מאמר היכרות - מתוך טור חדש בXYZ

ידידיה חבר

מהמשתמשים המובילים!
שלום חברים!

אז כן אני חדש פה, (תודות למנהל היקר שצירף אותי), ומכיון שהמנהל מעוניין רק בניקים פעילים ומוכרים (ובצדק לענ"ד), אז אני מצרף מאמר מתוך מדור/טור (אודה למי שיחדד לי את ההבדל...) שאמור כעיקרון להתפרסם ב... (אינני העורך, ואינני חש רשאי לחשוף דברים שעודם לא קרו, לכן כרגע אינני מפרסם לא את הבמה ולא את שם המדור).

שימו לב: המאמר הוא המאמר שלא יתפרסם, כי העורך העדיף את המאמר השני. אשמח לקבל תגובות על המאמר (שלא נבחר...), ניחושים, רעיונות לכותרת (שלא תכתב - כמו כל המאמר, כאמור), ו... המוווון ביקורת בונה (בלבד!;)).

במידה ובס"ד לא תהיינה תקלות של הרגע האחרון, והטור יופיע, אכתוב כאן את שם המדור, ואת המאמר שכן נבחר. שם המדור - מקסים, מבטיח!

ובכן:


ג'רמי סקלאר, הוא מומחה לשיווק בינלאומי באמצעות הרשת. לפני כשנתיים פנתה אליו חברת 'go power' בכדי שישווק את מוצריה באמצעות רשימת אימיילים של לקוחות פוטנציאליים, אותה תספק לו החברה.


הוא נענה להצעה, והחברה שלחה לכתובת המייל שלו פרוספקטים על פעילות החברה ומוצריה, וכן את רשימת הלקוחות הפוטנציאליים.


אצל ג'רמי הביטוי 'time is money' (זמן זה כסף) הוא מינוח העבודה הבסיסי, ומשכך הוא לא טרח להיכנס לאתר החברה או להציץ בפרוספקטים שנשלחו אליו. כל מה שעשה, היה פשוט לשלוח לרשימת הלקוחות את הפרוספקטים של החברה, בצירוף הודעה שכל מי שירכוש את המוצרים דרכו ישתתף בהגרלה על חופשת סקי אתגרית במיוחד.


את התוצאה הוא אפילו לא דמיין.


תוך פחות משעה הוא קיבל טלפון נזעם, מלא פחות מאשר מנכ"ל go power בכבודו ובעצמו. 'החלקת על בננה?!' הוא רתח מזעם. ג'ימי לא הבין כלל מה מדובר, וענה: 'לא, התכוונתי להחלקה בסקי, מה קרה?!'. 'אז זהו שכן', רתח המנכ"ל 'אני דן אותך לכף זכות שאתה לא שפוי, אתה לא יודע שהחברה שלנו משווקת מוצרים לנכים מוגבלי הליכה?!'...


אם ישנה דוגמא טובה לשיווק לא נכון – היא ג'רמי סקלאר. האקט הראשון בשיווק נכון, הוא להבין את כל צרכיו של הלקוח, ולא פחות מכך את הלך רוחו ותפיסת עולמו, שאילולא כן נמצא את עצמנו מזיעים במכירת קרח לאסקימוסים...


את הביטוי המושלם לכך ניתן למצוא באמרתו הנודעה של דייל קראנגי, שאמר: 'אני לכשלעצמי מחבב מאד תותים בשמנת, אולם כשאני הולך לדוג אני נותן לדגים את מה שהם אוהבים, והם משום מה מבכרים תולעי דם'...


אולי באמת כדאי להתמקד בתותים ובתולעים, כי זאת על כל איש שיווק העוסק במכירת 'תותים' ללקוחותיו לדעת, שכדי לחדור לליבות הצרכנים עליו למצוא את התולעים הנכונות שיזחלו פנימה, ולא חשוב אלו תולעים רק שיהיו אלו התולעים שהלקוח מחבב. רק ככה חייו יהיו תותים...


עולם השיווק והצרכנות המודרני מבוסס על באגים בהרגלי ובבקרת הצריכה של הלקוחות, 'באג' - למי שלא יודע – הוא תרגום של חרק, ובכן, בכדי לאכול את החרקים השמנים אנחנו זקוקים לתולעים טובות אף הן... סליחה אם הרסתי למישהו את הארוחה...


טעויות בנקודה מרכזית זו הן החור הגדול בשק תקציבי הפרסום, והדברים אמורים שבעתיים כשהמדובר במגזר החרדי.


ולמה?!


אז ככה. דבר הראשון הציבור החרדי מאד מאד נזהר מתולעים, ויש האומרים כי אף התולעים זהירות ממנו, עד שידועה ההלצה על אותו מנהיג קהילה שביקש להיטמן בחלקת הקהילה היריבה, משום שהתולעים של קהילה זו אינן אוכלות מקהילה זו...


אך מעבר להלצה, ישנה כאן אמירה רצינית עד להחריד. החברה החרדית איננה שונה מהכללית רק באי אלו פעולות מסוימות – אלא חלוקה בתפיסת עולם שונה לחלוטין. בציבור החרדי, המורגל לראות את הפנימיות והתוכן האמיתי – אין כל מקום לסיסמאות חלולות. הניסיון 'לגייר' פרסומת כללית למגזר החרדי, דומה למי שיהין להעמיד מוכר חילוני בדוכן ארבעת המינים, ומסתכן בהכרזה מצידו של זה על 'אגסים טריים ולולבים עם פיטם'...


ניקח כדוגמא את אותה חברה ששיווקה את מותג הבית שלה על הטיקט 'הבחירה של הבית' – סלוגן ריק מתוכן אמיתי, שמתאים לציבור החרדי כמו כפפה לרגל... כאילו שמישהו בציבור החרדי משנה את המבט על הבית לפי המותג של החלב שיש לו בקפה או הגבינה הצהובה שמבעבעת לה בקרבי הטוסט...


ועדיין לא נכנסנו לז'רגון החרדי, הכל כך שונה. אין די בלהשתמש במילים כמו 'נייעס' ו'מצב', אם לא השכלת להבין את עומק השיח והשפה החרדיים. הרי רק הציבור החרדי צורך 'עוף מוכשר' (כאילו שעוף טיפש פחות טעים...), ו'פלאפון מאושר' (כשהוא בדיכאון הוא מגמגם כנראה...), ו'מסעדה עם ישיבה במקום' (לא מספיק כולל או בית כנסת?!)...
 

ידידיה חבר

מהמשתמשים המובילים!
פה חשדתי.

ובכן, הכתיבה טובה. התוכן אמיתי.
ואף אני, בדומה לדייל קארנגי, מחבב תותים בשמנת...
שים לב - הקטע נכתב כלמידה שיווקית ולא כתוכן בעל משמעות אמיתית.
עמקו דבריך ממני.
ג'רמי הוא שם אקראי, ולא ירדתי עד סוף דעתו מהו 'למידה שיווקית' ומהו 'תוכן בעל משמעות אמיתית'.
מכל מקום נראה שאתה בדרך לפצח את תוכנו/מהותו של הטור...
 
נערך לאחרונה ב:

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
עמקו דבריך ממני.
ג'רמי הוא שם אקראי, ולא ירדתי עד סוף דעתו מהו 'למידה שיווקית' ומהו 'תוכן בעל משמעות אמיתית.
מכל מקום נראה שאתה בדרך לפצח את תוכנו/מהותו של הטור...
בענין הג'רמי זוהי מהתלה אישית שלי מאחר ואף אני פירסמתי קטע השבוע בו מככב השם ג'רמי. צירוף מקרים נדיר בו יפגשו שני ג'רמים בפרוג או שהשם נפוץ כמו "לי" בסין ואינני יודע. מ"מ קח זאת בחיוך...
בענין השני. התוכן עמוק ונכון. אבל נכתב בגישה של הכרת כללי השיווק, ולא בתור טענה אמיתית הגורסת שכללי הפרסום הכללי שפונים לחלק השטחי שבאדם אינו תקף לחברה איכותית כמו שלנו. סוג של אבסורד קל. ואף את זאת קח בקלות. המבין יבין ושאינו מבין לא יבין, יסבירו המבינים לשאינם מבינים ובא לציון גואל.
הכלל, הקטע כתוב בצורה מוצלחת והמסר עבר כראוי. יישר כוחך!
 

ידידיה חבר

מהמשתמשים המובילים!
יאמין לי כבודו, שעד רגע זה לא חזיתי בג'רמי דידיה כלל...
ואגב, במקור קראו לו ג'ימי, אבל ברגע האחרון נשתנה שמו לג'רמי, כנראה כדי לתת פתחון פה למקטרגים...;)

איך שלא, תודה על הפירגונים, זה מחמיא מאד - במיוחד כשמדובר על מאמר שלא תועדף ע"י העורך...:D
 

הגשש

משתמש מקצוען
אקדים ואדגיש, את ביקורתי אני נותן בתור קורא טורים אישיים מושבע, זוהי אך ורק ביקורת בונה וכוונתי היא אך ורק לשיפור הכותב המוכשר (לא העוף..).

אני לא בדרך לפצח את תוכנו ומהותו של הטור, אלא אם כן מדובר בטור ביקורת על פרסומות ומפרסמים, אך דומני שמנכ"ל עיתון שיפרסם טור כזה אחת דינו לסגירת העיתון, איזה מפרסם ירצה יריות בתוך הנגמ"ש?
הטור כתוב טוב, הוא מתחיל נכון עם סיפור מעניין, מתקדם נכון אך חסרה בו ה'אמירה', המסר. יש בטור פאנץ' ליין חמוד ומעלה חיוך, אולם הוא לא מתכתב מספיק חזק עם הטור בכללותו.
בסיום הסיפור על ג'רמי יש דו שיח עם המנהל, אם תאמר בקול את המילים הכתובות תגלה שיש שם דו שיח של חרשים כמעט. ואגב, לדון לכף זכות זהו מושג חרדי שלא מתאים לשיחה הזו. אגב נוסף, בקטע הזה מופיע ג'רמי בשמו הקודם ג'ימי.
גם על הקביעה שהפרסום 'הבחירה של הבית' לא מתאים לציבור החרדי, אפשר לחלוק בקלות, החרדים מזוהים יותר מכל אוכלוסיה אחרת בארץ בקשר עם הבית, כשאינם יוצאים לבלות ביומיום והבית הוא החממה המשפחתית הטובה. וזה בלי להזכיר את המושג 'ביתו זאת אשתו'...

לסיום, אאחל לך ברוך הבא לפרוג בכלל ולפורומינו הקט בפרט והצלחה בטורך החדש.
 

ידידיה חבר

מהמשתמשים המובילים!
אקדים ואדגיש, את ביקורתי אני נותן בתור קורא טורים אישיים מושבע, זוהי אך ורק ביקורת בונה וכוונתי היא אך ורק לשיפור הכותב המוכשר (לא העוף..).

אני לא בדרך לפצח את תוכנו ומהותו של הטור, אלא אם כן מדובר בטור ביקורת על פרסומות ומפרסמים, אך דומני שמנכ"ל עיתון שיפרסם טור כזה אחת דינו לסגירת העיתון, איזה מפרסם ירצה יריות בתוך הנגמ"ש?
הטור כתוב טוב, הוא מתחיל נכון עם סיפור מעניין, מתקדם נכון אך חסרה בו ה'אמירה', המסר. יש בטור פאנץ' ליין חמוד ומעלה חיוך, אולם הוא לא מתכתב מספיק חזק עם הטור בכללותו.
בסיום הסיפור על ג'רמי יש דו שיח עם המנהל, אם תאמר בקול את המילים הכתובות תגלה שיש שם דו שיח של חרשים כמעט. ואגב, לדון לכף זכות זהו מושג חרדי שלא מתאים לשיחה הזו. אגב נוסף, בקטע הזה מופיע ג'רמי בשמו הקודם ג'ימי.
גם על הקביעה שהפרסום 'הבחירה של הבית' לא מתאים לציבור החרדי, אפשר לחלוק בקלות, החרדים מזוהים יותר מכל אוכלוסיה אחרת בארץ בקשר עם הבית, כשאינם יוצאים לבלות ביומיום והבית הוא החממה המשפחתית הטובה. וזה בלי להזכיר את המושג 'ביתו זאת אשתו'...

לסיום, אאחל לך ברוך הבא לפרוג בכלל ולפורומינו הקט בפרט והצלחה בטורך החדש.

תודה!
ביקורת בונה זה הכלי החשוב ביותר בארגז הכלים!

בכל אופן להגיב משהו...:
על הפרסומת ההיא - זה באמת לא פורסם, אפילו בלי צנזורה של הקטע הנ"ל...
על עצם ההצדקה של הפרסום - לא התכוונתי שהציבור החרדי לא מזדהה עם הבית, כך למשל הפרסומת של בזק ש'מדברים מהבית' דווקא נשאה חן בעיני, רק כתבתי שלמוצרי חלב של חברה מסוימת אין שום הזדהות עם הבית יותר מרעותה (בשונה מבזק שעודנה ספקית הקוים הנייחים העיקרית).
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
קודם כל ברוך הבא, תשתה משהו, חוץ ממשקאות מסוכרים יש הכול. תסכים אתי שאין כמו קולה דאייט חם ביום שרבי.
ניחוש שלי לגבי הבמה המיועדת - האתר 'פשקוויל'. זה ממש הסגנון.

הביצוע והכתיבה יפים וזורמים חלק לגרון.
אם מדובר בקהל קוראים חרדי, המסרים מוכרים ופשוטים אך שווה לשמוע אותם שוב כדי ליהנות מהקריאה.
ההערה על הדם לכף זכות נכונה, גם לי הציק.
הבחירה של הבית, למיטב הבנתי מכוונת שזו הבחירה של כל בני הבית החרדי על מגוון הגילאים שיש בו.

הפלאפונים המאושרים אכן נוטים לגמגם אבל שימוש במילים 'נעייס' ו'מצב' עשוי רק להזיק לפרסומת, בשונה ממשמעות הכתבה שזה רק אחד השלבים.
 

ידידיה חבר

מהמשתמשים המובילים!
הפלאפונים המאושרים אכן נוטים לגמגם אבל שימוש במילים 'נעייס' ו'מצב' עשוי רק להזיק לפרסומת, בשונה ממשמעות הכתבה שזה רק אחד השלבים.

אני באופן אישי גם סבור שלעיתים המילים הללו אינן תורמות, ואף עשויות להרחיק קהלי יעד פוטנציאליים. רק כתבתי שגם א הם תורמות אין בהם די.
רק אזכיר, שחברה מאד גדולה ומפורסמת באיזורינו, השתמשה לאחרונה בהטיה של אחת מהמילים הנ"ל, ובצורה מאד מגושמת לטעמי...

נ.ב. הניחוש לא צלח... מדובר בX חדש, כך שאולי חבל להתאמץ...;)
 

כתב ומכתב

משתמש מקצוען
מדובר בX חדש, כך שאולי חבל להתאמץ...
למה חבל, אולי זה יהיה אתגר החודש?

בוא נניח כמה הנחות יסוד, וכך נגיע למסקנה, גם אם לא באופן גורף:
1. אף עיתון/ מגזין/ אתר, אינו מבוסס דיו כדי לתקוף את המפרסמים רק בכדי להתחנף לקוראים.
אם כן, מדובר כאן באחד מהגופים שמבקשים ללמד פרסום.

2. היכן מצא נתן גלנט את .y.h.c שיש לו .d.n.a והוא הולך לפרסם מאמר ב-.x.y.z?
התשובה במהופך.
 

ידידיה חבר

מהמשתמשים המובילים!
למה חבל, אולי זה יהיה אתגר החודש?

בוא נניח כמה הנחות יסוד, וכך נגיע למסקנה, גם אם לא באופן גורף:
1. אף עיתון/ מגזין/ אתר, אינו מבוסס דיו כדי לתקוף את המפרסמים רק בכדי להתחנף לקוראים.
אם כן, מדובר כאן באחד מהגופים שמבקשים ללמד פרסום.

2. היכן מצא נתן גלנט את .y.h.c שיש לו .d.n.a והוא הולך לפרסם מאמר ב-.x.y.z?
התשובה במהופך.

1. אדגיש שוב: זה המאמר שלא יתפרסם, כך שבהחלט יתכן שהעורך לא רצה מאמרים שתוקפים אי מי.
גילוי נאות: עד רגע זה העורך לא אמר לי למה הוא פסל את המאמר.

2. אם כוונתך למה שהופיע בפרופיל שלי עד היום בצהרים - זה היה כשל טכני שלי, לא ידעתי שהשורות הללו מוצגות, תוקן כבר.
נתן גלנט לא מצא אותי - ההיפך הוא הנכון, אני מצאתי אותו...
איך שלא, אני לא כזו 'מציאה'...:cool:

בנוגע לתשובה המהופכת - באר פרט נמק הרחב...
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
כתוב טוב מאוד, יסודי וגאוני.
ברם, לעניו"ד וכמדומני בלבד.
יש כאן אמירה גסה וישירה, שקובעת מסקנה, ואח"כ מבססת את ראיותיה.
בכתיבה - הבוטות מועבר לבין השורות, משתמשים רק בדימוים, כדי שהמסר הבוטה ישלים הקורא.
במקרה זה ,היה צריך רק להגחיך את הפשעים הנוראיים של משרדי הפרסום.
ואזי הציבור החרדי שאמון על אידך זיל וגמור, היה משלים את הפאנץ' באופן עצמאי.
 

ידידיה חבר

מהמשתמשים המובילים!
חברים -

בואו נעשה סדר:
דבר ראשון שוב תודה לכל שופטי השדה, אני באמת מחבב ביקורת מקצועית ועניינית - וכל הביקורת שנכתבה כאן היא כזאת - אני לא מתכוין לגחך כלל.
רק הבהרה פיצפונת: כפי שהקדמתי - מכיון שהטור הינו בגדר 'ביצה שלא נולדה', אני מנוע לפרסם כרגע את סביבתו הכוללת, אך זאת לא אחשה מלומר, שהמדובר במדור הומוריסטי על רקע מסוים, כך שמראש לא השליתי את עצמי שמישהו יבוא ללמוד שיווק ופירסום ממדור היתולי...
התאום של המאמר הזה, שבעז"ה אני מקוה שיתפרסם - הוא בהחלט הרבה יותר מעודן (וגם פחות מעניין לטעמי...), ולכשיתפרסם - אפרסם (והאמת גם אם לא...).
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
אני מצטרף לכותב המוכשר, לא מבין מה רע לתקוף בתוך הנגמ"ש, להיפך זה מעורר אמינות למגזין, ומעורר עניין.
נראה לכם שאנשים אוהבים לקרוא כל היום כמה הם מוצלחים? אנשים רוצים לשמע שנוגעים בהם, לא משנה עם זה בטוב או במוטב, אם הצלחת לפגוע בבטן רכה של מישהו עשית את שירותך לחברה, ולקורא, שמעוניין לקרוא את זה.
קצת הומור לא הזיק מעולם לאיש
ברוך הבא ובהצלחה במגזין (ואני מניח בתפקיד) החדש.

ופטור בלא כלום אי אפשר כמובן
א. תמעיט נא בשלוש הנקודות שבסוף פיסקא...
ב. הלוואי והיית צודק, הציבור (גם החרדי) קונה לצערי סיסמאות ריקות מתוכן, וסיסמאות מגויירות, וכל דבר הכי לא חכם שתגיד.
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
כשאתה מתחיל לקרוא סיפור מתח, והקצב עולה, והאקשן מכה, ולחץ הדם עולה טורים
ולפתע פתאום הספר משנה סגנון, ומתעסק בדרמה קטנה של משפחה ובפתרון מהורהר,
זה משאיר אותך עם תמיהה חזקה, של, כאילו, מה? מה היה, ואז נהיה מה?
חוסר אחידות בז'אנר יכול לבוא טוב, אם הוא במידה.
אבל במקרה דנן הוא השאיר אותי קצת מבולבל.
זה קטע מקורס במנהל עסקים? קטע מוסרי עם מוסר השכל חשוב? הומרסקה? טור פובליציסטי צולפני? קצת פגם לי בהנאה, אבל סחתיין על הגדלת הראש והעיסוק בנושאים מגוונים כאלה.

המסר שלעצמו, הוא, מה? שחרדים שונים? תשאל פרסומאים והם יחלקו עליך בתוקף.
(בקצרה - כיוון שהציבור החרדי מתחלק בעצמו לסקטורים שונים במעמד סוציו אקונומי נמוך וגבוה ומשכיל ופשוט וכו', וכויון שכולם צורכים את אותו תוכן כמעט בדיוק, אין מגוון גדול של עתונים שמחולקים למעמדות, כמו בציבור הכללי - לכן לא ניתן לפרסם משהו שיתאים לכולם, ואם זה מרגיש שזה לא מתאים לך - רוב הסיכויים שזה כן מתאים לחלקים גדולים אחרים בציבור החרדי. אם זה לא היה עובד, החברה לא היתה מפרסמת שוב באותו משרד פרסום.)
 

כתב ומכתב

משתמש מקצוען
תודה לכל שופטי השדה, אני באמת מחבב ביקורת מקצועית ועניינית
אח טרי ויקר,
אל תכעס על משפט השדה לשדה המשפטים
ואל תהא פליאה איזו קבלת אורחים הכינונו לך
ואל תהא רטינה, הרי זה בא לבקר ונמצא מבוקר
הבן לליבנו, כבר שנים שאנו אוגרים במחסני ההתאפקות, חצי טון של ביקורות בונות, בחמישים וחמש אלף עמודים, ועוד חמישה וחמשים אלף תקליטורים, והנה בא מישהו ומבקש:
ו... המוווון ביקורת בונה (בלבד!;)).
אז בבקשה, הנה לך רק "בונה", אין לנו את הזבל שהמתחרים שלנו מחזיקים. הכל "בונה" טרי. קח, תבדוק.
 

כתב ומכתב

משתמש מקצוען
אם זה לא היה עובד, החברה לא היתה מפרסמת שוב באותו משרד פרסום
כמדומני שהנושא נטחן עד דק, אבל מכדי תגובה לא יצאנו.

א. רוב החברות עוברות בין משרדי פרסום, כך שההוכחה היא הפוכה.

ב. משרדי הפרסום בנויים כמו משאית טריילר גסה: תלחץ חזק על הדוושה (לרכוש את כל הדאבלים של כל העיתונים), תשרוף הרבה דלק (מיליוני שקלים על אינצ'ים על אינצ'ים), תחזיק הרבה סחורה במטען (מחזור מכירות של מיליונים), ואנו נבטיח שתמשיך להישאר על הכביש.

הדילים המושחתים בין משרדי הפרסום לעיתונים הגדולים, שיטת המכירה של רוב שטחי הפרסום כבר בתחילת השנה (בטחון תעסוקתי לכל הצדדים), גורמים לכך שהגדולים מקבלים הרבה שטח במחיר סביר, ואילו לחברות קטנות המחיר מפולפל.

אין כמעט חברות פרסום שמוכנות להבטיח ללקוח גידול של 5% נתח שוק בשנה, בתמורה לעשרות המיליונים שהוא שופך, הן רק אומרות לו: אם אתה לא מפרסם - סימן שאינך קיים. הדבר משול לחברות הביטחוניות שנהנות אף הן מתקציבי עתק ואינן נדרשות להוכיח את יעילותן בכל שנה. גם אם המלחמה כשלה, תמיד יאשימו את הצבא שהיה צריך לקנות יותר מערכות נשק וכדו', אף פעם לא יאשימו את הספק של הקוסקוס לבסיס.
 

ידידיה חבר

מהמשתמשים המובילים!
אבל במקרה דנן הוא השאיר אותי קצת מבולבל.
זה קטע מקורס במנהל עסקים? קטע מוסרי עם מוסר השכל חשוב? הומרסקה? טור פובליציסטי צולפני? קצת פגם לי בהנאה, אבל סחתיין על הגדלת הראש והעיסוק בנושאים מגוונים כאלה.
כשתראו בעז"ה (אם לא יהיו פדיחות, לך תדע...) את הרקע ואת התמונה המלאה ממוסגרת - חצי מהשאלות, הטענות, והתואנות יפתרו מאליהן, הבעיה היא שאז הביקורת תהיה בכינון ישיר ומדויק, בעיה טובה מבחינתי, תאמינו לי!
 

ידידיה חבר

מהמשתמשים המובילים!
ב. הלוואי והיית צודק, הציבור (גם החרדי) קונה לצערי סיסמאות ריקות מתוכן, וסיסמאות מגויירות, וכל דבר הכי לא חכם שתגיד.

אתה לא החרדי היחיד שחי בסלוגן ה'החרדים האלה'...:D

אני אנסה להסביר יותר למה אני בכל זאת מתכוון:
אמרה לי לאחרונה פקידה חילונית בבנק בגילוי לב 'אצלכם החרדים ההתנהלות הכלכלית הרבה יותר טובה מאצלנו, אין אצלכם את כל המותגים והבילויים וכל הדברים האלו'. אז נכון, זה לא תורה מסיני, אבל אין מה לומר שבמיינסטרים החרדי נושא כמו מותגים קיים הרבה פחות מבציבור החילוני, גם אם הוא בהחלט קיים. וזה לא במקרה. כי ככלות הכל 'החרדים האלה' זה חברה יותר ערכית מהציבור החילוני, וב-ה-מ-ו-ו-ו-ו-ו-ו-ן!!!!! תשאל אותם - הם יתארו לך את זה יותר טוב ממני (חוץ מאותם שחיים בסרט, תרתי משמע). וזה בדיוק אומר שהציבור החרדי חי בהרבה יותר פנימיות ובהרבה פחות חיצוניות, מה שאומר שהוא הרבה יותר מסתכל על התוכן מאשר על האריזה והצלופן. זוהי אגב גם הסיבה שבמכשירי חשמל, למשל, הציבור החרדי צורך יותר איכות מאשר טרנדיות ופונקצינאליות מאשר זה החילוני, ולדעתי (אם היא קיימת:() זה אפילו חלק מהסיבה שהוא יותר משקיע בבריאות (מלבד הסיבה של קדושת החיים, שאינני מפקפק שהיא העיקרית).
דבר נוסף, שקשור בקשר הדוק: לפני מספר שבועות שמעתי את המנהל האקדמי (או תפקיד דומה) של אונו החרדית בראיית חשבון (לא זוכר בדיוק את התארים והמחלקות) אומר בתקשורת החרדית, שיש ביקוש גדול מאד לחרדים וחרדיות רואי חשבון, בגלל שראיית חשבון זו לא מתמטיקה ('זו אגדה אורבנית' להגדרתו) אלא 'פלפול' (ציטוט!), וזה החרדים מכירים מתוך הגמרא. אז אמנם ה'ראיון' הזה כנראה הוזמן ושולם מראש, וגם נכון שחרדיות לא לומדות גמרא, אבל יש משהו במה שהוא אומר.
לכן - יתכן בהחלט, שלחילוני אם תגיד על גבינה שהמותג שלה הוא ציור של בית איזה סלוגן שזה קשור לבית, זה יכול לקשקש לו משהו בראש שזה ככה. אבל חרדי חושב, וגם מרגיש, שגבינה אולי קשורה לבית - אבל ממש לא רק הגבינה של X!
זה בדיוק הסיבה שהפרסומת הזו צרמה לי, ולא רק לי.
אגב, אני חושב שבקלות יכלו לשנות את הסלוגן הזה טיפונת (כולל להשאיר את הבית), ולהתאים אותו לציבור החרדי כמו קישקע לצ'ולנט, רק שזה סוד מקצועי;) (פפפחחחחח.......)

אם הצלחת לקרוא את ים המלל הזה, יש מצב רציני שתסכים איתי במשהו אפסס...

רק תזכורת קטנה: כשכתבתי את המאמר הלז, השתדלתי שהוא יהיה מעניין, השתדלתי שהוא יהיה משעשע לפחות קמצוץ, וממש לא השתדלתי שהוא יהיה נכון ומדוייק מדי - כי זה ממש לא המטרה במדור הומר בX העוסק בנושאי Y ומיועד לציבור Z...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה