דרוש מידע מוצרים שעל אריזתם כיתוב "מהדורה מוגבלת" - מדוע?

חחח

משתמש סופר מקצוען
האם קיים הסבר לתופעה שחברות המזון מייצרות מוצרים שונים כשעל האריזה יש ציון של: "מהדורה מוגבלת"
ואחרי תקופה המוצר נעלם מהמדפים?
איך כדאי לחברה לייצר מוצר, לעצב אריזה וכל הכרוך במוצר חדש ולהוריד אותו מהמדף אחרי תקופה? מה הקטע שבענין?
או מוצרים שפתאום נעלמים מהאופק? למה? מה קרה?
ועוד תופעה מעניינת בענף - כיתוב: "מתכון משופר" (כשבד"כ צפו לטעם חדש וגרוע בהרבה מהטעם הישן, האהוב והמוכר)
כשהמהדרין מוסיפים: כמות מופחתת...

אלו שיקולים גורמים לכל התופעות הנ"ל?
 

המקל והגזר

משתמש מקצוען
ראיתי את האשכול ומיד נדלקתי
הענין מציק לי מאוד
קחי לדוגמא שמפו של 'פינוק' בצבע חום שיצא במהדורה מוגבלת ממש
יש לו ריח מאלףףףףףף
אני לא נהגתי עד אז לרכוש שמפואים מחברה זו כלל
אבל נדלקתי על הריח
כעבור שבועות מספר הוא נעלם מהמדפים
פניה לחברה הניבה תגובה בסגנון "לחברה יש שיקולים שלה..."
או מעדן מילקי כיף-כיף שלא גמרתי ארוחת ערב בלעדיו
ובזכות החברה שהורידה אותו מהמדפים התעשרתי ב-3 שקל ליום.

למה??????
 

מ הלוי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הכל עניין של שיווק ופרסום.
והנה התגובות פה באשכול מוכיחות שזה גורם לאנשים להתעניין במותג.
ככל שיותר קשה להשיג משהו כך הוא נחשק יותר.
זו עוד דרך לשמור על המותג מעל פני המים, ולייצר עליונות ועניין על פני מותגים אחרים.
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
האם קיים הסבר לתופעה שחברות המזון מייצרות מוצרים שונים כשעל האריזה יש ציון של: "מהדורה מוגבלת"
ואחרי תקופה המוצר נעלם מהמדפים?
איך כדאי לחברה לייצר מוצר, לעצב אריזה וכל הכרוך במוצר חדש ולהוריד אותו מהמדף אחרי תקופה? מה הקטע שבענין?


אלו שיקולים גורמים לכל התופעות הנ"ל?
בד''כ אלו מוצרים שאין להם יציבות מכירתית, או בגלל צורה משונה ולא נוחה (ביגלה בגודל אתרוג) או בגלל טעם מוזר (גלידה עם בצל) וההכנסה העיקרית מזה הסקרנים שחייבים לנסות משהו חדש, והאוהבים להתפיע שקונים זאת כהפתעה לנכדה/בת/חברה.
 

מ הלוי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אבל אני לא ממשיכה לקנות שמפו של פינוק בריח אחר
ולא קונה מילקי בטעם אחר

כל הענין היה בטעם / בריח ההוא
קודם כל בתת מודע זה משפיע.
וחוץ מזה, אולי איתך לא הלך להם :rolleyes::rolleyes:
עם אלפיים אחרים כן.....
 

המקל והגזר

משתמש מקצוען
הכל עניין של שיווק ופרסום.
והנה התגובות פה באשכול מוכיחות שזה גורם לאנשים להתעניין במותג.
ככל שיותר קשה להשיג משהו כך הוא נחשק יותר.
זו עוד דרך לשמור על המותג מעל פני המים, ולייצר עליונות ועניין על פני מותגים אחרים.
אבל אני לא ממשיכה לרכוש מוצרים מחברה זו
כי אהבתי דווקא את הטעם/ הריח ההם
 

המקל והגזר

משתמש מקצוען
בד''כ אלו מוצרים שאין להם יציבות מכירתית, או בגלל צורה משונה ולא נוחה (ביגלה בגודל אתרוג) או בגלל טעם מוזר (גלידה עם בצל) וההכנסה העיקרית מזה הסקרנים שחייבים לנסות משהו חדש, והאוהבים להתפיע שקונים זאת כהפתעה לנכדה/בת/חברה.
זה אני מבינה כשמדובר בבמבה עם המלצות דביליות מודפסות עליה
או כל מיני רעיונות מוזרים
אבל יש מוצרים טובים ומוצלחים שפתאום נעלמים
 

סגול חציל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מהדורה מוגבלת בדר"כ זה תוצאה של חומר גולמי אחר שנותר במלאי והולך לפוג תוקפו.
לדוג' כל הקליקים למינהם שמשווקים במהדורה מוגבלת, זה בעצם דגני בוקר שנותרו מהם / מהחומר הגולמי שלהם כמות גבוהה במלאי. (מידיעה)
 

מ הלוי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מה ההסבר?
אם קניתם מילקי כיף כיף כי אהבת את הטעם
למה שתקנו היום מילקי פסק זמן?
אין כאן המקום והזמן לשיעור בשיווק ופרסום, זה עולה הון זמן וכסף.
אך החברות הנ"ל שילמו את הכסף הזה והלכו ללמוד ואלה הם התוצאות.
המוח שלנו מאד מרתק.
עניין של תת מודע וכו'.
 

המקל והגזר

משתמש מקצוען
מהדורה מוגבלת בדר"כ זה תוצאה של חומר גולמי אחר שנותר במלאי והולך לפוג תוקפו.
לדוג' כל הקליקים למינהם שמשווקים במהדורה מוגבלת, זה בעצם דגני בוקר שנותרו מהם / מהחומר הגולמי שלהם כמות גבוהה במלאי. (מידיעה)
מענין!
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
להשערתי בלבד..
זה מעין בלון ניסוי למוצר, אם זה מאד מצליח, משאירים את זה
ואם לא, מפסיקים בלי פדיחות למותג...
ע"ע המקרה של דוריטוס בטעם חמוץ חריף שהדהים את החברה בכך ששבר שיאי מכירות. נשאר כמוצר קבוע.
 

חחח

משתמש סופר מקצוען
הקטע הזה של השיווק וכו' והכדאיות של החברה - זה מה שמרתק אותי.
איך יתכן שמוצר שנהננו ממנו עד הגג, חברים ומשפחה גם הם התלהבו כשדיברנו עליו
והחברה מקבלת החלטה של אי כדאיות?
אמת, שהחברים והמשפחה שאנחנו מכירים זה פלח קטן מאוד, אבל מאמינה שלו יצוייר שהיינו עושים סקר
התוצאות לא היו שונות בהרבה.
אז איך מתקבלת ההחלטה? איך החברות מגבשות את ההחלטות?
ולמה לא מיידעים אותנו שאוטוטו המוצר ייעלם, נא הצטיידו מראש?!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  12  פעמים

לוח מודעות

למעלה