מושגים בתלת מימד

גיל קוליוק

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
vray Dirt

vray Dirt - פירוש מילולי - "לכלוך של וירי" (דהיינו ה - AO של וירי).
מקומו - בהייפרשייד, בקטגוריה של המסגרת האדומה, נמצא במסגרת התכלת.
בדרך כלל משתמשים בה כאלמנט שנמצא בחלון שבמסגרת הורודה, בטאב שבמסגרת הירוקה, בוחרים במסגרת הצהובה, במסגרת הכתומה יש אפשרות להביא טקסטורה ע"י הפעלת המסגרת הכחולה, ה - vray Dirt מוקף במסגרת חומה.
 

קבצים מצורפים

  • vray Dirt.png
    KB 176.4 · צפיות: 20

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י גיל קוליוק;938602:
vray Dirt - פירוש מילולי - "לכלוך של וירי" (דהיינו ה - AO של וירי).
מקומו - בהייפרשייד, בקטגוריה של המסגרת האדומה, נמצא במסגרת התכלת.
בדרך כלל משתמשים בה כאלמנט שנמצא בחלון שבמסגרת הורודה, בטאב שבמסגרת הירוקה, בוחרים במסגרת הצהובה, במסגרת הכתומה יש אפשרות להביא טקסטורה ע"י הפעלת המסגרת הכחולה, ה - vray Dirt מוקף במסגרת חומה.

גיל, ירבו כמוך!

האם זה שם לי אוטומטית AO לכל הסצינה או שיש לקשר אותה לאובייקט מסויים?
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
זה עובד אוטומטי לכל הסצנה, יש גם אפשרות לעשות בויריי עם שכבה של AO כמו שעושים במנטל ריי, יש לי סרטון הסבר על זה, לפעמים זה יותר נח (אם רוצים לבדוק איך יצא ה AO) אבל כיום יש לי את ההגדרות שאני שם בכל סצנה בויריי ל AO כך שהצורה שגיל הסביר היא מצויינת. בהזדמנות.
 

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י ip6;939147:
זה עובד אוטומטי לכל הסצנה, יש גם אפשרות לעשות בויריי עם שכבה של AO כמו שעושים במנטל ריי, יש לי סרטון הסבר על זה, לפעמים זה יותר נח (אם רוצים לבדוק איך יצא ה AO) אבל כיום יש לי את ההגדרות שאני שם בכל סצנה בויריי ל AO כך שהצורה שגיל הסביר היא מצויינת. בהזדמנות.
מה כוונתך, להדליק את האופציה של ambiet occlusion בלשונית של GI?
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י נחמי ווייס;939163:
מה כוונתך, להדליק את האופציה של ambiet occlusion בלשונית של GI?

לא, כשעושים שכבת AO במנטל ריי עושים זאת ע"י שכבות רנדר, יש אפשרות לעשות זאת גם בויריי.
 

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י ip6;939193:
לא, כשעושים שכבת AO במנטל ריי עושים זאת ע"י שכבות רנדר, יש אפשרות לעשות זאת גם בויריי.

אין לי כל ידע במנטל, כך שזה לא עוזר לי שזה כמו שם.......
 

maor700

משתמש רשום
נכתב ע"י נחמי ווייס;939199:
אין לי כל ידע במנטל, כך שזה לא עוזר לי שזה כמו שם.......

נראה לי שהוא התכווין לייצר מטריאל של VrayLightMlt ולחבר אליו VrayDirt ולשים אותו ב override Material בהגדרות רנדר. ככה זה במקס נראה לי שבמאיה אותו דבר.

גיל ישר כח על ההסברים אבל זה תזכורת למי שיודע ולא הסבר למי שלא יודע. עד שכבר השקעת תן כמה מילים רקע לאנשים שלא מתמצאים יותר מדי. לדוג' במקרה הזה:

כל תלתיסט מתחיל כבר יודע- כדאי להיות כמה שיותר מדוייק ברנדר הסופי, אחרת תזדקק לשרוף המון המון זמן על רינדורים לתיקונים. ובכל זאת בתהליך עבודה נכון ניתן לתקן/לשנות הרבה דברים בפוסט ולחסוך זמן יקר. השיטה הזו נפוצה מאוד ונקראת רינדור בשכבות/פסים (Render Passes). עם התמונה הסופית מתרנדרים שכבות מידע נוספות כמו ערוץ אלפא, עומק שדה, צללים, השתקפויות ועוד. עבודה בצורה כזו מאפשרת גמישות מירבית בפוסט ומקצרת תהליכי עבודה.

מעיון קצר ברשימת השכבות שVray מציע לא תמצאו שכבת AO, עובדה תמוהה כשלעצה כי זו השכבה כמעט הכי בסיסית. אבל אל חשש ניתן להשתמש בשכבה vrayRE_extra_tex שניתנת להתאמה אישית ובעצם ניתן לחבר אליה מפות כרצוננו.
בכדי ליצור שכבת AO נשתמש בVrayDirt - מפה שמאפשרת שליטה בהחשכת נקודות מגע של האובייקט בקיצור AO ויותר מזה.
בתמונות הבאות תלמדו כיצד להגדיר זאת....


בנוסף ניתן לבצע איתה פס הרבה יותר מגניב- Position Pass מיפוי מיקום אובייקטים יאפשר להאיר את הסצינה מחדש וכן לייצר סוג של Projection באפטר.
 

גיל קוליוק

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
Ambient Occlusion

Ambient Occlusion - פירוש מילולי - מפגש אזורי (פחות או יותר).
הסבר - המצלמה יורה קרנים שפוגעות במודל וממנו עוברות למודלים שמסביבו, המקומות שהקרניים פוגעות בפעם השנייה נצבעים בשחור (יש אפשרות לקבוע צבע אחר), ניתן לשלוט על המרחק שהקרניים נעות בפעם השנייה.
משתמשים באפשרות זו ליצירת אשליה של צלליות בפינות של המודלים, שבדרך הטבע קרני האור בקושי מגיעות לשם.
בהמשך, בעז"ה בלנ"ד, אראה, היכן זה נמצא מנטל ריי ובווירי.
 

גיל קוליוק

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
AO -Render Layer במנטל ריי

מקומו - במסגרת תכלת, בוחרים בטאב שבמסגרת האדומה. לאחר מכן בוחרים במסגרת הצהובה, אחת האפשרויות הינו ה - AO שבמסגרת הירוקה.

הערה - האמור הינו כאשר רוצים ליצור שכבת רנדור שתטפל רק ב - AO, ישנה אפשרות לעשות זאת גם ב - PASS, בעז"ה בלנ"ד, יוסבר בהמשך, כמו-כן יוסברו המושגים - שכבות, האפשרויות שב - AO ועוד.
 

קבצים מצורפים

  • Occlusion.png
    KB 28 · צפיות: 16

גיל קוליוק

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
Spin Edge

Spin Edge - פירוש מילולי - סיבוב ה"קצה".
הסבר - ניתן לסובב את ה - Edge קדימה (מסגרת כחולה), או אחורה (מסגרת צהובה), כדי לשנות את מבנה ה -mesh.
מקומו - במסגרת הירוקה.
הערה - שימו לב לקיצורי מקשים.
דוגמא לשימוש באפשרויות אלו ניתן לראות כאן (בסרטון השני, תודות ל - TREW).
 

קבצים מצורפים

  • Spin Edge.png
    KB 64.1 · צפיות: 15

גיל קוליוק

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
Blend Colors

Blend Colors - פירוש מילולי - שילוב צבעים.
מיקומו - בחלון ההיפרשייד. כשלוחצים על המסגרת הכתומה בוחרים במסגרת הצהובה. בחלון ה - Attributes Editor מופיע נתוניו.
הסבר - במסגרת הירוקה - אחוזי שילוב הצבעים. 1 - 100% הצבע הראשון, 0 - 0% הצבע הראשון. ברירת מחדל - 0.5 - 50% צבע ראשון, ממילא 50% צבע שני.
מסגרת אדומה - צבע ראשון.
מסגרת שחורה - צבע שני.

הערה - הרבה Utilities עובדים על בסיס של ערך וקטורי (vector), דהיינו שיש לו מספר ערכים, כגון XYZ, או RGB. או על בסיס ערך שנקרא Float (צף), שהוא יחיד, כגון כאן שניתן להכניס רק נתון אחד. כוונתי, שלמרות שניתן להכניס נתון שיש לו RGB, אך השליטה היחידה עליו ברגע חיבורו למסגרת האדומה או השחורה, ותו לא.
ידיעה זו חשובה, כדי להבין כיצד להשתמש ב - Utilities. לדוגמא כאן, ניתן להחליט שבמקום להכניס צבע לכל נתון, נחבר ערך בודד, כגון שליטה על ה - visibility של מודל אחד, לנתון אחד, ולשני את ערך ה - visibility של מודל שני.
Utility זה שימושי גם ל - Rig (יש כאלו שמעדיפים דרכים אחרות).
 

קבצים מצורפים

  • Blend Colors.png
    KB 107 · צפיות: 12

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
נכתב ע"י גיל קוליוק;955483:
Blend Colors - פירוש מילולי - שילוב צבעים.
מיקומו - בחלון ההיפרשייד. כשלוחצים על המסגרת הכתומה בוחרים במסגרת הצהובה. בחלון ה - Attributes Editor מופיע נתוניו.
הסבר - במסגרת הירוקה - אחוזי שילוב הצבעים. 1 - 100% הצבע הראשון, 0 - 0% הצבע הראשון. ברירת מחדל - 0.5 - 50% צבע ראשון, ממילא 50% צבע שני.
מסגרת אדומה - צבע ראשון.
מסגרת שחורה - צבע שני.

הערה - הרבה Utilities עובדים על בסיס של ערך וקטורי (vector), דהיינו שיש לו מספר ערכים, כגון XYZ, או RGB. או על בסיס ערך שנקרא Float (צף), שהוא יחיד, כגון כאן שניתן להכניס רק נתון אחד. כוונתי, שלמרות שניתן להכניס נתון שיש לו RGB, אך השליטה היחידה עליו ברגע חיבורו למסגרת האדומה או השחורה, ותו לא.
ידיעה זו חשובה, כדי להבין כיצד להשתמש ב - Utilities. לדוגמא כאן, ניתן להחליט שבמקום להכניס צבע לכל נתון, נחבר ערך בודד, כגון שליטה על ה - visibility של מודל אחד, לנתון אחד, ולשני את ערך ה - visibility של מודל שני.
Utility זה שימושי גם ל - Rig (יש כאלו שמעדיפים דרכים אחרות).
שימושי למיליון דברים , בעצם זאת צורת עבודה הדומה ליצירת חומרים במנוע סייקלס, המסגרת הירוקה היא המקבילה לפקטור של סייקלס אליו אפשר לחבר גם טקסטורה, שתי האחרות יכולות להיות גם סוגי חומר ולא רק צבע (נחמי וייס לתשומת לבך).
 

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
כוונתך היא לנושא של מתכת מוברשת?
א"כ, איך אני בונה את זה כאן, מכניסה 'נויס' בשורה הראשונה? ומה הלאה?
 

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
נכתב ע"י נחמי ווייס;957043:
כוונתך היא לנושא של מתכת מוברשת?
א"כ, איך אני בונה את זה כאן, מכניסה 'נויס' בשורה הראשונה? ומה הלאה?
נותנת ערכי צבע של אפור ואפור יותר בשתי הצבעים למטה.
הנויז שאת מכניסה למטה זה אחרי שאת "מותחת" אותו על אחד הצירים כדי ליצור את הפסים.
 

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י trew;957048:
נותנת ערכי צבע של אפור ואפור יותר בשתי הצבעים למטה.
הנויז שאת מכניסה למטה זה אחרי שאת "מותחת" אותו על אחד הצירים כדי ליצור את הפסים.

אני פשוט ורצה להבין מה הרעיון של העניין.
אם אני נותנת 'בבלנדר' את הנויז אז מה העניין לתת בתוספת לזה שני גווני אפור?
אחרי שאני יוצרת את הבלנד הזה אני מקשרת אותו לצבע של החומר?

תודה רבה רבה מראש!
 

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
נכתב ע"י נחמי ווייס;957142:
אני פשוט ורצה להבין מה הרעיון של העניין.
אם אני נותנת 'בבלנדר' את הנויז אז מה העניין לתת בתוספת לזה שני גווני אפור?
אחרי שאני יוצרת את הבלנד הזה אני מקשרת אותו לצבע של החומר?

תודה רבה רבה מראש!
כדי שיהיה לך שליטה על הגוונים של המתכת.
מה יקרה אם תרצי לעשות נחושת מוברשת? זהב? כל חומר אחר? בצורה הזאת את מקבלת את השליטה לידיים ולא צריכה להיות מוגבלת נטו לתאורה שבסצנה.
 

גיל קוליוק

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
Quick Select Set

Quick Select Set – פירוש מילולי – בחירה מהירה של סט.
הסבר – ניתן לבחור מספר אובייקטים ולצרף אותם לקבוצה אחת, באופן שיהיה יותר קל ומהיר לבחור אותם (לא דומה ליצירת קבוצה רגילה).
מיקומו – במסגרת הצהובה, בוחרים במסגרת הירוקה, ובה את האפשרות במסגרת התכלת.
לאחר שכותבים את השם של הבחירה המהירה, ישנן שתי אפשרויות.
א. במסגרת הסגולה – נפתחת קבוצה חדשה ב - outliner.
ב. במסגרת האדומה – בנוסף לפתיחת קבוצה חדשה, ישנה אפשרות לבחור בקבוצה ע"י אייקון שנמצא במדף.

הערה – שמתי לב שלא כל כתיבה מתקבלת, כלומר, אכן האייקון יופיע במדף, אך אם השם ארוך מידי או כולל מספרים, האייקון (המל סקריפט) לא יעבוד.
 

קבצים מצורפים

  • ללא שם.png
    KB 210.9 · צפיות: 9

גיל קוליוק

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
Create Animation Snapshot

Create Animation Snapshot - פירוש מילולי – יצירת תמונת אנימציה.
הסבר – אחד מ – 12 העקרונות של אנימציה הינו ה - spacing, כלומר, מרווח הזמן בין keyfram לשכנו. ניתן לבחון ולשפר את ה – spacing בזמן אמת ע"י אפשרות זו. בוחרים במודל שאותו רוצים לבדוק ולאחר מכן באפשרות זו. לאחר התיקונים ניתן לבטל את האפשרות ע"י בחירת המודלים שנוצרו (המסגרת הכחולה) ולמחוק אותם.
מיקומו – במסגרת הירוקה, בוחרים באפשרויות שבמסגרת הכתומה.
החץ הירוק – קובע לפי איזה מרחב זמן יוצגו "התמונות". אפשרות ימנית – המרחב שב - time slider, האפשרות השמאלית – ניתן לקבוע את התחלה והסוף (החץ הכתום).
החץ האדום – מגדיר את מספר הפריימים בין כל תמונה (Snapshot).
החץ צהוב – קובע מתי ה – Snapshot יתעדכן. האפשרויות:
א. מתעדכן רק כאשר בוחרים במסגרת האדומה.
ב. מתעדכן רק כאשר עושים keyframe לאותו מודל, אך לא אם השינוי מתבצע ע"י "ביטוי" (expression).
ג. תמיד הוא מתעדכן.

 

קבצים מצורפים

  • ללא שם.png
    KB 177.8 · צפיות: 9

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
מה אומר ומה אדבר, ההסברים שלך כ"כ ברורים וההשקעה על זה אני כלל לא מדבר, כל הכבוד.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה