שיר לריב (חצי שיר)

I.Q

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
בָ''ה
הַאִם לֹא כְּדַאי לָנוּ לָרִיב?
מְעַט,
כְּדֵי לְיַצֵּר עִנְיָן,
נְחַפֵּשׂ חוֹמָה שֶׁאוּלַי רְעוּעָה,
מִנְהָג נִשְׁכַּח,
מִצְוָה הָעוֹמֶדֶת בְּקֶרֶן זָוִית
שֶׁלֹּא יַעֲלֶה עַל הַדַּעַת בִּלְעָדָיו וּבִלְעָדֶיהָ.
נִטְעַן שֶׁכָּל הַיַּהֲדוּת עוֹמֶדֶת עַל בְּלִימָה.
נְיַצֵּר אֵשׁ,
נַרְבֶּה שַׁלְהֶבֶת,
יִהְיֶה אוֹיֵב מוּחָשִׁי מֵעֵבֶר לַכְּבִישׁ,
בַּסַּפְסָל הַסָּמוּךְ בְּבֵית הַכְּנֶסֶת,
אֵצֶל הַשָּׁכֵן מִמּוּל.
יִהְיֶה מִמִּי לְהִבָּדֵל,
נִהְיֶה יוֹתֵר אֲנַחְנוּ
וְשֶׁלָּנוּ.
הַנֹּעַר יִסְעַר,
יִתְחַזֵּק,
יִתְבַּצֵּר,
יַעֲבִיר אֶת הַמֶּסֶר לַדּוֹרוֹת הַבָּאִים.
וְהַשַּׁרְשֶׁרֶת תִּמָּשֵׁךְ.
שֶׁלֹּא תֹּאבֵד שְׁאֵרִית יִשְׂרָאֵל.
אוֹ אוּלַי
נַתְחִיל לְהַאֲמִין בּוֹ
בִּדְרָכָיו
בְּאֹרְחֹתָיו
שֶׁהוֹרֵנוּ.
נַקְשִׁיב לַקּוֹל הָאוֹמֵר מִשָּׁמַיִם יוֹם יוֹם:
אֱהֹב אֶת הָאַחֵר, כָּמוֹךָ.
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
השיר מכיל עירבוב מסויים במסר.
יש הבדל בין מריבה לבין היבדלות.

כמו שברור שהתנהגות כזאת:
הַאִם לֹא כְּדַאי לָנוּ לָרִיב?
מְעַט,
כְּדֵי לְיַצֵּר עִנְיָן,
נְחַפֵּשׂ חוֹמָה שֶׁאוּלַי רְעוּעָה,
מִנְהָג נִשְׁכַּח,
מִצְוָה הָעוֹמֶדֶת בְּקֶרֶן זָוִית
שֶׁלֹּא יַעֲלֶה עַל הַדַּעַת בִּלְעָדָיו וּבִלְעָדֶיהָ.
נִטְעַן שֶׁכָּל הַיַּהֲדוּת עוֹמֶדֶת עַל בְּלִימָה.
נְיַצֵּר אֵשׁ,
נַרְבֶּה שַׁלְהֶבֶת,
יִהְיֶה אוֹיֵב מוּחָשִׁי מֵעֵבֶר לַכְּבִישׁ,
בַּסַּפְסָל הַסָּמוּךְ בְּבֵית הַכְּנֶסֶת,
אֵצֶל הַשָּׁכֵן מִמּוּל.
היא שלילית ומביאה רק רע.
הרי שזה:
יִהְיֶה מִמִּי לְהִבָּדֵל,
נִהְיֶה יוֹתֵר אֲנַחְנוּ
וְשֶׁלָּנוּ.
הַנֹּעַר יִסְעַר,
יִתְחַזֵּק,
יִתְבַּצֵּר,
יַעֲבִיר אֶת הַמֶּסֶר לַדּוֹרוֹת הַבָּאִים.
וְהַשַּׁרְשֶׁרֶת תִּמָּשֵׁךְ.
שֶׁלֹּא תֹּאבֵד שְׁאֵרִית יִשְׂרָאֵל.
מבורך ומחוייב במציאות שיצרו עבורנו אחרים.

והוא שאמר את זה:
נַתְחִיל לְהַאֲמִין בּוֹ
בִּדְרָכָיו
בְּאֹרְחֹתָיו
שֶׁהוֹרֵנוּ.
נַקְשִׁיב לַקּוֹל הָאוֹמֵר מִשָּׁמַיִם יוֹם יוֹם:
אֱהֹב אֶת הָאַחֵר, כָּמוֹךָ.
אמר גם:
הרחק משכן רע.
ואל תתקרב לרשע.
ו- חייך קודמים
ועוד הרבה ציטוטים ופסוקים.
אז מה הדרך הנכונה והמאוזנת?

שמירה על המסורת.
הליכה בדרך ההורים שהוכיחה את עצמה.
ושמיעה בקול גדולי ישראל על קוצה של מילה.
זה הכל.

מבחינה לירית,
השיר יפה מאד ובעל מקצב נעים וחלק.
והפאנץ' מובא במקום הנכון.
 

I.Q

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
השיר מכיל עירבוב מסויים במסר.
יש הבדל בין מריבה לבין היבדלות.

כמו שברור שהתנהגות כזאת:

היא שלילית ומביאה רק רע.
הרי שזה:

מבורך ומחוייב במציאות שיצרו עבורנו אחרים.

והוא שאמר את זה:

אמר גם:
הרחק משכן רע.
ואל תתקרב לרשע.
ו- חייך קודמים
ועוד הרבה ציטוטים ופסוקים.
אז מה הדרך הנכונה והמאוזנת?

שמירה על המסורת.
הליכה בדרך ההורים שהוכיחה את עצמה.
ושמיעה בקול גדולי ישראל על קוצה של מילה.
זה הכל.

מבחינה לירית,
השיר יפה מאד ובעל מקצב נעים וחלק.
והפאנץ' מובא במקום הנכון.
תודה על ההתייחסות ודברי השבח. וביחס להערה: נשמת השיר אומרת; שהשאלה מהיכן הדברים מתחילים? כלומר, מהיכן הווייתם? האם מהרע - ממנו בוודאי יש להבדל, או מהצורך לחזק את השורות וכיוצא בזה' וההבדלות היא רק אמצעי. ועל כך, על האופן השני, מקונן השיר. כלומר, האם מותר להקריב את אהבת ישראל וכל הכרוך בזה למען חיזוק השורות? האם הקדוש ברוך הוא מבקש מעמנו לייצר מחלוקות מדומות! למען חיזוק השורות? אתמהא! ולכן המסר, בעיני הוא נכון וחשוב.
 

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
מהמם!

אבל... מה הכוונה 'חצי שיר'?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה