לקראת צילום חתונה... חשוב לי מאד!!!

רבקה.

משתמש מקצוען
נכתב ע"י mig;902097:
בלי קשר לענין האשכול...

לא מתאים לך להתבטא כך...
צלם את הפוזה ברואו ובג'פג ומצא לבד את ההבדלים....

אין הבדלים מדהימים לפני עריכה. צריך לערוך כדי לראות את ההבדלים.
אם יש פה ביקוש, אני מוכנה לשתף פה כמה תמונות לפני-אחרי מחתונות שצילמתי. אני לא מצלמת ג'ייפג, רק רואו, אבל אני יכולה לשתף את הרואו לפני עריכה ואת הרואו אחרי עריכה.
אני מצלמת בחתונה (כשאני צלמת ראשית) בערך 1200-1500 תמונות בד"כ, ואחרי סינון הן הופכות להיות כ-600-800 בד"כ (ואז ביחד עם התמונות של הצלם השני אני מגישה ללקוח בערך 1100-1300 תמונות). הסינון מהיר מאוד בתוכנה DPP לעריכה רואו, ואז אני עורכת רק את התמונות הנבחרות (כלומר זה עריכה של 600-800 תמונות, לא של 1000-2000 תמונות). העריכה והסינון ביחד לוקחים לי בערך 3-5 שעות לחתונה, ומבחינתי זה שווה את זה.
 

רבקה.

משתמש מקצוען
נכתב ע"י שלמה;901999:
מעדיף לצלם 1000 אירועים בD800 + גיבוי של אירוע בD200.
מאשר כל האירועים בD90.
(הD90 טובה טכנולוגית. הגוף שלה יותר חלש מגופים מקצועיים או חצי מקצועיים של ניקון).
חוץ מזה. אתה מצלם בקנון, אז מה אתה מתערב בניקון:)

אתה בכוונה מעוות את מה שאמרתי? הבחירה היא לא בין 800 עם גיבוי 200 (שזו אופציה שמוזכרת פה לראשונה בשרשור הזה) לבין 90 עם גיבוי 90. ברור לך שמי שיש לו תקציב רק ל-90 עם גיבוי 90 לא יכול להרשות לעצמו 800 עם גיבוי 200, נכון?

הבחירה היא בין 800 ללא גיבוי, ל-90 עם גיבוי 90.
ופה אתה בחרת 800 ללא גיבוי (לא במציאות, אבל בדיון פה. אתה אמרת שזה מה שעדיף לדעתך), ואני בחרתי בוודאות וללא שום היסוס ב-90 עם גיבוי 90.
 

שלמה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י mig;902097:
בלי קשר לענין האשכול...

לא מתאים לך להתבטא כך...
צלם את הפוזה ברואו ובג'פג ומצא לבד את ההבדלים....
תמונה שצולמה נכון בJPG תתן צבעים יותר יפים.
בACR קשה מאוד להגיע לTINT מדויק.

תיקון תמונה בACR זה כבר עולם אחר.
 

שלמה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י רבקה.;902127:
אתה בכוונה מעוות את מה שאמרתי? הבחירה היא לא בין 800 עם גיבוי 200 (שזו אופציה שמוזכרת פה לראשונה בשרשור הזה) לבין 90 עם גיבוי 90. ברור לך שמי שיש לו תקציב רק ל-90 עם גיבוי 90 לא יכול להרשות לעצמו 800 עם גיבוי 200, נכון?

הבחירה היא בין 800 ללא גיבוי, ל-90 עם גיבוי 90.
ופה אתה בחרת 800 ללא גיבוי (לא במציאות, אבל בדיון פה. אתה אמרת שזה מה שעדיף לדעתך), ואני בחרתי בוודאות וללא שום היסוס ב-90 עם גיבוי 90.

אין בכוונתי לעוות את מה שאמרת. חושב שזה טעות לקנות סט זהה רק כגיבוי.
כמעט כל הצלמים, בשלב מסוים "עולים כתה" ורוכשים ציוד חדש, כך שהציוד הישן מהווה כגיבוי.

מי שיש לו "רק" D800 או D700, יכול לשים בתיק מצלמה קטנה טובהלגיבוי.
אגב, שמעתי על צלמים שיש להם G12 לגיבוי.
 

רבקה.

משתמש מקצוען
נכתב ע"י שלמה;902131:
תמונה שצולמה נכון בJPG תתן צבעים יותר יפים.
בACR קשה מאוד להגיע לTINT מדויק.

תיקון תמונה בACR זה כבר עולם אחר.

תוכנת האם של חברת המצלמה, למשל תוכנת DPP של קנון, יודעת לחקות במדוייק את קובץ הג'ייפג, כי היא יודעת לקרוא את הנתונים שקבעת המצלמה (אלו הנתונים שקובעים איך הג'ייפג יראה).
ברור שתוכנות חיצוניות (למשל תוכנות אדובי - ACR ולייטרום) לא יודעות לקרוא את הנתונים במדוייק, ולספק בדיוק את הצבעים שיצרן המצלמה כיוון אליהם.

אלו גם תוכנות הרבה יותר איטיות לעריכת רואו (במיוחד ACR. לייטרום עוד נסבלת).
אי אפשר לערוך חתונה שלימה ב-ACR. אבל DPP מאוד בסיסית ומהירה. היא לא מאפשרת עריכה מושקעת, אבל את העריכה הבסיסית (תיקוני חשיפה ו-WB, שבחתונות הם מאוד חשובים) - היא מאפשרת לעשות בקלות ובמהירות. (אגב, זו הסיבה היחידה שאני מצלמת רואו. רק כי העריכה מאוד מהירה. אני לא עושה את זה כי אני חושבת שהאיכות העודפת של רואו הכרחית לאירועים או משהו כזה.)
 

רבקה.

משתמש מקצוען
נכתב ע"י שלמה;902136:
אין בכוונתי לעוות את מה שאמרת. חושב שזה טעות לקנות סט זהה רק כגיבוי.
כמעט כל הצלמים, בשלב מסוים "עולים כתה" ורוכשים ציוד חדש, כך שהציוד הישן מהווה כגיבוי.

מי שיש לו "רק" D800 או D700, יכול לשים בתיק מצלמה קטנה טובהלגיבוי.
אגב, שמעתי על צלמים שיש להם G12 לגיבוי.

אם במילים "קטנה וטובה" אתה מתכוון למצלמה רפלקס בסיסית - סבבה, אני מסכימה איתך. אבל זה לא מה שאמרת קודם. אתה לאורך השרשור הזה טענת שזה לא הכרחי שיהיה בכלל איזשהו ציוד גיבוי, ובזה אנחנו לגמרי חלוקים.
אני מדברת על מצב שבו לבנאדם יש תקציב מוגבל, בו הוא יכול להכניס או שתי מצלמות רפלקס בסיסיות יותר, או את ה-די700 ותו לא. אם הוא קונה את ה-700 - אין לו תקציב לקנות גיבוי, בכלל. גם לא קומפקטית. מוקדם יותר בשרשור היה נשמע שאתה בגישה שעדיף לו לקנות את ה-700 (או, עבור סיפור דומה אבל בנאדם שיש לו קצת יותר תקציב: עדיף לו לקנות אתץ ה-800).
ואני טוענת בתוקף שאם אין לו תקציב לקנות בכלל גיבוי אחרי שהוא קונה את ה-700 (או ה-800) - שלא יקנה אותן. שייקנה אפילו 90+90 (למרות שאם יש לו תקציב, ברור שעדיף 90+300אס למשל), העיקר שיהיה לו גיבוי.

אני קניתי בתחילת דרכי 40+20, ואחרי כמה חודשים קניתי 40 גם בשביל המצלמה השניה, ורק אח"כ כשהיה שוב תקציב - שדרגתי את הראשית ל-7. ואז קנון הואילו בטובם להוציא את ה-5III, אז שדרגתי את ה-40 ל-5 ועכשיו יש לי 5+7.

אגב, יצא לי לעבוד כצלמת שניה של צלם שצילם את החתונה כולה עם דמוי רפלקס (לא כגיבוי), ועם סט רדיו RF602 (לא אמין). הוא היה צריך לבחור בין צילום עם סט רדיו (על ההוט-שו) לבין פלאש (על ההוט-שו) כי אין חיבור של כבל. אז בהתחלה הוא היה עם הרדיו, ובריקודים רק עם הפלאש על המצלמה. את הפלאשים החיצוניים הוא שם על סלייב אופטי. בגלל זה הוא הכריח אותי למקם את הפלאשים החיצוניים שלי בצורה גרועה, כדי שלא יפעילו את שלו. (זה לא עזר, הם כן הפעילו אותם.)
כמובן שמאז לא חזרתי לצלם איתו שוב.
 

SPOT

משתמש צעיר
צילום מקצועי
נכתב ע"י רבקה.;902123:
אין הבדלים מדהימים לפני עריכה. צריך לערוך כדי לראות את ההבדלים.
אם יש פה ביקוש, אני מוכנה לשתף פה כמה תמונות לפני-אחרי מחתונות שצילמתי. אני לא מצלמת ג'ייפג, רק רואו, אבל אני יכולה לשתף את הרואו לפני עריכה ואת הרואו אחרי עריכה.
אני מצלמת בחתונה (כשאני צלמת ראשית) בערך 1200-1500 תמונות בד"כ, ואחרי סינון הן הופכות להיות כ-600-800 בד"כ (ואז ביחד עם התמונות של הצלם השני אני מגישה ללקוח בערך 1100-1300 תמונות). הסינון מהיר מאוד בתוכנה DPP לעריכה רואו, ואז אני עורכת רק את התמונות הנבחרות (כלומר זה עריכה של 600-800 תמונות, לא של 1000-2000 תמונות). העריכה והסינון ביחד לוקחים לי בערך 3-5 שעות לחתונה, ומבחינתי זה שווה את זה.
רבקה
אם לא קשה לך מאד יענין אותי (ואני בטוחה שאת עוד כמה...) לראות את ההבדלים
 

רבקה.

משתמש מקצוען
נכתב ע"י רותי20;903438:
רבקה
אם לא קשה לך מאד יענין אותי (ואני בטוחה שאת עוד כמה...) לראות את ההבדלים
רותי, האמת היא שכרגע אני יכולה להדגים את זה בעיקר באמצעות צילומי כלות (כי החתנים האחרונים שצילמתי - צולמו בחתונות בהן אין לי אישור פרסום. למעט חתנים, רוב המצולמים שלי הם בנות), אז אני לא יכולה להעלות לפה. התייעצתי עם אחד המנהלים והוא אמר שסביר להניח שהאשכול יימחק. לא בא לי להשקיע לריק.
מצטערת...
 

SPOT

משתמש צעיר
צילום מקצועי
רבקה
תודה בכול אופן
אגב, היה פשוט מדהים לצלם בחתונה הזו למעשה בסוף צילמתי את הכל!!! כולל הסטודיו לפני החופה(לכלה והמשפחה) פשוט הצלם התלהב על המצלמה והוא אמר לכלה איך לעמוד ואני צילמתי את כל הסטודיו ... באמת צדקת זה הרבה יותר נח לעבוד עם צלם מאשר לבד (ובסוף גם שילמו לי 800 ש"ח...)
תאמיני לי אם החתונות היו בבוקר ולא בערב ממזמן הייתי צלמת ארועים ולא סטודיו לילדים...
 

רבקה.

משתמש מקצוען
נכתב ע"י רותי20;906830:
רבקה
תודה בכול אופן
אגב, היה פשוט מדהים לצלם בחתונה הזו למעשה בסוף צילמתי את הכל!!! כולל הסטודיו לפני החופה(לכלה והמשפחה) פשוט הצלם התלהב על המצלמה והוא אמר לכלה איך לעמוד ואני צילמתי את כל הסטודיו ... באמת צדקת זה הרבה יותר נח לעבוד עם צלם מאשר לבד (ובסוף גם שילמו לי 800 ש"ח...)
תאמיני לי אם החתונות היו בבוקר ולא בערב ממזמן הייתי צלמת ארועים ולא סטודיו לילדים...

אני נהנית גם מחתונות וגם מצילומי ילדים. השילוב מנצח בעיני. :)
שמחה שהלך לך טוב.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה