נכתב ע"י שלמה;902136:
אין בכוונתי לעוות את מה שאמרת. חושב שזה טעות לקנות סט זהה רק כגיבוי.
כמעט כל הצלמים, בשלב מסוים "עולים כתה" ורוכשים ציוד חדש, כך שהציוד הישן מהווה כגיבוי.
מי שיש לו "רק" D800 או D700, יכול לשים בתיק מצלמה קטנה טובהלגיבוי.
אגב, שמעתי על צלמים שיש להם G12 לגיבוי.
אם במילים "קטנה וטובה" אתה מתכוון למצלמה רפלקס בסיסית - סבבה, אני מסכימה איתך. אבל זה לא מה שאמרת קודם. אתה לאורך השרשור הזה טענת שזה לא הכרחי שיהיה בכלל איזשהו ציוד גיבוי, ובזה אנחנו לגמרי חלוקים.
אני מדברת על מצב שבו לבנאדם יש תקציב מוגבל, בו הוא יכול להכניס או שתי מצלמות רפלקס בסיסיות יותר, או את ה-די700 ותו לא. אם הוא קונה את ה-700 - אין לו תקציב לקנות גיבוי, בכלל. גם לא קומפקטית. מוקדם יותר בשרשור היה נשמע שאתה בגישה שעדיף לו לקנות את ה-700 (או, עבור סיפור דומה אבל בנאדם שיש לו קצת יותר תקציב: עדיף לו לקנות אתץ ה-800).
ואני טוענת בתוקף שאם אין לו תקציב לקנות בכלל גיבוי אחרי שהוא קונה את ה-700 (או ה-800) - שלא יקנה אותן. שייקנה אפילו 90+90 (למרות שאם יש לו תקציב, ברור שעדיף 90+300אס למשל), העיקר שיהיה לו גיבוי.
אני קניתי בתחילת דרכי 40+20, ואחרי כמה חודשים קניתי 40 גם בשביל המצלמה השניה, ורק אח"כ כשהיה שוב תקציב - שדרגתי את הראשית ל-7. ואז קנון הואילו בטובם להוציא את ה-5III, אז שדרגתי את ה-40 ל-5 ועכשיו יש לי 5+7.
אגב, יצא לי לעבוד כצלמת שניה של צלם שצילם את החתונה כולה עם דמוי רפלקס (לא כגיבוי), ועם סט רדיו RF602 (לא אמין). הוא היה צריך לבחור בין צילום עם סט רדיו (על ההוט-שו) לבין פלאש (על ההוט-שו) כי אין חיבור של כבל. אז בהתחלה הוא היה עם הרדיו, ובריקודים רק עם הפלאש על המצלמה. את הפלאשים החיצוניים הוא שם על סלייב אופטי. בגלל זה הוא הכריח אותי למקם את הפלאשים החיצוניים שלי בצורה גרועה, כדי שלא יפעילו את שלו. (זה לא עזר, הם כן הפעילו אותם.)
כמובן שמאז לא חזרתי לצלם איתו שוב.