@מטרת העל! אני אנסה להסביר לך מהי זיבראש ולמה הדימוי שלה לציור או לסקצ'אפ כמעט ולא קשורה (למרות שייתכן ויחלקו עלי אני עומד בדעתי שלסקצ'אפ וזיבראש כמעט אין שום קשר ודימיון).
זה משמש בעיקר לתהליך בבניית מודלי תלת מימד שנקרא sculpting (או בעברית "פיסול"), וגם לעתים ליצירת טקסטורות, למרות שכמו רוב התוכנות האחרות בתעשיית תלת המימד יכולות לעשות הכול בסופו של יום לכאורה גם עם זיבראש אפשר לבנות מודלים/לרנדר/ ליצור אנימציות החוזקה העיקרית שלה היא הפיסול, היא נחשבת לindustry standard בתעשיית התלת מימד העולמית בתחום הפיסול בדרך כלל את המודל עצמו יבנו בתוכנות אחרות (הסטנדרט התעשייתי הוא מאיה או בלנדר), ייבאו את המודל לתוכנה, יבצעו את הפיסול, וייצאו את התוצאה לתוכנת רינדור או אנימציה אחרת.
עיקר מה שצריך ללמוד כשבאים לעבוד עם התוכנה הוא לא את התוכנה עצמה אלא איך לעבוד עם sculpting. שזה בעצם אומר לדעת לעבוד עם מברשות שונות, לייצא מפות בשביל הlow poly model וכו', העקרונות לתהליך הזה דומים מאוד בכל התוכנות, כך שם את יודעת לפסל בבלנדר לדוגמא את תסתדרי די מהר גם עם זיבראש
איה אפשר ללמוד את התוכנה?
חיפוש פשוט בגוגל מעלה שיש מספר של מקומות שמלמדים זיבראש, את מוזמנת לחפש בעצמך.
זה עובד בעצם בסוג של ציור?
או יותר מודלים כמו בסקצאפ?
אני פחות או יותר עניתי על זה בתחילת התגובה אבל אני אסביר כאן קצת יותר מה זה פיסול:
בתעשיית תלת המימד ישנם המון יש חלוקה בסיסית בין שתי סוגים עיקריים של מודלים Hard Surface וorganic, המודלים שנחשבים "משטח קשיח" הם רוב העצמים הדוממים (שולחן, מחשב, וכדו') בעוד המודל ה"אורגני" בדרך כלל מתייחס לבעלי חיים או אנשים.
תהליך הפיסול מיועד בדרך כלל עבור מודלים שאינם Hard Surface והוא מאפשר חירות גדולה ליצור מודלים ממש כאילו אנחנו יוצרים את המודל מפלסטלינה (אני מקווה שהייתי ברור בחלק הזה).
נ.ב ממש לקראת סיום הפוסט עשיתי חיפוש פשוט בגוגל של המילה "זיבראש" בגוגל ומצאתי מאמר על התוכנה באתר גיקטיים שאולי יעזור לך יותר להבין מה זו התוכנה הזו.
https://www.geektime.co.il/zbrush-3d-pixelogic/