קורונה מחאה על השחרת הציבור החרדי-מכבי-מה דעתכם בענין?

מצב
הנושא נעול.

לולק

משתמש פעיל
שלחתי מייל.
נדהמתי לראות את דברי ההבל של מנכל מכבי, מר רן סער בנוגע לשיעור התחלואה בבני ברק,
דברים ללא שום ביסוס מקצועי הגורמים להסתה פרועה ולהשנאת המיגזר תמורת כותרת מלטפת.
מכבי המתיימרת לשרת את המיגזר אינה ראויה יותר לאימון הציבור החרדי.
בשלב זה אני מבקש לבטל מיידית את חברותי ב'מכבי שלי' ובהזדמנות הראשונה אעבור יחד עם כל משפחתי לקופה שלא עושה רייטינג על גב לקוחותיה.

בצער רב
 

קווי מתאר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עימוד ספרים
בשעה שאומרים לנו לחרדים לא להתפלל במנין!-
עומדים 5 שוטרים ביחד כדי לאכוף את החוק!!!!!
בדומה לזה -
התפלאתי לשמוע את נתניהו מתבדח מהבידוד על האיפור והשיער שנראים כך כי הפעם הוא סידר אותם בעצמו -
וכל שאר הפעמים? איך בדיוק איפרו אותו - ממרחק 2 מטר? בלי מגע?...
 

חחח

משתמש סופר מקצוען
שלחתי מייל.
נדהמתי לראות את דברי ההבל של מנכל מכבי, מר רן סער בנוגע לשיעור התחלואה בבני ברק,
דברים ללא שום ביסוס מקצועי הגורמים להסתה פרועה ולהשנאת המיגזר תמורת כותרת מלטפת.
מכבי המתיימרת לשרת את המיגזר אינה ראויה יותר לאימון הציבור החרדי.
בשלב זה אני מבקש לבטל מיידית את חברותי ב'מכבי שלי' ובהזדמנות הראשונה אעבור יחד עם כל משפחתי לקופה שלא עושה רייטינג על גב לקוחותיה.

בצער רב
מצטרפת!
שלחתי ג"כ משהו בסגנון.

מי עוד?
 

חחח

משתמש סופר מקצוען

ג'ירפה

משתמש פעיל
שרחוב רבי עקיבא היה הומה.
שהמסחר החרדי המשיך במלוא עוזו.
שילדים שיחקו ברחוב כבכל יום.
נ.ב. מה הקשר מה עשו בתל אביב? זה מארגן אותנו מבחינת ונשמרתם?
דייייי
אם זה, כן, הקטע הזה וכל חבריו, אינם הסתה מכוערת ונבובה, אז מה כן????
איצקוביץ נסגר עוד כשהיה מותר עשר בכל מנין בתוך מבנה!!! ולכל החכמים ויודעי כל אני במקרה הייתי בפנים כשזה ננעל! והגבאי אמר שהוא נועל מכיון שיש יותר מעשר במנין!
ומכאן לרשעות \ הסתה \ אכזריות, לבוא ולומר שזה נסגר יומיים אחר התקנות??? בגלל דיבורי הסתה כאלו עוד תפרוץ כאן מלחמת אחים!
רח' ר' עקיבא לא הומה! ולא המה! למי שיודע איך באמת נראה ר' עקיבא כשהוא הומה!!!
'המסחר החרדי' איזו התנשאות. כאילו 'המסחר החילוני' המתורבת שבת בשניה שנאמר??? כולם סגרו אחר תקופת ההכלה!
ילדים שיחקו ברחוב, כי מה אפשר לומר למשפחה עם 10 ילדים ב-70 מ"ר??? וגם זה כמעט ולא קיים למי שחי וגר בבני ברק!!
די להסתה!
די לרשעות!
די לצביעות!
די!!!
 

hila

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
אני חושבת שכדאי שנשלח מייל לחברות שמפרסמות בערוץ 12 שאם הן ממשיכות לפרסם שם נאגד רשימה של כ1000 איש שלא יקנו מוצרים שלהם בחודש הקרוב
אפשר להחליט על נוסח וכולנו נפוצץ להן את המייל
אני לא במכבי ...
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
זה הנוסח ששלחתי:

נושא: מחאה על השחרת שמו של ציבור לקוחותיכם הגדול ביותר!

------

בושה.

זה מה שחשתי כלקוחה נאמנה לכם.
את נאמנותי הפגנתי לא פעם, אך אתה, מר רון סער, הפגנת בוגדנות מול מצלמות התקשורת.
רצית לקבל אהדה ואמינות והשתמשת בי, כנתון מהימן!
אמרת ש- 50% מהציבור החרדי מבוטח אצלכם, ולפי הדגימות יש 75,000 חולי קורנה בבני ברק!!!

מעבר לגיחוך שבדבר, איך לא עצרת לבדוק את דבריך- הרי המספרים המאומתים היו 930 באותו יום, איך קפצת ל-75,000 ?...

אבל מעבר לכך-
תרמת להפצת אנטישמיות, שנאה והסתה בשכבות העם.

יגמרו ימי הקורונה, מר רון סער.
או שאני עוזבת את מכבי לטובת קופת חולים עם יו"ר יהודי יותר,
או שאתן יד ואדאג להיות שותפה בכל התארגנות שתעמיד יו"ר חילופי לקופה אותה אני מממנת.

תתבייש לך.
כי גם אני מתביישת.
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
אני מוחה על דברי רן סער,
אבל במכתבים שאתם כותבים לו אל תפגינו בורות. כי אחרת אתם מתנהגים דומה לו..

הוא אמר שתוצאות המדגם מראות כי 38% מהדגימות חיוביות ולכן שליש (75000) חולים.
והוא טעה. כי לא היה מדגם.
היה בדיקה של אנשים עם תסימינים ולא סביר להסיק מדגימות של אנשים עם תסימינים לגבי שאר האוכלוסיה.
אבל הטעות שלו היא לא קפיצה מ930 ל75000. אלא פשוט באותה העת לא ניתן היה לשער את כמות החולים בבדיקה מדגמית. כי בדיקה מדגמית צריכה לבדוק את כל האוכלוסיה (צעירים, מבוגרים, עם תסמינים ובלי)
 

ראש לשועלים

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
הביטו, אני חושב שהעליהום על רן סער מוצדק ביותר, אבל כדאי למקד אותו בנקודה הנכונה:
האמירה שלו, גם אם היא לא נכונה, היא לא יותר מטעות מספרית איומה.
האיש לא הבין את הנתון שנמסר לו, והעביר את רשמיו המוטעים הלאה אל חברי הכנסת. פה לא הבעיה.

הבעיה הגדולה, שהאדון ממרום גאוותו לא מעלה על דעתו להתנצל ולחזור בו.
להתנצל בפני תושבי בני ברק, מבוטחיו בדרך כלל, ולהתנצל בפני כל חרדי בארץ שהפך עכשיו בגללו למוקצה מחמת נגיף.
בנוסף, היה עליו ללכת מאולפן לאולפן ולהבהיר שהנתון היה שגוי.

במקום זה, האיש בעזות מצח שאינה יודעת גבול, ובזלזול נורא בקהל הילידים - לקוחותיו, שלדעתו כנראה לא ניחן בעצמאות מחשבתית צרכנית, הולך מאולפן לאולפן, ואומר: אם המספר לא נכון היום, הוא יהיה נכון מחר.
חזיז ורעם.
טעית טעות פטאלית, ואתה מתעקש עליה כמו ילד זב חוטם.
אתה לא מסוגל להודות בטעות, וחשוב מזה, כנראה לא רוצה להודות בה, כי אנחנו לא מספיק חשובים בשביל שתשקיע משהו בשבילנו, ותוציא הודעת התנצלות מינימלית.

אדוני היקר,
השאלה אם טעית כשטעית, או שלא טעית כשטעית, היא משנית.
כשמנכ"ל של חברה או גוף גדול פוגע בטעות או במשתמע בציבור לקוחות גדול - אפילו בציבור לקוחות פוטנציאלי - הדבר הראשון שלשכתו עושה זה להושיב צוות ניהול משברים שינסה לתקן ולשפץ את הרושם ולפייס את אותו ציבור.
מה עשה האדון חלף זאת? הלך לכלי התקשורת החרדים, לא כדי להתנצל, אלא כדי להסביר שהוא מאד מודאג ממצבם של מבוטחיו. יפה. תודה רבה. באמת לא מובן מאליו שאדון חילוני שעומד בראש קופת חולים ענקית דואג גם לבריאות חברי הקופה החרדים. כל הכבוד.

אפילו אם הטעות היא של הציבור, שלא הבין את דברי כבוד מעלת המנכ"ל, זה לא חשוב. בטח לימדו אותך שהלקוח תמיד צודק, ושעלבון מודדים בנפגע ולא בפוגע.
כאן זה לא עלבון, זו פגיעה קשה. פגיעה חברתית, אישית, כלכלית וציבורית, שאת נזקיה אנחנו עלולים לאכול שנים.
את הנזק כנראה כבר לא תוכל לתקן, נשאר לציבור שלנו להבין את המסר, וללכת למקום שהוא מרגיש בו יותר בבית.

נ.ב. למאבק הזה יש סיכוי טוב יותר, בשונה מהקרב על ר.מ. שהוא אבוד מראש מאלף סיבות. כי למכבי יש מתחרים, הוי אומר, גופים אינטרסנטיים חזקים מאד שיכולים לחבור יחד ולהפיל אותה במגזר.
מקווה שהם אכן ינצלו את ההזדמנות (אפשר באנונימיות... זה לא פרסומי בחירות).
 

אסתי H

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה והפקת סרטים
לא הייתי עובר קופה בשביל זה!

אבל חובה על מנכ"ל מכבי להתנצל

ואתמול בשידור ניסו לעזור לו להסביר את דבריו שהתכוון לשליש מכמות הנבדקים ולא הסכים לתקן את עצמו ומצד שני לא חזר על ההתבטאות האומללה

אם זה היה מצב רגיל היה אפשר לפוצץ את המייל של מכבי בתגובות חריפות,

אבל עכשיו המייל שלהם פעיל למקרים מצילי חיים כפשוטו , ולכן נשאר לנו רק לבכות ולחשוב למה הביא השם לנו ככה!
אם מנכל החברה שלי שקרן, טיפש, ולא נאמן לציבור אליו הוא מתחנף כבר כמה שנים-זו סיבה מצויינת לעזוב.
לא מדברת על אנשים בעלי ותק שמשתמשים בזכויות שהותק מעניק, אבל אנחנו מחר עוברים לכללית.
 

חיה וקיימת

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
גם "במלוא עוזו" זה עניין יחסי.
יחסי לירושלים, למשל.

את רצינית שבגלל שלא היו משלוחים ולא נתנו להיכנס לחנויות (הוראה כדי לשמור על בריאות הציבור) יש הצדקה להתקהלות במצב של מגיפה?
יחסי לצורת ההסתכלות
האם לראות את כל הרבבות שנשארו בבית
או לחפש את רעת הארץ בכח.
 

חיה וקיימת

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אם אין שום הצדקה - אז למה מחפשים עכשיו אשמים מבחוץ?
למה לא יושבים ועושים חשבון נפש?
כל אחד יעשה את חשבון הנפש שלו בכוחות עצמו.
בלי עזרה מבחוץ. תודה.
ובלי שיפוטיות והטפות.
 

שריתאליז

משתמש מקצוען
אומנם ארוך.
אבל שווה
מעבירה גם לפה .כי זה חשוב

*בידוד בתוך בידוד*
*אות חיים*
*חיים ולדר*

1.
נתחיל בדברים הפחות נעימים.
אין ספק שהציבור החרדי סופג מכות גדולות מנגיף הקורונה, יותר מהאחוז שלו באוכלוסיה
התופעה הזו נובעת משתי סיבות עיקריות:
הסיבה הראשונה חיובית דווקא. אורח החיים החרדי מתאפיין בחיי קהילה, להבדיל מהאינדיווידואליות שמאפיינת ציבורים אחרים. *בימים כתיקונם אדם חרדי פוגש לפחות שלושים אנשים בכל יום*. ואני מדבר על המינימום שזה בני משפחתו והמניין שהוא מתפלל שלוש פעמים ביום. בדרך כלל מדובר בהרבה הרבה יותר משלושים אנשים. מפני שרוב המניינים אינם מונים רק עשרה בני אדם אלא יותר בכיוון של חמישים אנשים ולא לקחתי בחשבון עבודה, מכולת, חברותא, "שלום זכר" "חתונות, בר מצוות, שיעורי תורה, טישים, ועוד...
כמו כן, בניין רגיל בן 12 דירות מונה *36 נפשות לכל היותר,* ואילו בניין חרדי בן 12 דירות מונה *96 נפשות לכל הפחות...* והוא בדרך כלל קרוב מאד, מרחק 2 כיפות מהבניין הבא...
כשמדובר בהרגלים אנושיים, לעבור ממצב a למצב b, זה דבר שלוקח לבני אדם שנים רבות ולמען האמת, מי כמונו יודע שרוב האנשים לא משתנים כל החיים.
*למרות זאת נעשה שינוי*, והוא שינוי היסטורי ממש ובלתי אנושי כמעט ונעשה יחסית בזמן קצר מאד.
מנקודת ההסתכלות הזו, *הציבור החרדי דווקא ראוי לשבח*, מפני שהוא הצליח לוותר על דברים שהם מבחינה נפשית סוג של "יהרג ואל יעבור" ואני מדגיש מבחינה נפשית. לא הלכתית.
לומר לאנשים לא להתפלל במניין, לא ללכת למקווה לא ללמוד בביהמ"ד לא ללכת לטיש, לא לשמח חתן וכלה ולא לכבד את המת בהלוויה רבת משתתפים, זוהי "גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה" ואף על פי כן *רוב רובו של הציבור עמד בה בגבורה* וראוי לכל שבח על כך ולא להפך.
2.
תרשו לי לחדד כאן נקודה נוספת הקשורה לדברים שכתבתי לעיל:
תגידו: גם החילוניים מוותרים על דברים. אין ספורט, אין אירועי זמר ופסטיבלים.
כל זה נכון. אבל אם יאמרו לחילוני מהשורה: תוותר על הסמערטפון שלך על הטלוויזיה שלל ועל כל מכשירי התקשורת שלך, יש מצב שהוא לא יעמוד בזה. יהיו שיאמרו: "כבר לא משתלם לי לחיות ככה".
לרוב החרדים אין טלפון חכם, ובוודאי שלא כלי תקשורת מתוחכמים שיכולים להעביר את זמנם.
ויתרה על כך, תפילה ומנין ולימוד וקריאת התורה הם בשביל החרדי משהו שדומה לחמצן. הוא לא יכול בלעדיהם. ובהעדרם חייו אינם חיים לכן ניתן להבין את הקושי לשנות את ההרגל.
אני נזכר בסבא שלי יחיאל זאב ריזל ז"ל שעד הרגע בו יכול היה לדדות לבית הכנסת "פועלי אגודת ישראל" ברחוב ארלוזרוב פינת רחוב מיכאל בחיפה, מרחק רב מבית הורי שם התגורר בעשור האחרון לחייו, הוא היה הולך לשם, מתפלל ויושב ולומד חצי יום. אחרי שגופו בגד בו הוא הלך ודעך. לא היה טעם לחייו.
אני מכיר אנשים מבוגרים שלא מצליחים אפילו לחשוב על תפילה בלי מניין. וכשהם מודדים את המושג "חיים" הפלא בטוחים ששווה להם לחיות בלי זה.
אל לנו לזלזל בכל הנתונים הללו. אל לנו לזלזל בערבות ההדדית שגרמה לרבים, לפחות בתחילת המערכה, כשלא היה לגמרי ברור המשמעות שלה, שלא לעמוד מנגד דמעותיה של כלה ולרצות לשמחה, שלא לוותר על שמחת הפורים שלא לוותר על מניין על מקווה ועל קריאת התורה.
ועדיין רובם ככולם התעשתו. החתונות הצטמצמו לעשרה, הת"תים והישיבות סגרו את שעריהם, הטישים בטלו, המקוואות נסגרו, ולאחר מכן בתי הכנסת. הכל שבת ודמם. אמנם לקח קצת יותר זמן אבל *הציבור עשה את השינוי.*
3.
הסיבה השניה לאחוזים הגבוהים של ההדבקה היא שלילית בתכלית. קבוצות קטנות בשולי הציבור היו "אויבר חכמים" ו"עשו דווקא".
אלא הן קבוצות שעושות לנו נזק כל ימי השנה ובזמנים אלה בצורה כפולה ומכופלת.
הנזק הפחות חמור הוא תדמיתי. הם מוציאים את דיבתינו עוד לפני מגיפת הקורונה והוסיפו חטא על פשע במהלכה, כי הקורונה, זה כבר לא אי נוחות מול הפגנה. זו תחושה של הציבור החילוני שמישהו מתעלם מהבריאות שלו, שלמישהו לא ממש איכפת שיחלה וימות. הם אינם מעלים בדעת שמדובר בקבוצה קטנה ושולית שמזיקה בעיקר לציבור החרדי.
אלה שחרגו מההוראות כי לא הבינו אותם או כי לא הצליחו לעמוד בהן, הם בחזקת "שוגגין", אך אלה שעשו "דווקא" שאמרו "אף אחד לא יגיד לנו מה לעשות" הם בבחינת "מזידים", ואם חלילה מישהו יאבד את חייו כתוצאה מהזלזול המכוון שלהם, זה ייזקף לחובתם, *אם כי ברור לי שגם אותם אנשים לא באמת התכוונו לפגוע או להרוג.*
גם חורבן ירושלים התרחש בשל סיקריקים שעשו "דווקא" ושרפו לכולם את מחסני התברואה.
תראו כמה ההיסטוריה חוזרת על עצמה.
כך או כך, הנזק כבר נעשה, וכעת אנחנו צריכים להתמודד עם תוצאותיו.
4.
אנחנו נתמודד, הוהו נתמודד. שיהיה ברור שכבר כעת חרדי שיוצא למקום חילוני יזכה במקרה הטוב להתרחקות מנומסת ומפוחדת בדיוק כמו היחס אל הפועלים הסיניים בתחילת המגיפה, ובמקרה הרע לאלימות מילולית קשה ואולי אפילו פיזית.
בימים ש"יוסל'ה שוכמכר" נחטף עשו בזה שלטונות מפא"י שימוש להשתלחות בחרדים, שחלקם חטפו מכות ברחובות.
בעוד שבוע וחצי, למרבה הצער, עלולים חלילה למות יותר ויותר אנשים. עלינו להתכונן ליחס מאד לא נעים בלשון המעטה מצד הציבור החילוני שלא מכיר את הניואנסים ויחסי הכוחות בתוך הציבור החרדי. כולי תקווה שהמשטרה תיערך להגן עלינו, *כי אם לא, עלינו להתארגן ולהגן על עצמנו. ממש כך.*
אם אתם מטילים ספק במה שכתבתי, תראו את השיח בתוכנו פנימה.
יש איזו נטייה אנושית "למצוא אשמים" בכל דבר. כבר בילדות, כשקבוצה של ילדים מפסידה במשחק, יהיה תמיד מישהו שיחפש וימצא מישהו בתוך הקבוצה לתלות בו את "האשמה".
והאמת היא, שחוץ ממקרים בהם אחד מחברי הקבוצה עשה "דווקא" והרס במתכוון לקבוצתו או חמור מכך, סייע לקבוצה היריבה שאז הוא באמת אשם, , אין באמת אשמה בקבוצה שהפסידה. שכן כל אחד עשה את ההשתדלות שלו והם פשוט לא הצליחו בגלל שהקבוצה השניה הייתה טובה יותר או בגלל שנעשו טעויות בתום לב. טעות אינה אשמה.
אם אנו עצמנו מחפשים אשמים בקרב כאלה שפעלו בתום לב, מה לנו כי נלין על החילוניים?
לכן, כעת, כשכולם יודעים את האמת לגבי המגיפה, עלינו להניח להאשמות ולהתאחד מול הצונאמי שממתין לנו. זה הבריאותי וזה התדמיתי.
5.
איך מתמודדים?
ישנם שתי אמירות שאני שומע במרחב הציבורי בימים האחרונים.
האחת: "איזה בושות עושים לנו".
השנייה "אני מתבייש להיות חרדי".
עם הראשונה אני מסכים לחלוטין. למרות שמדובר במיעוט שולי, הציבור החילוני במדינת ישראל לא רוצה להבחין בין חרדי לחרדי ואכן אותו מיעוט שולי, חוץ מהנזק הבריאותי החמור עושה לנו בושות, שלא לדבר על חילול שם שמים.
לגבי "אני מתבייש להיות חרדי" עם זה לא רק שאני לא מסכים, אלא אני מציע לכל מי שאומר זאת או חושב זאת, לשקול את החשיבה שלו מחדש, ולחקור מהיכן היא נאמרה.
לשם כך עלינו לסור אל המושג המוכר כל כך "ביטחון עצמי"
כי האמירות הנ"ל בפירוש נובעות מחוסר ביטחון עצמי, אולי לא אישי אלא ציבורי. מכיוןמשאנו עומדים בתקופה שעלולה לפגוע ב"גאוות היחידה החרדית" אסביר:
6.
"ביטחון עצמי" קשור לדימוי האישי של האדם – קרי *מה האדם חושב על עצמו*.
בתקופת הילדות, בבואו של ילד להחליט מה הוא חושב על עצמו, הוא מביט על הסביבה ושואל עצמו: *"מה הילדים אחרים חושבים עלי"*. יוצא איפה שהדבר הקריטי הזה, ששמו "ביטחון עצמי" אינו בשליטתו של הילד, ובעצם נתון לשליטתם של בני אדם אחרים.
ככל שבנאדם מתבגר, הוא חייב להיגמל מהמדד של "מה אחרים חושבים עלי" ולגבש עמדה *עצמאית* כלפי עצמו, כזו שאינה מושפעת מאחרים אלא באה מצד עצמו וזהו הביטחון העצמי האמיתי .
גם "ביטחון עצמי ציבורי" חייב להתעצב בדרך זו.
ככל שהאנשים המרכיבים את הציבור בטוחים בצדקת דרכו, בעדיפות שלו, בדברים הטובים שהוא מציע ומעניק להם ובהבדל החיובי שיש בו כלפי אחרים, כך הם יתעלמו ממה שציבורים אחרים חושבים עליהם, במיוחד שהם יודעים שאותן מחשבות יסודן בשנאת הדת בלי להתייחס למציאות שאותה הם מכירים מקרוב שרוב הציבור שומר על הכללים.
כולנו כמובן מעדיפים שיחשבו עלינו טובות, אבל מי שיש לו *ביטחון עצמי ציבורי* ומאמין בחברת הדרך, אך אחד לא יכול לערער לו את זה. וגם אם יהיו כאלה שישתלחו וינאצו את הציבור, זה לא יפגע במאומה באמונה בצדקת הדרך ותחושת האושר והגאווה להיכלל בציבור הזה.
7.
לומר שנעים לי כל מה שקורה לאחרונה? ממש לא! אבל מכאן ועד "להתבייש בציבור שלי" המרחק רב כרחוק מזרח ממערב.
אני מציע לכל אחד ואחד שלא להתרשם ממה שאחרים אומרים עלינו וממה שיאמרו הלאה.
אין שום גוף אכיפה שמכריח מישהו להיות חרדי. רוב רובו של הציבור החרדי, שייך אליו *כי הוא רוצה להשתייך.*
ישנם שוליים שלא חשים כך. חלקם כי נפגעו מאד מהציבור או מגופים ופרטים בו, וחלקם כי התחברו יותר מדי ל"מה החילוניים חושבים עלינו" ואימצו את דעתם השלילית, מפני שמלתכחילה לא היו סגורים על עצמם, ובדומה לילד חסר ביטחון, לא גיבשו דעה משלהם כי אם הסתמכו כל "מה אומרים עליהם".
(זה בדיוק מה שקורה לאנשי שמאל מול השנאה שמופנית כלפי ישראל והיהודים מצד אומרת העולם. הם מתביישים על הישראליות והיהדות שלהם ומאמצים עמדה של "פוסט ישראליות" וביקורת קשה מבית כדי לאותת לאומות " אנחנו לא כאלה... אנחנו אחרים וזאת בשל בושה איומה ואי התחברות שלהם עם היהדות והישראליות.
אם גיבשתם לעצמכם דעה טובה כלפי מי שאתם והציבור שאתם חיים בו. אם השייכות שלכם לציבור החרדי היא מרצון, תתעלמו ממה שאומרים וממה שעוד יאמרו. *הם שנאו אותנו לפני כן וישנאו אותנו גם אחרי כן. במגיפה השחורה שנאו את היהודים ועשו בהם פוגרומים כי הם היו היחידים שלא נדבקו במחלה. אותנו ישנאו כי כן נדבקנו. המגיפה היא רק תירוץ.* השנאה מגיעה בכלל בלי קשר אליה.
הנה ימים באים. לא פשוטים. אם נתאחד, נפנים את הכללים ונפעל לאורם, ונפסיק לחפש אשמים. נתגבר עליהם אי"ה.
ועל כך נאמר *"חֲזַק וְנִתְחַזַּק בְּעַד עַמֵּנוּ וּבְעַד עָרֵי אֱלֹהֵינוּ וַד' יַעֲשֶׂה הַטּוֹב בְּעֵינָיו. (שמואל ב', י"ב)*
 

ראש לשועלים

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
לא מדברת על אנשים בעלי ותק שמשתמשים בזכויות שהותק מעניק, אבל אנחנו מחר עוברים לכללית.
הוותק לא מעניק שום זכות. במעבר קופה, הקופה החדשה שומרת על הוותק שנצבר בקופה הקודמת.
 

חחח

משתמש סופר מקצוען
אם מנכל החברה שלי שקרן, טיפש, ולא נאמן לציבור אליו הוא מתחנף כבר כמה שנים-זו סיבה מצויינת לעזוב.
לא מדברת על אנשים בעלי ותק שמשתמשים בזכויות שהותק מעניק, אבל אנחנו מחר עוברים לכללית.
א"א עכשיו לעבור קופות עד לסיום המשבר
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט פ'

קכט פְּלָאוֹת עֵדְוֹתֶיךָ עַל כֵּן נְצָרָתַם נַפְשִׁי:קל פֵּתַח דְּבָרֶיךָ יָאִיר מֵבִין פְּתָיִים:קלא פִּי פָעַרְתִּי וָאֶשְׁאָפָה כִּי לְמִצְוֹתֶיךָ יָאָבְתִּי:קלב פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כְּמִשְׁפָּט לְאֹהֲבֵי שְׁמֶךָ:קלג פְּעָמַי הָכֵן בְּאִמְרָתֶךָ וְאַל תַּשְׁלֶט בִּי כָל אָוֶן:קלד פְּדֵנִי מֵעֹשֶׁק אָדָם וְאֶשְׁמְרָה פִּקּוּדֶיךָ:קלה פָּנֶיךָ הָאֵר בְּעַבְדֶּךָ וְלַמְּדֵנִי אֶת חֻקֶּיךָ:קלו פַּלְגֵי מַיִם יָרְדוּ עֵינָי עַל לֹא שָׁמְרוּ תוֹרָתֶךָ:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה