קשיי למידה נגרמים מחסר של התלמיד בתהליך הקליטה או העבודה עם החומר.
כשמורה מלמדת לקרוא היא מתבססת על מיומנויות ו/או ידיעות שברור לה שיש לתלמידות.
ברגע שיש תלמידה בכיתה שלא מסוגלת לבצע את ההשלמות לבד - היא תצטרך הוראה מתקנת.
(זו אגב הסיבה לריבוי ההוראה המתקנת היום. כיוון שמלמדים חומרים קשים מדי לקליטה בכיתות נמוכות, מה שבעבר למדו 2 שנתונים מעל. כלומר, המח עדיין לא בשל לתהליכי למידה מורכבים + לא מסוגל לקלוט ולעבד מידע ברמה גבוהה).
הפתרון לרוב המתקשים הוא ניתוח מדורג של תהליך הלמידה, והקניית אסטרטרגית עבודה נכונה לפי סוג החומר.
ובמילים פשוטות: כדי שתלמידה תדע חומר חדש, צריך לפרק אותו לגורמים לפי קליטת המח האנושי.
זו שיטה שלי שעובדת ב99.99% מהמקרים.
ברור שצריך ללמוד חנ"מ מהיסוד, כולל כל התיאוריה, כדי לעבוד נכון.
אבל, תכלס בשטח - יש לי שיטה אחת. ולא משנה מה רוצים ללמד.
כשמורה מלמדת לקרוא היא מתבססת על מיומנויות ו/או ידיעות שברור לה שיש לתלמידות.
ברגע שיש תלמידה בכיתה שלא מסוגלת לבצע את ההשלמות לבד - היא תצטרך הוראה מתקנת.
(זו אגב הסיבה לריבוי ההוראה המתקנת היום. כיוון שמלמדים חומרים קשים מדי לקליטה בכיתות נמוכות, מה שבעבר למדו 2 שנתונים מעל. כלומר, המח עדיין לא בשל לתהליכי למידה מורכבים + לא מסוגל לקלוט ולעבד מידע ברמה גבוהה).
הפתרון לרוב המתקשים הוא ניתוח מדורג של תהליך הלמידה, והקניית אסטרטרגית עבודה נכונה לפי סוג החומר.
ובמילים פשוטות: כדי שתלמידה תדע חומר חדש, צריך לפרק אותו לגורמים לפי קליטת המח האנושי.
זו שיטה שלי שעובדת ב99.99% מהמקרים.
ברור שצריך ללמוד חנ"מ מהיסוד, כולל כל התיאוריה, כדי לעבוד נכון.
אבל, תכלס בשטח - יש לי שיטה אחת. ולא משנה מה רוצים ללמד.