לקראת צילום חתונה... חשוב לי מאד!!!

שלמה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י רבקה.;901536:
איך אתה יכול להיות צלם אירועים ולא להבין את ההבדל?
אם בנאדם נוסע למקום אחר והרכב מתקלקל - מקפיצים רכב אחר, נגרם קצת עיכוב, מפצים את הלקוח לפעם הבאה, סלמאת.
אם בחתונה מתקלקל לך פריט ציוד (וזה דבר שיקרה, בסופו של דבר. באחת מכל כמה עשרות/מאות חתונות - פריט ציוד כלשהו מתקלקל, זמנית או באופן קבוע) - לזוג לא יהיה אלבום. אם אתה מתייחס לזה בכזה שוויון נפש - אתה כנראה לא צלם האירועים שהייתי רוצה לשכור לאירוע שלי.
צלם אירועים, יותר מכל בנאדם אחר - צריך להיות בגישה שתיעוד החתונה הוא חשוב מאוד מאוד מאוד. זו מזכרת לכל החיים, ואם היתה תקלה בנוגע אליו - לא ניתן להחזיר את הגלגל לאחור. דורות של כלות מצטערות לנצח על תמונות גרועות מהחתונה שלהן, כי התקמצנו על צלם מקצועי (או מסיבה אחרת). זה לא מקרי שבשרשורי "על מה אתם מצטערים בחתונה שלכם?" שנפתחים מדי פעם בפורומים ברחבי האינטרנט - רוב ההודעות מתייחסות איכשהו לצילום.

מותר לחלוק עלי. מותר לחשוב שתיעוד האירוע הוא לא חשוב במיוחד. אבל בנאדם שחושב ככה - איך הוא הופך לצלם אירועים?

תפרידי בין צלם זול שמצלם "חפיף" עם ציוד יד 2 לבין צלם נורמלי שקרה לו תקלה...
המשנה במסכת יומא מתארת מצב של "גיבוי" כהן גדול לעבודת יום הכיפורים.
בשלב מסויים חז"ל אומרים ש"אין לדבר סוף".
לא אמרתי שצריך לזלזל, אבל צריך לקחת הכל בפורפורציות ולדעת שיש דברים שהם ממש לא תמיד בשליטה שלנו.

לכן תמיד כדאי שיהיה סט נוסף בתיק או אפילו מצלמה קטנה טובה. אבל לא לקחת יותר מדי ללב תקלות שנקראות בשם "כח עליון".
 

רבקה.

משתמש מקצוען
נכתב ע"י שלמה;901637:
תפרידי בין צלם זול שמצלם "חפיף" עם ציוד יד 2 לבין צלם נורמלי שקרה לו תקלה...
המשנה במסכת יומא מתארת מצב של "גיבוי" כהן גדול לעבודת יום הכיפורים.
בשלב מסויים חז"ל אומרים ש"אין לדבר סוף".
לא אמרתי שצריך לזלזל, אבל צריך לקחת הכל בפורפורציות ולדעת שיש דברים שהם ממש לא תמיד בשליטה שלנו.

לכן תמיד כדאי שיהיה סט נוסף בתיק או אפילו מצלמה קטנה טובה. אבל לא לקחת יותר מדי ללב תקלות שנקראות בשם "כח עליון".

אתה לא מבין שאין קשר למצב הציוד? גם ציוד חדש מהניילונים מתקלקל לפעמים. שלא לדבר על מצב של ציוד שחטף מכה, נרטב (קרה לצלם שלי באירוע. חבר של החתן השתולל עם כוסות מים על מטאטא והרטיב לצלם את המצלמה, העדשה והפלאש. לשמחתנו הציוד יצא מזה בשלום) וכדו'.
וגם הקטע שהזכרת בעצמך קודם כרשלנות פושעת, כשמגיעים בטעות עם סוללה חצי טעונה. חשבת על זה שאם בתיק היתה סוללת גיבוי - הרשלנות הפושעת היתה מסתיימת בטוב?
לי קרה בעבר ששכחתי את הסוללה במטען בבית. לשמחתי היתה לי סוללת גיבוי בתיק, אבל היא היתה סוללת חיקוי שנגמרת מהר יותר מהמקורית. לקראת סוף האירוע היא נגמרה. היתה לי עוד סוללת גיבוי בתיק, אבל היא היתה חדשה בקופסה, ולכן עדיין לא טעונה (לא זכרתי שצריך להטעין סוללה לפני שימוש ראשון), אז היא לא עבדה.
לשמחתי לצלם השני שלי היתה עוד די700 כגיבוי ל-די700 העיקרית שלו, אז את סוף הסבב השני צילמתי איתה.

גם כשיש גיבוי על גיבוי - לפעמים זה לא מספיק. אבל על זה נכון להגיד את מה שאמרת: אין לדבר סוף.

לא נכון להגיד "אין לדבר סוף" על ציוד גיבוי בסיסי, שכבה אחת של גיבוי. זה לא "אין לדבר סוף", זה יותר "אין לדבר התחלה".
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
האמת שבסטילס המצב עוד טוב.

כמה צלמי וידאו אתם מכירים שמחזיקים גיבוי?
 

שלמה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י הגלים;901666:
האמת שבסטילס המצב עוד טוב.

כמה צלמי וידאו אתם מכירים שמחזיקים גיבוי?

בד"כ לרוב צלמי הסטילס, יש להם כגיבוי מצלמה קודמת שהייתה להם. ציוד וידאו זה קצת יותר מורכב.
שמע סיפור. צלם הוידאו נכנס למעגל הריקודים. אחד מהרוקדים הלך להביא לחתן כוס קולה קר. בשבריר שניה, אחד הרוקדים נתן דחיפה לאחד שדחף את ההוא עם הקולה לתוך מצלמת הוידאו.
למותר לציין שהמצלמה שבקה חיים למורת רוח הצלם.
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י שלמה;901681:
בד"כ לרוב צלמי הסטילס, יש להם כגיבוי מצלמה קודמת שהייתה להם. ציוד וידאו זה קצת יותר מורכב.
שמע סיפור. צלם הוידאו נכנס למעגל הריקודים. אחד מהרוקדים הלך להביא לחתן כוס קולה קר. בשבריר שניה, אחד הרוקדים נתן דחיפה לאחד שדחף את ההוא עם הקולה לתוך מצלמת הוידאו.
למותר לציין שהמצלמה שבקה חיים למורת רוח הצלם.

ו....
היה לו גיבוי או לא?

כיום אני יכול אפילו לתת לו אחת ממצלמות הסטילס שלי שמצלמות וידאו (יש עלי בארוע ממוצע 2 מצלמות ושלישית בתיק). מה שלא היה בעבר.
 

msphoto

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
נכתב ע"י הגלים;901666:
האמת שבסטילס המצב עוד טוב.

כמה צלמי וידאו אתם מכירים שמחזיקים גיבוי?


גיבוי זה לא צחוק!
כשאני מצלם וידאו אני לוקח איתי מצלמת וידאו נוספת לגיבוי, דגם זהה למצלמה הראשית (המצלמה הקודמת שצילמתי בה מספיק עד שחשבתי שצריך להוציא אותה למנוחה).
ב"ה מעולם לא נצרכתי לגיבוי.

בנוסף אני מצלם על 2 מדיות במקביל כך שיש גיבוי לחומר המצולם.


גם בסטילס:
יש לי מצלמת גיבוי (50D)
עדשות גיבוי, פלאשים גיבוי, כרטיסים, סוללות, ומה לא..
גם המצלמה עצמה שומרת את התמונות על 2 כרטיסים נפרדים, אחד בפורמט JPEG ואחד RAW לגיבוי..

אני לא מאחל לאף אחד להתקע באמצע אירוע עם תקלה ללא גיבוי.
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י msphoto;901761:
גיבוי זה לא צחוק!
כשאני מצלם וידאו אני לוקח איתי מצלמת וידאו נוספת לגיבוי, דגם זהה למצלמה הראשית (המצלמה הקודמת שצילמתי בה מספיק עד שחשבתי שצריך להוציא אותה למנוחה).
ב"ה מעולם לא נצרכתי לגיבוי.

בנוסף אני מצלם על 2 מדיות במקביל כך שיש גיבוי לחומר המצולם.


גם בסטילס:
יש לי מצלמת גיבוי (50D)
עדשות גיבוי, פלאשים גיבוי, כרטיסים, סוללות, ומה לא..
גם המצלמה עצמה שומרת את התמונות על 2 כרטיסים נפרדים, אחד בפורמט JPEG ואחד RAW לגיבוי..

אני לא מאחל לאף אחד להתקע באמצע אירוע עם תקלה ללא גיבוי.

וכמה צלמי וידאו מחזיקים מצלמה שניה לגיבוי?

ובסטילס זה אמור להיות הפוך. RAW לעבודה וJPEG לגיבוי- לא? :)
 

שלמה

משתמש מקצוען
אף אחד לא חשב לרגע שגיבוי זה דבר מיותר.
מה שקומם אותי באשכול הזה, היא קביעת העובדה שעדיף 2 D90 מאשר 1 D800.
וכל זה בגלל גיבוי:)
D800 הרבה יותר חזקה ואמינה מD90 מכל הבחינות.
מה שכן, על מנת למנוע עוגמ"נ ושמירה על שמו הטוב של הצלם, כדאי מאוד שיהיה לו בתיק מצלמה נוספת. ואפשר גם מצלמה קטנה טובה.
כדאי להשקיע בגוף
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י שלמה;901862:
אף אחד לא חשב לרגע שגיבוי זה דבר מיותר.
מה שקומם אותי באשכול הזה, היא קביעת העובדה שעדיף 2 D90 מאשר 1 D800.
וכל זה בגלל גיבוי:)

מי שכתב את זה צדק כמובן.

ההבדלים בין הD90 לD800 לתמונה המודפסת לאלבום חתונה על סף החסרי משמעות מעשית. במיוחד למי שמצלם עם תאורה.

ההבל בין יש גוף שני לאין גוף שני הוא ענין של אין אלבום או יש אלבום.
 

msphoto

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
נכתב ע"י הגלים;901767:
וכמה צלמי וידאו מחזיקים מצלמה שניה לגיבוי?

ובסטילס זה אמור להיות הפוך. RAW לעבודה וJPEG לגיבוי- לא? :)

דווקא אני עובד עם הjpeg, לא פרקטי לעבוד עם אלפי קבצים של raw.. וגם אין צורך.

הRAW משמש גיבוי גם מהבחינה של אם יש תמונה מאוד חשובה שצריכה תיקון משמעותי, שאז אני מתקן מהRAW.
 

שלמה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י הגלים;901928:
מי שכתב את זה צדק כמובן.

ההבדלים בין הD90 לD800 לתמונה המודפסת לאלבום חתונה על סף החסרי משמעות מעשית. במיוחד למי שמצלם עם תאורה.

ההבדל בין יש גוף שני לאין גוף שני הוא ענין של אין אלבום או יש אלבום.

מעדיף לצלם 1000 אירועים בD800 + גיבוי של אירוע בD200.
מאשר כל האירועים בD90.
(הD90 טובה טכנולוגית. הגוף שלה יותר חלש מגופים מקצועיים או חצי מקצועיים של ניקון).
חוץ מזה. אתה מצלם בקנון, אז מה אתה מתערב בניקון:)
 

msphoto

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
נכתב ע"י הגלים;901991:

הjpeg כמעט ולא דורש נגיעה, אני לא רואה צורך לעבוד על הraw למעט סיטואציות מאתגרות, אתמול למשל צילמתי צילומי חתן וכלה בלילה בחוף הים, ללא שום תאורה קיימת למעט אור ירח, שם צילמתי רק raw, כי ברור שאצטרך לסחוט ממנו את המקסימום.

צילומים באולם אני לא צריך לעבוד עליהם, הם יוצאים מצויין, ובוודאי שכשאתה מצלם 1000-2000 (ולפעמים יותר) פריימים באירוע, לא פרקטי לעבוד בraw, מילא אם זה היה נותן לי ערך מוסף משמעותי, אבל לדעתי זה לא. 
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י msphoto;902015:
הjpeg כמעט ולא דורש נגיעה, אני לא רואה צורך לעבוד על הraw למעט סיטואציות מאתגרות, אתמול למשל צילמתי צילומי חתן וכלה בלילה בחוף הים, ללא שום תאורה קיימת למעט אור ירח, שם צילמתי רק raw, כי ברור שאצטרך לסחוט ממנו את המקסימום.

צילומים באולם אני לא צריך לעבוד עליהם, הם יוצאים מצויין, ובוודאי שכשאתה מצלם 1000-2000 (ולפעמים יותר) פריימים באירוע, לא פרקטי לעבוד בraw, מילא אם זה היה נותן לי ערך מוסף משמעותי, אבל לדעתי זה לא. 

הנסיון שלי שונה בענין.

גם מבחינת הפרקטיות וגם מבחינת ה"שווה את זה".
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י שלמה;901999:
מעדיף לצלם 1000 אירועים בD800 + גיבוי של אירוע בD200.
מאשר כל האירועים בD90.

אבל לא זו היתה הבחירה...
מצידי שהגיבוי יהיה D50. אבל שיהיה משו.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י msphoto;902015:
הjpeg כמעט ולא דורש נגיעה, אני לא רואה צורך לעבוד על הraw למעט סיטואציות מאתגרות, אתמול למשל צילמתי צילומי חתן וכלה בלילה בחוף הים, ללא שום תאורה קיימת למעט אור ירח, שם צילמתי רק raw, כי ברור שאצטרך לסחוט ממנו את המקסימום.

צילומים באולם אני לא צריך לעבוד עליהם, הם יוצאים מצויין, ובוודאי שכשאתה מצלם 1000-2000 (ולפעמים יותר) פריימים באירוע, לא פרקטי לעבוד בraw, מילא אם זה היה נותן לי ערך מוסף משמעותי, אבל לדעתי זה לא. 

בלי קשר לענין האשכול...

לא מתאים לך להתבטא כך...
צלם את הפוזה ברואו ובג'פג ומצא לבד את ההבדלים....
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה