שיתוף מה ההבדל בין קופירייטר לגרפיקאי?

נתיבה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
אני מאמין שיש אנשים שיוצרים פרסום אחרת ממני. אני יושב מול דף ועט ומתכנן 3 שלבים,
מה המסר,
איך כותבים אותו,
ואז, איך ממחישים אותו.
ובוא נאמר שזה בסדר...
שיש אנשים שהסדר אצלם עובד הפוך
כל עוד המסגרת נשמרת והמסר מועבר בצורה האופטימלית

בתחילת דרכי בלימודי העיצוב - הייתי מעצבת אינטואטיבית
ואחר בודקת שעמדתי בכללים ושכיוונתי למטרה
וגם היום אני מוצאת את עצמי צועדת לפעמים בדרך הזו
נטולת ביקורת, חופשית לחשוב, וגם אם אחר כך אעביר את המסננות הרגילות שלי לעבודה
אני כבר עם שלל רעיונות וכיווני חשיבה - הגם שייתכן שאגיע עמם למקומות שונים
מן העבודה הראשונית והחופשית!
 

IW Studio

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
ובוא נאמר שזה בסדר...
שיש אנשים שהסדר אצלם עובד הפוך
כל עוד המסגרת נשמרת והמסר מועבר בצורה האופטימלית
יפה
זה מה שרציתי להביע בהודעותי בתחילת האשכול
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
יפה
זה מה שרציתי להביע בהודעותי בתחילת האשכול
על זה כתבתי שלפעמים מתפספס המסר.
ונתקלתי בזה הרבה עם מעצבות,
אבל אני לא רוצה שישמע כאילו אני מזלזלת בעבודתן, כי אני רק מעריכה. באמת.
הלוואי עליי לדעת לעצב כך.
אבל לדעתי כשקודם כל רואים את הויזואלי של התמונה, ורק אחכ חושבים על המסר התכני,
מתפספסים מסרים. כלומר נתקלתי בזה, ושיניתי לגרפיקאיות ויז'ואלים שהן כבר בנו בדיוק איך המודעה נראית, רק כי ראיתי שהן הסיטו את המסר בשביל שיתאים לתמונה.

אני רוצה לתת דוגמאות, אבל מהלכת כאן בין הטיפות, ולא בא לי שיקחו את דבריי למקום לא נכון.
אז בבקשה להתייחס למה שכתבתי ולא להמציא סאב טקסט שונה:
לקוח הגיע למעצבת, יש לו חנות למכירת תמונות כמו מתנאל.
המעצבת כבר ראתה בעיני רוחה את הויזואל המדהים. הלוגו שלו מגיע עם מסגרת,
והיא החליטה לקחת את המסגרת הזו, לשים בתוכה תמונה מצוירת של החנות,
וזה יהיה שילוב מדהים.
הי, היא צריכה קופי. היא כותבת: יצאנו בשבילכם מהמסגרת.
מהמם.
היא הגיעה אליי, ורצתה להתייעץ. אוקי.
שאלתי אותה: שניה, למה הלקוחות ירצו לבוא אליה, מה הכאב שלהם? מה הצורך?
היא כתבה לי שהחנות נמצאת באזור עשיר, ואנשים מגיעים לקנות למתנות,
והם צריכים להרגיש שקנו משהו נורא יוקרתי עם שקית ממותגת, כדי לכבד את המקבלים.
אמרתי לה: אם כך, בואי נחשוב על משפט שיביע: כאן תמצאו מתנות יוקרתיות.

בסופו של דבר הויז'ואל הנחמד נדחק לצד.
במקומו הופיעה במודעה שקית ממותגת שלהם, מעוצבת,
ומשפט הבטחה:
מרגישים שכיבדת.

כעת, המסר שונה לחלוטין, התחושה משדרת כיבוד, בדיוק הרגש שאותו לקוח רוצה לקנות עבורו. הוא לא יבוא כי יצאו בשבילו מהמסגרץ, כי הוא לא מבין מה זה, ולא צריך שיצאו מהמגרת.
יש לו מסגרת אשראי גבוהה, והוא בכלל אוהב להישאר במסגרת.

נתתי כאן דוגמא לא אמיתית, למודעה אמיתית שבעקבותיה העליתי את האשכול הזה אתמול.
מכיוון שאני נתקלת בזה הרבה, ראיתי לנכון להעלות.
זה לא שכל מעצבת מפספסת ככה מסר, ולא אומר שהיא לא יודעת את מלאכתה או טפשה. אלא שהחשיבה שונה, וצריך להיזהר להיצמד למסר.

אגב, אותו דבר קיים גם אצל קופירייטרים.
מגיע לקוח שמוכר ענבים.
ואלה! יאכלו ענבים וישבעו.
הוא חייב להשתמש במשפט הזה!
קריאייטיבי, מקורי, מביע מסר שכולם יאכלו ענבים, וישבעו מהם.

אלא שרק אחכ הוא קולט שהמסר בכלל שונה, אבל מאד קשה לו לוותר על המשפט הזה, כי הוא בול מתאים, לא?
:)
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
אגב, אותו דבר קיים גם אצל קופירייטרים.
מגיע לקוח שמוכר ענבים.
ואלה! יאכלו ענבים וישבעו.
הוא חייב להשתמש במשפט הזה!
קריאייטיבי, מקורי, מביע מסר שכולם יאכלו ענבים, וישבעו מהם.

אלא שרק אחכ הוא קולט שהמסר בכלל שונה, אבל מאד קשה לו לוותר על המשפט הזה, כי הוא בול מתאים, לא?
:)
לא נורא
תגידי לו שיניח את הענבים באשכול ענווים ;)
https://www.prog.co.il/threads/אשכול-ענווים.267565/
 

כוכב מבריק

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
מה אני רוצה להגיד במודעה זה דבר אחד,
מהו הרעיון שיבטא זאת זה דבר שני.
וכדי למצוא אותו- ניתן גם להיעזר במקורות השראה.
איך יראה הרעיון שיבטא את מה שאני רוצה להגיד- זה דבר שלישי. וזה הויזואל.
התוכן הוא המשמעות, הוא נשמת הענין. הויזואל הוא הלבוש, והוא זה שמנגיש את התוכן.

לא יכול להיות כתוב יותר טוב.
 

IW Studio

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נתתי כאן דוגמא לא אמיתית, למודעה אמיתית שבעקבותיה העליתי את האשכול הזה אתמול.
מכיוון שאני נתקלת בזה הרבה, ראיתי לנכון להעלות.
זה לא שכל מעצבת מפספסת ככה מסר, ולא אומר שהיא לא יודעת את מלאכתה או טפשה. אלא שהחשיבה שונה, וצריך להיזהר להיצמד למסר.

אגב, אותו דבר קיים גם אצל קופירייטרים.
מגיע לקוח שמוכר ענבים.
ואלה! יאכלו ענבים וישבעו.
הוא חייב להשתמש במשפט הזה!
קריאייטיבי, מקורי, מביע מסר שכולם יאכלו ענבים, וישבעו מהם.

אלא שרק אחכ הוא קולט שהמסר בכלל שונה, אבל מאד קשה לו לוותר על המשפט הזה, כי הוא בול מתאים, לא?
נכון, כי במקרה שתארת, היא לא עשתה בריף ולא שום מסר אלא המציאה אותו לפי התמונה
כוונתי הייתה שהמעצבת מגיעה לקונספט מתוך הבריף וישר חושבת על הוויז'ואל, ולא על המשפט (אצלי זה ממש לא רוב הפעמים, אבל, אני לא הנקודה) אבל, כן לפי המסר.

ומה שמשהי כתבה שמסתכלת על תמונות ועולים לה רעיונות..
אני חושבת, כך זה אצלי לפעמים, שכבר יש רעיון, (הרי מחפשים במאגר תמונות לפי קטגוריה מסויימת,) ותוך כדי החיפוש מוצאים תמונות שמפתחים לנו את הרעיון ומשדרגים אותו, ואפילו נותנים לנו רעיונות נוספים בשביל הטקסט (שעדיין נשען על המסר שנבחר מלכתחילה).

את צודקת שלא כל הגרפיקאיות יודעות להיצמד לבריף בדיוק כמו הרבה קופירייטרים שמצאו משפט מבריק ומנסים להדביק אותו בכח לאיזשהי מודעה...
ופה בדיוק זה המקום שלנו להתקדם, ולסנן, לבדוק את עצמנו כל פעם בסיום עבודה, כדי שהתוצר יהיה טוב שעובד.

בפרוש כשלמדתי פרסום, אמר לנו אחד המרצים, שלפעמים הקריאיטיב בה מהוויז'ואל ולפעמים מהכותרת, וזה לא סותר שהכל בנוי על בריף מדוייק עם מסר קולע.
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אגב, אותו דבר קיים גם אצל קופירייטרים.
מגיע לקוח שמוכר ענבים.
ואלה! יאכלו ענבים וישבעו.
הוא חייב להשתמש במשפט הזה!
קריאייטיבי, מקורי, מביע מסר שכולם יאכלו ענבים, וישבעו מהם.
נכון מאד. זו אבן הנגף הטמונה בהברקות.
אבל, קופירייטר טוב יושב עם הבריף והמסרים גם אחרי ש'מבריק לו',
ובודק אותם.
אם הוא אמין, הוא גם מוותר על ההברקות במידת הצורך.
בכלל-
כיום גוברת המודעות באופן משמעותי גם בקרב המעצבות,
כשהן עובדות עם לקוחות נכון יותר ועל פי תהליך חשיבתי.
(כמובן שאין תחליף לעבודת צוות, בה האסטרטג יוצר תוואי, הקופירייטר או הכותב יוצקים תוכן, והמעצב שופך צבע ואור.)
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
שמשהי כתבה שמסתכלת על תמונות ועולים לה רעיונות..
זה בסדר גמור.
גם אני משוטטת לפעמים בשאטר (עם תרגום גוגל טרנסלייט, אבל אל תגלו לאף אחד),
ומחפשת השראה דרך תמונות.
אבל בד"כ זה לא הולך לי, כי אני לא גרפיקאית,:)
וחוץ מזה,שאני מחפשת את ההשראה אחרי הבריף.


אבל אם הייתי מעצבת, יש מצב שקודם הייתי הולכת להשראה, ואחכ מתקשה להיפרד מהתמונה המההמת שמצאתי.. ואז היה עליי לחנך את עצמי היטב.
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
@מלפפון כנראה התכוונה לנתח את הבורות
שאליו אנחנו נופלים (או עלולים ליפול ) כאנשי מקצוע.

עשינו ממך סלט,הא?
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
@מלפפון כנראה התכוונה לנתח את הבורות
שאליו אנחנו נופלים (או עלולים ליפול ) כאנשי מקצוע.

עשינו ממך סלט,הא?
חחח
סלט מלפפון חמוץ.

וזה בסדר לנתח, יש מקום להכל. אבל אני לא רוצה שישמע זלזול.
לכן טרחתי להסביר באריכות.
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי

IW Studio

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
היה פה דיון פורה וסוער
וזה רק מראה, כמה שהוא לעניין
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה