דיונים ואתגרים מבחן אמריקאי בצילום

  • פותח הנושא SPOT
  • פורסם בתאריך

צילום ועיבוד תמונות >> תוכן מקצועי

אסון קשה בשכונת סנהדריה: אב ל-2 ילדות לא קם משנתו
משכונת סנהדריה מגיעה הידיעה הקשה על פטירתו של חיים יהודה יעקבזון (46) אב ל-2 ילדות צעירות שנפטר במהלך הלילה. משפחת יעקבזון התגוררה באופקים ולאחר...
מכתב התנחומין ששלח רשכבה"ג הרב חיים קנייבסקי שליט"א ליתומים הרכים
לבית האבלים ברח' אבן האזל הגיע מכתב תנחומין מרטיט מביתו של מרן שר התורה בו הוא מפרט על גדלותו העצומה של הנפטר ואומר: "איננו יודעים חשבונות שמיים"...
היתומה לבית רוטנר בפוסט כאוב: "תעזרו לנו לצאת מפה"
השבוע פורסמה הידיעה הקשה אודות פטירתה של לבנה רוטנר ע"ה, בת 48 שהתמוטטה בביתה והשאירה שמונה ילדים, שישה מתוכם טרם נשאו. עם פטירתה גילו השכנים תנאי...
אסון בשכונת עזרת תורה: אב ל-12 ילדים נפטר מהמחלה
עם צאת החג פורסמה הידיעה הקשה על פטירתו של תושב שכונת עזרה הרב חיים טודרוס גולדבלט זצ"ל, אב ל-12 ילדים ש-9 מתוכם טרם נשאו. הרב חיים טודרוס זצ"ל...

הדודה מלכי

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
אחלה דיון ;)
תרומתי הקטנה:

למתחילים
מה משפיע על זמן החשיפה של החיישן לאור?
1. צמצם
2. סגר-תריס
3. WB

הפרש של מדידה אחת באיסו, צמצם וסגר נקרא:
1. מעלה
2. סטופ
3. חשיפה
 

הדודה מלכי

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
למתקדמים יותר (לא לצלמים ;))
כאשר אני על מצב F8 ומהירות התריס 1/500, ומד האור מהבהב בצידו הימני - יש יותר מדי אור בתמונה. מה עלי לעשות כדי להגיע לתוצאה מאוזנת.
1. F5.6 ומהירות 800
2. F8 ומהירות 800
3. F5.6 ומהירות 500.

מצריך קצת ריכוז ;)
 

עברי אנכי

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה תורנית
למתקדמים יותר (לא לצלמים ;))
כאשר אני על מצב F8 ומהירות התריס 1/500, ומד האור מהבהב בצידו הימני - יש יותר מדי אור בתמונה. מה עלי לעשות כדי להגיע לתוצאה מאוזנת.
1. F5.6 ומהירות 800
2. F8 ומהירות 800
3. F5.6 ומהירות 500.

מצריך קצת ריכוז ;)
את מתכוונת ל-2 (אגב, בשביל זה ישנו 'מפצה חשיפה + -', מקל על העבודה ג"כ) - וזה כהמשך ישיר לשאלתך הקודמת (מצריך קצת ריכוז ;)..).
אבל הצמצם והתריס לא 2 אופציות שוות לחשיפה, כיון שלכ"א יש את התרומה / ההשפעה שלו על מהות התמונה, ולכן השאלה אינה מדוייקת בעיקרה.
נניח:
אנחנו רוצים 'למרוח' תנועה כלשהי, ובשביל זה אנו בוחרים במהירות סגר לא גבוהה, ואז המצלמה מדווחת לנו שישנה חשיפת יתר, אם נגביה חזרה את המהירות - הפסדנו את המריחה. במקרה כזה נצטרך כמובן לסגור צמצם, או לחילופין לשנות מיקום בייחס לצילום [אם אפשרי].
 

הדודה מלכי

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
את מתכוונת ל-2 (אגב, בשביל זה ישנו 'מפצה חשיפה + -', מקל על העבודה ג"כ) - וזה כהמשך ישיר לשאלתך הקודמת (מצריך קצת ריכוז ;)..).
אבל הצמצם והתריס לא 2 אופציות שוות לחשיפה, כיון שלכ"א יש את התרומה / ההשפעה שלו על מהות התמונה, ולכן השאלה אינה מדוייקת בעיקרה.
נניח:
אנחנו רוצים 'למרוח' תנועה כלשהי, ובשביל זה אנו בוחרים במהירות סגר לא גבוהה, ואז המצלמה מדווחת לנו שישנה חשיפת יתר, אם נגביה חזרה את המהירות - הפסדנו את המריחה. במקרה כזה נצטרך כמובן לסגור צמצם, או לחילופין לשנות מיקום בייחס לצילום [אם אפשרי].
ברור ברור
כמובן שלכל דבר יש כמה שימושים,
נכון שנצטרך לסגור צמצם וגם איסו משפיע, כאן השאלה מתייחסת לחשיפה נכונה ולשתי הערכים האלו.
וזה לא סותר את השאלה והתשובה.
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
מנהל
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
קיצר מאיר.
השאלה עם מהירות התריס והצבע מסקרנת מאוד.
אני מניח שטמון פה איזה סוד שרובנו כאן לא יודעים. אם נאמר תשובה 1 (אין השפעה על הצבע) אז השאלה כ''כ פשוטה שלא מתאימה למתקדמים.

@יואל ארלנגר
@דוד דנברג

מחכים לעזרתכם!!!:D:D:D

נ.ב. מקווה שההתאפקות שלי ספקה...

לגבי מה ש @עברי אנכי כתב
במידה ויש שינוי בין כהות לבהירות אזי ניתן להתייחס לכך כשינוי צבע...
כלומר נניח צלמנו תמונה עם הרבה צבע כחול (ים למשל) מהירות נמוכה תוציא צבע של כחול בהיר. ומהירות גבוהה כחול כהה. שינוי צבע? שוב ניתן להתייחס בין צבע כחול בהיר לכהה כשינוי...
חוץ מזה אין לי תשובה..
תייגת אותנו יחד. יואל איתי פה במסע באוקראינה ;)
אגיב גם בשמו

מהירות תריס יכולה להשפיע על צבע בתאורת פלורסנט או מרצדת אחרת, ירוק/מג'נטה בהתאם למהירות והפולס שיוצא מהתאורה הקיימת. בוידאו אפשר לראות את הריצוד ...

בנוסף, בצילום עם פלאש hss, במהירות תריס גבוהה, הפלאש נותן הבזקה ארוכה יותר בשביל לעקוב אחרי כל שטח החיישן, והצבע שמתקבל מתכתי יותר.
 

ראובן 10

מהמשתמשים המובילים!
מנהל
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
תייגת אותנו יחד. יואל איתי פה במסע באוקראינה ;)
אגיב גם בשמו
מסע מהנה!!
האמת שלא ידעתי מזה אבל למה לא..
תהנו שניכם...
ד''ש ליואל;):p
ומחכים להפצצה של תמונות מהמסע:o

יופי של תגובה!!
 

msphoto

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
תייגת אותנו יחד. יואל איתי פה במסע באוקראינה ;)
אגיב גם בשמו

מהירות תריס יכולה להשפיע על צבע בתאורת פלורסנט או מרצדת אחרת, ירוק/מג'נטה בהתאם למהירות והפולס שיוצא מהתאורה הקיימת. בוידאו אפשר לראות את הריצוד ...

בנוסף, בצילום עם פלאש hss, במהירות תריס גבוהה, הפלאש נותן הבזקה ארוכה יותר בשביל לעקוב אחרי כל שטח החיישן, והצבע שמתקבל מתכתי יותר.

יפה, ותהנו!

אני התכוונתי פשוט יותר
אתה פותח סטודיו באולם, מכוון הכל פיקס, ו... אם פתחת יותר מידי תריס - כל הצבע השתנה
הפלאשים נתנו את שלהם (עוצמת אור, צבע אור) בשבריר השניה שלהם, התריס שנשאר פתוח עוד קצת - אסף עוד אור וצבע מהאולם..

אני בטוח שניסית פעם לשחק עם מריחות תנועה בריקודים.. פתחת תריס (וסגרת צמצם, איזו וכו') וחטפת כתום לפנים.. גם כאשר אתה עדיין משתמש בתאורת הפלאשים

אגב לגבי הריצוד, זה נורא.. צילמתי היום כנס תחת תאורת פנסים שונים ומשונים, כל פריים עוצמת אור (וצבע) שונה, באחד נכנס הפנס הזה, בשני הפנס ההוא, בשלישי שניהם יחד.. לפתוח תריס נמוך מידי לא רציתי מטעמי הקפאה, אז פשוט צילמתי המון פריימים לקראת סינון..
 
נערך לאחרונה ב:

עברי אנכי

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה תורנית
כוונתך לתאורה ששואפת



יפה, ותהנו!

אני התכוונתי פשוט יותר
אתה פותח סטודיו באולם, מכוון הכל פיקס, ו... אם פתחת יותר מידי תריס - כל הצבע השתנה
הפלאשים נתנו את שלהם (עוצמת אור, צבע אור) בשבריר השניה שלהם, התריס שנשאר פתוח עוד קצת - אסף עוד אור וצבע מהאולם..

אני בטוח שניסית פעם לשחק עם מריחות תנועה בריקודים.. פתחת תריס (וסגרת צמצם, איזו וכו') וחטפת כתום לפנים..
גם כאשר אתה עדיין משתמש בתאורת הפלאשים

אגב לגבי הריצוד, זה נורא.. צילמתי היום כנס תחת תאורת פנסים שונים ומשונים, כל פריים עוצמת אור (וצבע) שונה, באחד נכנס הפנס הזה, בשני הפנס ההוא, בשלישי שניהם יחד.. לפתוח תריס נמוך מידי לא רציתי מטעמי הקפאה, אז פשוט צילמתי המון פריימים לקראת סינון..
ראשית, תודה רבה ל @דוד דנברג על ההתייחסות מרחוק.. תהנו שם!!
שנית, משום מה יש לי הרגשה שכבר בתשובה הקודמת שלי רמזתי לך על ענין הקפאת התמונה ע"י הפלאש ומהירות התריס הגבוהה. וגם על בעיית אור הפלורוסנט לבן [WB 8000], ששונה ממה שבדר"כ המצלמה מתואמת לפיו, אפי' אם אתה על AWB.
שלישית והוא העיקר [לענ"ד כמובן]- הבעיה שהעלית אינה קשורה כלל למהירות התריס כזאת או אחרת, אלא ל'טווח הדינאמי' [HDR] של קליטת הצבעים על החיישן בלבד!!!! נכון שאם תרצה להקשות על החיישן, תוכל לבלבל אותו בעזרת התריס - [כמו שכתבת שאתה עושה: נותן לו בהתחלה לזהות את התמונה עם הגוונים שיוצרים הפלאשים / התאורה, ואח"כ בלי], אבל התריס כאן אינו משנה הציבע אלא החיישן! תוכל באותה מידה לעשות זאת אם תזיז את המצלמה ממקום מואר א' למואר אחרת [תוך בית לחוץ, אור חם לאור קר וכדו'].
כך שאני שוב לא בטוח שהבנתי אותך ;)..
לילה טוב ומבורך!
 
נערך לאחרונה ב:

msphoto

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
אכן רמזת, וכתבתי לך:
(רמזת לזה בעקיפין)
אני לא מדבר על איזון צבע אוטומטי אלא קלוין ידני
ככל שהתריס ישאר פתוח כך יכנס יותר אור, לאור הזה יש מאפיינים וביניהם 'צבע'..
היות ותאורה טבעית בדרך כלל חמה ופלאשים בדרך כלל קרים - פתיחת התריס יזמן ארוך יותר תכניס יותר אור צבוע בגוונים חמים..
כאמור אני מדבר על איזון צבע ידני אז לא רלוונטי נושא בלבול החיישן וכו'
 

ראובן 10

מהמשתמשים המובילים!
מנהל
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
ראשית, תודה רבה ל @דוד דנברג על ההתייחסות מרחוק.. תהנו שם!!
שנית, משום מה יש לי הרגשה שכבר בתשובה הקודמת שלי רמזתי לך על ענין הקפאת התמונה ע"י הפלאש ומהירות התריס הגבוהה. וגם על בעיית אור הפלורוסנט לבן [WB 8000], ששונה ממה שבדר"כ המצלמה מתואמת לפיו, אפי' אם אתה על AWB.
שלישית והוא העיקר [לענ"ד כמובן]- הבעיה שהעלית אינה קשורה כלל למהירות התריס כזאת או אחרת, אלא ל'טווח הדינאמי' [HDR] של קליטת הצבעים על החיישן בלבד!!!! נכון שאם תרצה להקשות על החיישן, תוכל לבלבל אותו בעזרת התריס - [כמו שכתבת שאתה עושה: נותן לו בהתחלה לזהות את התמונה עם הגוונים שיוצרים הפלאשים / התאורה, ואח"כ בלי], אבל התריס כאן אינו משנה הציבע אלא החיישן! תוכל באותה מידה לעשות זאת אם תזיז את המצלמה ממקום מואר א' למואר אחרת [תוך בית לחוץ, אור חם לאור קר וכדו'].
כך שאני שוב לא בטוח שהבנתי אותך ;)..
לילה טוב ומבורך!
נראה לי הגזמה בדיוקי הדברים.
ברור שצבע בסופו של דבר נקלט בחיישן. אבל שינויי הצבע מתחילים בזכות השינוי שבמהירות התריס....

ואגב אם כבר דיוקים אז יש לי הבהרה קטנה משלי-
שינויי הצבע נובע בגלל ההפרש בין צבע הפלאש [לבן- או כחול יותר ביחס לאולם] לצבע האולם - צהוב יותר.
אני לא נתקלתי באולם מעל 5000K [תעידו הגדולים אם כן] כך שסטנדרט של אולם הוא באיזור ה4300K +- מה שנותן הפרש בינו לפלאש.

מה שקורה כשפותחים תריס אחרי שכיוונו את הקלווין מראש לצבע האולם-פלאש. נכנס יותר אור מהאולם - מה שישפיע מיידית על צבע התמונה. וכמו שמאיר אמר - צבע חם יותר...
 

SPOT

משתמש צעיר
צילום מקצועי
100%

מוזמנים לאתגר בשאלות נוספות
מחדד ומאתגר ממש

שאלה שלי
כדי לוודא מניעת זליגת תאורה אחורית ברקע לבן נקפיד על
1.צמצם סגור
2.תאורה במיקום גבוה
3. טסט מקדים בו הדמות שחורה
4. טסט מקדים בו הדמות אפורה
יש תשובה?
 

msphoto

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
3

אני מניח שמדובר בזליגה של האור ששורף את הרקע הלבן ולא 'תאורה אחורית' שמכוונת כלפי המצולם.
אין משמעות לגובה התאורה, צריך לכוון את העוצמה, המרחק ואביזרי השליטה באור כך שהתאורה לא תגיע לאובייקט אלא לרקע הלבן בלבד
כך שבטסט ללא תאורה קדמית נקבל צללית (כמה שיותר שחורה, אבל לא תמיד קריטי, תלוי באופי התוצאה המבוקשת)

טיפ: עדיף להשתמש ב2 פלאשים לשריפת הרקע, כך לא נגיע למצב שהפלאש היחיד בעוצמה גבוהה מידי כדי לכסות שטח ובינתיים יש תופעות לוואי מסביב של אור חוזר
 

SPOT

משתמש צעיר
צילום מקצועי
3

אני מניח שמדובר בזליגה של האור ששורף את הרקע הלבן ולא 'תאורה אחורית' שמכוונת כלפי המצולם.
אין משמעות לגובה התאורה, צריך לכוון את העוצמה, המרחק ואביזרי השליטה באור כך שהתאורה לא תגיע לאובייקט אלא לרקע הלבן בלבד
כך שבטסט ללא תאורה קדמית נקבל צללית (כמה שיותר שחורה, אבל לא תמיד קריטי, תלוי באופי התוצאה המבוקשת)
יפה!

כדי שהפרטים בשמים יהיו ניכרים נצלם
א. צמצם סגור
ב. מול השמש
ג. איזו גבוה
ד. תשובה א',ג'
 

SPOT

משתמש צעיר
צילום מקצועי
ערב חג, אני יודעת...

חייבת 3 שאלות הקשורות לנושא:
המקצוע (הצילום) בתעשיה
פליזז
אין לי קצה חוט
 

הדודה מלכי

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
3

אני מניח שמדובר בזליגה של האור ששורף את הרקע הלבן ולא 'תאורה אחורית' שמכוונת כלפי המצולם.
אין משמעות לגובה התאורה, צריך לכוון את העוצמה, המרחק ואביזרי השליטה באור כך שהתאורה לא תגיע לאובייקט אלא לרקע הלבן בלבד
כך שבטסט ללא תאורה קדמית נקבל צללית (כמה שיותר שחורה, אבל לא תמיד קריטי, תלוי באופי התוצאה המבוקשת)

טיפ: עדיף להשתמש ב2 פלאשים לשריפת הרקע, כך לא נגיע למצב שהפלאש היחיד בעוצמה גבוהה מידי כדי לכסות שטח ובינתיים יש תופעות לוואי מסביב של אור חוזר
ב-דיוק מה שתכננתי לכתוב :)

כדי שהפרטים בשמים יהיו ניכרים נצלם
א. צמצם סגור
ב. מול השמש
ג. איזו גבוה
ד. תשובה א',ג'
פעם מורה הסבירה לנו איך בונים שאלות אמריקאיות.
צריך שתהיה תשובה אחת שבכלל לא הכיוון, תשובה אחת שדומה ומבלבלת, וכמובן את התשובה האמיתית. (ואפשר עוד תשובה שהיא לא הכיוון כ"כ, אם נותנים 4 אופציות, או כאלו שנועדו לבלבל כמו 'אף אחת מהתשובות לא נכונות', או 'תשובה ב' ו-ג'' או 'שום תשובה לא נכונה'. שלפעמים באמת הן הנכונות.)
בשאלה הזו לענ"ד אין שום דבר שמבלבל..
ברור ש- א'. ז"א, האחרות - לא בכיוון אפילו.
אלא אם זו שאלה למתחילים ממש, שאז הם לא זוכרים איזו גבוה/נמוך ועדיין מתבלבלים בעניין וזה יכול לבלבל אותם.
(וסתם כך אם אתם בונים שאלות כאלו לבחינה זה דבר שתמיד טוב לדעת.)
 

המספרים של פרוג:

337,452

משתמשים נכנסו לפרוג בחודש האחרון

619

משתמשים מבקרים ברגע זה באתר

4,986

הודעות נכתבו בממוצע ליום בחודש האחרון

לוח נדל"ן | למכירה והשכרה

לוח מודעות | קניה מכירה

לוח דרושים

למעלה