מה זה עריכה תורנית?

להתעמק

משתמש פעיל
עריכה תורנית
פתחתי נושא חדש כי ראיתי שאין תגובות בנושא הקודם. אשמח לתגובות.
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אני מחלק את זה לשלוש:
עריכת תוכן
עריכת ניסוח
עריכת לשון

(זה לא לפי סדר מסוים)
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
בעבודה שלי מתבטאת העריכה התורנית בכך שהרב פלוני נותן לי רשימת רעיונות (לא מעט מהם מעורפלים) ומקורות, ועלי מוטל להבין למה התכוון ה'משורר', לפעמים להתווכח אתו על נכונותן או אי נכונותן, לנסח בצורה בהירה, מכובדת ומעניינת (לפעמים להוסיף נופך משלי), לסדר הכל בסדר הגיוני, להוסיף כותרות ומ"מ, וכשהוא רוצה להפיק קונטרס (להבדיל מספר) - גם לעמד אותו.,
 
נערך לאחרונה ב:

טראכטער

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
פתחתי נושא חדש כי ראיתי שאין תגובות בנושא הקודם. אשמח לתגובות.
אם אין תגובות כנראה שהשאלה לא הובנה כל צורכה (והיא לא).
עריכה תורנית היא עריכה תורנית. היינו, כל דבר שהוא נכלל בגדר עריכה, ותורני (בין כתלי בית המדרש). ומכאן - השמים הם הגבול.
אולי תסביר בפרוטרוט את כוונתך, ומה בדיוק אתה רוצה לדעת. אשמח לעזור.
 

A8A8

משתמש פעיל
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
השאלה היא בעצם מהי עריכה בכלל... ותורנית זהו התת נושא החשוב כמובן, שבו עוסקת עבודת העריכה.
מהי עריכה? סידור, ארגון, יצירה, ועוד המון מילים שכאלו. תשאל עורך דין....
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
2 הראשונות יותר קולעות, השלישית היא הגהה.
משום מה נראה לי שהגהה היא לאחר עריכת הלשון. כלומר: ראשית כל יש עריכת לשון כללית, שלא יהיו טעויות (רבות מדי) בלשון, ואח"כ באה עבודת ההגהה שהיא בעצם מעבר נוסף על הכתוב לוודא שלא נפלו אי אלו טעויות במהלך עריכת הלשון.

מכל מקום, גם עבודת ההגהה היא חלק מעריכה תורנית. 'עריכה תורנית' הוא שם כולל לשלל העבודות הנדרשות ע"מ להוציא קטע כתוב בצורה נכונה ונאותה. (יותר נכון - 'עריכה' הוא שם כולל, ו'עריכה תורנית' היא פשוט עריכה המתמקדת בנושאים תורניים ובסגנון התורני).
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
ועלי מוטל להבין למה התכוון ה'משורר', לפעמים להתווכח אתו על נכונותן או אי נכונותן,
עריכת תוכן.

לנסח בצורה בהירה, מכובדת ומעניינת (לפעמים להוסיף נופך משלי), לסדר הכל בסדר הגיוני, להוסיף כותרות ומ"מ
עריכת ניסוח (ועריכת תוכן).

וכשהוא רוצה להפיק קונטרס (להבדיל מספר) - גם לעמד אותו.,
אין לזה כל קשר לעריכה.
מישהו פעם התעניין אצלי אודות עריכה, וביקש ממני דוגמה למשהו שערכתי. כששלחתי לו את הדוגמה, הוא אמר שהוא גם יכול לכתוב כך. לא כ"כ הבנתי למה כוונתו, ואם כן, שיואיל לכתוב בעצמו ומדוע עליו לפנות לעורכים? משהבעתי לפניו תמיהתי זו, הוא הסביר לי שמדובר בעימוד פשוט בוורד... אמרתי לו "ידידי, אני עורך, לא מעמד"...

אגב, למה להבדיל מספר? למה יש נפק"מ במספר העמודים, בכל הנוגע לעימוד?
 
נערך לאחרונה ב:

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ברור שלעימוד אין שום קשר לעריכה, אבל אם הוא רוצה את זה ומשלם מה אכפת לי? וההבדל בין קונטרס לספר תלוי בהסכמה שלי. (ספר לא אסכים לעמד - זה לא המקצוע שלי, לא מתאים לי ולא ערב לחיכי...)
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
ברור שלעימוד אין שום קשר לעריכה, אבל אם הוא רוצה את זה ומשלם מה אכפת לי? וההבדל בין קונטרס לספר תלוי בהסכמה שלי. (ספר לא אסכים לעמד - זה לא המקצוע שלי, לא מתאים לי ולא ערב לחיכי...)
ברור.
אבל אם אתה יודע לעמד, למה אין לך חגורת עימוד?;) ומה אכפת לך לעמד ספר אם הוא משלם לך?:p
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ברור.
אבל אם אתה יודע לעמד, למה אין לך חגורת עימוד?;) ומה אכפת לך לעמד ספר אם הוא משלם לך?:p
בשבילי לעמד ספר זה להזיע יותר מדי על פחות מדי הנאה מהעבודה. והגם שהוא משלם לי על פי שעות - לא משנה איזה חלק מהוצאת הספר הן כוללות - זה לא שווה לי.
 

חיים רכניטצר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
בשבילי לעמד ספר זה להזיע יותר מדי על פחות מדי הנאה מהעבודה. והגם שהוא משלם לי על פי שעות - לא משנה איזה חלק מהוצאת הספר הן כוללות - זה לא שווה לי.
בשבילי לעמד קונטרס זה להזיע יותר מדי על פחות מדי רווח מהעבודה.
ואסביר, כשאני מעמד ספר, אני קודם בונה את הסגנון, ואח"כ מריץ את זה על כל העמודים,
ולכן ככל שהספר מכיל יותר עמודים, זה יותר שווה לי,
כי על עימוד לא לוקחים לפי שעות, אלא לפי עמודים,
ולהריץ את העימוד על כל הספר, למרות שצריך לעבור עמוד עמוד, זה לא לוקח הרבה זמן.
 

חיים רכניטצר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
ורק אל תתחילו עכשיו דיון שלם על אבוקדו...

ולאחר הסיפור הזה:
מישהו פעם התעניין אצלי אודות עריכה, וביקש ממני דוגמה למשהו שערכתי. כששלחתי לו את הדוגמה, הוא אמר שהוא גם יכול לכתוב כך. לא כ"כ הבנתי למה כוונתו, ואם כן, שיואיל לכתוב בעצמו ומדוע עליו לפנות לעורכים? משהבעתי לפניו תמיהתי זו, הוא הסביר לי שמדובר בעימוד פשוט בוורד... אמרתי לו "ידידי, אני עורך, לא מעמד"...
עלה בדעתי פירוש נוסף בכוונת דברי השואל.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
בשבילי לעמד קונטרס זה להזיע יותר מדי על פחות מדי רווח מהעבודה.
ואסביר, כשאני מעמד ספר, אני קודם בונה את הסגנון, ואח"כ מריץ את זה על כל העמודים,
ולכן ככל שהספר מכיל יותר עמודים, זה יותר שווה לי,
כי על עימוד לא לוקחים לפי שעות, אלא לפי עמודים,
ולהריץ את העימוד על כל הספר, למרות שצריך לעבור עמוד עמוד, זה לא לוקח הרבה זמן.
אתה צודק - אתה מעמד מקצועי, ואני לא. הכשרון שלי בזה דל למדי (והבטחון העצמי שלי בזה שואף לאפס).
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אתה צודק - אתה מעמד מקצועי, ואני לא. הכשרון שלי בזה דל למדי (והבטחון העצמי שלי בזה שואף לאפס).
אז ממש לא הייתי מציע לך לעמד. עדיף להתמקד במה שאתה טוב בו ולייצר רושם (אמיתי) של מומחה ומוצלח.
 

חיים רכניטצר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אתה צודק - אתה מעמד מקצועי, ואני לא. הכשרון שלי בזה דל למדי (והבטחון העצמי שלי בזה שואף לאפס).
אם התחום הזה מעניין אותך, שווה לך ללמוד את זה.
מתחילים עוד מעט מסלול חדש בפרוג (יש מימון מגופים שונים) בו יקנו לך לא רק ביטחון עצמי, אלא גם את הכלים הנדרשים.
 

חיים רכניטצר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
לדעתי עורך שהוא גם מעמד (למרות שאין קשר בין שני הדברים) יש לו יתרון, שהוא יכול להציע ללקוח שלו חבילה מושלמת, וגם שיש לו מאגר לקוחות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה