מודל תלת בתהליך

iris ogli

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
נוצר בתוכנת זיבראש.
הארות בכיף :)
iris-ogli-iris-ogli-1.jpg
iris-ogli-iris-ogli-2.jpg
iris-ogli-iris-ogli-3.jpg
 

קבצים מצורפים

  • IMG-3523.jpg
    IMG-3523.jpg
    KB 447.7 · צפיות: 49

מטרת העל!

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
מה זו התוכנה הזו?
למה זה משמש?
 

יעקב פ.

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד

מטרת העל!

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
למה זה משמש?
איה אפשר ללמוד את התוכנה?
היא קלה ללמידה?
זה עובד בעצם בסוג של ציור?
או יותר מודלים כמו בסקצאפ?
 

יאיר מן

משתמש מקצוען
D I G I T A L
@מטרת העל! אני אנסה להסביר לך מהי זיבראש ולמה הדימוי שלה לציור או לסקצ'אפ כמעט ולא קשורה (למרות שייתכן ויחלקו עלי אני עומד בדעתי שלסקצ'אפ וזיבראש כמעט אין שום קשר ודימיון).

למה זה משמש?
זה משמש בעיקר לתהליך בבניית מודלי תלת מימד שנקרא sculpting (או בעברית "פיסול"), וגם לעתים ליצירת טקסטורות, למרות שכמו רוב התוכנות האחרות בתעשיית תלת המימד יכולות לעשות הכול בסופו של יום לכאורה גם עם זיבראש אפשר לבנות מודלים/לרנדר/ ליצור אנימציות החוזקה העיקרית שלה היא הפיסול, היא נחשבת לindustry standard בתעשיית התלת מימד העולמית בתחום הפיסול בדרך כלל את המודל עצמו יבנו בתוכנות אחרות (הסטנדרט התעשייתי הוא מאיה או בלנדר), ייבאו את המודל לתוכנה, יבצעו את הפיסול, וייצאו את התוצאה לתוכנת רינדור או אנימציה אחרת.
היא קלה ללמידה?
עיקר מה שצריך ללמוד כשבאים לעבוד עם התוכנה הוא לא את התוכנה עצמה אלא איך לעבוד עם sculpting. שזה בעצם אומר לדעת לעבוד עם מברשות שונות, לייצא מפות בשביל הlow poly model וכו', העקרונות לתהליך הזה דומים מאוד בכל התוכנות, כך שם את יודעת לפסל בבלנדר לדוגמא את תסתדרי די מהר גם עם זיבראש
איה אפשר ללמוד את התוכנה?
חיפוש פשוט בגוגל מעלה שיש מספר של מקומות שמלמדים זיבראש, את מוזמנת לחפש בעצמך.
זה עובד בעצם בסוג של ציור?
או יותר מודלים כמו בסקצאפ?
אני פחות או יותר עניתי על זה בתחילת התגובה אבל אני אסביר כאן קצת יותר מה זה פיסול:
בתעשיית תלת המימד ישנם המון יש חלוקה בסיסית בין שתי סוגים עיקריים של מודלים Hard Surface וorganic, המודלים שנחשבים "משטח קשיח" הם רוב העצמים הדוממים (שולחן, מחשב, וכדו') בעוד המודל ה"אורגני" בדרך כלל מתייחס לבעלי חיים או אנשים.
תהליך הפיסול מיועד בדרך כלל עבור מודלים שאינם Hard Surface והוא מאפשר חירות גדולה ליצור מודלים ממש כאילו אנחנו יוצרים את המודל מפלסטלינה (אני מקווה שהייתי ברור בחלק הזה).

נ.ב ממש לקראת סיום הפוסט עשיתי חיפוש פשוט בגוגל של המילה "זיבראש" בגוגל ומצאתי מאמר על התוכנה באתר גיקטיים שאולי יעזור לך יותר להבין מה זו התוכנה הזו. https://www.geektime.co.il/zbrush-3d-pixelogic/
 

יאיר מן

משתמש מקצוען
D I G I T A L
פתאום שמתי לב שהתגובה שלי יצאה מאוד ארוכה ואולי גם מבלבלת לכן אני רק אסכם שבעוד וסקצ'אפ היא תוכנה מאוד פשוטה ומיועדת למידול של מודלים אדריכליים (מה שסביר להניח שאת עוסקת בו) זיבראש בעיקר ממלאת חלק ספציפי מתוך תהליך כולל של יצירת "נכס" תלת ממדי (מה שבעיקר היה עוזר לך לו היית מתעסקת ביצירת משחקי מחשב, אפקטים מיוחדים לסרטים, או סרטי אנימציה ממוחשבת), כך שאני לא חושב שמומלץ לך להשקיע בלמידה של התוכנה הזו.
מקווה שעזרתי
 

מטרת העל!

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
וואוו,
איזה פוסט מפורט ומסביר! תודה.
למה משתמשים בפסלים? ןמי משתמש? יוצרי אנימציות? גרפיקאים? עורכי וידאו?
 

יאיר מן

משתמש מקצוען
D I G I T A L
איזה פוסט מפורט ומסביר! תודה.
בשמחה.
למה משתמשים בפסלים?
קודם כל, לא "פסלים" אל "פיסול" הכוונה בפיסול היא טכניקה מסוימת ליצור מודל תלת ממדי, כך שבמקום ליצור צורה סימטרית כל שהיא ולהגדיל/להקטין/לשנות/להוסיף צורות סימטריות אחרות (כמו שעושים בסקצ'אפ) אנחנו לוקחים צורה סימטרית ומשתמשים בעכבר/טאבלט לחקות את פעולת הפיסול (מגלפים בתוך האובייקט, מוסיפים על האובייקט באמצעות מברשות וכדו')
מי משתמש? יוצרי אנימציות? גרפיקאים? עורכי וידאו?
פחות או יותר כולם, צריך להבין שתחום תלת הממד לא מסתכם במידול בנינים/דירות/פרויקטים אדריכליים אחרים, ואפילו לא בהדמיית מוצרים, למרות שעיקר הממדלים בציבור החרדי עוסקים בעיקר בתחומים אלה. (לכל הפחות אילו שמחפשים פרנסה בתחום) בציבור הכללי ישנם עוד שימושים רבים למודלים תלת ממדיים, בעיקר ליצירת cgi (Computer-generated Imagery) בשביל אפקטים ויזואליים בסרטים, ליצירת משחקי וידאו ולעוד שימושים רבים אחרים (אני יכול לפרט אם זה מעניין אבל אני לא חושב שזה נצרך) ולכן ההתייחסות למודל תלת ממדי היא שונה, מודל תלת ממדי באופן עקרוני הוא חפץ, בדיוק כמו כל חפץ שקיים בעולם האמתי, כמו, מחשב, שולחן וכו' ובדיוק כמו שמחשב לא מיוצר בתהליך אחד ובמפעל אחד, כך כל פרויקט שעושה שימוש במודלים תלת ממדים לא עובר רק דרך תכנה אחת או אמן אחד.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה