יפה
זה מה שרציתי להביע בהודעותי בתחילת האשכול
על זה כתבתי שלפעמים מתפספס המסר.
ונתקלתי בזה הרבה עם מעצבות,
אבל אני לא רוצה שישמע כאילו אני מזלזלת בעבודתן, כי אני רק מעריכה. באמת.
הלוואי עליי לדעת לעצב כך.
אבל לדעתי כשקודם כל רואים את הויזואלי של התמונה, ורק אחכ חושבים על המסר התכני,
מתפספסים מסרים. כלומר נתקלתי בזה, ושיניתי לגרפיקאיות ויז'ואלים שהן כבר בנו בדיוק איך המודעה נראית, רק כי ראיתי שהן הסיטו את המסר בשביל שיתאים לתמונה.
אני רוצה לתת דוגמאות, אבל מהלכת כאן בין הטיפות, ולא בא לי שיקחו את דבריי למקום לא נכון.
אז בבקשה להתייחס למה שכתבתי ולא להמציא סאב טקסט שונה:
לקוח הגיע למעצבת, יש לו חנות למכירת תמונות כמו מתנאל.
המעצבת כבר ראתה בעיני רוחה את הויזואל המדהים. הלוגו שלו מגיע עם מסגרת,
והיא החליטה לקחת את המסגרת הזו, לשים בתוכה תמונה מצוירת של החנות,
וזה יהיה שילוב מדהים.
הי, היא צריכה קופי. היא כותבת: יצאנו בשבילכם מהמסגרת.
מהמם.
היא הגיעה אליי, ורצתה להתייעץ. אוקי.
שאלתי אותה: שניה, למה הלקוחות ירצו לבוא אליה, מה הכאב שלהם? מה הצורך?
היא כתבה לי שהחנות נמצאת באזור עשיר, ואנשים מגיעים לקנות למתנות,
והם צריכים להרגיש שקנו משהו נורא יוקרתי עם שקית ממותגת, כדי לכבד את המקבלים.
אמרתי לה: אם כך, בואי נחשוב על משפט שיביע: כאן תמצאו מתנות יוקרתיות.
בסופו של דבר הויז'ואל הנחמד נדחק לצד.
במקומו הופיעה במודעה שקית ממותגת שלהם, מעוצבת,
ומשפט הבטחה:
מרגישים שכיבדת.
כעת, המסר שונה לחלוטין, התחושה משדרת כיבוד, בדיוק הרגש שאותו לקוח רוצה לקנות עבורו. הוא לא יבוא כי יצאו בשבילו מהמסגרץ, כי הוא לא מבין מה זה, ולא צריך שיצאו מהמגרת.
יש לו מסגרת אשראי גבוהה, והוא בכלל אוהב להישאר במסגרת.
נתתי כאן דוגמא לא אמיתית, למודעה אמיתית שבעקבותיה העליתי את האשכול הזה אתמול.
מכיוון שאני נתקלת בזה הרבה, ראיתי לנכון להעלות.
זה לא שכל מעצבת מפספסת ככה מסר, ולא אומר שהיא לא יודעת את מלאכתה או טפשה. אלא שהחשיבה שונה, וצריך להיזהר להיצמד למסר.
אגב, אותו דבר קיים גם אצל קופירייטרים.
מגיע לקוח שמוכר ענבים.
ואלה! יאכלו ענבים וישבעו.
הוא חייב להשתמש במשפט הזה!
קריאייטיבי, מקורי, מביע מסר שכולם יאכלו ענבים, וישבעו מהם.
אלא שרק אחכ הוא קולט שהמסר בכלל שונה, אבל מאד קשה לו לוותר על המשפט הזה, כי הוא בול מתאים, לא?