מורות לאנגלית? יש לי שאלה

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
הבת שלי לומדת בכתה ג'.
כיון שמדובר בבית ספר בעל רמה לימודית גבוהה, בכיתות א ו-ב' יש שיעור אגלית בכיף- לימוד חוויתי ובלתי פורמלי. (אם כי בפועל די רציני וכולל ספר לימוד ובחינות).
החל מכתה ג' הלימוד הוא פורמלי. לומדים מחדש את האותיות והצלילים וכן הלאה.
רק שיש לי הרגשה שאוצר המילים הדרדר.
למה הכוונה? להלן דוגמאות:
1. בסדרת שיעורים על חיות הבית והמשק למדו הילדות כי התרנגולת נקראת chicken.
למיטב ידיעתי הנ"ל הוא שם כולל לעופות. תרנגול נקרא rooster ותרנגולת -hen.
2. בספר הלימוד של השנה שאושר על ידי משרד החינוך :
אבא ואמא הם daddy ו- mummy בהתאמה.
אבל הרי יש לקרוא father ו-mother.
daddy ו- mummy הם כינויים באנגלית אמריקאית בלבד.
מה גם שישנם עוד כינויים בשפה האנגלית כמו: momma, pa, da,papa ועוד.
מדוע יש התייחסות רק להגיה האמריקאית ועוד כשם רשמי?
באותו ספר נלמד גם כי שמח הינו happy וכועס הינו mad.
בבדיקה זריזה גיליתי כי איני טועה וmad אינו מילה מדויקת לכועס- יותר עצבני.
המילה angry? מאן דכר שמיה...
מה דעתכם?
 

בא בחשבון

משתמש מקצוען
זה ספר לילדה בכיתה ג' -
אז מכניסים לשם אוצר מילים שמצוי בפיהם של דוברי אנגלית בגיל הזה...

באמת ספרי הלימוד באנגלית כביכול 'ירדו ברמה' בשנים האחרונות,
אבל לעניות דעתי זה בכוונה - רוצים להטמיע לילדות את האנגלית ה'אמיתית',
כפי שמדברים בה ילדים בני גילן...

(אף אחד לא קורא לאבא שלו father...)

הסירי דאגה מלבך, בספרי הלימוד שתלמד ביתך בעוד כמה שנים תופענה מילים שגם מילון אוקספורד כבר לא יצליח לתרגם...
 

teacher

משתמש מקצוען
הדור השתנה....
הכל נהיה סלנגי...

אבל אם את ככ דאוגה-
תפתחי בבקשה בגרות וזה ירגיע אותך...
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
באופן רשמי, האנגלית שמלמדים היא אנגלית אמריקאית, וכמו שכתבו מעלי: המגמה היא ללמד אנגלית מדוברת ולא מעונבת.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
תודה לכולכם.
אבל חושבתני שאין סתירה בין השניים.
אנחנו לומדים עברית תקנית בשיעורי לשון, אוריינות והבעה ומדברים קצת אחרת.
לדעתי חייבים לתת בסיס של שפה תקנית. לא אנגלית מעונבת ומצוחצחת מאוקספורד.לא משלב גבוה. בסיס.
הסלנג הוא רק בונוס.
ולמי שמגיב בנוגע לבגרות -עשיתי בגרות של חמש יחידות.
אך לא זכור לי שמורתי ביסודי לימדה סלנג כבסיס וגם הספרים לא.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
הסירי דאגה מלבך, בספרי הלימוד שתלמד ביתך בעוד כמה שנים תופענה מילים שגם מילון אוקספורד כבר לא יצליח לתרגם...
בזה עוד לא נתקלתי. הבגרות של שלש יחידות כוללת אוצר מילים נפוץ למדי וכן של ארבע וחמש.
רק באמ"יר יש אוצר יותר מורכב.
 

בא בחשבון

משתמש מקצוען
אני נבחנתי בחמש -
החלק של הספרות כלל אוצר מילים מאד לא נפוץ...
חלקי הבחינה של הבנת הנקרא והנשמע - נכון, כלל אוצר מילים נפוץ אבל שימושי מאד,
שנתן לי - באופן אישי, המון,
כיום אני עובדת במקום עבודה בו דרישת סף היא אנגלית ברמת שפת אם -
ועם הרקע הזה לא היתה לי בעיה להיכנס,
ככה שזה לא נראה לי אנגלית כל כך גרועה.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
כיום אני עובדת במקום עבודה בו דרישת סף היא אנגלית ברמת שפת אם -
גם אני. אבל האם לא למדת אנגלית לאחר התיכון במסגרת לימודי המקצוע שבו את עובדת?
כמו כן תלוי באילו שנים למדת כי אני זוכרת ספרים בהוצאת אריק כהן שלא התמקדו באנגלית אמריקאית וסלנג.
 

בא בחשבון

משתמש מקצוען
לא למדתי אנגלית במסגרת לימודי המקצוע בכלל,
ואת צודקת - הספרים לא התמקדו בסלנג, אבל בפירוש באנגלית פשוטה.
אני לא חושבת שיש הרבה היגיון ללמד ילדות בנות שמונה את אותה אנגלית שלומדות בנות בנות 17...

אבל אין כל ספק שללמד אותן אנגלית רדודה ממש זה טיפשי :)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה