מה עושים? טעות בהצעת מחיר...

הנושא בפורום 'קהילת מעצבים גרפיים' פורסם ע"י eli_7, ‏1/7/07.

  1. eli_7

    eli_7 משתמש פעיל פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏17/6/07
    הודעות:
    189
    לייקים:
    1
    נקודות:
    29
    מה עושים? טעות בהצעת מחיר...
    לקוח שלי ניגש להדפיס בעצמו את העבודה, וקיבל הצעת מחיר, בה מפורט באופן כללי שזה כולל גם 'הטבעות'. לאחר סיום העבודה, טוען המבצע, כי הוא טעה בחישוב,
    ובמכונות שלו יש צורך לעשות שתי הטבעות (באותו הצבע) באותו עמוד בפעמיים, והוא חישב כאילו מדובר בהטבעה אחת בכל עמוד. הוא דורש על תוספת העבודה עוד 3000
    ש"ח, בלי זה הוא לא משחרר את הסחורה... הבעיה היא, שגם אי אפשר להותיר אותו להחנק עם הסחורה, כי הוא קיבל כבר תשלום חלקי מראש...
    השאלה היא לא רק מה עושים, אלא באופן עקרוני, מי צודק. במקרה שלנו, אגב, לדעתי העובדה שבמכונה שלו הוא צריך לעשות את שתי ההטבעות בנפרד - זו הבעיה הפרטית
    שלו, וזה ממש לא הוגן לקחת על זה פעמיים.
     
  2. נקי_כפים

    נקי_כפים משתמש מקצוען מנהל פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏17/6/07
    הודעות:
    2,218
    לייקים:
    18
    נקודות:
    54
    מה עושים? טעות בהצעת מחיר...

    מי שנותן מחיר צריך לקחת על זה אחריות.
    אתמול הדפסתי למישהו ספר ועשיתי טעות בחישוב, הפסדתי כ2000 ש"ח בס"ה, מה עכשיו אעשה אלך להתבכיין- אני מפסיד, כמו איזה רוכל במחנה יהודה?!
    היום שוב הדפסתי ספר לאחד מחברי הפורום עשיתי מאמצים אדירים ויקרים שהספר ייצא בזמן, ושוב בגלל טעות במחיר החומר נשארתי עם- תחזיקו חזק: 120 ש"ח רווח!
    רוצים מעשר?
    מסקנה צריך לשים לב למחיר כשנותנים אותו ולא אח"כ, וכשבעל מלאכה מעלה את נמחיר באמצע עבודה פשוט לא אבוא אליו שוב.
     
  3. ונתנו10

    ונתנו10 Administrator פרסום וקופירייטינג פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏17/6/07
    הודעות:
    15,930
    לייקים:
    6
    נקודות:
    54
    מה עושים? טעות בהצעת מחיר...

    יש לי את זה יום יום.
    בדרך כלל אני לא מפסיד מדי הרבה...אבל כבר קרה שהפסדתי אלפי שקלים.
    המקרה הכי מצערת שזכור לי, שעשיתי קמפיין למישהו, והכנסתי עשרות פעמים בעיתונים, והי' איזה טעות בין יורא לסטרלינג, הקונה הבין יורא, והיה אמור להיות
    פונט-אנגלי.
     
  4. זעליג_GP

    זעליג_GP משתמש חדש פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏17/6/07
    הודעות:
    471
    לייקים:
    0
    נקודות:
    0
    מה עושים? טעות בהצעת מחיר...

    התשלום החלקי הזה היה יותר מ3000 ?
    אם זה פחות אז כבר שווה להשאיר אותו עם זה (שיחנק עם זה ח"ו כנ"ל)
     
  5. באלמעלה

    באלמעלה משתמש מקצוען פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏17/6/07
    הודעות:
    1,972
    לייקים:
    0
    נקודות:
    52
    מה עושים? טעות בהצעת מחיר...

    אין כמו גרפיקה שטעות קטנה בניקוד או באות שווה אלפי שקלים.
    אצלי זכור מקרה שעשיתי פלייר לחנות ווילונות וכתבתי דוקטור במקום דקורטור והיה שישו ושימחו...
     
  6. yrzys

    yrzys מנהל פורום עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏17/6/07
    הודעות:
    791
    לייקים:
    0
    נקודות:
    0
    מה עושים? טעות בהצעת מחיר...

    בד"כ מקובל שאם עשית טעות עליך לספוג את זה, ניתן לעדכן את הלקוח ואם אתם בקשרים טובים לפעמים הוא ישתתף בהפסד.
     
  7. cgk

    cgk משתמש רשום

    הצטרף:
    ‏17/6/07
    הודעות:
    91
    לייקים:
    0
    נקודות:
    7
    מה עושים? טעות בהצעת מחיר...

    אי אפשר להגיד מעשים בכל יום, אבל אפשר לומר בכל חודש, ופעם אוכלים אותה, ופעם הלוקח מבין ומוסיף כסף ופעם נפגשים אצל רב בורר, אם הלוקח שותו"מ... אני
    חושב שבאמת רק בהדפסה יש כאלו סיפרים למכביר.
     
  8. שי8080

    שי8080 עימוד ספרים מעמד ספרים

    הצטרף:
    ‏17/6/07
    הודעות:
    103
    לייקים:
    0
    נקודות:
    0
    מה עושים? טעות בהצעת מחיר...

    אני נקלעתי פעמים די רבות למצבים מביכים אלו,
    מה שהביא אותי להחלטה שעם כל הצעה שאני מציע אני מבהיר שיתכנו שינויים קלים במחיר, בעקבות טעויות, או עליה במחירי החומר.
    לפעמים אני מוסיף להצעה כמו בדפי בנק: ט.ל.ח. ופעם בזכות זה ניצלתי מהפסד די גדול.
    אני ממליץ לבצע הבהרה זו כשמציעים מחיר, זה חוסך הרבה עגמת נפש לכל הצדדים.
     
  9. מה עושים? טעות בהצעת מחיר...

    לדעתי הדפוס צריך לספוג אתזה ...על טעויות משלמים למרות שפעם הדפסתי והוא טעה בחישוב ושילמתי את התוספת כי אם לא הוא לא היה עושה את העבודה אבל לענ"ד הוא
    צריך לשלם אתזה....
     
  10. MענדיM

    MענדיM משתמש חדש

    הצטרף:
    ‏17/6/07
    הודעות:
    635
    לייקים:
    0
    נקודות:
    0
    מה עושים? טעות בהצעת מחיר...

    צריך לחלק את הנושא הנידון לשניים
    א) טעות שעשה הגרפיקאי בעצמו כשכתב חלק מהחומר (כתב דוקטור במקום דקורטור)
    ב) טעות בחישוב עלויות והצעות מחיר.
    - א - בטעות שהגרפיקאי בעצמו עשה, אני מבהיר לכולם, שאני שולח להגהה והלקוח צריך לבדוק את תקינותו של החומר. ולא משנה אם כתבתי $ במקום ש"ח, או שבט במקום
    טבת. - תעבור על המודעה/חוברת/פרוספקט - תאשר לי אותה. מצידי שיתעכב עוד יומיים.
    בדרך כלל מי שמגיע ברגע האחרון, אין לו זמן לעשות העתק שמש וכו', ויש הרבה עגמת נפש. ואני בדרך כלל מזהיר, "על אף שאין לך זמן, אני ממליץ לך לעכב את
    ההדפסה בעוד יום אחד לפחות, ותעבור על החומר בישוב הדעת". - האחריות עליך.
    - ב - בהצעות מחיר, זה קצת יותר קשה להיות 'מכוסה', אנחנו צריכים להשתדל 'לעמוד מאחורי המילה שלנו'. אך תמיד כדאי להוסיף שיתכנו שינויים. במקרה של ELI-7
    אני בטוח שלא פורט בדיוק אילו הטבעות נדרשים לביצוע העבודה ולכן ישנה אי הבנה. בעל הדפוס נראה לי צודק והוא לא צריך להפסיד (אא"כ מדובר בתקלה טכנית
    במכונות שלו)
    בכל מקרה - במקרה של טעויות בהצעת מחיר בגרפיקה, אם זה לקוח טוב, עדיף לעבוד קצת בחינם בשביל לשמור על יחסים טובים איתו, אך אם זה סתם נודניק - לא לוותר.
     
  11. תמנתי

    תמנתי משתמש מקצוען איור וציור מקצועי פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏17/6/07
    הודעות:
    11,768
    לייקים:
    46
    נקודות:
    89
    עיסוק:
    מעצבת UX/UI ובונת אתרי אינטרנט
    מיקום:
    ירושלים
    דף הבית:
    מה עושים? טעות בהצעת מחיר...

    תלוי אם הצעת המחיר בכתב או לא.
    אם זה בכתב, אין לבית הדפוס ברירה והם חייבים לשחרר את הסחורה ולהחזיר כסף, או להמשיך כמות שזה. אם לא, אפשר לתבוע אותם בבית משפט לתביעות קטנות.
    אם הצעת המחיר לא בכתב, אז יש ללקוח בעיה.
     
  12. חרדישערית

    חרדישערית משתמש חדש

    הצטרף:
    ‏17/6/07
    הודעות:
    34
    לייקים:
    0
    נקודות:
    0
    מה עושים? טעות בהצעת מחיר...

    מסכימה עם גינגית.
     
  13. גרפיקנער

    גרפיקנער עימוד ספרים מעמד ספרים

    הצטרף:
    ‏30/8/07
    הודעות:
    2,537
    לייקים:
    33
    נקודות:
    89

    מענדי צודק במאת האחוזים: כדי למנוע טעויות, בכל משרד פרסום יש מה שנקרא 'אישור פירסום'. שולחים לך את המודעה בפקס, ואתה חותם שזה בסדר. אחרי שחתמת ואישרת את הפירסום - גם אם הגרפיקאי טעה וכתב במודעה שקל במקום פאונד - הלקוח הוא האחראי היחיד לכך. כשאני מעמד ספר אני מדפיס אותו ללקוח, ומחתים אותו עליו שהעבודה היא בסדר, והכל על אחריותו.
     
  14. מ_ר_צ

    מ_ר_צ משתמש פעיל איור וציור מקצועי עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏28/8/07
    הודעות:
    556
    לייקים:
    2
    נקודות:
    29
    מיקום:
    ירושלים
    צרת רבים חצי נחמה?
    זה קורה לכולם, לא נעים
    השבוע היה לי מקרה דומה. הדפסתי ללקוח ברשור באורך של 84 ס"מ והיה צריך להתקפל לאקורדיון כאשר החלק הראשון היה אמור בסופו של דבר להפרד ע"י פרפרציה כי היה בו את סדר הסימנים של ראש השנה (ואז נשאר לו A4 להשתמש בו בסעודת החג) אחרי ההדפסה מתקשרת אלי הגברת מבית הדפוס ואומרת לי שמי שהיה אמור לעשות את הפרפרציה טוען (אחרי ההדפסה) שהמכונה שלו יכולה להכיל עד חצי גליון... היא בררה לי ויש מישהו אחד באזור ירושלים שיש לו מכונה כזו אבל הוא רוצה 2000 ש"ח יותר. לבסוף הצלחתי לשכנע את הלקוח שזה לא בעיה שלי וכנראה היה איזה שהוא חוסר הבנה בין בית הדפוס לזה שעושה את הפרפרציה. הלקוח שלי לקח את הסחורה בלי פרפרציה. כולי תקוה שהנמענים (6500) יחתכו את העמוד הנ"ל ויוכלו להשתמש בזה בחג. {אני גם מקווה שהלקוח יחזור שוב...}
    תתפללו טוב בראש השנה: "יהי רצון שלא ניכשל בהצעות מחיר, שלא יהיו חוסר הבנות ולא קצרים בתקשורת ושהלקוחות יהיו תמיד מרוצים." אמן
     
  15. מיץ ענבים

    מיץ ענבים משתמש חדש

    הצטרף:
    ‏22/8/07
    הודעות:
    114
    לייקים:
    0
    נקודות:
    0
    מתי נלמד כבר

    לא להוריד עבודות לדפוס לפני חתימת הלקוח שהוא מאשר את העבודה
    וטוב היה אם משהו היה קם ועושה כזה כזוה ומפיץ את זה בין חברי הפורום
    לתשומת לבכם ההצעה אינה כוללת, מע"מ, משלוחים, תיקונים ושנויי טקסטים, וכו' וכו' וכו'
     
  16. קול-התור

    קול-התור משתמש מקצוען סופרות וכתיבה פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏17/8/07
    הודעות:
    2,120
    לייקים:
    10
    נקודות:
    54
    זה מה שנקרא לשלם "רעבע געלט" אם לא טועים לא לומדים...
     
  17. poupee

    poupee עימוד ספרים מעמד ספרים

    הצטרף:
    ‏23/8/07
    הודעות:
    212
    לייקים:
    6
    נקודות:
    29
    אצלי בעבודה לא שולחים שום עבודה לדפוס בלי חתימת הלקוח, ותמיד כשאני מבקשת חתימה אני רואה את האנשים מתחילים להלחץ ובודקים מהתחלה...
    שבוע שעבר היה לי לקוח פרטי בבית שתמיד אומר לי שהוא סומך עלי ובקושי בודק את העבודה ואני כל הזמן אומרת לו שאסור לו לסמוך עלי, הוא מתקשר אלי לפני כמה ימים שהוא קיבל עבודה מהדפוס וששמתי את הלוגו בעיברית במקום זה באנגלית (העבודה היתה באנגלית) אמרתי לו: זוכר שאמרתי לך לא לסמוך עלי? הוא אמר את צודקת וניתך את השיחה...