולמה שמינה? זה בוודאי מובן, כי אין עוד שום מקום שאלו המחירים בחג .
מה שאין כן החסידים שרבם בירושלים בעלי משפחות שבוודאי לא יצאו מביתם לחג גם בעד כל הון שבעולם,
מהכירות קרובה, אני מכירה אולי מעט מאד משפחות וזוגות צעירים שיש להם מקום אחר לשהות בירושלים והם יוצאים ועדיין נשארים בירושלים, והם עושים זאת רק בגלל שהמחירים כ''כ שוברי שוק עד שזה ששווה להם לצאת. אבל ברגע שהמחירים יהיו שפויים רק אילו שאין להם ענין בדווקא להיות בירושלים יצאו וישכירו ועדיין גם כך ירוויחו סכום יפה מאד.
צודק לגבי הסעיף השני, גם לי לא מובן, כי מה אני צריכה לחשב חשבונות של ''לו הייתי'' - לו הייתי נותנת את כספי לחסידות במקום לרכוש לעצמי סט ביגוד נוסף לשבת..., זכותי לחשב את ההוצאות שלי.
 

חורף ואביב

משתמש רשום
שוב, אין לי בכלל אינטרס בעניין
אין לי נכס בירושלים, וגם לא עולה לירושלים בחגים...
רק לא מבינה את זעקות השבר...
רוב מי שמשכיר את דירתו, זה זוגות צעירים שמשלמים שכירות אדירה, ולוקחים בחשבון את ההכנסה שהחגים (ומידי פעם גם שבתות) מכניסים להם כחלק מהשכירות...
אז למה את מגיבה?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יי:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  21  פעמים

לוח מודעות

למעלה