שיתוף מה קורה לך כשאתה רואה תמרור עצור?

נמרוד ניר

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
ב''ה

לא כל בעיה פותרים בפרסומת.
ליתר דיוק, בעיה לא פותרים בפרסומת, ולפעמים היא עלולה אפילו להזיק.
מובילי דעת קהל לא משתכנעים מפרסומות, וסתם דישה ציבורית במקומות כואבים - לא הוכחה כיעילה.
מי שבאמת אכפתי לבעיה צריך לעשות עבודת שטח, החל מהסמינרים, ממדריכות הכלות ומדריכי החתנים,
עסקני ציבור, רבני קהילות וכד'.
להעביר את המסר בפורומים שהם נוכחים בהם, בצורה מכובדת שתדבר אליהם. אני מניחה שרב קהילה שמכבד את עצמו לא נעמד לדקות ארוכות ליד לוח מודעות...
אשמח לראות את המקור לטענות שמהלכים שיווקיים לא יכולים לגרום לשינוי חברתי, לא משפיעים כל מובילי דעה וגורמים יותר נזק מלועלת; כי יש לי אינסוף נתונים שסותרים לחלוטין את הטענות הללו. לפעמים זה לא מספיק לעשות ״עבודת שטח״. לפעמים כל הבעיה היא בתפיסה שקשורה לנורמות ודעת הקהל וכשמדברים על נושא מסוים בפומבי זו ההתחלה של הריםוי כי אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר. מאידך, כשמשתיקים דברים מסוימים - בסוף הם תמיד מתפוצצים בקול גדול שמייצר פגיעה (ולעיתים גם חילול השם) גדולה יותר ממה שהיה לו היה מוציאים החוצה. כמי שעושה דוקטורט על שימוש בפרסום כדי לחולל שינויים חברתיים, יש לי אלפי דוגמאות למהלכים כאלה. אגב, אם מספיקה רק עבודת שטח וכו׳ אז למה יש כל כך הרבה קמפיינים שקוראים לתרום לנזקקים? להאכיל יתומים? לדאוג למשפחות בשבת? למה הם לא יכולים פשוט לעשות עבודת שטח וחריש וצריכים לדוש בבעיה ציבורית? ולא - פרסום ממש לא מתמצה במודעות..
לסיכום, אני חושב שמהלכים שיווקיים ופרסומיים רלבנטים לכל מטרה של שינוי חברתי ולכל אוכלוסייה - כמובן שעםהשינויים וההתאמות המתחייבות.
 

בתיה רחל

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
ב''ה

יש סוגי בעיות, סוגי פתרונות וסוגי קהלים.
יש בעיות שחשופות כבר שנים לאור השמש ושום דבר לא זז, ויש בעיות שהחשיפה לאור השמש הועילה להן. (כמו שכחת תינוקות ברכב למשל)
בנוגע לבעיה הזאת ספציפית, אני מכירה באופן אישי כמה קהילות שבהן חיבור של הרבנים עם אנשי מקצוע בנושא שינה המון.
גם במגזרים שבהם רגילים לחשוף כל בעיה ולדבר עליה, עדיין קיימות בעיות קשות שהולכות ומחריפות, לא כי לא מדברים עליהם.

כמובן כל זה לא בא למעט בכישרון וביצירתיות ש פנסאית השקיעה בעבודה, זו עבודה יפיפיה ללא ספק.
 

כּוֹתָר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
אשמח לראות את המקור לטענות שמהלכים שיווקיים לא יכולים לגרום לשינוי חברתי,
המקור אומר שלא על הכל מדברים בגלוי,
במסכת פסחים, דף ג', עמוד א' מובאת ברייתא: "תניא דבי רבי ישמעאל: לעולם יספר אדם בלשון נקיה". ועוד נאמר שם: "דאמר ר' יהושע בן לוי לעולם אל יוציא אדם דבר מגונה מפיו שהרי עיקם הכתוב שמונה אותיות ולא הוציא דבר מגונה מפיו. שנאמר מן הבהמה הטהורה ומן הבהמה אשר איננה טהורה
 

אמא ועוד..

משתמש מקצוען
יקם הכתוב שמונה אותיות ולא הוציא דבר מגונה מפיו. שנאמר מן הבהמה הטהורה ומן הבהמה אשר איננה טהורה
מכאן דווקא רואים שהכתוב הוצרך לומר בקול דבר מה, אבל שמר על לשון נקיה ולכן הוסיף 8 אותיות.
הכתוב לא נמנע מלומר מה שצריך לומר בגלל "ס'פאסט נישט". רק התנסח אחרת.
 

כּוֹתָר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר.
משפט זה מתאים לציבור הכללי, אנשים שלא עובדים את ה' באמת, והסיבה לטפל ברוע, היא רק בגלל החשש לכבודם,
"מה יגידו עלי, עלינו".
אצל האמונים על דרכי התורה, המצווה "ובערת הרע מקרבך", היא חלק ממהלך החיים היום יומי, לתקן עולם במלכות ה',
ולהכניע עוד ועוד חלקים מהרע תחת מלכות שמים.
 

נמרוד ניר

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
משפט זה מתאים לציבור הכללי, אנשים שלא עובדים את ה' באמת, והסיבה לטפל ברוע, היא רק בגלל החשש לכבודם,
"מה יגידו עלי, עלינו".
אצל האמונים על דרכי התורה, המצווה "ובערת הרע מקרבך", היא חלק ממהלך החיים היום יומי, לתקן עולם במלכות ה',
ולהכניע עוד ועוד חלקים מהרע תחת מלכות שמים.
לא חושב שחילונים מטפלים ברע רק מחשש לכבודם ו"מה יגידו עליהם" - וזו השקפה מאוד עצובה על האחר. ומצד שני לא חושב שכל מי שלא חילוני הוא צדיק שמבער תמיד את הרע מקרבו. אהבת חינם ולשון הטוב יקרבו את הגאולה בעז"ה.
 

נמרוד ניר

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
ב''ה

יש סוגי בעיות, סוגי פתרונות וסוגי קהלים.
יש בעיות שחשופות כבר שנים לאור השמש ושום דבר לא זז, ויש בעיות שהחשיפה לאור השמש הועילה להן. (כמו שכחת תינוקות ברכב למשל)
בנוגע לבעיה הזאת ספציפית, אני מכירה באופן אישי כמה קהילות שבהן חיבור של הרבנים עם אנשי מקצוע בנושא שינה המון.
גם במגזרים שבהם רגילים לחשוף כל בעיה ולדבר עליה, עדיין קיימות בעיות קשות שהולכות ומחריפות, לא כי לא מדברים עליהם.

כמובן כל זה לא בא למעט בכישרון וביצירתיות ש פנסאית השקיעה בעבודה, זו עבודה יפיפיה ללא ספק.
מסכים עם הסיפא. לגבי הרישא: זה הפוך. הקמפיין הציבורי לשכחת ילדים ברכב של ארגון בטרם הוביל לתוצאות דרמטיות, כמו גם להגברת המודעות והחשיבות לנושא שהובילה בין היתר לפיתוח מסיבי בהרבה של טכנולוגיות שנועדו לסייע לטפל בבעיה. קצת על פתרונות שהושקו בין היתר הודות לקמפין הציבורי בדו"ח של משרד התחבורה (ההתייחסות להשפעת הקמפיי במקורות): https://www.chamber.org.il/media/164347/השארת-ילדים-ברכב-חונה-דוח-ria-להערכת-השפעות-רגולציה.pdf
ומבחינה סטטיסטית, בעקבות הקמפיין והמודעות הציבורית לנ"ל, שיעור שיכחת הילדים ברכבים ירד דרמטית, החל מ2014 שהתחילו בקמפינים וכלה בעכשיו. מעבר לזה,לקמפיין יש השפעות דרמטיות גם על מקבלי ההחלטות וקובעי מדיניות: לפני חמישה ימים, בעקבות עבודת מטה של שנים שהחלה עם הקמפיינים והלחץ הציבורי, יש חובת רכישת מערכת למניעת שכחת ילדים ברכבים. מציע לקרוא ולהתעמק בנושא. מצרף תמונה של ההחלטה החדשה (כי בכתבה עצמה יש תמונות נשים). אז כאמור, אשמח לדוגמאות שבהן קמפיין ציבורי עשה יותר נזק מתועלת (אגב, יש לא מעט כאלה, אבל לא בגלל הנושא אלא ההגשה).
 

קבצים מצורפים

  • צילום מסך 2021-06-14 ב-17.12.22.png
    צילום מסך 2021-06-14 ב-17.12.22.png
    KB 23.4 · צפיות: 22

קראנץ'

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
לא חושב שחילונים מטפלים ברע רק מחשש לכבודם ו"מה יגידו עליהם" - וזו השקפה מאוד עצובה על האחר. ומצד שני לא חושב שכל מי שלא חילוני הוא צדיק שמבער תמיד את הרע מקרבו. אהבת חינם ולשון הטוב יקרבו את הגאולה בעז"ה.
חבל להיכנס פה לדיון על 'חילונים 'חרדים' וכו'.
אל דבר אחד ברור ואי אפשר להתעלם ממנו.
בעוד אדם שאינו שומר מצוות מונע מהרגש ואהבת אדם שלו בלבד - שזה דבר הפכפך, מתעתע ומשתנה,
הרי ששומר מצוות לא עושה זאת בגלל הרגש שלו אלא כי כך ה' אמר. הלוואי וגם יוסיף רגש כדי שלא יהיה מצוות אנשים מלומדה, אבל לפני הכול 'רחמנא אמר תקעו' וד"ל.
 

קראנץ'

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
מסכים עם הסיפא. לגבי הרישא: זה הפוך. הקמפיין הציבורי לשכחת ילדים ברכב של ארגון בטרם הוביל לתוצאות דרמטיות, כמו גם להגברת המודעות והחשיבות לנושא שהובילה בין היתר לפיתוח מסיבי בהרבה של טכנולוגיות שנועדו לסייע לטפל בבעיה. קצת על פתרונות שהושקו בין היתר הודות לקמפין הציבורי בדו"ח של משרד התחבורה (ההתייחסות להשפעת הקמפיי במקורות): https://www.chamber.org.il/media/164347/השארת-ילדים-ברכב-חונה-דוח-ria-להערכת-השפעות-רגולציה.pdf
ומבחינה סטטיסטית, בעקבות הקמפיין והמודעות הציבורית לנ"ל, שיעור שיכחת הילדים ברכבים ירד דרמטית, החל מ2014 שהתחילו בקמפינים וכלה בעכשיו. מעבר לזה,לקמפיין יש השפעות דרמטיות גם על מקבלי ההחלטות וקובעי מדיניות: לפני חמישה ימים, בעקבות עבודת מטה של שנים שהחלה עם הקמפיינים והלחץ הציבורי, יש חובת רכישת מערכת למניעת שכחת ילדים ברכבים. מציע לקרוא ולהתעמק בנושא. מצרף תמונה של ההחלטה החדשה (כי בכתבה עצמה יש תמונות נשים). אז כאמור, אשמח לדוגמאות שבהן קמפיין ציבורי עשה יותר נזק מתועלת (אגב, יש לא מעט כאלה, אבל לא בגלל הנושא אלא ההגשה).
למרבה הצער ש קמפיינים שכמה שהם יעלו לכותרות וינופפו בהם במיטב הקרייאטיב - לא תהיה להם תקומה, כי יהיה אי מי שירגיש שזה על חשבונו.
גם בזמן המהפכה התעשייתית - היה מחסום כבד של היצרנים הפועלים שלא רצו שיגדע מקור פרנסתם. העובדה שההיסטוריה מוכיחה שאכן המהפכה הצליחה, אבל כשהעניין נפגש בפוליטיקה - גם מהפכת הירח לא תצלח.
ע"ע הממשלה שקמה.
 

נמרוד ניר

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
חבל להיכנס פה לדיון על 'חילונים 'חרדים' וכו'.
אל דבר אחד ברור ואי אפשר להתעלם ממנו.
בעוד אדם שאינו שומר מצוות מונע מהרגש ואהבת אדם שלו בלבד - שזה דבר הפכפך, מתעתע ומשתנה,
הרי ששומר מצוות לא עושה זאת בגלל הרגש שלו אלא כי כך ה' אמר. הלוואי וגם יוסיף רגש כדי שלא יהיה מצוות אנשים מלומדה, אבל לפני הכול 'רחמנא אמר תקעו' וד"ל.
מסכים עם המשפט הראשון שלך (אבל לא מבין איך הוא מתיישב עם ההמשך). רצוי לא להכליל על חרדים או חילונים וכמו שמסתכל אותי כשחילונים מדברים על ״החרדים״ ככה מאכזב לשמוע הכללות על חילונים. בסופו של יום חרדים, חילונים - כולנו עם אחד ורצוי שכל אחד יבדוק עצמו ויתקן עצמו ולא יביט לעבר השני ובטח לא לזלזל במוסריות של אף צד. אני לא בדיוק נחשב חרדי או דתי על ידי רוב הכלל, ואתם למעשה מודיעים לי שכל תיקון שאני עושה יוצא מהפחד של "מה יגידו" עליי, כל מעשה מוסרי ועקרון מנחה בחיי הוא תוצאה של רגש, הפכפכות ומה לא... כלומר אני מעצם היותי לא שומר מצוות (מספיק), בנאדם אגואיסטי והפכפך שמונע מהרגש. נסו לרגע לנסח את הדברים שכתבתם כאן על חילונים: על חרדים. שורה תחתונה: בואו נשתמש בכח הפרסום כדי לחבר בני אדם - ולא כדי לנתק אותם זה מזה.
 
נערך לאחרונה ב:

בתיה רחל

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מסכים עם הסיפא. לגבי הרישא: זה הפוך. הקמפיין הציבורי לשכחת ילדים ברכב של ארגון בטרם הוביל לתוצאות דרמטיות,

מסכימה עם זה לגמרי, זה בדיוק מה שכתבתי:

ויש בעיות שהחשיפה לאור השמש הועילה להן. (כמו שכחת תינוקות ברכב למשל

לגבי בעיות שחשיפה מזיקה להן - (לא בטוח שזו הדוגמא הכי קולעת אבל זה מה שעלה לי עכשיו וזה מבטא את העיקרון שרציתי להגיד) שמעתי מפסיכולוגית שמתעסקת עם נוער בסיכון - לא רק בציבור החרדי - שיש חוקים ומגבלות על התקשורת בנוגע לדיווח על התאבדויות, מהסיבה הפשוטה, שכאשר אדם שיש לו נטיה אובדנית שומע על מישהו שהתאבד, הרצון הופך לממשי, אפשרי וישים יותר, לומדים את שיטות העבודה.. בנושא הזה, לא יעזור קמפיין ציבורי שיעלה למודעות כמה התאבדויות יש, ובמשפחות הכי טובות. כי גם אם קמפיין כזה יזעזע את ההורים והמורים ויגרום להם לפקוח עין על ילדיהם, הוא גם יצית וילבה נטיות של נוער ויראה להם כמה זה לגיטימי ואפשרי, הנה, כל כך הרבה עושים את זה, מהמשפחות הכי טובות..

מה שאני רוצה לומר זה, שלפעמים העלאת בעיה ופרסומה, גם למי שלא נוגע לפתרון הבעיה, עלול לתת לגיטימציה לעצם הבעיה.
 

נמרוד ניר

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
מסכימה עם זה לגמרי, זה בדיוק מה שכתבתי:



לגבי בעיות שחשיפה מזיקה להן - (לא בטוח שזו הדוגמא הכי קולעת אבל זה מה שעלה לי עכשיו וזה מבטא את העיקרון שרציתי להגיד) שמעתי מפסיכולוגית שמתעסקת עם נוער בסיכון - לא רק בציבור החרדי - שיש חוקים ומגבלות על התקשורת בנוגע לדיווח על התאבדויות, מהסיבה הפשוטה, שכאשר אדם שיש לו נטיה אובדנית שומע על מישהו שהתאבד, הרצון הופך לממשי, אפשרי וישים יותר, לומדים את שיטות העבודה.. בנושא הזה, לא יעזור קמפיין ציבורי שיעלה למודעות כמה התאבדויות יש, ובמשפחות הכי טובות. כי גם אם קמפיין כזה יזעזע את ההורים והמורים ויגרום להם לפקוח עין על ילדיהם, הוא גם יצית וילבה נטיות של נוער ויראה להם כמה זה לגיטימי ואפשרי, הנה, כל כך הרבה עושים את זה, מהמשפחות הכי טובות..

מה שאני רוצה לומר זה, שלפעמים העלאת בעיה ופרסומה, גם למי שלא נוגע לפתרון הבעיה, עלול לתת לגיטימציה לעצם הבעיה.
האמת שגם במקרה הזה אני מכיר קצת - התנדבתי שנים בעמותת סה"ר וער"ן: קווי סיוע לאובדנות (אני פסיכולוגי בהכשרתי, אמנם לא קליני). וזה נכון מאוד שיש דברים שלא נכון לפרסם במדיות מסוימות - אבל זה לא אומר שקמפיין לא עוזר בהן. מה שכתבת נכון ברובו: אבל לכן כפרומאים צריכים לשאול - איך מצד אחד נעורר מודעות למי שבמצוקה שיש לו עם מי לדבר ולהציל אותו בזמן הנכון אחרת לא ידע לאן לפנות - מבלי להציף את הדברים. לכן בדברים כאלה אנחנו מפרסמים מודעות פייסבוק מטורגטות, משתמשים באמצעים יותר פרטיים (בלי שילוט חוצות וטלוויזיה, עם דיוור ישיר, מודעות ממוקדות), פרסום בפורומים שקשורים לדיכאון בתפוז ועוד. אבל אם לא היינו מפרסמים את ערן וסהר, הרבה אנשים לא היו יודעים שיש לאן לפנות: ובטוח שזה היה עולה בחיי אדם. אגב, ערן כן מפרסמים לא מעט גם בעיתונות. היום מבינים שדווקא לייצר מצב שזה מרגיש לאדם האובדני שדיכאון הוא שכיח ולא נושא להסתרה ובושה - ככה הסיכוי שיפנה לסיוע גדול יותר (מעבר כמובן לסיבה המרכזית: שידעו לאן ואיפה לפנות). בדיוק כמו במקרה של אלימות נגד נשים וכל התופעות השליליות שאנחנו בוחרים להסתיר. אבל מסכים מאוד שצריך הרבה רגישות ותבונה ולא תמיד נכון לפרסם משהו במדיות ובאמצעים מסורתיים (פרסום הרבה מעבר למודעות וקמפיינים מסורתיים!).
 
נערך לאחרונה ב:

נמרוד ניר

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
מסכימה עם זה לגמרי, זה בדיוק מה שכתבתי:



לגבי בעיות שחשיפה מזיקה להן - (לא בטוח שזו הדוגמא הכי קולעת אבל זה מה שעלה לי עכשיו וזה מבטא את העיקרון שרציתי להגיד) שמעתי מפסיכולוגית שמתעסקת עם נוער בסיכון - לא רק בציבור החרדי - שיש חוקים ומגבלות על התקשורת בנוגע לדיווח על התאבדויות, מהסיבה הפשוטה, שכאשר אדם שיש לו נטיה אובדנית שומע על מישהו שהתאבד, הרצון הופך לממשי, אפשרי וישים יותר, לומדים את שיטות העבודה.. בנושא הזה, לא יעזור קמפיין ציבורי שיעלה למודעות כמה התאבדויות יש, ובמשפחות הכי טובות. כי גם אם קמפיין כזה יזעזע את ההורים והמורים ויגרום להם לפקוח עין על ילדיהם, הוא גם יצית וילבה נטיות של נוער ויראה להם כמה זה לגיטימי ואפשרי, הנה, כל כך הרבה עושים את זה, מהמשפחות הכי טובות..

מה שאני רוצה לומר זה, שלפעמים העלאת בעיה ופרסומה, גם למי שלא נוגע לפתרון הבעיה, עלול לתת לגיטימציה לעצם הבעיה.
מחילה: רק עכשיו שמתי לב שכתבת הפוך!
 

prog

מנהל ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
עיצוב ואדריכלות פנים
הקמפיין הזה הוא הצלת חיים.
כולם יודעים שהתופעה קיימת ועוד איך, זהו נושא אקוטי שקיים ולצערנו אף גבה אבדות בנפש בשנים האחרונות, רק שמטבע הדברים זה נמצא עמוק מתחת לשטיח. העיתונות החרדית אותה קוראים גם בחורי ישיבות, נערים ונערות יעדיפו להתעלם מתופעה זו ובוודאי אף בסימפטום האובדנות ומצוקת הנפש הנגרמת וכו' וכו'. וכנראה שבהתאם לקהל היעד טוב שכך.

הקמפיין הזה נועד דווקא לתת לאותן נשים המתמודדות עם התופעה את החיבוק והעזרה. את הידע ואת המודעות המתבקשת שהן חיות בתוך בעיה מוכרת וקיימת שהאשמה אינה בהן ושכדאי להן לפנות ולשתף אנשי מקצוע מתוך הקהילה.

כאמור, האם קמפיין פרסומי מסוג זה יכול להשפיע על אדם אלים ורע להפוך את עורו. האם יהפוך מהזאב הרע שבבית לכבשה חמודה בגלל קמפיין? כנראה שלא, וזאת פחות המטרה.

האם אדם בעקבות קמפיין כזה יתחיל להיות אלים בביתו כי הוא נחשף לתופעה? נו באמת, אדם טוב ונורמלי מטבעו לא יתנהג באלימות בגלל קמפיין כלשהו שנחשף אליו המדבר על אלימות (האם כשיקרא ידיעה על מקרה גניבה הוא יצא לגנוב?). זאת טענה מגוחכת ומופרכת. (שלא כמו באובדנות שמודעה הנלחמת באובדנות עלולה להזכיר לאנשים מעורערים את האופציה)



אוסיף על כך שהמרצה @נמרוד ניר עשה עבודה מקצועית ויסודית, תוך רגישות מתבקשת ובלתי מתפשרת בהתאם לאופי הפרוייקט.
כמוכ כל בנות הקורס שנרתמו למלאכה במקצועית רגישות ואחריות רבה.
 
נערך לאחרונה ב:

רועי COPY

קופירייטר ואסטרטג למיתוג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
הציבור החרדי, לא מטייח, ולא מסתיר!
תשאלו את רבני השכונות והערים, בכמה מיקרים הם מטפלים ביום!
בפרסום בציבור הנ"ל צריך לדעת איך להכניס את הרבנים לתוך העניין, כי הם שם עמוק בתוך המשפחות.
ברגע שזה יהיה עם ליווי רבני צמוד, הקמפיין החשוב הזה יצא מן הספק,
וודאי יצליח.
 

prog

מנהל ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
עיצוב ואדריכלות פנים
חשוב שיפנו לגורמים מתאימים ונכונים.
מהמציאות עולה תופעה של הדחקה והסתרה הקיימת בכל האוכלוסיות והמגזרים, אך פי כמה וכמה בציבור החרדי. אלו המעט שכן מגיעות בסוף לגורמים מקצועיים מגיעים הרבה פעמים מאוחר מידי.
 

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
בלי קשר לדיון שהתנהל כאן,
פרוייקט הגמר הזה הוא התחלה מצויינת של שימוש בחלון אוברטון
כדי לחולל תהליכים ולהעלות מודעות לנושא הקשה הזה בחברה החרדית.
תמשיכו להשפיע טוב
 

כּוֹתָר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
בית ספר פרוג הוא טוב ברמה המקצועית שלו,
כשהוא לוקח לעצמו 'אחריות' בהנהגת הציבור, זו חריגה.
הדור אינו יתום, והוא לא זקוק לאפוטרופוס.
 

קראנץ'

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
האמת היא שאני כן בעד הצפת הנושא, אלימות - אסור לה להיות מוסתרת תחת שטיח עבה, חייבים לטפל בה, מבחינה יהודית, ממש "לא תעמוד על דם רעך"
רק מה?
אני חושבת שיש משמעות מאד רצינית למניעי הפרוייקט ומאיפה הוא בא.
אם הצפת הנושא באה ממקום 'מוסרי' 'אלמנטרי' וכו' יש 2 בעיות:
1. זה לא מתכתב עם ערכי הציבור החרדי שאמונים על תורת ה' ולא על מוסריות מפוקפקת שאיזה גנדי המציא. כך שזה לא באמת ידבר עליהם, אז חבל על המאמצים. (גם לגרמנים היה מוסר... מי מחליט מהו מוסר נכון וראוי? בן אנוש כמוני וכמוך????)
2. זה מסוג הדברים שאפשר לדעת איפה זה מתחיל, ולא לדעת איך זה יגמר...אין ספק שזה נושא נפיץ ורגיש, במיוחד בציבור החרדי, להוא ולהעלות את זה בלי שום בקרה רוחנית יכול חוץ מחילול ה' גדול - לעשות הרבה נזק פנים קהילתי.

הפיתרון הוא פשוט - להעלות קמפיין כזה, אבל להיות מלווים כל העת בדעת תורה, ובכך להימנע מכניסה לנישות המזיקות.
 

prog

מנהל ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
עיצוב ואדריכלות פנים
אתם זוכרים שמדובר בתרגיל גמר של כיתה, כן?
:)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה